Avtocesta-razvršanje v primeru nesreče

burst

Pripravnik
12. nov 2014
831
0
16
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Ok in sedaj še vprašanje. Kaj je pa odstavni pas? A po njem reševalna vozila ne smejo iti? So mine podstavljene?
Meni bi bile logične dve varijante:
- čisto levo in čisto desno na vozišču (torej so desni na odstavnem pasu)
- čisto levo vsi, tako da ostane odstavni pas in še nekaj prostora na voznem pasu
Tako bi reševalci dobili praktično ''avtocesto'' do nesreče. Sedaj dobijo pa dve ozki ''regionalki''.

Odstavni ni 100%, da gre "skozi" - na mostovih ga recimo NI, naredi se zastoj na kakšnem uvozu/izvozu ("ujeti" na pospeševalnem oz. zaviralnem) - torej je preveč riskantno, da se računa, da reševalci pridejo na odstavnem skozi.

Edina smislena je - levi pas skrajno levo, ostali pa toliko desno (po potrebi tudi na odstavnega), da ostane "avtocesta" po sredini.
Odstavni pa služi svojemu namenu - na njem se "odstavijo" vozila, ki so v "napoto" - bodisi zakuhajo ali pa delajo "gužvo" ob oblikovanju reševalnega prehoda.
To je to. Konec debate.
zmaga.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Ne, ne, ni konec debate. DARS bi lahko tu javno povedal, zakaj se gre. Saj vemo, da berejo forume!
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Ne, ne, ni konec debate. DARS bi lahko tu javno povedal, zakaj se gre. Saj vemo, da berejo forume!
Počakaj kakšna 2 meseca, da se interno uskladijo na žnj sestankih in oblikujejo uradno stališče, ki ga bo njihov PR posredoval v javnost. Enkrat do božiča bo že...
evil.gif
 

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.291
357
83
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
No, odstavni je lahko brez problema prost, pa gredo mimo vozila po sredini. Nazadnje sem pred cca pol leta fasal zastoj na štajerski AC ko je gorel nek tovornjak takoj za enim od tunelov (v smeri LJ tam ko se cesta spusti, sredi spusta pa je radar), in tam ni odstavnega pasu pa je šlo vse lepo skozi, je ene par gasilcev šibalo brez problema.

Tako da je AC čisto dovolj široka, naj bo odstavni pas fraj, nikol se ne ve za kaj bi se ga rabilo, pa naj ostane prost za nujne situacije.
Ne, ni dovolj široka, vsaj te naše dvopasovne ne. Poglej ta video, ko jih je nekaj umaknjenih na odstavni pas pa še vedno zgleda presneto ozko:
http://www.mojvideo.com/video-prebijanje-gasilcev-po-avtocesti/6922a72a39d707efd62b

Citat:
Širina pasov na avtocesti projektirani za 130 km/h:
- vozni pas 3,75 m
- odstavni pas 2,5 m

Največja širina tovornjaka je 2,5 m oz. 2,95 m z ogledali, torej recimo 2,725 m z enim ogledalom.

Dva tovornjaka stojita vštric in se umakneta, tako kot je določeno: "Vozila na voznem pasu se morajo razvrstiti na desno stran do robne črte, vozila na prehitevalnem pasu pa na skrajno levo stran do robne črte."

To pomeni naslednje:
- skupna širina prehitevalnega in voznega pasu: 2 x 3,75 m = 7,5 m
- širina, ki jo zavzameta tovornjaka: 2 x 2,725 m = 5,45 m
- širina, ki ostane na voljo za intervencijska vozila: 7,5 m - 5,45 m = 2,05 m - To je premalo za gasilski tovornjak.

Še bolj zanimivo je na avtocestah, kjer je hitrost omejena na 100 km/h npr. Vransko-Blagovica, kjer je vozni pas širok samo 3,5 m. Tam bi bilo med tovornjakoma za intervencijska vozila samo 1,55 m prostora.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
Če je sredina normalno prevozna, potem to ni nujna situacija, da bi se šlo na odstavni pas. Al zakaj bi rabili na sredini potem 20m širok prevozni prostor, bodo gasilci šibali vzporedno? Da pa se formulira tri tirna kolona pa tudi nima smisla, ne bo kasneje nič boljša pretočnost, ko se zadeva sprosti, oz bo samo še več zajebavanja pri vključevanju v AC, ker bodo oni iz odstavnega se morali silit na voznega, pa bo spet štala in potencialno še kakšna nova nesreča
wink-1.gif


Nujno bi recimo bilo, če se zadela sredina, iz kakršnegakoli razloga, recimo da se en gasilec zakanta ali pa mu crkne avto in obstoji na sredini, potem se bi pač šibalo po odstavnem.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.627
113
še v SLO - ampak komaj
Drek je, ker DARS tega, ob "našem" razumevanja prava, ne more in ne sme narediti - postavil bi se nad zakon.
crazy1.gif


Ali se spraviti "predlagaj vladi" ali pa podpisovati peticijo. Ali pa Žlendra aktvirati - ne, poazbi - ta zadnja ne bo dobra.

Še najboljša bo ob vsaki priliki ljudjem (predvsem mladim) razložiti kako je "prav". Pa ne samo to pravilo.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
Citat:
Uporabnik burst pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Ok in sedaj še vprašanje. Kaj je pa odstavni pas? A po njem reševalna vozila ne smejo iti? So mine podstavljene?
Meni bi bile logične dve varijante:
- čisto levo in čisto desno na vozišču (torej so desni na odstavnem pasu)
- čisto levo vsi, tako da ostane odstavni pas in še nekaj prostora na voznem pasu
Tako bi reševalci dobili praktično ''avtocesto'' do nesreče. Sedaj dobijo pa dve ozki ''regionalki''.

Odstavni ni 100%, da gre "skozi" - na mostovih ga recimo NI, naredi se zastoj na kakšnem uvozu/izvozu ("ujeti" na pospeševalnem oz. zaviralnem) - torej je preveč riskantno, da se računa, da reševalci pridejo na odstavnem skozi.

Edina smislena je - levi pas skrajno levo, ostali pa toliko desno (po potrebi tudi na odstavnega), da ostane "avtocesta" po sredini.
Odstavni pa služi svojemu namenu - na njem se "odstavijo" vozila, ki so v "napoto" - bodisi zakuhajo ali pa delajo "gužvo" ob oblikovanju reševalnega prehoda.
To je to. Konec debate.
zmaga.gif

Saj pa tako se dela sedaj, jaz sem na levem šel že kdaj čisto na bankino.

Drugače pa...bo kmalu verjetno kak novinarski prispevek na to temo, samo da preberejo alter
wink-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Če dobro pogledaš zgornji video se lepo vidi, kakšno ''sranje'' nastane, če se držiš predpisane zakonske rešitve in kakšna ''avtocesta'', če so se vozniki umaknili po nemškem predlogu. Bolj praktičnega prikaza verjetno ni potrebno.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Težava je, da ko se vozila ustavljajo, ne vedo kaj je razlog. Zato ne upaš zaviti na odstavni pas, ker boš fasal kazen, če je slučajno kak policist v bližini in se je kolona ustavila zaradi denimo dela na cesti. Če je nesreča, ne dvomim, da te bodo pustili na miru, ker si zagotovil potrebni prostor. Kamion, da se spuca čisto desno rabi verjetno vsaj 50 metrov prostora. Če bo pustil toliko prostora, ker ne ve, če ne bo moral še bolj desno, bo lahko doživel medijski linč, ker delal umetni zastoj...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Fajn je gledat naprej, tudi na AC. Tako da, potem verjetno vidiš kaj se dogaja in če se vsi parkirajo stran pred tabo, se potem tudi ti.
Sicer pa vprašanje: kako pa to v Nemčiji lahko laufa?
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.990
-375
113
No, včeraj ko sem stal v koloni na primoski AC, morem rečt, da sem bil prov razočaran nad videnim... prileti policaj, je vozil cik-cak, da je kam prišel. Ne avti, ne kamioni se niso pravilno razvrstili. Pa ko je šel policaj mimo, in se je kolona kasneje malo premaknila, so spet zapeljali nazaj na sredino pasa. ??? (je pa pol priletela še ena KIA Ceed, z lučko na kablu iz kabine - kdo bi to lahko bil? A naša JU uporablja tud KIE?)

Mislim da je problem v obveščanju.

Namreč, pičiš iz ljubljane in naletiš na kolono, ok, to je itak stalnica, sej čez 5 min se bo kolona raztegnila in gremo naprej. In tako se noben ne postavi kar takoj na skrajno levo in desno. Pač stojiš tako kot si se ustavil... In potem pride problem, ker ta kolona stoječa, in to ugotoviš šele kasneje... po 10-20min. In potem pride eno intevencijsko vozilo in je štala.

Nekako bi mogl obveščat, da ta kolona ni samo zaradi del na cesti ali kaj podobnega, ampak da se je treba takoj razvrstiti levo in desno, ker se bo stalo kar nekaj časa... Sam to izvest je pa drug problem.

Če vidiš pred sabo kolono, se takoj postaviš malo levo in desno, sej tud če se gre potem normalno naprej ni nič narobe, če si bolj na robu, a ne...

Pa žalostno, da DARS ne more priskbet 0,5l vode vsem k stojijo več ur v koloni, ker vsi nimajo zalog vode za 3 ure na soncu. Skratka, DARS zelo slabo skrbi za svoje stranke.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.105
3.161
113
Evo tipični primer slovenske AC z odstavnim pasom
- avto širina 2 m (z ogledali)
- tovorjak 2,75m (eno ogledalo drugo lahko gleda preko ceste)
Gre za ideali primer ko znajo vsi ob rob ceste parkirat v teoriji je možnost za to 0,0000000001%



1. Primer: razvrščanje kot sedaj po predpisih.....gasilec ne gre mimo.
2. Primer: razvrščanje kot v tujini , dovolj prostora v teoriji najbolje ( V praksi imaš v teh 2.35 m še odprta vrata in kup ljudi na cesti)
3. Primer: umik obeh skrajno levo s tem da je 1m prostora vmes da imajo otroci kje skakat. Še vedno več kot meter prostora + gasilci in reševalci ne rabijo pazit na vse ki stojijo sredi ceste + pridobiš dodaten prostor zaradi tistih ki se ne znajo razvrščati skrajno desno ali levo ( se pravi 90% voznikov).

Najmanj težav bi bilo sigurno s 3 varianto.
 
Nazadnje urejeno:

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Tudi v Nemčiji to zmeraj ne laufa. Mislim, da sem posnetke videl prav na alterju.
Imajo pa v Nemčiji več interaktivnih tabel in v dosti primerih lahko veliko voznikov hitro obvestijo, kaj se je zgodilo.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.990
-375
113
problem pri št. 3 je, ker je lahko kilometer višje že en kamion k je obtičal zarad počene gume. So že napisali to zgoraj...

pač odstavni je za pokvarjena vozila, čeprav so nas še učili, da se tud intervencijska vozila tam vozijo...
 

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.291
357
83
Še slikovni prikaz za darjana koliko prostora ostane pri razvrščanju po nemško avstrijskem sistemu. Ne prav veliko...Potem si pa zamisli vse to postavljeno po našem sistemu pa si lahko gasilec samo želi, da pride mimo
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Nisi upošteval, da so avti z odprtimi ogledali pravilom širši od 2 metra in je prva varianta še bolj vprašljiva.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.105
3.161
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Nisi upošteval, da so avti z odprtimi ogledali pravilom širši od 2 metra in je prva varianta še bolj vprašljiva.

Ja sej to je idealni primer koliko prostora lahko ostane v resnici tudi nihče ne parkira čisto ob strani tako da gre samo še za dodaten minus.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Neumno je, da imamo zeleni pas v sredini, ki je primeren samo za gojenje ambrozije in ostalih invazivnih tujerodnih vrst. Če bi bil asfalt ali betonski jarek in betonska ograja, bi bilo levo več prostora, cenejše redno vzdrževanje z manj motnjami in verjetno dražja gradnja. Kot je denimo pri https://goo.gl/maps/HuwFE. Najbrž je še kak drug razlog, da to ni povsod, ker nisem ravno strokovnjak za ceste. Imeli pa bi več prostora ob nesrečah in vzdrževalnih delih.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.627
113
še v SLO - ampak komaj
Običajno se ne ustavi vse v trenutku - in čarobna beseda je "varnostna razdalja". Potem imajo načeloma vsi dovolj prostora, da se umaknejo.

Ker pa večina dela vse kaj drugo (od vrtanja nosu naprej) namesto, da spremlja promet, pač imamo kar imamo.

Sam se pred leti naredil okolici Celja "red" - počilo je 2-3 avte pred mano. Ko je "reševalec" (voznik reševalca, ki je vračal "ambulantne" na štajerski konec) prevzel pomoč poškodvanih, sem se odpravil po koloni nazaj proti prvemu uvozu. Tako sem "spucal" ca. 2 km AC. No skoraj - eden je mislil, da delam plac zanj in hotel izkoristiti priliko in švigniti naprej. To da je vozil BMWja je samo postranskega pomena. Se je pa "umiril" ko sem ga hotel slikati. Ko sem prispel do uvoza se je že prinesel prvi reševalni in ko je videl kakšen prehod ga čaka sem dobil samo
zmaga.gif
.
Je pa zanimivo pri tej izkušnji, da so se vozniki (beemvejaš izvzet), ko so me videli prihajati po "sredini" in mahati z rokam levo in desno, zelo hitro in "disciplinirano" umikali - prej (se pravi sami od se) pa žal ne.

Pa preden bo kdo vprašal kje sem avto pustil - umaknil skrajno desno, pobral denarnico in prometno, ključe pa pustil v avtu. Edino za lap-top me je malo skrbelo.