bencinski cent

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Sem že enkrat napisal svoje opažanje, pa ni nihče mrdnil... razen lapanja, da se pobrana cestnina kuri za vse drugo razen cest.

Citat:

Imaš kakšne konkretne številke? Sprašujem, ker smo zadnjič imeli debato na to temo in sem za benchmark uporabil informacije od kolega, ki skrbi za infrastrukturo v občini s 15k prebivalci.

Oni potrošijo 1,5mio letno za vzdrževanje cest. Ob (trhli) predpostavki, da gre za povprečno veliko občino in da je vsota med občinami primerljiva, pridemo na 350mio letno samo za občinske ceste.

Osebnih vozil je reciva dober milijon, če je avg cestnina slabih 100€, dobiva 100mio prihodkov iz cestnine. Seveda so tu še tovorna vozila, avtobusi, motorji... ampak oni verjetno ne doprinesejo za 250mio prihodkov iz naslova cestnine. In tu gre seveda samo za občinske ceste, potem še država porabi nekaj za vzdrževanje državnih cest.

Potemtakem, čez palec, brez poznavanja konkretnih cifer, gre za ceste precej več, kot poberemo s cestnino? Ali pa sem na kaj pozabil? Prej sem namreč mislil enako, kot ti - cestnina gre v integralni proračun in se (lahko) porabi tam, kjer najbolj primanjkuje €€€.
Tole je sicer izpred dveh let btw.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Pohvalno, da vlada že pripravlja nov davek. Zaradi VW afere se lahko zgodi, da bo prodaja novih vozil nemške avto industrije nekoliko zastala in zastali bodo tudi naši izvozniki in na koncu tudi rast slovenskega BDP-ja. Potem pa bo spet preveč zmanjkalo v proračunu, da bi zmogli vse nadomestiti z zadolževanjem.
Če se ta padec slučajno ne bo zgodil, pa bo lahko ta dodatno pobrani denar tudi v resnici namenimo za obnovo cest.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Sem že enkrat napisal svoje opažanje, pa ni nihče mrdnil... razen lapanja, da se pobrana cestnina kuri za vse drugo razen cest.

Citat:

Imaš kakšne konkretne številke? Sprašujem, ker smo zadnjič imeli debato na to temo in sem za benchmark uporabil informacije od kolega, ki skrbi za infrastrukturo v občini s 15k prebivalci.

Oni potrošijo 1,5mio letno za vzdrževanje cest. Ob (trhli) predpostavki, da gre za povprečno veliko občino in da je vsota med občinami primerljiva, pridemo na 350mio letno samo za občinske ceste.

Osebnih vozil je reciva dober milijon, če je avg cestnina slabih 100€, dobiva 100mio prihodkov iz cestnine. Seveda so tu še tovorna vozila, avtobusi, motorji... ampak oni verjetno ne doprinesejo za 250mio prihodkov iz naslova cestnine. In tu gre seveda samo za občinske ceste, potem še država porabi nekaj za vzdrževanje državnih cest.

Potemtakem, čez palec, brez poznavanja konkretnih cifer, gre za ceste precej več, kot poberemo s cestnino? Ali pa sem na kaj pozabil? Prej sem namreč mislil enako, kot ti - cestnina gre v integralni proračun in se (lahko) porabi tam, kjer najbolj primanjkuje €€€.
Tole je sicer izpred dveh let btw.
In koliko je od tega denarja iz državnega proračuna? V naši občini je vsaj 50% šlo za razpise EU, ostalo je šlo iz občinskega proračuna, tu in tam pa je 10% prispevala država. In pravkar sem našel podatek, da se letno pobere 1,6 milijarde evrov iz naslova cestnin.
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik rocky9 pravi:
Ampak kako bodo to storili?? To me zanima, ker država podjetju ne more ukazat, da mora imeti tako nizko ceno, ker so oni tako rekli..že sedaj bi lahko imeli nižjo, pa je nimajo...
Tako, da bodo bencinske črpalke ob meji oproščene pribitka za bencinski cent, v notranjosti pa bo na trenutne cene pribitek še 6centov/liter v obliki novega davka ...

A je to sploh dovoljeno?
smile-1.gif
ker to je v bistvu diskriminacija...
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik poldo pravi:
Saj tudi Italija ima ob meji nizjo ceno da ne bi tankali pri nas...pa se vseeno najvec goriva proda prav njim...in zakaj bi italiani placevali za nase ceste ?

Ja, ampak ITA ima (kolikor vem) sproščeno ceno pri gorivu...ali se motim, imajo fiksne max. cene?
smile-1.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Verjetno nekaj podobnega, ampak pazi, tu gre zgolj za občinske ceste.

Od kje ti 1,6mrd? Ni logike, recimo hitri pregled proračuna za 2014 pod postavko 7046 Letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu navaja znesek 131mio.

V zgornjo cifro so verjetno vštete še cestnine in vinjete za AC, ampak tisto ni namenjeno "običajnim" cestam.

Meni se torej še vedno zdi, da v ceste vložimo precej več, kot poberemo s cestninami. Ampak bi želel, da nekdo mojo razlago potrdi ali ovrže, s konkretnimi podatki.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.714
113
pri taščici
130 mio evrov se mi zdi kar realna cifra samo od letnega povracila ob registraciji. To je priblizno 100 evrov od vozila. Vozil pa tudi imamo cca 1,3mio najbrz.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Meni se že besedna zveza "bencinski cent" zdi tako neumna, da sem takoj ugasnil TV ko sem to danes slišal pri poročilih.

Res ne vem kdo se dela norca iz koga, iz naslova prometa država pobere:
+ 131m € letne dajatve
+ 330m € trošarine od bencina: 500.000 ton =~ 660.000.000 litrov * 0,5 € (trošarina)
+ 624m € trošarine od dizla 1.300.000 ton =~ 1.560.000.000 litrov * 0,4 € (trošarina)
- 80m €: ocena vračila trošarin kmetom in avtoprevoznikom

Država direktno iz prometa letno pobere OKROGLO MILJARDO EUR, prosim ne mi srat z bencinskim cenom.

vir:
http://pxweb.stat.si/pxweb/Dia...rij/&lang=2
 
Nazadnje urejeno:

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.286
4.112
113
Kaj pa dajatve za uporabo cest. Dmw za nova vozila. Pol pa "krizni" davek 30% na luksuz avte z gibno prostornino nad 2.5 litra
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Prva stvar, ki bi jo morali narediti je ta, da bi ukinili VSEM, ki so neki državni uradniki in politiki, prevoz na delo (brez povratka stroškov, brez vseh nadomestil), pa da si sami tankajo...me prav zanima koliko časa bi še vodili tako politiko....
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Penzijoni stanejo proračun 2 mlrd letno, čeprav bi moralo iti vse iz penzijskega sklada, zato je tako s premetavanjem cestnega denarja. Kake železnice neki.
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Penzijoni stanejo proračun 2 mlrd letno, čeprav bi moralo iti vse iz penzijskega sklada, zato je tako s premetavanjem cestnega denarja. Kake železnice neki.
Japajade.
Iz penzijskega sklada bi morale it penzije samo za tiste, ki so vanj tudi vplačevali. In za te je (bilo) denarja v skladu več kot dovolj. Svoje časo toliko, da so ga iz tam dajali v železnice.....
Tistim , ki v penzionistični sklad niso vplačevali (kulturniki, župniki....) naj pa država plača penzije iz drugih virov.
Ja najlažje vse možno obesit na penzionistični sklad, potem pa rečt da ni denarja - da ga še za tiste ga ni, ki so 40 let vplačevali,pa penzije nižat.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.266
1.894
113
Citat:
Uporabnik rocky9 pravi:
Prva stvar, ki bi jo morali narediti je ta, da bi ukinili VSEM, ki so neki državni uradniki in politiki, prevoz na delo (brez povratka stroškov, brez vseh nadomestil), pa da si sami tankajo...me prav zanima koliko časa bi še vodili tako politiko....

Tujina ne pozna povračila prevoza na delo. Boli kita delodajalca nod kje se ti voziš. Firma je kjer je, če hočeš priti delat prav, drugače so tam vrata in vzamejo drugega.

To je neka socialistična fora. Sam bi takoj ukinil prevoz. Vsem se za neko povprečje dvigne bruto plača na ta konto. Potem naj pas vsak presoja koliko km se mu splača delat za določeno plačo (bo takoj za ekologijo poskrbljeno).
 

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.223
1.366
113
Hja, če se dvignejo plače komot ukinemo prevoz na delo, se strinjam. Ampak da bo delavec, ki dobi 600€, še iz svojega žepa plačeval za pot na delo.. kaj mu potem ostane?

Je pa recimo razlika... V Slo plača 1000€ neto in recimo 200€ potni in malica, v Austriji isto delo 1200€ (itak da je v A več, a samo za primer), pa ima Austrijec na dolgi rok več koristi. Prispevki za pokojnino so namreč višji, čeprav je izplačilo enako.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.104
3.161
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:



Tujina ne pozna povračila prevoza na delo. Boli kita delodajalca nod kje se ti voziš. Firma je kjer je, če hočeš priti delat prav, drugače so tam vrata in vzamejo drugega.

To je neka socialistična fora. Sam bi takoj ukinil prevoz. Vsem se za neko povprečje dvigne bruto plača na ta konto. Potem naj pas vsak presoja koliko km se mu splača delat za določeno plačo (bo takoj za ekologijo poskrbljeno).

A se strinjaš z ukinitvijo minimalne plače?. Pač delodajalec ti reče dam ti 300€ na mesec za delo če nočeš pa pojdi drugam če ti bo dal kdo več.

p.s problem slovenije ker je vse centralizirano pa še plače so tam najvišje. Kam ti bo šel nekdo s kočevja delat kjer imajo eno zafurano firmo in dva bara. Že to da se je pripravljen vsak dan uro ali dve vozit na šiht za minimalca je veliko ti bi mu pa še pol vzel.