DIY - menjava gum

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Sicer za nekatere enostavno (in redno opravilo) a vseeno, za tiste, ki cincajo ali bi ali ne bi.. napotek kako pristopit in menjat gume sam.
Pogoj je da imaš zimske in letne gume na svojih feltnah
wink-1.gif
.

Kaj rabiš od orodja?
- ključ za odvijanje/privijanje vijakov (cca 15 EUR, jaz uporabljam z nastavljivo dolžino)
- dobro dvigalko (tu reskiraj malo več denarja in kupi boljšo mrcino, in imaš do doma za ostarele poštimano..cca. 200 EUR)
- rokavice po potrebi
- voščenko (bele barve)..in ne krede.
Od pripomočkov samega avta: nastavek varnostnega vijaka (ki je v avtu) ter kljukice za snemanje kapic vijakov (če jih seveda imaš).

Pritrogaš si gume, ki jih boš menjal.



2333676-20151114_083338r.jpg
 

Priponke

  • 2333676-20151114_083338r.jpg
    2333676-20151114_083338r.jpg
    133,3 KB · Ogledi: 891

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Če imaš stare gume, si si jih ob demontaži označil na katerem mestu so gume bile...torej leva, desna stran, ter prednja, zadnja stran.
Pri novih gumah bodi pozoren na smer vrtenja, ki je označena na gumi.
Stran gume, leva ali desna ti vedno ostaja enaka, če želiš enakomerno obrabo jih vsako leto zamenjaj sprednje z zadnjimi. V kolikor imaš različno obrabljene (da je razlika večja..torej ne od ene sezone) se da gume z več profila zadaj.
2333683-20151114_083348r.jpg
 

Priponke

  • 2333683-20151114_083348r.jpg
    2333683-20151114_083348r.jpg
    121,4 KB · Ogledi: 642

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Pripraviš si orodje.

Postaviš avto na ravno, zategneš ročno kolikor gre in pustiš menjalnik v prvi prestavi (za avtomatika ne vem..naj kdo na koncu pokomentira).
2333687-20151114_083440r.jpg
 

Priponke

  • 2333687-20151114_083440r.jpg
    2333687-20151114_083440r.jpg
    183,2 KB · Ogledi: 607

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Vzameš v roko voščenko in na montiranih gumah označiš, kje so imele mesto pred demontažo, da boš pri naslednji menjavi vedel, kje jim je mesto.
(zakaj voščenko? ker je ne odstraniš niti če gume po demontaži opereš...jaz jo na sliki žal nisem imel (Sem uporabil kredo) ker sta mi jo mali dve apnili (dobila noge))
2333688-20151114_084305r.jpg
 

Priponke

  • 2333688-20151114_084305r.jpg
    2333688-20151114_084305r.jpg
    112,9 KB · Ogledi: 692

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Gume, ki jih boš menjal, odložiš okoli avta na ustrezno mesto..torej leve in desne ne smeš zamenjat (smer vrtenja!), zamenjaj pa prednjo in zadnjo os glede na lansko sezono.

Odstraniš kapice vijakov, če jih imaš.

Vzameš nastavek varnostnega vijaka in....

...losaš vse vijake na vseh štirih gumah še predno dvigneš avto.

Kako losaš? Toliko odviješ da zaslišiš 'pok', ki ti da vedeti, da je vijak popustil ...če gledaš na koncu ključa je to par cm obrata.

Nato se lotiš dvigovanja avta. Za vsako gumo, je potrebno dvignit svoj konec avta. Na podvozju pogledaš kje so označbe za dvigovanje (ponavadi odebeljeni del, ali puščice, morda zgolj 'čep' na katerega nasloniš dvigalko..vedno se razbere mesto!).

Tu se vidi razlika med dobro dvigalko in ono iz bau baua..dobra bo stabilna, ima veliko naležno površino in ne poškoduje podvozja (ker bo začelo na poškodbi rjaveti) in tudi ko avto dvigneš to pomeni da bo tako tudi obstal.
2333699-20151114_084752r.jpg
 

Priponke

  • 2333699-20151114_084752r.jpg
    2333699-20151114_084752r.jpg
    130,7 KB · Ogledi: 722

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Ko imaš sneto kolo je dobra prilika da če malo pogledaš na mesta, kjer se teže vidi..koliko mesa imajo zavorne ploščice, ali je kje kaj odtrgano, popraskano, načeto (cevke, kabli, zaščita)...ne rabiš biti težek strokovnjak..a če bo kaj kaj viselo stran (bilo načeto) boš opazil.

V glavnem...dvigovanje avta, in menjava gum ----4 x na avto, toliko kot pač imaš avtov.
2333704-20151114_091721r.jpg
 

Priponke

  • 2333704-20151114_091721r.jpg
    2333704-20151114_091721r.jpg
    145,2 KB · Ogledi: 662

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Pri novem avtu običjano vijaki niso namazani....če dobiš nove vijakle zraven novih felten tudi te ne bojo.
2333707-20151114_095354r.jpg
 

Priponke

  • 2333707-20151114_095354r.jpg
    2333707-20151114_095354r.jpg
    151,7 KB · Ogledi: 748

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Zdaj tu ima vsak svojo teorijo. Eni zagovarjajo nič mazanja, drugi ja.

Sam vijake vedno namažem z mastjo, če še niso bili. Se pravi to naredim prvič. Kasneje zgolj obrišem z njih, če se nabere na navoju preveč svinjarije (če se mi res čisto suh ga namažem).
Nekako nisem pristaš da se kovina direktno drgne ob kovino...nekaj mora biti vmes.

Seveda..namažeš eno piko, več ali manj prime vijak v globino maks 1.5 cm.
2333708-20151114_095800r.jpg
 

Priponke

  • 2333708-20151114_095800r.jpg
    2333708-20151114_095800r.jpg
    185,6 KB · Ogledi: 643

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Okoli vijačenja gume (kolesa) na avto....

Feltno nastaviš gor in lepo porineš do konca. Uloviš luknje vijakov in zaradi lažjega dela vedno najprej z roko (!) privijačiš vijak na čisto spodnji luknji (ta ti nato drži feltno na mestu).


Nato zmečeš še vse ostale vijake v luknje in jih z roko privijačiš (s snetim nastavkom ključa če ne prideš s prsti zraven). Nato daš nastavek nazaj na ključ in začneš vijačit z občutkom. Pritegneš prvi vijak toliko da prime. Nato greš na nasprotnega (diagonalno) in privijačiš njega..nato spet diagonalno na drugega..ter tako privijačiš vseh (običjano) 5 vijakov. S tem posrkrbiš da feltno enakomerno pritisneš in fiksiraš. Nato s ključem še zategneš vse vijake tako en malo po občutku, da vsi zagrabijo ...kolikor ti pač dovoli dvignjeno kolo.

Ko zamenjaš vse gume in je avto spet na tleh...greš s ključem od vsake do vsake gume in vsak vijak pritegneš (tega dela ne pozabit!!). Zdaj ali uporabiš moment ključ ali privijačiš po občutku (Jaz nastavek ključa zmanjšam na minimum...da imam najkrajšo ročico..in s tem privijačim po občutku'..težko reči kako to zgleda..toliko da čutiš odpor (ni treba pritegovat kot konj).

Pri starejših avtih, ki že imajo menjane diske, se lahko zgodi da so 'plavajoči' diski...tu bodi pozoren da boš že ob natikanju čim bolj zadel luknje vijakov, ker takoj ko boš šel vteti gumo in popravljat boš zavrtel še disk in bo luknja izginila (plavajoči diski so bistra poruntavščina
crazy1.gif
).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Ko si zamenjal vse gume, pritegnil vse vijake se, usedeš v avto in odpelješ nafilat gume na črpalko (ali to narediš doma s tlačilko).

Sam napolnim nekje od 0.1 do 0.2 bara več kot je predpisano. Ker guma sčasoma zgublja pritisk..in je tako v roku cca. pol leta v povprečju ravno prav napolnjena. Ker če daš v štartu točno predpisan pritisk, boš čez čas, (v povprečju) vedno vozil s premalo napolnjeno pnevmatiko.

A Ok...to naštudiraj sam (jaz jih do menjave več ne kontroliram in se mi tak način obnese).

Ko se vrneš te mora čakat kup gum, ki so bile par ura nazaj še na avtu.
grin1.gif

2333730-20151114_102341r.jpg
 

Priponke

  • 2333730-20151114_102341r.jpg
    2333730-20151114_102341r.jpg
    121,3 KB · Ogledi: 713

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Če te je volja gume še opereš in nato pospraviš na svoje mesto do naslednje sezone.

Sam perem gume zgolj spomladi...takrat očistim letne, ki grejo jeseni umazane na stelažo, ter zimske, ki jih zmečem dol z avta.


Časovna lestvica menjave gum?

Menjal sem v soboto...

Ob 8.20 sem se oblačil, nato sem zvozil gume na kup, prinesel orodje, menjal gume na prvem avtu. Ob 9.10 sem se vrnil s črpalke. Ob 9.45 sem se vrnil z drugim avtom s črpalke, sledil je tretji avto...gume sem odložil na polico ob 10.40.
Torej točno 2 uri in pol za menjavo treh kompletov gum.

(največ časa gre, da pripraviš vse ter na koncu pospraviš...menjava ti hudo na počasi vzame mogoče 20 minut).

To je to
wink-1.gif


Poceni, narediš kadar sam hočeš, ter občutek je dober da si sam nekaj napravil.

(kar sem pozabil bomo pa še sproti podebatiral). a na vsak način ni nobenega problema zamenjat gume. V prvo si vzameš malo več časa, nato gre kot po maslu.

Bistvo je to, da na koncu ne pozabiš pritegnit vijakov !
grims-1.gif

2333733-20151114_104919r.jpg
 

Priponke

  • 2333733-20151114_104919r.jpg
    2333733-20151114_104919r.jpg
    196,4 KB · Ogledi: 573

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
In če je menjava za zimsko sezono si hkrati daš v avto še metlico, ki ti služi za ometanje snega, zložljivo lopatko, ter v tekočino za brisalce vliješ tekočino namenjeno zimi (minusu).

Ter seveda verige, če si jih imaš (ki pa...se ti jih splača v miru, na klopicu/stoli nataknit še na gumo, ko le ta ni na avtu...ali kasneje ko že zmontiraš, da potreniraš na suho. Ker v snežnem metežu ugotavljat kako se zadeva natakne..ni najbolj vesel dogodek.

Če si se odločil da boš resno sam menjaval gume si nabavi orodje! Ključ in dvigalka priložena avtu je namenjena bolj izredni kot redni uporabi...(ključ iz slabega materiala, hitro lahko odleti in poškoduješ vijake)..dvigalka slabotna, nestavilna in zelo rada poškoduje podvozje...so razlike med proizvajalci a na splošno tu vsi pošteno varčujejo na materialih.
Torej najmanj kar je, kupi ključ v trgovini z avtodeli. Dvigalko toplo toplo priporočam konkretno (imam doma tudi iz Hoferja...pa
crazy1.gif
).
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.411
2.764
113
Kako je formula za tiste brez kljuca
smile-1.gif


120Nm je 12 kg ali 120 kg na koncu metrskega kljuca za zategovanje?
smile-1.gif
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Gume napumpaš 0,2 bara več zato, ker 15. novembra so temperature še daleč nad lediščem okoli 10-15 stopinj. Ko temperatura čez en mesec pade po 0 stopinj Celzija, se pritisk v gumah zniža (ne pa da spuščajo zrak) in nenadoma se pozimi voziš s premalo napolnjenimi pnevmatikami.



Edino kar ne vem glede hranjenja gum čez zimsko sezono, ali so lahko kar polno napolnjene, ali pa je treba take gume preko zime kaj malega spustiti?
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Sam sem tudi menjaval na tak način, na prejšnjem avtu. Na novem še nimam drugega kompleta.

Ker pa ne maram pisanja po gumah in me prav moti ko vidim na cesti avte z napisi ZD, PL .... sem si nabavil kapice ventilčkov za označevanje.

Mislim da po spletu, Ebay ... tako samo kapice prešraufaš in ne rabiš pisat.
2333763-IMG_20151116_212355.jpg
 

Priponke

  • 2333763-IMG_20151116_212355.jpg
    2333763-IMG_20151116_212355.jpg
    55,5 KB · Ogledi: 621

jello

Guru
22. sep 2008
10.261
3.900
113
Na koliko pumpas gume? Naredil sem podobno kot ti, dva avta popoldne med drugo in cetrto plus pranje letnih kompletov, tretjega pa ob devetih zvecer. Pri vseh treh dolil se zimski vitrex. Delam pa bolj salabajzarsko. Na eni strani odvijem, potem avto gor, feltno dol, ce gre tezko dol namazem sredinsko luknjo ko dam drugo feltno gor. In potem zategnem preden grem na naslednjo feltno ali gumo. Letos mi je ena alu feltna tako prijela da sem se pol ure je.bal da sem jo dobil dol.

Kljuc imam brez podaljska (sem imel s podaljskom s petrola pa ni dolgo zdrzal - podaljsek je zacel padat dol pa tudi nastavek je bil precej ceski s ful lufta), dvigalka in moment kljuc sta iz baubau in sta cist ok.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Brez moment ključa?

Občutek
wink-1.gif
.

Če ti jo je nazadnje vulkanizer privijačil z moment ključem boš dobil občutek, ko jih boš odšravfaval...pritegneš cca. enako (oz. piko manj).

Jaz namenoma čepim, ko vijačim (da imam čim manj moči..delaš z roko)...če se dvignem je takoj drugače (ker dela telo)
grin1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Gume gledam koliko priporočajo...na sportsvanu sem dal 2,6 (2,5 uradno), polo 2,4 (2,2 uradno), A 2,3 (2,2 uradno).

Ja s to 'sredinsko centrirko' imam probleme pri polotu..kupila sva rabljene litke in so bile z nečim namazane. In ta zadeva se mi zdaj vleče skoz gor...in je cel žur sneti gumo...jaz jo vlečem dol digonalno...z eno roko (npr na levi) porivam v gumo (porivam naprej), na desni vlečem dol...cukam kot konj
hysterical-1.gif
...če ne gre izmenično brcam v gumo...levo in desno..in jo počasi zvibrira dol.

Sem pa eno leto skoraj zivčnega fasal...ena ni šla dol pa da ga je...spobal vse, privlekel še macolo...tud mrdnila ni. Na koncu..ko sem se skoraj sesedel od utrujenosti sem videl da enega vijaka nisem losal
hysterical-1.gif


Gox...modra! Še nisem zasledil.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Samo komentar glede smeri vrtenja in strani montaže:
napisano velja za usmerjene gume, ne pa tudi za asimetrične (ali old school gume, ki niso ne eno ne drugo). Slednje lahko menjaš levo <> desno, pri čemer se seveda spremeni smer vrtenja, ki ni predpisana. Je pa predpisana zunanja / notranja stran gume, z napisom "outside". Primer so zgornje štiri gume, na zgornji fotografiji na policah shranjenih pnevmatik.

Verjetno je kljub temu najvarneje upoštevat napisana navodila, ker po nekaterih razlagah naj menjavanje rotacije ne bi bilo pametno?