eKolesa

Rekreacija

Guru
7. avg 2019
1.047
596
113
Meni pa ni jasno kak bidon imaš, meni iz nobenega ne teče (no moji ženi - glej naslednji stavek). Če imaš fulija kot jaz imaš z bidoni še večje težave, zato jaz vozim meh v nahrbtniku in cevko v usta.
Meh v nahrbtniku..... Imam eno vprašanje, kako čistiš meh! Sem imel eno ploščato flašo in po večkratni uporabi se je v njej začela razvijati plesen. Še dobro da je bila kolikor toliko prozorna (temno zelena) od Chinarya da sem lahko videl kaj se notri dogaja. Tiste ledvičke za v žep so res samo za alkohol ker v njih se pa sploh nič ne vidi. Nekaj podobnega so tudi bidoni.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.231
2.512
113
Če verjameš ali ne je bidon čisto čist, brez posebne umetnosti, userje se samo cevka, ker se težje posuši. Po uporabi ga izpraznim, spiham cev in obesim navzdol, da voda steče ven in se vse posuši. Na dve sezoni pa menjaš - 20€, si pri biciklu za par tisoč evrov še lahko privoščimo.
Aja pa not je vedno samo voda, nikoli sok, čaj, pivo, ... ;)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.190
1.197
113
www.adriamedia.si
Hocem to povedat, da je po "dosegu" padla baterija na 5km klanca za 3/4 (80>21km dosega), po črticah pa za 1/4.
Pa je bil klanec skoz približno enakomeren.
Kaj ti kaže doseg je zelo odvisno od algoritma, ki ga števec uporablja. Če npr kaže le glede na povprečje zadnjih 5 km, ti bo seveda kazal čisto malo dosega. Če si na 5 km porabil 1 črtico, boš presotale 3 na 15 km. Če npr. upošteva zadnjih 5 km plus zadnjih 20 + zadnjih 100, bo pa manj skakal preostali doseg gor in dol.
V EV temu kazanju dosega radi rečemo GoM (Guess'o'Meter) - ker pač ugiba, kako boš vozil v prihodnosti. Če bi imel navi in bi to upoštaval (kot v dobrih EV), bi bilo pa bolj natančno.
Črtice so pa zanesljive. pač imaš še 3. Kar je lahko 3x po 5 km takega klanca ali pa 3x po 30 km ravnine.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in Rekreacija

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.521
1.109
113
Če ti prikazuje porabljene kalorije, te je težo lahko povprašal zaradi tega.

Osprey meh v nahrbtniku pa ima patent, da ga lahko odpreš in konkretno očistiš. :zmaga:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
518
174
43
Razmišljam, da bi prodal svoj e-gravel bike Orbea Gain (takle). Model 2020, karbonski okvir, disk zavore Mahle X35 pogonski sklop. Skupna teža okoli 12kg. Problem je, da res nimam pojma koliko je tako kolo vredno. Kupil sem rabljenega leto dve nazaj, in ni bil toliko v uporabi kolikor bi si želel. Po aplikaciji ima kolo skupno prevoženih 2000 kilometrov.

Ima kdo kakšne izkušnje koliko se bi danes dalo dobiti za tako kolo?
Odločitev je padla.

Orbea GAIN M21
 
  • Všeč mi je
Reactions: aljoman

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.903
113
Ve mojo težo. Ozurima jo je hotel vedeti
Hocem to povedat, da je po "dosegu" padla baterija na 5km klanca za 3/4 (80>21km dosega), po črticah pa za 1/4.
Pa je bil klanec skoz približno enakomeren.
Potem ze raje tole kupim, ampak mislim da bom drugace resil
Itak preračunava na zadnje podatke...ve da ima baterijo polno ti narediš 200 metrov po ravnem (mogoče računa na 500 metrov) določi obseg in to je to. Ko si v klancu bo domet drastično padel. Ker si skuril zgolj eno črtico imaš še 3/4 baterije kar drži, a za klanec, ki si ga vozil bo to za 20 km, če boš šel po ravnem pa ti bo dvignil domet..v obeh primerih oba podatka držita.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.725
6.733
113
pri taščici
Ja, sedaj se ne sekiram vec prva fura je bila pa bolj z izbuljenimi očmi.
Zdaj vem da vsaka fura požre dobro črtico približno. ;)
Sicer pa bom hiso pozimi lahko ogreval medtem ko bom polnil kolo. Polnilec se lepo greje med polnjenjem. Nisem pa slatal baterije
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Če voziš po razgibanem, je domet sploh škoda gledat. Glej, koliko je še baterije in sam ocenjuj, saj le ti veš, kaj je še pred teboj.
Pri svojem (Bosch CX) zadeve sploh nikoli nimam prikazane. S prevoženimi kilometri dobiš kar dober občutek, zagotovo boljši kot zadeva, ki ne ve, kaj je spredaj.
So pa razlike res velike. Moj je letnik 2020, degradacija se sicer v praksi še skoraj ne pozna. Je pa res velika razlika, če si pretežak. Po ravnini bi brez večjih težav naredil kakšnih 100 km, če pa grem v malo strmejši klanec (in vključim turbo), pa dvomim, da bi naredil 15 km. Vse vmes je stvar nastavitve elektro moči, tvoje teže in naklona. No, še nekaj parametrov je, ampak niso tako pomembni (Bosch ima na svoji spletni strani precej dober kalkulator dosega, ki upošteva kup parametrov).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
Če voziš po razgibanem, je domet sploh škoda gledat. Glej, koliko je še baterije in sam ocenjuj, saj le ti veš, kaj je še pred teboj.
Pri svojem (Bosch CX) zadeve sploh nikoli nimam prikazane. S prevoženimi kilometri dobiš kar dober občutek, zagotovo boljši kot zadeva, ki ne ve, kaj je spredaj.
So pa razlike res velike. Moj je letnik 2020, degradacija se sicer v praksi še skoraj ne pozna. Je pa res velika razlika, če si pretežak. Po ravnini bi brez večjih težav naredil kakšnih 100 km, če pa grem v malo strmejši klanec (in vključim turbo), pa dvomim, da bi naredil 15 km. Vse vmes je stvar nastavitve elektro moči, tvoje teže in naklona. No, še nekaj parametrov je, ampak niso tako pomembni (Bosch ima na svoji spletni strani precej dober kalkulator dosega, ki upošteva kup parametrov).
koliko pretežek pa si, če smem? sem preveril ta kalkulator in če imaš močno baterijo in cx serijo motorja, imaš kljub turbotu precej nad 50 km dosega...(sem preveril tudi s svojo precej pretežko maso :)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.725
6.733
113
pri taščici
koliko pretežek pa si, če smem? sem preveril ta kalkulator in če imaš močno baterijo in cx serijo motorja, imaš kljub turbotu precej nad 50 km dosega...(sem preveril tudi s svojo precej pretežko maso :)
Po ravnem najbrz, ko zagleda klanec (pa ne nujno tistega pokonc stojecega) gre z vsakimi 100m km dol dosega.
Jaz sem na prvi furi na "5"km klancu zgubil 50km dosega (70/20 ni bila.polna baterija) na tour pomoci.
Me pa mal skrbi ker pri prestavljanju ne pobere moci motorju in to ne bo blagodejno za verigo in zobnike.
Zato kolebam med dvema.opcijama. Manj prestavljanja na racun izbire pomoci oziroma "ustavit" poganjanje pred prestavljanjem menjalnika
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
hja, po posnetkih na jutubu je tako, da moraš prestavit pred vzponom (idealno v pravilno prestavo). pa tudi, vsak motor ima svojo optimalno moč pri različni kadenci. in ja, ne poganjat (ali pa ne pritiskat z polno močjo) med prestavljanjem je pa pravilo že pri navadnih kolesih...
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
koliko kil nad dovoljeno skupno težo e-kolesa je še sprejemljivih? so kje kakšni testi/predpisi, kjer piše da je 5kg še varno, 10 kg že nevarno, 20 pa "prepovedano" za vožnjo?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.725
6.733
113
pri taščici
hja, po posnetkih na jutubu je tako, da moraš prestavit pred vzponom (idealno v pravilno prestavo). pa tudi, vsak motor ima svojo optimalno moč pri različni kadenci. in ja, ne poganjat (ali pa ne pritiskat z polno močjo) med prestavljanjem je pa pravilo že pri navadnih kolesih...
Mah enkrat sem bral da naj bi nekatera kolesa imela ze stikala ki bi ob prestavljanju odvzela moc motorju med prestavljanjem.
Nic, bom se posluževal opcije izbire pomoci ob kratkih sprembah naklona raje kot fizicnega menjalnika .
Ker sem tezkokategornik tudi sam, moram samo ugotovit kako vilco napumpat na max tlak da se ne posedla skoraj v poden ko se soravim na kolo.
Al bo treba gledat po kaksni drugi vilici?
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.231
2.512
113
Jaz mislim, da si kupil zase neprimereno kolo, ampak to verjetno že veš.

Tudi elektro pomoč, namesto menjalnika ima svoje omejitve in verigo razteguje, prav tako kot menjanje na silo. To so osnove elektro kolesarstva.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
če so manjši nakloni, raje imej vklopljeno isto pomoč in si pomagaj z menjalnikom. saj imaš verjetno 12 prestav ali ne? tako boš z višjo kadenco "prepričal" motorček, da ti bolj pomaga. pri štromarcah je pač tako, da moraš pogruntati pravo razmerje med pomočjo in prestavami (ker tudi če daš v najnižjo prestavo in največjo moč motorja boš komaj gonil...)
glede vilic pa ja...očitno kolo ni primerno za tvojo težo...in boš moral nabaviti nekej močnejšega. a to imaš hardtaila ali full suspension?
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
koliko pretežek pa si, če smem? sem preveril ta kalkulator in če imaš močno baterijo in cx serijo motorja, imaš kljub turbotu precej nad 50 km dosega...(sem preveril tudi s svojo precej pretežko maso :)
S kolesom vred imam 170 kg.
Ravno zdele sem spet prišel s kolesa. Dokler je bilo (kolikor toliko) ravnine, sem naredil 24 km, ko mi je baterija padla na 80 %. Torej bi šlo do stotke brez večjih težav.
Ko pa se je zadeva solidno vzpela (konstantno 11 %), je baterija v slabih dveh kilometrih padla samo še na 60 %.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Po ravnem najbrz, ko zagleda klanec (pa ne nujno tistega pokonc stojecega) gre z vsakimi 100m km dol dosega.
Jaz sem na prvi furi na "5"km klancu zgubil 50km dosega (70/20 ni bila.polna baterija) na tour pomoci.
Me pa mal skrbi ker pri prestavljanju ne pobere moci motorju in to ne bo blagodejno za verigo in zobnike.
Zato kolebam med dvema.opcijama. Manj prestavljanja na racun izbire pomoci oziroma "ustavit" poganjanje pred prestavljanjem menjalnika
Ker sem včasih kar nekaj kolesaril, sem tudi sam pozoren na to. Rešujem tako, da pred prestavljanjem zmanjšam pritisk na pedala, potem se čuti, da je vse skupaj bolj nežno. Vem, da je v klanec to težje narediti, ampak gre. Pa malo manj prestavljam, ko je res napeta veriga, kdaj pa tudi zmanjšam pomoč motorja in tudi olajša.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
koliko kil nad dovoljeno skupno težo e-kolesa je še sprejemljivih? so kje kakšni testi/predpisi, kjer piše da je 5kg še varno, 10 kg že nevarno, 20 pa "prepovedano" za vožnjo?
Moj ima napisano: 130 kg (komplet seveda).
Sam imam skupaj 170 kg, kar je kar nekaj nad dovoljeno skupno maso. Sem v četrti sezoni, prevoženih kakšnih 6000 km. Ravno prejšnji teden sem moral zamenjati ležaja v pestu in račni. Pred dvema letoma pa je počila feltna.

Seveda pa čutiš, da bolj trpijo tudi zavore :evil:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

jello

Guru
22. sep 2008
10.168
3.886
113
Da pri 170 kg ne ružijo ležaji že po prvi furi je samo zanimivo, da jih ne menjaš 3x na leto pa že mini čudež.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj