Brexit propaganda

Steve

Guru
13. avg 2007
9.998
1.884
113
To se lahko pri nas zgodi, če bi komu na kraj pameti padlo, da vse uvožene iz juga pošljemo domov.
V angliji je vsa brexit propaganda temeljila točno na tem, da se imigrante pošlje domov. Bolj kratkoviden ne moreš bit.
Zdaj pa ne samo da jim voznikov primanjkuje, ampak predvsem pobiralcev pridelkov. Roba gnije na njivah, ker nimajo nobenega da bi jo pobral.
In zdaj je boris prišel na genialno idejo kako bo rešil problem voznikov instantno. Izdali bodo delovne vize, da nazaj privabijo poljske voznike. Veljavnost vize? 3 mesece :)
 
  • Haha
Reactions: Hanzi

Steve

Guru
13. avg 2007
9.998
1.884
113
Tako da če recimo EU ustavi dotok šoferjev iz bolgarije bodo prvi to občutili italjani, ne pa pri nas ki dejansko najemamo šoferje in imamo firme.

Mojster, kak točno bi pa to naredili? Eno izmed načel eu je prost pretok delovne sile.
Sicer pa za eu ni straha da bi jih zmanjkalo. Zdaj jih vozijo že iz centralne azije
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.911
6.072
113
Ja tule so se, oziroma smo se ujeli z lastno zanko poceni delovne sile. Saj tudi nas so razvadili bosanci in albanci v gradbeništvu recimo. Kar pa ni prav, ker tudi slednji za seboj pripeljejo probleme. Brezposelne žene, kup otrok, ogromne kulturne razlike ipd. To tudi stane državo, ki pa ni zanemarljivo. Sicer tudi busanc bo po 10tih letih rekel, hej jaz več nočem mešat betona, jaz bi tudi kar od doma delal za kompjuterom. Trenutno privatniki, gradbinci precej dobro živijo na račun teh.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Mojster, kak točno bi pa to naredili? Eno izmed načel eu je prost pretok delovne sile.
Sicer pa za eu ni straha da bi jih zmanjkalo. Zdaj jih vozijo že iz centralne azije
Jah sej po tihem to že dogaja. Precej velikih EU firm odpira fabrike v romuniji/bolgariji, tam pobirajo poceni delovno silo in dvigajo standard. Dotok šoferjev se zmanjšuje. Trenutno se da tole še kompenzirat preko ponudbe in povpraševanja (višje plače šoferjem, nižji dobiček firme) ampak prav dolgo ne bo šlo. Potem bo treba pa ali novo državo dobit v EU ali pa uvažat delovno silo iz X držav. Kar pa vidimo da tudi ni enostavno ko ti poti do delovne sile zapirajo konkurenčni trgi. Za EU je to na eni strani rusija in na jugu turčija. Kaj potem? Jah rešitev je dejansko ves čas tu, enostavno poskrbiš za dotok beguncev, ki sami ilegalno preidejo v EU! ;)
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.911
6.072
113
Dotok tuje delovne sile deluje vse dokler imaš brezposelnost dovolj nizko. Ko se ta dvigne in domačin sedi doma, dela pa afganistanec, potem tudi afganistanec nebo več imel za koga delat. Ostal bo tukaj kjer ima pogoje za začasno bivanje in vlekel socialo. Tako nebo šlo v nedogled. Bomo morali malo več plačat delavce, na fakultetah pa dvignit standarde, da ne bomo imeli doma 80% magistrov, ki živijo v oblakih kako pa on za 2500 eur sploh iz spalnice nebo stopil.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.517
3.844
113
To se lahko pri nas zgodi, če bi komu na kraj pameti padlo, da vse uvožene iz juga pošljemo domov.
V angliji je vsa brexit propaganda temeljila točno na tem, da se imigrante pošlje domov. Bolj kratkoviden ne moreš bit.
Ker ne vejo za "star balkanski pregovor" ... Vse ima svojo ceno. Človeka pač več plačaš. Če še vedno ni interesentov si ponudil premalo.
To bi pomenilo višje cene ... o... Sherlock... ampak mogoče pa nizke cene v osnovi temeljijo na napačnih izhodiščih.

Da ni nikogar ki bi pobiral pridelke je neumnost. Pravilno se stavek glasi "Ni nikogar ki bi za ta denar pobiral pridelke". S časom bi to podrlo tudi več sto let stara razmerja v plačah ... pa - kaj - potem...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in Pepe

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.911
6.072
113
Saj tako bi tudi bilo prav. Kje pa piše da morajo biti fizična dela nizko plačana. Še več, delo bi moralo biti spoštovano in dobro plačano. Za seboj pa to potegne seveda dvig cene izdelkov. Ampak že danes plačujemo drago ceno, ker imamo preveč trgovskih centrov, s tem previsoke trgovske marže, dostikrat predolge verige od pridelka do police, birokrcije na višku ipd...
Se bo pa te situacije zopet uravnale v naslednji krizi. Hudič bo samo če bomo imeli na socialki vse te bosance, njihove babe in froce, ki jih bomo morali fojtrat, na koncu pa nas bodo dražje stali, kot da jih sploh nebi imeli.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.998
1.884
113
Prav prikupno naivna sta. Človeka več plačaš ja in si problem rešil ne? Le zakaj se to noben drugi še ni spomnil, če je tako preprosto?
Vam povem iz prve roke, kaj se zgodi, ko plače kar tako rastejo, zato da je "pošteno" plačilo. V tem primeru dvig minimalne plače, brez sočasnega dviga produktivnosti.
Prvo zrastejo cene končnih produktov do te mere, da ga noben več noče/ne more kupit.
V drugem koraku ta firma seli proizvodnjo na jug/vzhod.
En šnelkurs ekonomije vama nebi škodil
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.528
853
113
Zato so pa meje pa carine. Če pa misliš na UE jug-vzhod je pa to win win za vse, ali pač?
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.517
3.844
113
Prav prikupno naivna sta. Človeka več plačaš ja in si problem rešil ne? Le zakaj se to noben drugi še ni spomnil, če je tako preprosto?
Prvo zrastejo cene končnih produktov do te mere, da ga noben več noče/ne more kupit.
Ker podira ustaljena plačna razmerja. Svetovni red če hočeš. Ta temlji na poceni fizikalcih. Eni se spomnijo in ni jim hudo.

Vedno mi pride na misel lastnica lokala v BTCju ki je preklinjal da natakarice hočejo tiste čase več kot 2,5€ na uro ali nekaj takega, da raje zapre kot da bi osnovnošolsko izobražene blondinke toliko plačevala. In res je zaprla. Naslednji je enakemu osebju povišal plače- in cene za 2x - ker je vložil še nekaj denarja v Jupol in odstranjevanje plakatov za Vesele urice iz 1997 ima bolj polno kot prejšnja lastnica kdajkoli, samo pijančkov nima.... temu se reče napredek.

Iz več razlogov cene ne zrastejo toliko, optimizacije se zaradi konkurence zgodi na drugih nivojih - "zdaj ko več plačujemo voznike si pač ne moremo privoščit lokala v vsakem propadlem trgovskem centru" , ob tem ljudje ki zaslužijo več tudi več trošijo... pač drugje. Se je lepo pokazalo pri proizvodnji ob višanju cen surovin - na končnega kupca se je pod črto zaradi rezerv prevalilo precej manj, kot so "strokovnjaki pričakovali". In zaposleni so tudi "surovina".
 
Nazadnje urejeno:

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.510
1.927
113
na temni strani lune
Konstantna gospodarska rast na omejenem viru ni mogoča.

Globalizacija in strogo kapitalistična usmeritev podjetij sta pripeljala do točke, ko se je zgodila velika koncentracija kapitala na vrhu "prehranjevalne verige".
Največjo razliko v dodani vrednosti sedaj pobirajo špekulanti na borzah in investicijski skladi.
Napredek v tehnologiji proizvodnih procesov in sami pridelavi hrane in ostalih dobrin, je pripeljal tako daleč, da se razlika med uspehom in neuspehom meri v razliki v ceni na 2 ali celo 3 decimalki. Dobiček se nato ustvarja z maso in obsegom.
V zadnjih par desetletjih, so zahod in ekonomsko uspešne države praktično vso proizvodnjo hrane, proizvodnjo dobrin in distribucijo le teh zaupale oz predale velikim korporacijam, katerih edini cilj je vsakoletno večji dobiček.

Kapitalizem je na trenutno še najboljši ekonomski sistem, tudi ta pa ni brez svojih pasti in težav.
Prej ali slej, se bo potrebno sprijazniti, da bodo potrebne konkretne spremembe tudi v potrošniški mentaliteti.
Dolgoročno ne bo vzdržno, da bomo z trenutnim tempom kupovanja dobrin poganjali in vzdrževali konstantno gospodarsko rast. Posledice te mentalitete so vidne v škodi, katero povzročamo okolju z konstantno proizvodnjo dobrin in posledično vseh izpustov potrebnih za to, vključno z transportom in na koncu odpadki.
Cikel amortizacije določenih dobrin se je zmanjšal iz desetletja ali več uporabe, na npr. samo par let al manj. Danes npr. je najbolj normalno, da garderobo zamenjamo 1x letno ali pogosteje, ker je cenovno dostopna. Kvaliteta tudi sledi tej logiki. Vse štima, dokler je na voljo dovolj resursov in kupcev, kateri ta cikel poganjajo.
Bojim pa se, da se počasi bližamo koncu takega načina življenja.

Nereguliran kapitalizem in politika podprta s strani kapitala, nekako vodijo v hudo neenako družbo, kjer ima neki majhen % ljudi vse, večina pa samo toliko, kolikor in kar mu tej na vrhu namenijo.

You'll own nothing.
And you'll be happy.

KRASNI NOVI SVET (knjiga) je morebitna rešitev?

P.S.
Nisem noben komunist ali kaj podobnega, sem zaposlen in imam v lasti 1 podjetje ter sem 50% solastnik drugega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in bizi

hermann

Guru
19. mar 2014
9.718
6.605
113
predstavljajmo si krasni novi svet umetne inteligence, kjer ima peščica v lasti vse, večine se pa itak ne rabi

univerzalni temeljni dohodek, da je brezposelna večina srečna v bedi ali hard reset?
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.510
1.927
113
na temni strani lune
predstavljajmo si krasni novi svet umetne inteligence, kjer ima peščica v lasti vse, večine se pa itak ne rabi

univerzalni temeljni dohodek, da je brezposelna večina srečna v bedi ali hard reset?

Tja na žalost drvimo.

Edino kar je še potrebno narediti, je da "nižjim kastam" odvzamemo pogled navzgor in jim odvzamemo upanje na bilokakšno izboljšanje in vse morebitne tegobe, stiske in upanje pokrijemo z t.i. somo.

Danes se posameznike in celotne dele družbe marginalizira, ker se ne strinjajo z mainstream resnico. Kovid je npr. velik korak v to smer.

Sam sem velik zagovornik osebne svobode in družbo, v kateri bi lahko vsakdo razvil svoj osebni potencial.
Na žalost bi lahko spisal cel spis oz doktorsko nalogo, kako so veliki (lastniki kapitala), uničili in izrinili malega človeka z brilijantno in dobičkonosno idejo, katero je razvijal in ustvarjal leta. So ga premagali z neomejenim kapitalom in vsem kar to prinese s seboj. Enostavno so ugrabili idejo in jo z pravnimi sredstvi zaščitili in patentirali. En povprečnik pa se ni zmogel boriti z tem.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.278
7.185
113
Problem je malo bolj kopleksen. Ni problem samo v šoferjih ampak tudi v firmah ki izvajajo transport. Precej transporta po otoku je bilo dejansko EU firm ki so prevažale pač robo tja s svojimi šoferji. Recimo po večini cest si videl večinoma kamione ki so imeli na napačni strani volan, ker so bili dejansko s celine. Po brexitu se je pa malo zakompliciralo s tem in so firme ki so vozile v UK dejansko propadle ali pa opustile ta posel.

Sej pri nas je komplet šoferska branža odvisna od romunov in bolgarov, bosanci že niso zanimivi (niso v EU) ker je več dela z njimi in se morajo sami malo potrudit. Naše transportne firme pa večinoma opravljajo dela za italjane in avstrijce, precej tudi nemce (tam so glavni poljaki). Tako da če recimo EU ustavi dotok šoferjev iz bolgarije bodo prvi to občutili italjani, ne pa pri nas ki dejansko najemamo šoferje in imamo firme.
Spet pises nekaj kar ni res.

Z bih ima RS podpisan sporazum in lahko delavca "uvozis" v 14 dneh. Tako da so bosanci izjemno zanimivi. Bolj kot bolgari in romuni ker so nam pac jezikovno in mentalno blizje. Tudi to kar si pisal (da so po UK vozile tuje firme) ne drzi v kontekstu ki ga predstavljas. Pogooglaj kaj pomeni kabotaza. To se kar redno nadzira, tudi v nemciji (pogooglaj se kaj je BAG) in tako drzave scitijo svoje domace prevoznike. En od ukrepov proti romunom in ostalim "vzhodnim" drzavam in podjejtjem je tudi prepoved opravljanja vikend pavze v kabini. Najem hotela se pa ne splaca. Ker prej so npr poslali romuna s kamionom v evropo in je ta 3 mesece krozil naokoli (s povratki v domovino zaradi kabotaze - al pa so manipulirali s papirji) brez postanka doma.

Tko da to kar se dogaja anglezem je direktna posledica tega da so poljaki in ostali odsli domov. Ker pac nihce ne bi zelel delat v drzavi kjer ti vsi govorijo da si nezazeljen (in to tudi izvedejo s spreminjanjem zakonodaje).
 

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.621
3.925
113
Ljubljana
hmpg.net
1632947923600.png