avtoklima plin r1234yr

  • Ustvarjalec teme Izbrisan uporabnik 3287
  • Začetni datum

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
R134a, lani je bil 85 eur za jeklenko iz Srbije, tudi pri nas je bil 95 eur z računom ,
za Certifikat me nihče nič vprašal :)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.086
5.654
113
Mene zanima pri zgornjem linku zakaj da OEM olje... Potem pa še kao BHS kompresor pa Pag/Pao olje... Zakaj 2 različna oz kje je fora?
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
En aktualni članek na temo hladilnih sredstev.

Se moramo pričeti poslavljati od uporabljanih hladiv?
Odgovor ni povsem enoznačen, saj je odvisno ali nekdo deluje na področju hladilništva (Refrigeration) ali
hlajenja/klimatizacije (Air‐Conditioning). Namreč, Uredba št. 517/2014 Evropskega Parlamenta in Sveta o
fluoriranih toplogrednih plinih, med njimi tudi HFC‐jev, skrajšano poimenovana »F‐Gas Uredba«, zahteva
dvoje: 1) prepoved nastopanja na trgu in 2) zmanjševanje uporabe določenih hladiv, pri čemer se prepoved
za primere strojno inštalacijske opreme in sistemov nanaša prednostno na hladilništvo in »manjšo«
klimatizacijsko opremo, kot je to povzeto predstavljeno v tabeli 1. Pri tem predstavlja glavno merilo Potencial
Globalnega Segrevanja (GWP ‐ Global Warming Potential).
http://www.izs.si/fileadmin/dokumenti/mss/F-Gas.pdf
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.548
434
83
Mene zanima pri zgornjem linku zakaj da OEM olje... Potem pa še kao BHS kompresor pa Pag/Pao olje... Zakaj 2 različna oz kje je fora?
olja sta dva, PAG ali PAO
en je za el. kompresorje ker je el. neprevoden (hibridi)
ker je olje hidroskopsko (nase veže vlago) so boljša olja in ponavadi OEM olja v KOVINSKI pakungi (ne v plastični)

da se slučajno ne zafrkneš ima pa določena znamka AC naprav dobro rešeno, saj je lonček, ki je na vagicah, določeno ELEKTRONSKO, kaj imaš notri: tako te ne spusti naprej, če vidi, da je olje napačno - da ne uničiš kompresorja z napačnim oljem
se pravi lonček ima "pamet", ki napravi pove, kaj je notri, glede na to, kaj si ti določil, da si vlil vanj
poleg tega vagica na lončku dozira v gramih in ne časovno, kot je to pri cenejših modelih AC polnilnih naprav

problem v SLO poleg lepila leak stop je UMERJANJE naprav, danes je v delavnici avto, ki ima namesto 650g kar 800g plina (!) in je prišlo do okvare sistema
če daš na flašo 998g utež in se ji zlažeš, da si dal 1g manjšo/večjo, je razlika na 12kg jeklenki 1500g, kar pa lahko povzroči napačno doziranje v vozilo in če imaš nek hibrid, ki ima izredno malo plina (300g) že napako v delovanju AC sistema
potem nekateri šparajo in dajo sušilni filter neoriginalen pri servisu AC naprave polnilne, ki sprejme manj vlage vase, interval polnjen pa ostane enak, potem pa smo, kjer smo na sami napravi
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
olja sta dva, PAG ali PAO
en je za el. kompresorje ker je el. neprevoden (hibridi)
ker je olje hidroskopsko (nase veže vlago) so boljša olja in ponavadi OEM olja v KOVINSKI pakungi (ne v plastični)

da se slučajno ne zafrkneš ima pa določena znamka AC naprav dobro rešeno, saj je lonček, ki je na vagicah, določeno ELEKTRONSKO, kaj imaš notri: tako te ne spusti naprej, če vidi, da je olje napačno - da ne uničiš kompresorja z napačnim oljem
se pravi lonček ima "pamet", ki napravi pove, kaj je notri, glede na to, kaj si ti določil, da si vlil vanj
poleg tega vagica na lončku dozira v gramih in ne časovno, kot je to pri cenejših modelih AC polnilnih naprav

problem v SLO poleg lepila leak stop je UMERJANJE naprav, danes je v delavnici avto, ki ima namesto 650g kar 800g plina (!) in je prišlo do okvare sistema
če daš na flašo 998g utež in se ji zlažeš, da si dal 1g manjšo/večjo, je razlika na 12kg jeklenki 1500g, kar pa lahko povzroči napačno doziranje v vozilo in če imaš nek hibrid, ki ima izredno malo plina (300g) že napako v delovanju AC sistema
potem nekateri šparajo in dajo sušilni filter neoriginalen pri servisu AC naprave polnilne, ki sprejme manj vlage vase, interval polnjen pa ostane enak, potem pa smo, kjer smo na sami napravi

Veš kako je to... stroške je potrebno zmanjševati. In če vulkanizer za vogalom klimo nafila za 28€, zakaj bi plačeval 45€ pri nekem specializiranem klima mojstru. Oba imata mašino (en najcenejšo možno in praviloma neservisirano/kalibrirano, drugi pa vse tako kot treba). In tudi od tu razlika v ceni končne storitve. Ampak večina uporabnikov vidi samo cenejšo varianto.

Da ti povem včerajšnjo zgodbo. Stranka kliče, da klima ne deluje. Pridem, gledam, poskušam in se zadeva hecno obnaša. Omenim, da je bila klima verjetno že nekaj šraufana. In potem stranka pravi: " ja veste ste tretji... prvi je napolnil klimo, ker je bilo premalo plina. No drugi je tudi poskusil napolniti, vendar je ugotovil napako na kompresorju in klimo razglasil za nepopravljivo".
Na koncu sem menjal SAMO kondenzator za kompresor (strošek 10€) in pa druga zanimivost: mojstri so v klimo, kjer bi moralo biti 850g plina natlačili celih 2100g … še dobro, da je niso uspeli zagnati. Ampak bili so pa verjetno poceni :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.086
5.654
113
Hondi sprašujem ker na 21let starem avtu (toyota LC) piše gor ND8 oil... Torej neko nedetergentno olje z viskoznostjo cst 8 mm2/s...

Sedaj pa če dam servisirat klimo bo ta kompresor prebavil PAG/PAO al moram iskat eksotične serviserje? Pač v razpredelnici od Helle navaja ali/ali...ne razumem pa kako se bere te "pogoje"...
 

Drago

gps navigator
20. jul 2007
2.833
10
38
Stara Bučka
Kako pa je s preverjanjem tesnosti sistema? Po karambolu je bil menjan hladilnik, kondenzator in nekaj cevi. Da zapeljem k nekomu, ki mi bo samo nafilal klimo in bom naslednji dan ugotovil, da je spet prazna, bo stran vržen denar. Nekaj se govori o vakuumskem testiranju, pa dušiku. Kaj bo najbolj zanesljivo?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Kako pa je s preverjanjem tesnosti sistema? Po karambolu je bil menjan hladilnik, kondenzator in nekaj cevi. Da zapeljem k nekomu, ki mi bo samo nafilal klimo in bom naslednji dan ugotovil, da je spet prazna, bo stran vržen denar. Nekaj se govori o vakuumskem testiranju, pa dušiku. Kaj bo najbolj zanesljivo?
Brez zamere... Če avta nisi ravno sam popravljal ali pri fušarju bi ti IMHO moral izvajalec urediti tudi klimo... drugače pa vaakum ti lahko vzpostavi tudi pri minimalnem puščanju... sistem bo "tesen", a boš vseeno izgubljal plin. Zato je verjetno preverba z dušikom ali tlakom boljša.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Kako pa je s preverjanjem tesnosti sistema? Po karambolu je bil menjan hladilnik, kondenzator in nekaj cevi. Da zapeljem k nekomu, ki mi bo samo nafilal klimo in bom naslednji dan ugotovil, da je spet prazna, bo stran vržen denar. Nekaj se govori o vakuumskem testiranju, pa dušiku. Kaj bo najbolj zanesljivo?

mašina za poljnjenje sama zazna da sistem ne tesni, tako da brez bojazni,
večina folka ne ve kako AC sistem deluje in potem so ponavadi krivi serviserji ki kao ne vejo nafilat ....
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
mašina za poljnjenje sama zazna da sistem ne tesni, tako da brez bojazni,
večina folka ne ve kako AC sistem deluje in potem so ponavadi krivi serviserji ki kao ne vejo nafilat ....

A mašina, ona za jurja in pol, ki naredi vakuum v sistemu pokaže netesnost? Ne ono, ko popolnoma vse pušča ampak neko res malo puščanje?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
ne ne zazna. Lahko vakum drži brez problema čeprav bo sistem v roku par dni prazn. vsaj ecotechnics eck 1800 ne zazna. Pa je dražja od jurja pa pol.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
ne ne zazna. Lahko vakum drži brez problema čeprav bo sistem v roku par dni prazn. vsaj ecotechnics eck 1800 ne zazna. Pa je dražja od jurja pa pol.

Stari vem jst to :). Je bila bolj provokacija. Ker po mojih info redke mašine testirajo z nadtlakom (recimo dušik ). In me moti ko je nekdo “pameten”, da mašina pa itak vse sama naredi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
jaz z pumpo zvakumiram in pustim 45min, če ne pade podtlak dam plin, saj drugo ne moreš. Da boš vsak sistem preverjal z dušikom je brezveze. Razen če res ne najdeš kje pušča, samo če ti spusti vakum v po urce ponavadi ni problem najt kje ne tesni
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Preverja se sistem, za katerega se ve, da pušča. Vsakega sistema se torej ne preverja. Preverjanje z vakuumom je praktično nesmiselno, ker na ta način najdeš res le neke "ogromne" luknje, težavnih zadev pa niti približno.