Avtomatik: plusi in minusi

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Jaz sem šel v ta postopek, ker bi na uradnem servisu razkopali menjalnik in računali še pa još. Kot sem napisal zgoraj so pri moji boljši polovici v avtomat nalili premalo olja in menjalnik ni hotel šaltat iz 3 v 4. Preden smo šli v obnovo sem reskiral tistih par eurov in nekaj ur časa ter se lotil konkretnega čiščenja, da smo res spravili vso staro olje ven in nalili novo olje noter. Odkar servisiram sam ni več nobenih težav, na pooblaščencu tega avtomobila ne vidijo več :)

V tvojem verjetno primeru pomeni isto kot v mojem. Zamenjali so ti samo polovico olja, polovico pa je ostalo starega noter. Še vedno boljše kot nič ampak roko na srce, to pač ni to. Računali so ti pa verjetno vseh 9L :D

Ne. Zaračunali so ga 6. Pa v menjalnik ga gre 8 litrov in ne 9. Če pogledaš iz praktičnega vidika, olje skupaj z umazanijo vseeno steče ven, ker se direktno odpre karter na najnižji točki in po tej logiki svinjarija tudi odteče ali vsaj tisto, kar se je nabralo na dnu. Če to ne bi povsem držalo, bi dsgji krepavali na polno, pa očitno ni tako. Niti umazanija ne sme priti v menjalnik, saj je to zaprt sistem. Pa če je moj naredil 300000 km, potem tudi sedaj nima smisla izvajati kakšnega generalnega pranja, če je menjalnik načet, mu tudi to ne bo več pomagalo ;).

Jernej
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.726
113
vseeno se mi zdi smisleno, natočit vsaj pol novega olje, zamenjat filter in očistiti magnete za nesnago. Strošek je zanemarljiv,vsaj material če ga sam nabaviš. Pravim za 7gtronica.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
jernejd : 8 ali 9, nimam v glavi točne količine, sem ze pozabil točno količino. me pa zanima koliko ga res priteče čez karter ven. pomoje lih okol 5 litrov. Razumem situacijo z praktičnega vidika. Jaz sem pač naredil tako kot je treba in s tem rešil svoje težave. Verjetno bi kjerkoli drugje z veseljem podrli menjalnik. Samo jaz nebi z takim veseljem plačal :D Ponavadi itak zašteka kak ventil ker je pač umazanija noter... Je zaprt sistem ampak zažgano olje v kombinaciji z lamelami tudi naredi svoje, trust me.. Kolikor sem takrat še raziskoval zna bit general flush tudi šok za menjalnik, ker lahko očistiš preveč - ventil je pač obrabljen in tesni samo z pomočjo umazanije :) :D

sajkek: vse je boljše kot nič.
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.815
439
83
Pi*da, ravno sem dobil račun od zadnjega servisa od Porsche LJ in piše pri menjavi olja 5l... (na sliki spodaj podčrtano rdeče)

servis.png


To že verjetno pomeni, da olje ni menjano pravilno...

Samo kaj lahko tu narediš kot stranka? Četudi kupim avto in ga peljem na menjavo olja, bodo verjetno isto naredili, kajne?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Ne vem kaj komplicirate, olje v menjalnikih, diferencialih, visko sklopkah ipd. se menja vedno v določenem deležu in nikoli ne v celoti. Servisni intervali so pogojeni takim menjavam. Sej tudi v motorju se nikoli ne zamenja vsega olja, odvisno od konstrukcije motorja ga ostane lahko tudi kakšen liter noter pa zato noben ne snema karterja pa razdira oljne črpalke in puca svinjarijo s cevmi.

Skratka to da se menja 5l v DSG je pridvideno s strani proizvajalca in nima smisla komplicirat ker naslednja panika bo pa zakaj menjava na 60k km, olje je ja boljše če ga menjaš na 30k ali pa kli... menjajmo ga na vsakih 15k km!;)
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
raners : Račun je isti kot od moje ko je vozila avto servisirat na avtodelto. Že pred leti sem ji težil z tem zakaj na vsak način na pooblaščenca in sem dobil odgovor zaradi garancije. No ko so se začele težave niso o garanciji hoteli slišat nič. Garancijo je imela na olje, čep in filter .. Oz na tistih 5 litrov olja :)

Utisevalec : včasih je treba diferencijal tudi oprat.. zakaj bi bilo z menjalnikom drugače?

evoti enega v kombinaciji z vodo :)



Pa tadrugi z zažganimi lamelami :D

 
Nazadnje urejeno:

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
> To že verjetno pomeni, da olje ni menjano pravilno...

"Pravilno" je tu zelo stvar osebnega prepričanja serviserja. Za full flush gre da priteče ven bistro več kot je volumen menjalnika - eni prisegajo da je to edino pravilno, drugi da to včasih celo povzroči problem ki ga prej ni bilo. Če pa samo spustijo ven, se zamenja približno polovica. Naj bi pa šel pri tem postopku prej spet zamenjat. Na kolk je treba so spet precej različna priporočila, največkrat 80-120kkm za full flush ali 40-60kkm za polovično. Evropski avtomatiki žal nimajo oljnih filtrov za zamenjat, ker so fabrike tolk pametne da rajši rečejo da je olje "večno" in avtomatik "sploh ne rabi vzdrževanja!", če zdrži tistih 200kkm s kolikor so se oni dolžni ukvarjat. Najdi si specialista za avtomatike, ponavadi imajo 3x cenejše olje od uradnega servisa (sicer odvisno od znamke).

Če imaš 200kkm+ brez menjave, bo mehanik že nerad menjal olje, da ne bo on kej brez veze kriv ;(
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
raners
@Utiševalec : včasih je treba diferencijal tudi oprat.. zakaj bi bilo z menjalnikom drugače?

Ponavadi se olja v navadnih diferencialih sploh ne more zamenjat, moraš odpre diferencial (odstranit pokrov) in takrat ga tudi opereš. Če imaš pa diferencial ki je predviden za menjavo olja imaš pa ponavadi "čep" za odliv nekje na sredini ali pa 1/3 diferenciala, torej ne gre ven celotno olje.

Pri avtomatskih menjalnikih lahko full flush tudi povzroči težave, še večje kot "brez menjave". Ravno DSG ima en kup senzorjev ki so kalibrirani oz. izvajajo popravke glede na dolgoročne parametre delovanja. Če ti zamenjaš vso olje spremeniš te parametre instantno za precej in ti recimo "sklopko pritisne" premalo ali preveč in v 3h speljevanjih zažge lamele.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Utisevalec : nebom solil pameti. jaz sem samo opisal svoj postopek kako sem ukrepal zaradi zajeba na pooblaščencu. menjalnik od moje smo rešili, verjetno bi 90% ljudi šlo v obnovo ali menjavo avtomobila, jaz sem šel pač v drugo smer. Zaradi senzorjev in ventilov kateri potem delujejo drugače kot pred menjavo olja se naredi adaptacija. Verjel ali ne, samo adaptacija je že dostikrat rešila težave ko menjalnik ni lepo prestavljal pa so marsikateri serviserji računali konkreten servis menjalnika ;)

luka51 : točno tako.. že bmw-jev ZF je eden izmed teh..
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Sem pred časom tudi jaz nekaj googlal o tej Tim Eckart metodi in so tudi bila mnenja deljena, in sem tudi kar nekaj prebral na račun tega da ti lahko povzroči težave ki jih prej nisi imel. Nisem najbolj navdušen nad to opcijo, bo kar klasična metoda (z ostankom starega olja dovolj dobra).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.726
113
service20 je servisna koda za menjavo menjalniškega olja (mercedes) ..mislim pa da po wis/asri menjujejo tudi samo pol. interval pa mislim da tudi 60 kkm.
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.501
113
Ko sem kupoval mercedesa, sem klical mojstra na Autocommerce v Mb glede menjave olja...je rekel, da se to doliva, da je kar postopek in da se ne menja kar staro ven novo noter...
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
No, sedaj mi je pa bolj jasno, zakaj na 60kkm menjavat pri DSG-ju. Ker ga pač zamenjajo samo polovico. Torej, pri tej metodi (polovična) se nič ne šari po elektroniki DSG-ja? Če pa menjuješ komplet olje, pa je potrbno popraviti tudi elektroniko na nove nastavitve al kako?
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Sam ravnam bogokletno za Alter druščino - preprosto se držim navodil proizvajalca, ki je pač predpisal način izvedbe menjave olja v DSGju. Verjetno imajo dovolj izkušenj in imajo dovolj podatkov, da so si drznili predpisati postopek. Seveda bi (kot pri vsaki stvari) tudi pri tem lahko zgrešili. Ampak roko na srce, pri takšni zadevi kot je avto industrija, so napake vseeno bolj redke kot pravilni nasveti.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.403
5.682
113
Itak je ok če se držiš rednih intervalov.
Problem je ker se jih marsikdo ne
 

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Sam ravnam bogokletno za Alter druščino - preprosto se držim navodil proizvajalca, ki je pač predpisal način izvedbe menjave olja v DSGju. Verjetno imajo dovolj izkušenj in imajo dovolj podatkov, da so si drznili predpisati postopek. Seveda bi (kot pri vsaki stvari) tudi pri tem lahko zgrešili. Ampak roko na srce, pri takšni zadevi kot je avto industrija, so napake vseeno bolj redke kot pravilni nasveti.

Če so navodila proizvajalca da se olje menja na 60kkm, se jih mirno držiš. Mogoče te bodo sicer malo olupili z oljem. Še bolje če ima tudi oljni filter zraven za zamenjat. Samo tistim ki pravijo da ni treba menjat ne smeš verjet ;)

Če se ti pa pokvari izven garancije, poišči specializiranega serviserja in ne na uradni servis. Ga bodo hoteli kar zamenjat ali ga bodo pa odšlepali k specialistu in pobrali maržo, itq boljše kot da se na tvojem učijo, ni to Amerika kjer morajo to vsi mehaniki obvladat.