Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.119
4.090
113
Če, če, če.
Rešitev za tvoj ''problem''. Šel bom na hitro polnilnico, vmes šel na dve kavici, tri rogljičke, oddelal maile in v ''samo'' 30ih minutah bo avto na 80%.
Če nisi razumel je to sakrazem na EV zagovornike, ki jim je to top šit, da vmes kavice pijejo, itd. No, meni je to totalno mimo, ampak bom pač tistih 1x mesečno požrl ta opravek.

Ker je rešitev ki naše omrežje dela stabilno pri 300k vozilih neuporabna. Sicer deluje, ampak je 5 korakov nazaj. Oz. analogija v trenutnem svetu bi bila taka da ti vsak dan pripada 10l bencina in to v kanticah po 2l, ki pa jih vseh ne moreš dobit naenkrat ampak moraš 5x dnevno v vrsto. Kantice se ne prenašajo naprej, če zamudiš en dan naslednji dan dobiš spet samo 10l in nič več.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.050
9.706
113
Ker je rešitev ki naše omrežje dela stabilno pri 300k vozilih neuporabna. Sicer deluje, ampak je 5 korakov nazaj. Oz. analogija v trenutnem svetu bi bila taka da ti vsak dan pripada 10l bencina in to v kanticah po 2l, ki pa jih vseh ne moreš dobit naenkrat ampak moraš 5x dnevno v vrsto. Kantice se ne prenašajo, če zamudiš en dan naslednji dan dobiš 10l in nič več.
Ne, narobe popolnoma.
Analogija je ta: vsak dan dobiš 10l po 1.5 EUR na liter, lahko pa dobiš naenkrat tudi 50l, samo bo cena 5 EUR na liter.
Potem pa ko voli nek izvoli.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Pa si prebral in razumel celoten članek, al si prekopiral samo stavek, ki ti ustreza? Tisto primerjavo ene same bencinske črpalke, kjer teče iz desetih ročk s Savsko elektrarno si preberi.

Sem prebral in imamo postopno časa 12 let da pridemo do teh 300.000 vozil in vzpostavimo smart-grid na trenutnih trafo postajah in trenutnih daljnovodih. Potrebno bo pa prekopat vsako parkirišče in jih opremit s počasnim AC polnilnicami. Parkiraš priklopiš, tistim ki bo pa pri tem početju krona iz galve padla, pa naj kar doplačajo za brezžično indukcijsko polnjenje.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Če prebereš članek vidiš da tako število vozil lahko zdržimo če se uporabi sistem smart grida na omejitvi moči šuko vtičnice, nikakor pa ne s polnjenjem po "butasti" logiki kjer se po 16h ali celo zvečer na poceni toku priključi vso to maso EVjev oz. se celo rabi hitre polnilnice. Skratka teh 300k vozil bi morali imeti na polnilnicah 24h/dan (kadar se ne voziš mora bit avto na kablu) in polnili bi se ko bi bili viški z močjo 2.5kw (10A).

Kdo je pripravljen na tako uporabo EVja, ko ga boš ves čas imel na vtičnici (doma in v službi) in ne boš vedel ali bo drug dan (ustrezno) poln za v službo ali ne? Oz. s takim načinom polnjenja bodo vsi EVji z baterijami nad 50kwh dejansko večino časa pod 100% napoljenosti med tednom in ga boš moral potem za vikend imet spet na vtičnici da boš dobil buffer za naslednji teden službe.

Skratka v praktičnem smislu je to daleč od uporabnega načina oz. tega da bi EV nadomestil ICE vozila. V teoriji se pa sliši fino, da omrežje zdrži vsaj 300k vozil.

Ali nismo sposobni vzpostavit smart-grida (na nivoju končnih polnilnih naprav) v 12 letih? PRi tem ostanejo trafo in daljnovodi isti (pa ne bodo), ne vem no meni se to sliši kot easy dosegljiva in izjemno poceni rešitev.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.469
1.466
113
Edina stvar ki bo cez 10let tu v jugoslaviji drugacna je to, da bos za cez tehnicnega moral imeti dpf, in da bo veliko ulaufanih premij danasnjega letnika na nasih cestah. Jajck pod 2000 kubov bo pa malo ali nic
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
750
113
EU
Ali nismo sposobni vzpostavit smart-grida (na nivoju končnih polnilnih naprav) v 12 letih? PRi tem ostanejo trafo in daljnovodi isti (pa ne bodo), ne vem no meni se to sliši kot easy dosegljiva in izjemno poceni rešitev.
Morda če bi delali izključno samo to, bi še bilo nekako v mejah realnosti. Tako pa se dela v državi še kup drugih zadev in praktično ni mogoče, da bi to dosegli v zadanih rokih.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.623
10.828
113
nic ne bodo uredili, vasi delajo kanalizacijo v dolžini 500m cca 1 leto. Vmes se menjajo 3 izvajalci, kanal pri kanalu, vse bo hin v roku par let zagotovo. TAk mam. Ti bi pa delal smart grid, pa podobne scene, omrežje pa že danes za odpad.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK in sad

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.119
4.090
113
Ali nismo sposobni vzpostavit smart-grida (na nivoju končnih polnilnih naprav) v 12 letih? PRi tem ostanejo trafo in daljnovodi isti (pa ne bodo), ne vem no meni se to sliši kot easy dosegljiva in izjemno poceni rešitev.
Tehnično je izvedljivo vse okoli smart grida. Števci ki se vgrajujejo k končnim uporabnikom so vsaj že 10 let "pametni" in podpirajo protokole potrebne za smart grid. Bolj so problem razne stare trafo postaje ki še ne podpirajo vse potrebne telemetrije, ampak tudi to se rešuje oz. se bo v 10h letih rešilo. Večina resnih sodobnih porabnikov pa tudi danes že omogoča uporabo smart grid sistemov, v prvi vrsti so to TČ in domače polnilnice za EVje. Problem je združitev tega v celoto in glede na to da imamo danes bolj kot ne koncepte rešitev, dvomim da bo čez 10 let tole kar delalo v nulo.

Tudi če je tehnično vse izveljivo in bo delovalo je treba vedet da smart grid ne bo prinašal prednosti za nas kot končne uporabnike, ampak prednost samo za omrežje. Za nas končne uporabnike bo smart grid problem in korak nazaj. Če bo polnilnica za EV delovala na smartgridu, pa TČ mogoče, zagotovo ne bodo delovali na smartgridu ostali večji porabniki kot so pralni stroj, kuhališča, pečice ipd. in za pranje boš recimo lovil "kupončke" da boš pral v poceni tarifi (ki ne bo več fiksna kot sedaj, ampak dinamična glede na stanje omrežja) ali pa boš plačeval penale v obliki višje cene.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in ales85

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.552
969
113
Tehnično je izvedljivo vse okoli smart grida. Števci ki se vgrajujejo k končnim uporabnikom so vsaj že 10 let "pametni" in podpirajo protokole potrebne za smart grid. Bolj so problem razne stare trafo postaje ki še ne podpirajo vse potrebne telemetrije, ampak tudi to se rešuje oz. se bo v 10h letih rešilo. Večina resnih sodobnih porabnikov pa tudi danes že omogoča uporabo smart grid sistemov, v prvi vrsti so to TČ in domače polnilnice za EVje. Problem je združitev tega v celoto in glede na to da imamo danes bolj kot ne koncepte rešitev, dvomim da bo čez 10 let tole kar delalo v nulo.

Tudi če je tehnično vse izveljivo in bo delovalo je treba vedet da smart grid ne bo prinašal prednosti za nas kot končne uporabnike, ampak prednost samo za omrežje. Za nas končne uporabnike bo smart grid problem in korak nazaj. Če bo polnilnica za EV delovala na smartgridu, pa TČ mogoče, zagotovo ne bodo delovali na smartgridu ostali večji porabniki kot so pralni stroj, kuhališča, pečice ipd. in za pranje boš recimo lovil "kupončke" da boš pral v poceni tarifi (ki ne bo več fiksna kot sedaj, ampak dinamična glede na stanje omrežja) ali pa boš plačeval penale v obliki višje cene.
Na nekaj pozabljate...

SMART GRID bo namenjen Maksimizaciji dobička Trgovcev z elektriko in ne Nižanju računov končnih uporabnikov....
SMART GRID komot namerno izklaplja porabnike, ko je cena elektrike nizka in jih vklaplja, ko je ta visoka...
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomazpog in Gonzo

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.976
6.991
113
V prihodnosti bomo videli jamranje nekaj ljudi, potem pa se bodo navadili in sprejeli novo realnost.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.976
6.991
113
Saj ni tako hudo, kot se je prepovedali prodajati žarnice z žarilno nitko, se bo pač motorje na notranje izgorevanje, kjer je by-product "nesnaga".

Zna se zgodi, da bo kak plin/vodik celo šel skozi...poleg EVjev?
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
750
113
EU
Saj ni tako hudo, kot se je prepovedali prodajati žarnice z žarilno nitko, se bo pač motorje na notranje izgorevanje, kjer je by-product "nesnaga".

Zna se zgodi, da bo kak plin/vodik celo šel skozi...poleg EVjev?
In še danes je problem pri kupovanju teh veliko dražjih pametnih žarnic, ker je vsaka za svoj namen, namesto prej, ko si prišraufal žarnico in je delalo iz prve:confused:
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.253
2.530
113
5gp.gif
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.995
6.610
113
Bomo pa tako kot so zarnice postali grelniki in se mirno prodajali dalje, avte poimenovali ogrevani premicni objek...pa bo!

Za prodajo... Kaj gre pa lahko na cesto? Bojo morali dodat ogrevani pomicni objekt. Zavarovalnice se hitro prilagodijo, kot trgovci, potem se mora pa se tisti, ki je v osnovi prepovedal. Ne bom rekla, da ni mozno, mrbit celo verjetno, ampak tako simpl kot z zarnico pa ni.