Citat:
Pomanjkanje dobre volje je prisotno tudi v naslednji zgodbi, ki govori o tem, kako nemočni smo lahko včasih kupci jeklenih konjičkov. Dandanašnji, ko je ponudba avtomobilske pločevine na trgu res velika, je človek kar v dilemi, kaj naj izbere. Trgovci so spretni in pred nakupom vedno veliko obljubljajo. Kako dobri so v resnici, pa se izkaže šele, ko je s kupljenim in plačanim avtom kaj narobe. To sta spoznala tudi kupca Renaultovih vozil. Ob reklamaciji motorja, ki je odpovedal, je prodajalec enostavno skomignil z rameni. Renault Espace je načelno udoben in varen avto, s katerim so lastniki zelo zadovoljni. Ta trditev pa žal ne velja za vse tiste, ki so kupili Espace z dizelskim motorjem 2, 2 DCi. Takoj na začetku, ko sem kupil prvi avto, se je pokazalo, da z avtom nekaj ni v redu. Ta občutek me ni varal, na koncu je v bistvu prišlo do tega, da sem ostal šestkrat v tujini na cesti, bil sem življenjsko ogrožen. Pri prehitevanju mi je enostavno padel pedal za gas, rešila me je utrjena bankina. Drugače pa verjetno niti ne bi tukaj stal. Vsakokrat, ko sem prišel s to hibo na servis, so mi povedali po končanem servisu, da je hiba odpravljena, vendar sem po 1. 000, 2. 000 kilometrih zopet ostal na cesti.
Dokler sem se pogovarjal sam, v bistvu se na Renaultu ni hotel z mano pogovoriti nihče, ko pa sem vzel odvetnika, so stekli pogovori. Dogovor je bil odkup starega z zamenjavo drugega. Tako sem prišel do novega Espacea. Vendar pri tem Espaceu ni bilo nič drugače, kot pri prvem. Takoj na začetku mi je razbilo katalizator, ki je bil popravljen v garanciji. Takoj po izteku 2- letne garancije in pa prevoženih 120. 000 kilometrov mi je zaribal motor. Primer pa je vse prej kot osamljen. Prav hitro smo našli še nekaj lastnikov s podobnimi težavami. Kaj konkretno? Vse od izpuha, alternatorja, motorja za klimo, na koncu koncev je avto pri 136. 000 kilometrih, pa je bil redno servisiran, je zaribal. Takoj po montaži te nove mašine mi je šel alternator in to dvakrat. Zadnji vikend je šla spet elektronika, recimo pri Hondi v dveh letih niso zamenjali en motor. Pri Espaceu na osnovi tega mojega primera, sem jih spoznal 10 do 13 in več ali manj so bili vsi iz garancije. Jaz sem slišal, da nekako obstoja veliko teh napak, dve sem si pa osebno ogledal, tudi napisal strokovna mnenja in sem prepričan, da gre za konstrukcijsko napako in tovarniško napako. Pravzaprav zaribavajo ležaji na glavni gredi in to ležaji od batnic. Zaradi tega pride do odtrganja batnice. Ta batnica kot tukaj vidimo preluknja ohišje motorja in zaradi tega steče še olje ven, tako da imamo 2 zelo nevarne situacije naenkrat in samo tile 2, 2 DCi so tisti, ki zaribavajo in če bi Renault si hotel narediti normalno, dobro reklamo, bi moral ta vozila nazaj poklicati in te napake odpraviti, pa tudi, če motorje zamenja. Zaenkrat se proizvajalec še ni odločil, da bo naredil vpoklic. Na vseh teh omenjenih vozilih, ki so imela tovrstno okvaro je bilo več vpoklicev že narejenih iz drugih razlogov, tudi za veliko manj pomembne stvari. Zaenkrat pa za odpoved ležaja na glavni gredi še ni vpoklica.
Vendar tudi v primeru, ko Renault napako prizna, kot na primer pri motorju 3, 0 DCi, pa to še ne pomeni, da so s tem za kupca rešeni vsi problemi. Prvi motor so mi zamenjali dejansko brez vsega. Problem je bil seveda, da sem bil skoraj 2 meseca brez avtomobila, ker toliko časa traja, da motor pride iz Francije. Potem sem se vozil približno 1 leto, približno nekje še 30. 000 kilometrov, nakar se je na avtocesti spet zgodila enaka stvar. To je bilo potem, ko je minila 2- letna garancija. Je pa še vedno veljala garancija za motor, ki so mi ga zamenjali, tako da seveda so mi zamenjali tudi drugi motor. Žal se Renault ni odzval niti s tem, da bi mi pokril stroške vleke vozila, ker so rekli, da je garancija za vozilo potekla, seveda pa garancija za motor ni potekla, torej to je ena stvar, ki je popolnoma nerazumljiva, kot da bi se vozilo brez motorja seveda lahko gibalo. Tretjič se mi je zgodila ista stvar, tokrat v najhujši različici. Spet je odpovedal motor, zakadilo se je in najhujše je, da se je to zgodilo v trojanskem predoru, tako da sem komaj prišel ven iz trojanskega predora, avto odpeljal. Predstavljajte si, kaj bi se zgodilo, če bi avto ostal sredi predora ob vseh tistih kamionih, ki drvijo.
Ja, to je pa druga zadeva. Ni vezano na ležaje gredi, ki so problematični pri motorjih 2, 2. Tam je pa stvar bila ta, da so se te motorji pregrevali in jasno, posledica dolgotrajnega pregrevanja je pač, da enkrat zadeva odpove. Motor je bil prvič zamenjan v garanciji, drugič po tehnični noti proizvajalca, skladno s predpisi. Kljub temu je nov motor, ki je bil že z odpravljeno napako, ponovno odpovedal. Ugotovili smo, da je takrat potekla temu motorju garancija, mislim, da nekaj manj kot mesec dni. Žal se proizvajalec seveda ni odzval, serviser je naredil vse, kar je bilo v njegovi moči. Proizvajalec se pa ni odzval s tem, da zamenja motor, kar bi se mi zdelo popolnoma upravičeno tudi glede na vse težave, ki so bile s tem avtomobilom, temveč je potem pogojeval, da bo popravil ta avto, če kupimo ob nekem določenem popustu novo vozilo, kar se mi je pa zdelo seveda popolnoma nesprejemljivo in to je ravno tisti odnos, ki ga pri proizvajalcu ne razumem. Pri njih naletiš vedno na eno in isto zadevo. Odkup starega avta z doplačilom novega avta. Po vseh teh letih kalvarije s temi mojimi Espacei, sem ugotovil sledeče: Po razgovorih po različnih servisih, da gre enostavno za tovarniško napako na teh motorjih. To sicer Renault v javnosti noče priznati.
Bom naredil primerjavo. V Sloveniji je 2 milijona ljudi. Če jih 30 zboli, dobi vročino ali se govori, da je to epidemija? Verjetno ne. Podobno je pri avtomobilih. Če so posamični primeri tukaj pa tam, se pač rešujejo v okviru garancije, v okviru sredstev dobre volje in tako dalje, kar pač je na voljo. O tem, kdaj posamični primeri prerastejo v tovarniško napako, pa seveda odloča proizvajalec. In prav visoki stroški popravila, so po mnenju nezadovoljnih kupcev, poglavitni razlog zato, da Renault v njihovem primeru ne želi prevzeti odgovornosti. Pri garanciji je najbolj pomembno opozoriti na preprosto dejstvo, da s samim iztekom garancijskega roka dejansko ne preneha neko jamčevanje proizvajalca za stvar, ki jo da v promet. Vendar je pa nesporno nekaj. Če je vozilo redno servisirano, se normalno uporablja, potem mislim, da je izven dometa neke trezne presoje vsakega uporabnika to, da bi pri 2 letih in pol starosti vozila pričakoval neko tako generalno okvaro, ki ga lahko preseneti, tako kot je enega izmed mojih klientov, na avtocesti, ko se je potem, ko je motor razneslo, vsulo olje po vročem motorju. To je posledično povzročilo neko dimno zaveso, zaradi katere je šofer tega vozila težko videl naprej in komaj uspel varno zaustaviti svoje vozilo. Jaz mislim, da tukaj gre za tvegano vožnjo s produktom, ki je nevaren in v kolikor proizvajalec in generalni uvoznik za to nevarnost vesta, pa jo iz nekih ekonomskih interesov tajita, da gre pač za izjemno neskrben in neprofesionalen odnos proizvajalca takšnega produkta. Spoštovani gospod predsednik uprave, Erik Bernard. Sprašujem vas, do kdaj se boste skrivali, do kdaj boste zavajali nas kupce, slovensko javnost, da na teh motorjih ni tovarniške napake? Povejte nam, kdaj nam boste povrnili stroške, ki smo jih imeli na teh avtomobilih? Ne samo s prodajalci avtomobilov, tudi z zavarovalnicami in zavarovalniškimi agenti imajo nekateri slabe izkušnje. Najpogosteje v pogodbi in zavarovalniških pogojih ljudje spregledajo droben tisk in potem se za denar lahko obrišejo pod nosom.