To, da kak avto z ACC poskuša na polno zavirat brez razloga, sploh ni redkost. ukne bremze, pol si pa premisli (sploh, če trmasto pohodiš gas). Da bi pa čisto an polno zaviral brez razloga, pa še nisem doživel.
Je pa možnost, da je človek ob ACC uporabljal lane assist, pa ni prijel za volan, ko ga je avto opozarajl. Pol pa res zabremza, ko te ima dovolj.
Močno dvomim, da bi normalno opravilno sposoben človek zaviranje s strani Emergency Assist sistema vzel za nepravilno zaviranje. Pa tudi če bi, bi ga na servisu zelo hitro podučili o RTFM.
50kkm z e klaso.. večina na radarju, line itd. tudi enkrat ni po nepotrebnem reagiral, sploh na ac. se pa na točno določenih punktih javi 'pre safe' al karkol je, zapiska, da je nekaj na cesti, a ne regaira, ker ni vklopljen radar takrat (ena ograja, pa ena hiša-dovoz.kanta)
Kako to misliš ne reagira, ker ACC ni vključen? ACC in EBA sta dva sistema, ki delujeta neodvisno (čeprav lahko uporabljata isti HW), vsaj po mojih informacijah. In to, da te je samo opozorilo, pomeni da je sistem zaznal in te opozoril z opozorilom, ni pa bilo še tako blizu, da bi tudi sam reagiral. Potem je pač ocenil, da zadeva ni več kritična. Če bi bila zadeva kritična, bi sam šel v zaviranje, razen če imaš kakšen prehistorijski sistem, ki sam ne zavira.
Običajno je tako:
prva faza: sistem zazna oviro, ki lahko vodi v kritično situacijo: opozorilo, povečanje tlaka v zavorah, boljši sistemi še lahko zategnejo varnostne pasove, začnejo zapirat stekla, itd.
druga faza: sistem prepozna, da je nesreča izredno verjetna in začne tudi sam zavirati: do neke hitrosti lahko prometno tudi prepreči (pri VW je to do 30km/h, če me spomin ne vara), sicer pa vsaj konkretno omili posledice
In to pač spada v tiste omejitve tehnologije, ki sem jih zgoraj zapisal. Tipični primeri so recimo kakšni večji kamni ob zaviti cesti, ko zna EBA sistem ponoreti, ker zazna, da bo prišlo do trka, čeprav ti veš, da boš prej zavil zavil. Ali pa recimo avto, ki zavija desno in ti letiš proti njemu, saj veš, da se bo umaknil. Itd. itd. pač to je to, kar trenutno vgrajean tehnologija omogoča.
da na ac sploh poskuša kaj je neumno, ker gas ne boš tiščal, če maš na radarju. jaz imam takrat noge pod ritjo. in sem z multivanom doživel podobno, ko se je odločil, da mimo busa pa ne bo šlo, pa čeprav je bil na postaji in je imel 5 do 10 cm riti na cesti. avto je zaznal, da je preveč na cesti in je bremzal sunkovito.
Ni neumno, temveč briljantno. To je namreč Emergency Assist sistem, ki je namenjen temu, da recimo, če zaspiš ali pa doživiš kap, ko se lepo voziš na ACC in Lane Assistu, se ne skantaš na polno. In dejansko lepo sam ustavi vozilo, vmes pa parkrat agresivno za trenutek zabremza, da te kao zbudi. Kapo dol inženirjem, ki so to skupaj spravili. Evo primer delovanja tega sistema:
Recimo Arteon ne obvlada le samodejnega ustavljanja, temveč te celo spravi na AC čisto na desni pas. Samodejno. Seveda, če je avto opremljen z vso potrebno opremo.
To glede bremzanja pri avtobusu: omejitev tehnologije, tako pač je. Če bi se skantal noter, bi bilo pa spet sranje, a ne? Poleg tega lahko v nastavitvah (vsaj za Golfa in Passata sem prepričan) lahko nastavljaš občutljivost EBA sistema.
Aja še to: ti bi torej rad, da če tiščiš na polno, sistem EBA ne reagira. To veš, da je večina prometnih posledica vozniških napak. In če bi EBA se moral izključit, ko ti gas tiščiš, potem si bolj malo naredil. Če ti gre v določenih situacijah EBA na živce, ga itak lahko s pritiskom na en gumb izključiš. Se pa strinjam, da so razlike v delovanju med EBA sistemi precejšnje. Tako da, je vsekakor najbolje zadevo (če je le možno) preizkusit in potem vidiš, kateri ti najbolj ustreza. Isto velja tudi za vse ostale sistem, ker so razlike enormne in nekateri ti lahko konkretno požrejo živce.