Akumulator "prazen", avto pa vžge

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Tule vas je nekaj avtoštromarjev.

Od decembra mi je stal avto in ker sem pozabil odklopit klemo, se mi je seveda spraznil akumulator. Oko je bilo belo (recharge), napetost ~4V, skratka že bolj kritično. Aku je yuasa, stara eno leto, 55Ah.
Nesem ga na polnjenje, danes ga prevzamem in mi reče človek, da je fuč. Vseeno sem ga nesel domov, da probam, in mi avto vžge na prvo. Sem šel potem na 40 km furo, pa je oko še zmeraj belo. Zakaj??
wink-1.gif

Če ga malo spajtlaš, se oko za par sekund pobarva na zeleno, ker ga zalije, potem pa spet nazaj na belo.

Saj grem zdaj pomerit napetost, če je nad ali pod mejo. Bom javil.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Pozabil sem napisat, da sem ga še prosil, če ga zmeri z load metrom, če ma sploh kaj zagonske, pa je tip samo nekaj moljal, povedal mi pa ni nič, niti jakosti.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Če je napetost svinčenega 12V akumulatorja padla na vsega 4V, je akumulator že čisto v riti. Vse kar je pod 10.8 V je že kritično, reč se da praviloma rešit, če je bil pod kritično napetostjo le krajši čas. V principu pa svinčen akumulator počasi umira na obroke že pri napetostih pod okrog 12,1 V.
Svinčeni zagonski akumulatorji pač niso narejeni za globlja praznjenja, tako to je. Imajo pač radi, da se jih redno polne.
Tvoj bo verjetno spet spustil dušo že ob prvem ledenem mrazu čez noč. V principu se ti ga splača zamenjati, če si od avta dokaj odvisen.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
V bistvu čakam še na nove amortizerje, zato mi avto počiva. Tačas bom mel cajt stestirat, če je ok. Saj drugega mi ni problem kupit, ker je to najmanjši problem, če je aku hin, ampak dajmo mu vseeno priložnost. Danes grem še na eno furo, potem pa pustim avto do jutri popoldne pa bomo videli.
wink-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Naglfar pravi:
V bistvu čakam še na nove amortizerje, zato mi avto počiva. Tačas bom mel cajt stestirat, če je ok. Saj drugega mi ni problem kupit, ker je to najmanjši problem, če je aku hin, ampak dajmo mu vseeno priložnost. Danes grem še na eno furo, potem pa pustim avto do jutri popoldne pa bomo videli.
wink-1.gif

Ponavadi je problem, če ponavljaš navado zaradi katere se ti je aku že prvotno izpraznil. Torej če imaš v avtu nek parazitni odjemalec ali pa avto bolj redko voziš, oz. zelo kratkimi furami, kar pomeni, da se akumulator nikoli ne napolne kot se šika. Sedaj bo delalo, če si ga dal filat na polnilec, oz si se šel furat en krog po Sloveniji. Problem se ti bo pojavil, ko bo vse šlo po starem. Torej s pametjo.
wink-1.gif


Ogo
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Če je napetost svinčenega 12V akumulatorja padla na vsega 4V, je akumulator že čisto v riti. Vse kar je pod 10.8 V je že kritično, reč se da praviloma rešit, če je bil pod kritično napetostjo le krajši čas. V principu pa svinčen akumulator počasi umira na obroke že pri napetostih pod okrog 12,1 V.

Sploh ne drži. Akumulator lahko brez problema izprazniš tudi na 1V, pa ga nato napolniš nazaj na 12,8-13V brez problema. Problem je, če tak akumulator skladiščiš, v tem primeru pa bo dokaj hitro šel rakom žvižgat. Vseeno pa akumulatorji niso tako občutljive zadeve, kot nekateri skušajo to prikazat, npr. napetost pod 11V bo v roku dveh dni uničila akumulator. Buče. Novejši akumulatorji so precej vrzdržljivi in prenesejo marsikaj, tudi skladiščenje zunaj čez zimo. Seveda to negativno vpliva na akumulator in njegovo moč, vse pa je odvisno od trajanja izpostavljenosti negativnim vplivom. Marsikateri akumulator se da s pravilno tehniko dokaj dobro "oživeti".
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ok, bodi pameten, pa s profi napravo izmeri kapaciteto enega povprečnega napolnjenega svinčenega 12V avtomobilskega akumulatorja. Potem ga pa naslednjič izprazni na vsega 1V, ga napolni ter spet izmeri kapaciteto. Potem se pa zjoči ob rezultatu, navkljub profi polnilcem za oživljanje. :

Meni ni treba trdit, da lahko oživiš akumulator. Problem je v tem, da je potem izredno oslabljen. In akumulator, ki je oslabljen, bo pri jebenem režimu v avtomobilu, pri furah vsega 15 minut dnevno, hitro spustil dušo.
Se strinjam, da akuji zdržijo skladiščenje čez zimo. Zdržijo tudi po leto ali dve. Z enim detajlom, ki ga nisi napisal in sicer napolnjeni do tilta in popolnoma odklopljeni od porabnikov, kar v povprečnem avtu niso.

Ogo
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Ok, bodi pameten, pa s profi napravo izmeri kapaciteto enega povprečnega napolnjenega svinčenega 12V avtomobilskega akumulatorja. Potem ga pa naslednjič izprazni na vsega 1V, ga napolni ter spet izmeri kapaciteto. Potem se pa zjoči ob rezultatu, navkljub profi polnilcem za oživljanje. :

Meni ni treba trdit, da lahko oživiš akumulator. Problem je v tem, da je potem izredno oslabljen. In akumulator, ki je oslabljen, bo pri jebenem režimu v avtomobilu, pri furah vsega 15 minut dnevno, hitro spustil dušo.
Se strinjam, da akuji zdržijo skladiščenje čez zimo. Zdržijo tudi po leto ali dve. Z enim detajlom, ki ga nisi napisal in sicer napolnjeni do tilta in popolnoma odklopljeni od porabnikov, kar v povprečnem avtu niso.

Ogo

Meni ni treba biti nič pameten, pa tudi meril ne bom, ker se s tem ukvarjam bolj ali manj vsak dan (pooblaščen servis Varta, Topla, Fulmen), tako da bom verjetno vedel kaj več od tebe.
grims-1.gif


Potem omenjaš profi polnilce za oživljanje - zakaj že? Jaz sem omenjal tehniko polnjenja, ne pa tudi polnilcev. In ne, zdržijo brez da bi bili napolnjeni do "tilta", to dokazuje x^n slovenskih kmetov, ki traktorje večkrat puščajo čez zimo zunaj.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Puščajo že, vendar traktorji nimajo avtoradijev, centralnih zaklepanj, alarmov in ostalega elektro šrota, ki bi obremenjeval baterijo. Kmetje tudi akumulatorje, ki jim je napetost padla na 1V praviloma zamenjajo za novega. Pametni pa imajo doma itak še polnilec akumulatorjev in ga celo znajo uporabit preden akumulator povsem spusti dušo.
wink-1.gif


Ogo
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Že res, so pa izpostavljeni ostrejšim razmeram (tresljaji, temperaturne razlike, zlorabljanje z dolgotrajnim vžiganjem etc.), kar sploh ni zanemarljivo. Skušam samo ovreči zastarano teorijo, ki jo nekateri trosite tu okoli - "Z baterijo, ki pride pod 11V je bolj ali manj konec" ali "Če baterija stoji več kot 48ur z napetostjo pod 10V, je konec z njo." in podobne izjave. V praksi NI tako in se da marsikatero baterijo rešiti. Tudi baterija, ki je v avtu v uporabi po 15min na dan, ne bo odpovedala kaj kmalu. Seveda bo prišlo do situacije, ko avto ne bo vžal več, vendar je sanacija take baterija precej uspešna. Več primerov sem že imel, ko je stranka prinesla baterijo, ki je stala mesec dni, napetost okoli 7-8V, pa smo baterijo vseeno rešili in je delala tudi 2-3 leta po tem. Seveda tako početje nikakor ni blagodejno in zmanjšuje življensko dobo baterije, ni pa smrtno nevarno.

Ja, kislinske Ca/Ca baterije so precej napredovale v smeri vzdržljivosti.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ca/Ca baterije so imeli vsi korejski avtomobili že 15 let nazaj. Sem tudi tako oživel, ko je foter pustil žaromete prižgane na parkir placu. Vendar v avto je šel pa nov akumulator, stari Ca/Ca, pa na hrib za radioamaterske štose. Še vedno deluje, kljub desetletju, ki je šel mimo. Samo je polnjena profesionalno z mikroprocesorskim polnilcem, ki zna razbijat sulfatizacijo ter je uporabljana le občasno, večino časa pa preživi popolnoma napolnjena in odklopljena v hribovski lokaciji. Torej povsem druga liga kot tisto izmozgavanje v avtu. Pa tudi omeniti je vredno, da je kapaciteta baterije sedaj že pod polovico deklarirane.

Nagalfar si bo po svoj problem rešil predvsem tako, da bo bodisi akumulator v avtu odklapljal. Ali pa si bo nabavil polnilec in ga občasno pritaknil na akumulator. Drugače bo pri njegovem režimu uporabe tega avtomobila reč spet spustila dušo.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Saj ne govorim, da so baterije napredovale DO Ca/Ca tehnologije, ampak da je sama tehnologija izdelave Ca/Ca baterij precej napredovala. V Mežiški Topli (katero nekateri tu gor vztrajno pljuvajo) sem enkrat letno na obisku in fantje imajo dokaj sodobno tovarno, zato so tudi izdelki zelo dobri. Tam sem se tudi na lastne oči prepričal, zakaj so novejše toliko bolj vzdržljive od starih zadev.

Lahko ti pa že vnaprej povem, da si baterijo na avtu menjal brez potrebe. Če baterijo hitro izprazniš (kratke luči), jo lahko tudi hitro napolniš, posledice pa so bolj ali manj zanemarljive.

Glede problema Naglfarja pa se strinjam, če bi tole periodično počel, bi baterija šla rakom žvižgat. Če bi jo takemu ravnanju izpostavil samo za en cikel, pa je niti približno ne bi pokvaril. Polnilec bo precej boljša odločitev od odklapljanja.

EDIT: Aja, pa glede Azijcev/Japoncev pa lahko rečem samo, da znajo delati izvrstne baterije v vseh tehnologijah, razen v Ca/Ca kislinskih. Tu se ne morejo pohvaliti kaj dosti, jih Evropejci peljemo scat.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.658
6.702
113
pri taščici
prej ste omenjali traktorje..... res da nimajo toliko gumbov kot avti ampak radie pa že premorejo...
pa kljub temu da je traktor s prehoda tisočletja (99/00) je vnjem še vedno prvi aku. in to na makaronarskem traktorju..... Je pa res da je garažiran v neogrevani garaži.... in da se ga pozimi vsaj enkrat mesečno uporablja, vendar tudi po enem mesecu je zadnjič kar obrnil
cheer.gif
. Zgleda da bo prestal še letos....
 
Nazadnje urejeno: