DIY - menjava gum

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.990
9.532
113
Citat:
Uporabnik nemenabijat pravi:
Zavore se razstavijo oz odstranijo ploščice, jih očistiš, če so spokane so doživele pregretje in so za v kanto. Se je že tudi zgodilo, da se ob tem opravilu razpadejo. Med vožnjo si verjetno ne želiš tega doživet. Pogledajo se vodila zavornih čeljusti, katera se morajo gladko premikat sem in tja, če se ne, jih je treba razstavit spucat in namazat. Če ne grejo gladko in lahkotno ti eno ploščico prej pobere kot drugo. Sam pogled na zavore in ugotoviti, da jih še imaš je res brezveze.

Tud vse to je brezveze ob menjavi koles, ker so to opravila, ki jih opraviš ob rednem servisu....
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik nemenabijat pravi:
Zavore se razstavijo oz odstranijo ploščice, jih očistiš, če so spokane so doživele pregretje in so za v kanto. Se je že tudi zgodilo, da se ob tem opravilu razpadejo. Med vožnjo si verjetno ne želiš tega doživet. Pogledajo se vodila zavornih čeljusti, katera se morajo gladko premikat sem in tja, če se ne, jih je treba razstavit spucat in namazat. Če ne grejo gladko in lahkotno ti eno ploščico prej pobere kot drugo. Sam pogled na zavore in ugotoviti, da jih še imaš je res brezveze.

Tud vse to je brezveze ob menjavi koles, ker so to opravila, ki jih opraviš ob rednem servisu....
Predvsem se pa že na uč vidi, če ti eno ploščico pobira bolj kot drugo. Pa zelo verjetno se bi v takem primeru diski pregrevali že ob normalni vožnji. Tudi zavohal bi jih, ko bi stopil iz avta.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
tist ki potrebuje tak online slikovni vodič za menjavo gum, lahko 3 dni gleda v zavore, pa mu ne bo nč jasno.
Sploh na starejšh avtih, k je vse zarjevlo. Ga bo še panika zagrabla, da se do mehanika ne bo upal pelat;)
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
ksz

Evo še jaz zamenjal.

Glavno, da mam jaz dizalco pri hiši, ki ne gre pod noben moj avto, ker so vedno nižji od serije.
tongue-1.gif
Moram enkrat si drugo omislit.

Na zapisano bi samo dodal baterijsko in dodaten nastavek za šraufat. Avto malo privzdignem in malo odvijem z gedoro nato dvignem avto, da je guma v luftu in prevzame baterijska za expresno dol in gor. Avto samo še spustim in zategnem.

Veliko hitreje, kod ročno šraubat ali pa nastavek snemat dol gor.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
jaz na seznam dodam še pručko. prvo leto sem čepel/klečal zraven avta in ni bilo nič udobno. zdaj se lepo usredem pred kolo, poleg tega pa je praktično, ko nameščam nazaj kolo, ga z nogami pritisnem in potem lažje vstavim vijake.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.875
696
113
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
Gume napumpaš 0,2 bara več zato, ker 15. novembra so temperature še daleč nad lediščem okoli 10-15 stopinj. Ko temperatura čez en mesec pade po 0 stopinj Celzija, se pritisk v gumah zniža (ne pa da spuščajo zrak) in nenadoma se pozimi voziš s premalo napolnjenimi pnevmatikami.

Ne vem zakaj je potrebno na zalogo malo več napumpati. Nastaviš točen tlak in redno kontroliraš. Jaz kontroliram ob vsakem tankanju, saj sem takrat itak že na bencinski in mi kontrola vseh koles vzame ravno 1 minuto dodatnega časa.

Sicer pa padec temperature iz 10°C na -5°C povzroči padec tlaka "zgolj" za ~6%. In za večino avtov je ta razlika manj kot 0,2 bar (odvisno seveda od predpisanega tlaka). Tako da ne kar tako "čez palec" prenapumpati pnevmatik, češ saj bo čez 1 mesec bolj mrzlo...
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.626
722
113
Je že skoraj vse napisano
dodam še malo debelejšo gumo na dvigalko za zaščito praga

Pri menjavi gum se obvezno preveri profil in enakomernost obrabe (da ni enostranske obrabe)

Ko je kolo sneto se pogleda še manšeta (rebrasta guma na osovini), ki ne sme biti nič masta.
in stanje (debelina) zavornih ploščic, za laike je najbolje, da kar fotografirajo
wink-1.gif



In čez par 100 km se vijake še enkrat preveri z momentom in tlak še enkrat preveri.


Namasti se tudi ukrasne pokrove, da lažje zaskočijo (nikoli na silo, ker se zlomijo)



Ko se kontrolira tlak, je potrebno preveriti tudi rezervno pnevmatiko
 
Nazadnje urejeno:

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
Gume napumpaš 0,2 bara več zato, ker 15. novembra so temperature še daleč nad lediščem okoli 10-15 stopinj. Ko temperatura čez en mesec pade po 0 stopinj Celzija, se pritisk v gumah zniža (ne pa da spuščajo zrak) in nenadoma se pozimi voziš s premalo napolnjenimi pnevmatikami.

Ne vem zakaj je potrebno na zalogo malo več napumpati. Nastaviš točen tlak in redno kontroliraš. Jaz kontroliram ob vsakem tankanju, saj sem takrat itak že na bencinski in mi kontrola vseh koles vzame ravno 1 minuto dodatnega časa.

Sicer pa padec temperature iz 10°C na -5°C povzroči padec tlaka "zgolj" za ~6%. In za večino avtov je ta razlika manj kot 0,2 bar (odvisno seveda od predpisanega tlaka). Tako da ne kar tako "čez palec" prenapumpati pnevmatik, češ saj bo čez 1 mesec bolj mrzlo...

Tej pa redko tankaš
smile-1.gif
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.875
696
113
Če tankaš vsaki drugi dan, potem res nima smisla vsakokrat preverjati tudi tlaka v pnevmatikah
tongue-1.gif

Meni to navadno nanese na ~2 tedna.
 

Alex

Fizikalc
21. jul 2007
955
93
28
Ljubljana
Lepo reportažo si naredil.
aplauz.gif


Zmotil me je (vsaj
evil.gif
) porabljen čas za ta postopek. Tistih 20 min, ki si jih zapisal ni čisto realnih. Imaš dva kompleta novih gum, ki jih moral nekje kupiti, se še malo scenkati (itak, ker 8 gum je pa že količina), počakati, da so ti vse pripravili, strogati domov in doma (po mojem mnenju) še dodatno porabiti nepotrebnih 20 min. Kjer si kupil gume, bi ti jih gotovo brezplačno prišraufali, za tisti dodaten komplet bi ti pa vzeli 5-10 EUR.
Ampak, filing je pa dober.
bonk.gif

Sedaj pričakujem še reportažo menjave olja, pa filtra, ker je že vse tako poceni v vsaki trgovini z avtodeli, pa orodje v Bauhausu, da je res nepotrebno še 20 minut preživeti na servisu.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Gume mora vsak kupit in tu čas zabije vsak. Gre se za premontažo. Če boš pozorno bral sem porabil dve uri in pol za tri komplete gum. A ko enkrat delaš...nimaš 20 minut kaj počet. Isti šmorn je pri vulkanizerju...ko je avto enkrat na dvigalu traja maks 15 minut...al tisti del prej...če ne ujameš lahko traja.
Je pa itak stvar odločitve...al imaš roke v žepu, čakaš, gledaš, colaš in greš...ali to narediš sam. Slednje...je opisano
wink-1.gif
.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
Alex
Diy menjavo olja je pred casom vincent ze opisal in poslikal. Se mi pa zdi da ni vec slik na forumu. (suxu)

S krokodilckom je res lustno malo potrenirati okoli avta. Z original dvigalko malo manj in bolj nevarno. Se mi je nekoc avto bocno zapeljal z dvigalke. Se danes so vidne posledice
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Če imaš stare gume, si si jih ob demontaži označil na katerem mestu so gume bile...torej leva, desna stran, ter prednja, zadnja stran.
Pri novih gumah bodi pozoren na smer vrtenja, ki je označena na gumi.
Stran gume, leva ali desna ti vedno ostaja enaka, če želiš enakomerno obrabo jih vsako leto zamenjaj sprednje z zadnjimi. V kolikor imaš različno obrabljene (da je razlika večja..torej ne od ene sezone) se da gume z več profila zadaj.
Zakaj več profila zadaj? Recimo da sam znaš rotirat gume, ampak kupiš rabljen avto, ki ima na dveh 6mm, na dveh pa 4mm. Sam bi dal tiste s 6mm spredaj, tako da bodo imele drugo leto lepo 5mm (odvisno koliko km delaš in kakšno obrabo imajo), tiste zadaj pa nekje med 3,5 in 4mm, pa potem še dve leti ne bi spreminjal postavitve, potem bi bile pa končno prve enako obrabljene kot zadnje.

Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Postaviš avto na ravno, zategneš ročno kolikor gre in pustiš menjalnik v prvi prestavi (za avtomatika ne vem..naj kdo na koncu pokomentira).
Sam pustim pač v P, ker drugače niti ne pusti pri ugasnjenem avtu. Edino, če pustiš ključ v kontaktu, gre v N, to mi pa tudi ni všeč.
Tudi pri vulkanizerju sem tako moral dat v P, čeprav mi je naročil naj dam v ler.
Drugače se včasih zna zgodit, da gre potem težje iz P, ampak do sedaj je še vedno šlo.

V vsakem primeru pa je pametno tudi na ravnem zategnit ročno. Na začetku sem bil navajen še na ročni menjalnik, in sem dajal samo v P. Ampak sem enkrat že takoj začutil, da je avto zlezel naprej (makadamsko parkirišče) in se je zaskočila zapora (parking pawl po angleško), pa sem potem s težavo dobil v D. Odkar zategujem ročno, nimam problemov.

Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Vzameš v roko voščenko in na montiranih gumah označiš, kje so imele mesto pred demontažo, da boš pri naslednji menjavi vedel, kje jim je mesto.
(zakaj voščenko? ker je ne odstraniš niti če gume po demontaži opereš
Ne zastopim zakaj si tako na veliko označeval in to še na zunanji strani. Verjetno to potem opereš dol, ampak sam raje naredim to kar permanentno (itak menjam gume gor in dol potem 4 leta), z belim flomastrom, pa seveda na notranjo stran in tudi ne preveliko, 2cm ti je več kot dovolj.

Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Pri novem avtu običjano vijaki niso namazani
Zdaj tu ima vsak svojo teorijo. Eni zagovarjajo nič mazanja, drugi ja.
Z oljem ali maščobo sigurno ne smeš. Recimo en link:
http://www.skoda-auto.com/en/m...mp;pageId=00485
To sem tudi sam letos ugotovil, sem moral še en komplet vijakov nabavit.
Glede mazanja z bakreno mastjo pa tudi dam lahko vsaj 20 linkov kjer piše, da se tega ne sme delat.
Tako da ne vem s čim bi bilo sploh pametno še mazat, dokler ne dobim res strokovnega odgovora in ne bom imel problemov s suhimi, puščam suhe.

Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Sam napolnim nekje od 0.1 do 0.2 bara več kot je predpisano. Ker guma sčasoma zgublja pritisk..in je tako v roku cca. pol leta v povprečju ravno prav napolnjena. Ker če daš v štartu točno predpisan pritisk, boš čez čas, (v povprečju) vedno vozil s premalo napolnjeno pnevmatiko.
A Ok...to naštudiraj sam (jaz jih do menjave več ne kontroliram in se mi tak način obnese).
To, da do menjave ne kontroliraš več, ni najbolj pametno. Sem pa tudi sam tako počel na začetku, saj gre, če ne pride do nobenih problemov.
Po mojih izkušnjah je prva dva tedna po centriranju najbolj pametno preverit 2x tedensko, ker če ne se zna zgodit tako kot se je letos meni, da sem se po 15 dneh pripeljal domov na ZL s točno 0.0 bara. Guma je po čudežu še dobra, ker s povsem prazno nisem naredil več kot 5m, šele na svojem parkirišču sem opazil da nekaj ne štima.
Pa če zapelješ v udarno jamo, recimo na moji cesti ni noben problem, če voziš povsem po robu ceste, se mi je letos že dvakrat zgodilo. Od takrat naprej raje vozim bolj ob sredinski črti.
V glavnem, če te zabije, si sigurno ob 0,5 do 0,8 bara.

Drugače je pa v vsakem primeru pametno preverjat na 1 mesec, še bolje pa seveda na 2 tedna.

Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Bistvo je to, da na koncu ne pozabiš pritegnit vijakov !
To je normalno za prvo leto ali dve, sam sem imel zraven fotra, ki mi je govoril kako in kaj. Sicer prej da pozabiš pritegnit, je problem, da že dvigneš avto, čeprav si prej pozabil losat vijake.
Sedaj po 5 letih v orodjarstvu, kjer moraš itak vse raje 3x kot 2x preverit, mi je pa to že v krvi.

Še en nasvet, če imaš slaba oz. stara alu platišča, je pametno po 20 km še enkrat zategnit, pa potem magari še čez 100 km. Mislim, to je v vsakem primeru pametno, ampak pri dobrih platiščih tega niti ni potrebno delat.
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
Pa saj ni treba kontrolirati vedno z manometrom tlaka. Ce bi oko malce bolj pozorni vrgli na gume ne morete za vec kot pol bara falit.
Ce racunate porabo, se tudi tam hitro pozna (lahko samo tako da spremljate koliko km prevozite z rezervoarjem (preko reseta dnevnega stevca ob tankanju).
Neka zenska se ze vsaj dva tedna vozi z zvečljivo (prav slisis gumo ob vrtenju volana na parkirišču) sprednji levo gumo. Ko naslednjic vidim njenega desca, mu jih napojem. Ce ze zenska ne opazi tega. Tlak ocenjujem na 1-1,5bara
 

map

Guru
6. jul 2008
7.850
1.959
113
najrajš na babi
Pozdravljen Hanzi, lepo je spet slišat tvoj glas

Avtor teme. Lepo napisano. ena mala pripombica. Do sedanjega avta sem imel vedno pri vsakem avtu še dodatne felge in zimske gume. Ko jih je vulkanizer vsako leto gor dajal je vse spustil še preko mašine za centriranje. Vedno, ampak res vedno so bile 1-2 kolesi razcentrirani, tudi enkrat se ni zgodilo, da bi vse 4 štimale. No men je kolega centriranje pa zamenjavo koles vzel neka 2 pira, tako da se mi doma ne splača to delat. Letos je bi še bolj radodaren 4 letne z felg dol, 4 zimske gor, centriranje in vijačenje 10 EUR. Na drugem avtu, kjer so zimske celo leto gor, jih je snel spustil čez centriranje in 2 scentriral, ter nazaj gor po sistemu naprej - nazaj, pa je bla tarifa 1x velki in 1x mali pir. Pa še malo se družimo zraven.
 
Nazadnje urejeno: