Dišim, ker vozim na plin ...

drma

Zelenc'
26. apr 2009
3
0
1
Tud jaz nisem imel tega namena, delim le mnenje, ker misim, da s tem lahko velik kdo kej pridobi.. Mislim, če se že piše o tem, zakaj nebi povedal. Pomoje ne more škodit.

V kolikor pa kdo to jemlje za reklamo...dober servis si jo z moje strani zasluži!!
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
Pa je možno ta plin montirat tako da imaš še vedno prazen prtljažnik?
Možno je, na mesto kjer imaš rezervno kolo.

Kam pa rezervno daš?
Se pravi če imaš karavana, ki ga potrebuješ potem ne moreš na plin vozit?Ali plin ali pa tovor.
Druge možnosti verjetno ni.....da bi se dalo pod avto ali pa da se naredi kak poseben rezervar?
Koliko pa je sploh velik ta rezervar?
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Namesto rezerve imas pac samo kit s peno in kompresorjem...

To je res... Ampak se lahko zatakne, če se policaj zapiči v to. Načeloma moraš imeti rezervno kolo, če si ga imel ob nakupu vozila vgrajenega. Če si imel pa ob nakupu že peno, potem pa ni problema.
V rezervoar gre pa okoli 40L plina (odvisno od velikosti), poraba plina je pa malo večja kot bencina.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.508
779
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Namesto rezerve imas pac samo kit s peno in kompresorjem...

To je res... Ampak se lahko zatakne, če se policaj zapiči v to. Načeloma moraš imeti rezervno kolo, če si ga imel ob nakupu vozila vgrajenega. Če si imel pa ob nakupu že peno, potem pa ni problema.
V rezervoar gre pa okoli 40L plina (odvisno od velikosti), poraba plina je pa malo večja kot bencina.

Kako pa policist ve, kaj je bilo v avtomobilu ob nakupu? Sam imam recimo peno in kompresorcek in tam, kjer bi moralo biti rezervno kolo, je vgrajen woofer... ampak enak model (le z drugim paketom opreme... torej navzven izgleda enako) ima pomozno rezervno kolo... nek tretji, pripeljan recimo iz tujine (narejen npr. za kaksen drug trg) pa ima prilozen enako kolo kot so namontirane na avtu ...

Meni nikjer ne pise, kaj imam... v navodilih pise nasplosno za vse razlicice, da je tam lahko kolo ali komplet s peno... , v prometni tega podakta ni... v homolagciji pa nisem gledal... vednar tega kartoncka pomoje ni potrebno voziti vedno s seboj...
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
To se pa tudi jaz sprašujem.
Homologacija "kita za popravilo pnevmatike" ni možna, v zakonu pa piše, da mora avtomobil imeti rezervno kolo, če ima seveda serijsko vgrajenega.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Citat:
Evo odgovor našega ministrstva:

Pravilno ugotavljate, da sam Zakon o varnosti cestnega prometa ne vsebuje
doloèb, kaj je dodatna oprema pri osebnem vozilu. Nanjo se sklicuje le v
59. èlenu. Je pa v 214. èlenu tega zakona dano pooblastilo ministru,
pristojnemu za promet, da izda natanènejše predpise o dimenzijah, skupni
masi in osni obremenitvi vozil, o napravah, opremi in delih vozil ter o
osnovnih pogojih, ki jih morajo izpolnjevati naprave, oprema in deli vozil
v cestnem prometu. Za te namene se še vedno uporabljajo doloèbe 86. èlena
pravilnika o dimenzijah, skupnih masah in osni obremenitvi vozil ter o
osnovnih pogojih, ki jih morajo izpolnjevati naprave in oprema na vozilih v
cestnem prometu (Uradni list SFRJ, št. 50/82, 4/85, 65/85, 64/86, 22/90 in
50/90), ker niso v nasprotju z zakonom. Na podlagi Pravilnika o napravah
in opremi vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 17/00, 33/00 -
popravek in 45/04 in št. 76-3387/2005 – ZDCOPMD) pa rezervno kolo lahko
nadomesti ustrezna naprava ali pripomoèek, ki ga je predvidel izdelovalec
vozila in z njim opremil novo vozilo (prva oprema).


Med obvezno opremo se v Sloveniji šteje varnostni trikotnik, rezervne žarnice, prva pomoè in rezervno kolo ali homologiran nadomestek.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
O listek od homologacije pa moraš imet......mene so že dostikrat vprašali....ampak sem imel drugi avto.

In če porabi več plina v primerjavi z bencinom.......kaj pride na koncu ven?
Je plin toliko cenejši da se vseeno splača vozit na njega čeprav ga več porabi?

Kaj pa pospeški?Moč?Je razlika očitna?
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.114
10.966
113
kod Džej-Zija
Včasih je bilo govora, da je poraba plina približno za 10% višja kot bencina, moč pa naj bi padla nekje do slabih 10%, običajno bolj okrog 5%. Seveda je vse to odvisno od vozila. Več bojo pa povedali konkretni uporabniki plinskih sistemov.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Tudi če porabi naprimer 10% več plina, je cena plina skoraj 50% cenejša kot cena bencina.
Če voziš kakšno "zverino", ki porabi npr. 12L na 100km in če delaš po 100km dnevno se sigurno splača imeti plinski sistem.
Če pa delaš malo kilometrov in imaš vozilo ki ti že tako malo pije, potem pa bolj kot ne pride v poštev vgradnja plinske napeljave.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.400
235
63
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
O listek od homologacije pa moraš imet......mene so že dostikrat vprašali....ampak sem imel drugi avto.

In če porabi več plina v primerjavi z bencinom.......kaj pride na koncu ven?
Je plin toliko cenejši da se vseeno splača vozit na njega čeprav ga več porabi?

Kaj pa pospeški?Moč?Je razlika očitna?

Moje izkušnje iz prve roke: plinsko napravo imam vgrajeno 4.leto, pri vgradnji in tunanju sistema sem zahteval, naj se čim bolj omeji izguba moči, tudi na račun porabe (pri 1.6 tone in 122KM je vsak konj svet!
smile-1.gif
).
Rezultat je naslednji: poraba je višja 10-20% (odvisno od režima vožnje mesto/AC), izguba moči se pozna manj, kot vklop kompresorja klime. Rezervoar imam obešen namesto rezerve zadaj pod avtomobilom, v avtu pa kit za popravilo (sprej + mini kompresor). Na homologaciji plinskega sistema ni nihče nič vprašal po rezervnem kolesu, vem pa, da če bi želel kdo komplicirati (na tehničnem ali policaji), bi to lahko počel.

Večjo ekonomičnost pri porabi plina je mogoče doseči pri avtomobilih, kjer si lahko privoščiš izgubo moči. Po informacijah od ostalih plinašev, ki se srečujemo ob našem 'oltarju' (točilno mesto plina
wink-1.gif
), naj bi se dalo Audija z V8 motorjem voziti s porabo plina, ki je tudi v absolutnih številkah celo nižja od porabe bencina, seveda na račun izgube moči (namesto dobrih 300KM jih imaš recimo s plinom dobrih 200KM, kar je še vedno dovolj za normalno vožnjo).

LP,

Milan
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.400
235
63
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Koliko litrsko posodo pa imaš?
Kako je pa kaj z vzdrževanjem plinske naprave?

Nazivna prostornina je 56litrov, dejansko spravim noter do 45litrov plina. Od rednega vzdrževanja do sedaj samo menjava/čiščenje filtrov za plin, kar lahko naredi vsakdo, ki ima 15minut časa in osnovno orodje.

LP,

Milan
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.219
7.038
113
Kako pa je kaj z dizli in predelavo na plin. Na eni strani sem zasledil,da se kaj takega ne počne, na spet drugi pa, da se. In celo povišanje moči se lahko priačkuje in upoad porabe.

Ima kdo izkušnje?
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Kakor je meni znano, naj se to nebi splačalo.
Če ti pije sedaj naprimer ~5,2L/100km, bi imel s plinom porabo recimo ~6L.

Liter nafte je 0,989€, liter plina pa 0,497€.
Če narediš z avtom 100km na dan te pride nafta 5,14€, plin pa 2,98€.
V enem letu bi tako dal za nafto 1876€, za plin pa 1087€. Nekje v slabih dveh letih bi imel povrnjene stroške napeljave, če bi res delal po 100km na dan.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.219
7.038
113
Na dan delam okoli 250km, včasih tudi več. V dveh mesecih sem naredil nekje 14.000km in zna se zgoditi, da bom čez par mesecev delal še več kilometrov.

Ampak kako se to potem uredi pri dizlu, kjer ni svečk ? Verjetno je predelava dosti bolj zahtevna kot pri bencinarju? Kakšne so kaj cene?
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
To pa nebi vedel... Najbolje da se obrneš na kakšno od podjetji, ki predelavajo vozila na plin!
wink-1.gif
Pošlji kakšen mail, pa potem še nam malo obrazloži kako je s tem.
 

V_power

Fizikalc
15. sep 2007
1.935
0
36
Ljubljana
Citat:
Najpogosteje in najenostavneje se predeluje vozila z bencinskim motorjem, ki za pogon uporabljajo neosvinčeni bencin. Manj pogoste in bolj kompleksne so predelave na dizelskih motorjih, pri katerih je treba poleg v nadaljevanju naštetih predelav zmanjšati še kompresijsko razmerje in dodati vžigalni sistem s svečico. Teh predelav pri nas ne delamo.
http://www.plineks.si/Predelava/