Ce snames FAP filter, naredis tehnicni ali ne?

gr69

Guru
15. dec 2009
11.587
2.630
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
... katalizator predela v kar se da neškodljive spojine... NO2.

Buh ne daj, da bi cat delal "neškodljivi" NO2! Eden glavnih namenov katalizatorja je pretovorba NOx (x stoji za število kisikovh atomov) v res neškdoljivi N2 (dušik). NOx reagira z zračno vlago (il-tega H2O) v H2NO3 - huda nerodna reč, tudi znan kot kisli dež. Nadalje NOx dviga vsebnost ozona (O3), ki v nižjih plasteh ozračja ni zaželen ozr. je škodljiv.

Drugače pa zadeto bistvo.
wink-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.677
1.488
113
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Dizli jih večinoma nimajo. Sicer je pa točno to funkcija katalizatorja, vendar pri bencinskih motorjih potekajo drugačne kemijske reakcije. Predvsem pride iz motorja precej manj saj, torej ogljika v čisti obliki, in precej več raznih benzenov, CO in dušikovih oksidov. Te stvari potem katalizator predela v kar se da neškodljive spojine, v vodo, CO2 in NO2. Zato so bencinci brez ali z okvarjenim katalizatorjem zelo zdravju škodljivi.

Kot je pojasnil model en post višje, vse dušikove kisline (od I do V) so krvni strupi...

Tako v bistvu ugotovimo, da so novodobni neosvinčeni bencini v starih avtih, ki nimajo katalizatorja, spet strupena svinjarija, kot je bil včasih svinčev tetraetil v osvinčenem bencinu.
smile-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Dizli jih večinoma nimajo.

Praktično vsi novejši dizli jih imajo, ampak opravljajo nekoliko drugačno vlogo. Oksidacijski katalizator pri dizlu pomaga "oksidirati" ogljikovodike (v plinastem stanju seveda) ter ogljikov monoksid. No, oksidacijske katalizatorje imajo večinoma tudi vsi bencinski motorji z direktnim vbrizgom, saj ti proizvedejo bistveno več ogljikovega monoksida.

Sicer pa delajo tole:

CO + O2 = CO2
ogljikovodik + O2 = CO2 + H20
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Cela debata je eno brezvezno zapenjanje, kot večina postov nekega uporabnika, ki se obnaša, kot da ima dva doktorata iz kemije v žepu, samo žepa trenutno ne najde.

Poglej, jaz sem (za razliko od tebe, KameleONa in podobnih kljukcev) v gimnaziji pri kemiji dobro poslušal, poleg tega pa sem dal nekaj izobraževanj v zvezi s filtri trdih delcev skozi in nenazadnje - imam precej izkušenj iz prakse in zato dobro vem, o čem govorim. Zadeve so v osnovi precej enostavne in ne rabiš imet dveh doktoratov iz kemije.
smirk-1.gif
Če pa nekdo že v osnovi popolnoma zgreši, se v podrobnosti nima smisla spuščat. Trditev, da DPF filtri predelujejo grobe saje v fine saje, je milo rečeno debilna.

Mene ne moti, če po svetu hodijo ljudje, ki o tem nimajo pojma - go ahead. Moti pa me to, da pametujejo o stvareh, o katerih nimajo pojma in posledično širijo naokoli krivo vero. V praksi to izjemno dobro pali (še posebej če poveš, da se odvija nekaj zelo škodljivega (!)) in stvari ne zagrabijo samo laiki, ampak tudi taki, za katere bi človek pričakoval, da mislijo s svojo glavo preden vzamejo neke trditve za suho zlato. Tako sem na primer od šefa Mazda servisa osebno slišal, da nove Mazde uporabljajo AdBlue za regeneracijo DPF filtra. Verjetno ni potrebno omeniti, da se ni dal prepričati, da to seveda ni res.
rolleyes-1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.587
2.630
113
še v SLO - ampak komaj
Apropo AdBlue - a je v osebnem programu ta "scalnica" sploh prisla v uporabo ali je ostala izkljucno za tezki tovorni program (sem malo zaspal na tem podrocju
redface-1.gif
).
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.677
1.488
113
Za prenapihnjenost ni kakšnega posebnega vzroka, in se kdaj poskusi tudi malo zadržati, ker potem tudi kakšne pametnejše poste preberemo samo na pol.
zmaga.gif
 

sniper007

Pripravnik
22. jul 2007
712
0
16
Kaj pa je v DPF filtru ? a ni notri neka tekočina, ki jo je potrebno na vsake toliko časa menjat ?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Ne, v samem DPFu ni tekočine.

Nekateri (predvsem starejši) sistemi uporabljajo tekočino kot sredstvo za izvajanje regeneracije (PSA grupa - tekočina Eolys). Tekočina se ob regeneraciji vbrizga v DPF, kjer se seveda porabi (tekočino je torej treba dopolnjevati in ne menjati).

Ostali načini izkoriščajo druge načine - segrevanje DPF filtra s pomočjo spremembe glavnega vbrizga, vbrizg goriva direktno pred DPF filter, električni grelec .... etc.

EDIT: Seveda pozabil bistvo - tekočina Eolys deluje tako, da zniža potrebno temperaturo, pri kateri se začne spontana regeneracija.
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Torej če potegnemo črto:

-----------------------------

Greš čez tehnični ali te vržejo? Prosim samo tisti ki ste imeli s tem izkušnje iz prve ali druge roke.
tongue-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Greš čez brez problema, večkratne izkušnje iz prve roke ... če je stvar pravilno odstranjena (fizično + programsko), kar pa ne stane zgolj 100€, kot si nekateri predstavljajo.
 

sniper007

Pripravnik
22. jul 2007
712
0
16
bom kar v tejle temi vprašal:

ali drži, da se nej bi pri dizlih z DPF filtrom pri vsaki menjavi motornega olja s testerjem tudi ščistilo ta filter ?
 

Podobne teme