Elektronika Volvo čudni problemi ?!

nejc111

Pripravnik
15. sep 2007
599
12
18
Pred nekaj dnevi sem prvič klical asistenco, na cedilu me je pusti Volvo. Gres se za Volvo s80 letnik 2007 D5 motor, avtomatski menjalnik. Avto sem prižgal, sam je takoj povečal obrate na cca 1500, ko sem premenjal v R je premenjal zelo grdo. Prižgale so se lučke in opozorila za motor, za menjalnik, za hladilno tekočino, proti zdrsu vozila. Avtu se je popolnoma zmešalo. Ga ugasnem in prižgem in nič bolje.

Pokličem asistenco in odpeljemo k serviserju. S tako težavo se je srečal prvič, nobenemu ni bilo nič jasno. Ko smo ga pri serviserju hoteli prižgat, se ni hotel, javil je tudi napako na branju ključa. Avto sploh ne ve ali je ključ notri ali ne, volan se nikol ne zaklene, avto ne ve v kateri poziciji je ročica menjalnika. Po 3 urnem poskušanju nam ga je uspelo prižgati. Avto je delal na povečanih obratih cca 1400. Obratomer je čez eno minuto padel na 0, nato je kar narastel na 3000, a avto je ves čas deloval na istih obratih. Pri prižganem avtomobilu je volt meter na akumulatorjju pokazal 10V, napetost ni rasla. Verjetno alternator ne deluje. Okoli akumulatorja je videti malenkost kisline a nevem koliko je stara. Predvidevam da je alternator deloval s povečano voltažo, zato je akumulator zavrel. Ali je možno, da je skurilo še računalnike? Tudi po menjavi akumulatorja se pojavijo iste težave. Je tukaj že imel kdo kakšno podobno izkušnjo. Če je skurilo računalnike, kako to da nimajo nobene zaščite? Vida (obd tester za volvo) pokaže precej napak a iz nobene se ne vidi točno kaj bi bilo. Pokažejo se napake za precej različnih sklopov avta.

Zna kdo pomagati?
confused-1.gif
 

majoneza

Pripravnik
8. jan 2008
312
6
18
nisem specialist iz avtoelektrike, ampak najprej bi zamenjal akumulator s svežim. Nato preveriš alternator če sploh polni. Bolj kot napetost preveri tok polnjenja (rabiš tokovne klešče). Koliko toka mora proizvajati alternator piše na njemu (verjetno v Watt, to deliš z 12 da dobiš tok v amperih ). Če je vse v redu pa naprej.
Tester verjetno res kaže veliko napak in ti ne bo pokazal točne rešitve kaj je za naredit. Pojdi po vrsti po posameznih sklopih iz katerih javlja napake.
Pa varovalke poglje (crnjene, fizične poškodbe...).
 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
467716-post_slo.gif


Na forum se napiše (če se) samo povzetek...
Tako pa imam občutek da servis ni bil VOLVO servis, kjer bi imeli vse našteto kar je omenil CDB...
 

nejc111

Pripravnik
15. sep 2007
599
12
18
Volvo servis res ni pooblaščeni servis, je pa res da se z servisiranjem predvsem volvotov ukvarja čez 20 let.

Vem da se brez ogleda avtomobila in priklopa nekaj naprav zadeve na forume ne da rešit, samo vprašl sem če je kdo že imel podobno situacijo in kaj je billo pri njemu krivo. Akumulator je zamenjal, alternator tudi, sedaj greo naprej...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
@obema...

in menjava se komponente po vrstnem redu, sicer od najcenejše naprej... Poglej, diagnostika z diagnostičnimi orodji ne košta 1000EUR ali več (da bi presegla ceno vozila)... Nisem pa napisal da ga naj popravlja tam, na pooblaščencu.

Res da izkušnje odtehtajo veliko in še več, dostop do baze znanja in internih navodil pa še več.

To je približno tako, Hanzi, kot da ti meni jokaš da te boli goflja nekje v predelu čeljusti, jaz pa ti začnem puliti zob za zobom... Po vrsti.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.690
6.714
113
pri taščici
Enkrat bo že nehala boleti.
Samo upam da me potem čeljust ne bo več bolela ko bom brez zob. Saj so na forumih opisani posegi za odpravo napak (kako so jih diagnosticirali ne vem), pa so se izkazali velikokrat za nepotrebne. In je čeljust se kar bolela, čeprav ni bilo več zob v njej. (avto se kar ni šel čeprav napak ni bilo več v diagnostiki).
Preberi si samojedovo zgodbo z laguno(itak si jo najbrž že) .
 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Sem jo pred 20 leti tudi doživel na leto in pol starem (rabljenem) meganu. Ko je en šalabajzer pred prodajo nestrokovno alarm demontiral...
Spraševal vse živo, vozil od poncija do pilata k vsem poznanim "popoldancem" pa ni nobeden ugotovil napake...
No tester (mislim da je takrat bila še Optima za Renaulte) je hitro povedal kje je napaka. Seveda pa je ta zadeva takrat bila na voljo na Realu in učnem centru Revoza v Novem mestu...
 

nejc111

Pripravnik
15. sep 2007
599
12
18
Mase vse štimajo, razlike v voltaži praktično ni. To je bila sicer prva stvar, ki smo jo naredili. Varovalke vse štimajo, tudi releji so vsi ok.
 

model1a

Fizikalc
14. dec 2008
1.195
42
48
Sem imel podoben problem na Toyoti. Akumlator je "kap", ob prenapetostnem sunku pa je uničilo računalnik za vbrizg in eno šobo... takrat so 3 dni viseli na avtu da so zgruntali kaj je bilo... S tem da je avto delaoval še kake pol ure vmes so se pa prižigale in ugašale naklučne opozorilne lučke po armaturki. Crknil je pa predno sem prišel do mehanika... Na testerju ravno tako ni kazalo nobene napake. Naj poskusijo zamenjat računalnik s kakega drugega D5 motorja. Kaj več ti pa žal ne znam pomagat.

LP
 
Nazadnje urejeno:

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Moje zgodbe ni potrdil noben tester. Idejo mi je dal nasvet, da če senzor ne da podatka, računalnik ne ve da ne dela. Lahko je štarter hin in se motor ne vrti
smile-1.gif
. Tega računalnik ne ve (pa bi lahko).

So pa ob opisanih problemih lahko vzrok mase (novejši avti jih imajo več - do motorja, štarterja, vsaj dve do tri na karoserijo,...), potem je še enk kup "+" napajalnih vodov, ki naj bi šli preko varovalk (na eni pandi, s katero so se tri dni mučili, je bil vzrok slab stik na varovalki, pa je vžgala, ni vžgala...), pri meni slab spoj na senzorju glavne gredi, pri kolegu prežgano kablovje (ker je v cevi sploh ne vidiš oz. ne najdeš), pred par dnevi pa polo z preveč praznim akujem - vžgal je, gasa pa kot da ni. Nič ni ubogal, nič ni delovalo. Vzrok je bil sicer alternator, ampak po polnjenju akumulatorja je avto vžgal in zmogel bp vožnjo par kilometrov do doma. Pred polnjenjem je pa vžgal, ampak ni reagiral na nič, lučke so pa po večini vse svetile (logično, ker če ni dovolj energije, ne dela abs in vse po spisku.). Skratka - če tester ne pokaže kaj pametnega, bi se lotil meritev napajanja oziroma najprej polnjenja akuja (aja, večina kot vem ima polnjenje dobesedno preko lučke v armaturi - če ta odpove, ne polni - se ob kontaktu lučka za aku prižge? ).
 

nejc111

Pripravnik
15. sep 2007
599
12
18
Akumulator je bil original Volvo. Po zamenjavi akumulatorja alternator normalno dela oz. polni z 14,2 V. Poiskusili smo z novim računalnikom menjalnika a težava se ni rešila. Jutri še enkrat pregledamo celotno elektroniko, če ne najdemo napake gremo na lov za novim računalnikom.
 

dwight

Pripravnik
29. nov 2013
216
10
18
Mogoče je pri tebi podoben primer, kot na XC90. Napaka je bila na radiu (navigacijska enota). Napako ugotavljalo več slovenskih serviserjev več kot leto dni. Tester ni pokazal nič. Zadevo je rešil Volvo servis v Graz-u (Spes). Avto je bil na koncu cel razkopan, zamenjal se je computer. Skupni račun je presegel vrednost vozila.