Zračne blazine se niso sprožile

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
dajmo nekaj razjasnit:
Senzor za AB sproži pojemek avta? DA ali NE?
Koliko (%) je manjši pojemek(pri isti hitrosti) če se zabiješ direkt z odbijačem v steno ali če se zabiješ s stebrički strehe(pod kamion)?
V prvem primeru se bo avto ustavil recimo po pol metra (bo pol metra krajši) v drugem primeru pa se bo avto ustavil po recimo 70 cm (al pa enem metru če hočete) vendar bo še vedno enako dolg kot pred nesrečo.
V tem primeru (če se bo ustavil po enem metru) bo sicer pojemek precej manjši manjši, pa se AB ne bi sprožili ampak mislim da če bi s tem istim pojemkom se zabil z odbijačem bi šlo vse ven....

Če kresneš z odbijačem v zid pri 50 na uro, se bo senzor, ki je tik za odbijačem, ustavil v nekaj centimetrih (tisti hip, ko bo senzor priletel do stene, se bo hipoma ustavil, ne glede na to, da se ostanek avta še mečka). Recimo 10 cm. Če greš pod kamion, boš porabil 1 meter, da se taisti senzor ustavi (ker je pač nameščen nizko in potuje pod kamionom, medtem ko vogal kamiona trga zgornji del karoserije avta). Torej je pojemek 10x manjši. Skratka: senzor v odbijaču uprabičeno ne bo dal signala za sprožitev airbaga.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Sprednjo odbijač sploh ni celi, uničen je prav na tistem mestu, kjer bi naj bili senzorji (kar sploh ni bistveno, da se airbag sproži), armaturka je pomaknjena v notranjost vsaj 30cm, kar govori da je pojemek bil precejšen.
Senzor je praktično nedotaknjen (malo palstike okoli je odpadlo, ampak to nima veze). Armaturka je premaknjena, ker jo je premaknil vogal kamiona, ki je visoko in je šel praktično nad motorjem (to je problem trkov v kamione in sramota je, da EU ne predpiše odbijačev za kamione, ki bi bili kompatibili z osebnimi avti).
In še 1x: AB ne zaščiti pred poškodbami, ki jih povzroči vdor v potniško celico. Če te misli A stebriček preluknjat, te bo, AB gor ali dol. AB je namenjen samo zaščiti pred preveikimi pojemki telesa ... Teh pa pri takem trku ni, tu je problem mečkanja potniške celice.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
utiševalec: no potem pa povej koliko je senzorjev za sprožitev posameznega AB? Se pravi če z nogo brcnem v pravo mesto v odbijaču bo AB ven zmetalo, če pa se zaletim pod tovornjak me pa lahko samo z rabljenim AB(z drugega avta) čez obraz pokrijejo?
Če misliš da 150 v 100 tovornjak ni dovolj za sprožitev AB ti predlagam da sprobaš na svoji koži(avto ti prisrkbim jaz da ne boš imel preveč stroškov) !
Se pravi se AB pod 50 kmh sploh ne sprožajo? (saj je razlika 50 kmh)

Senzorjev je v sodobnih vozilih več, spredaj so recimo vsaj štirje .. če brcneš z nogo v njega oz. povoziš mačko ali zajca se AB ne bo sprožil. Sprožil pa se bo če bo senzor zaznal udarec in bo senzor pojemka (ta je v notranjosti vozila) zaznal zadosten pojemek. V stebričkih in strehi ni senzorjev, vsaj za vozila srednjega razreda ne.

Pri naletu na AC v tovornjak moraš vedet da se absorbira precej energije kot zapelješ spodaj in glede na gibanje celotnega sistema je trk precej manjši od tistega pri 50 km/h. Če bi zadel recimo v trd del s frontalnim delom (nekatere prikolice že imajo "absorbcijsko zaščito") bi se AB jasno da sprožil.

Sicer pa AB so znanost in vsega se ne da razložit v enem postu. Je pa njihovo delovanje posledica statističnih analiz, ki stremijo k čimvišjem nivoju preživetja pri večini pogojev. Jasno bi lahko imeli dosti bolj "hitre" AB, ampak imaš potem poseldično več mrtvih ker bodo na AC povozili ptiča in leteli s ceste pri 130kmh ko jim bo AB dal knockout!
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Nimam glih nekega znanja o senzorjih in airbagih ampak meni so razložili da včasih so senzorji delali na pojemek in če si fanj zabremzal se je lahko zgodilo da si dobil airbag v glavo...po novem pa da jih more razbit al dotaknit..da se more določen del avta uničit da pride do senzorjev.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Pojemek ki se zgodi v prometni nesreči je nekaj 100x večji kot pa tisti pri zaviranju povprečnega vozila. Celo pri super športnih vozilih je pojemek ob zaviranju še vedno precej manjši kot pa tisti ki sproži airbag. Torej ideja o tem da se airbag sproži zaradi pojemka ob zaviranju ne drži (tudi včasih ni držal).

So pa v začetni dobi AB pri vozilih nižjega razreda res uporabljali zelo preprosto senzoriko (ali naletni senzor ali pa senzor pojemka), vendar so tudi takrat veljale precej visoke tolerance. Večji problem s sprožitvijo airbaga je predstavljala vročina oz. slabi kontakti, ki so privedli do neželenih sprožanj.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
Nimam glih nekega znanja o senzorjih in airbagih ampak meni so razložili da včasih so senzorji delali na pojemek in če si fanj zabremzal se je lahko zgodilo da si dobil airbag v glavo...po novem pa da jih more razbit al dotaknit..da se more določen del avta uničit da pride do senzorjev.

Praviloma vsi delujejo na pojemek. To pa zato, ker se morajo sprožit tudi takrat, ko ne trčiš dobesedno. Npr. izlet s ceste, drsiš in se zatakneš za podvozje, brez trka.
 
Slučajno sem včeraj našel ravno v manualu ceeda


airbagt.jpg
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
za odprtje AB mora biti dovolj pojemka in ce zapeljes pod kamion kot je zapeljala KIA in zadanes z stebrickom pod kamion
je zelo majhen pojemek ker ima avtomobil precej veliko gibalno maso in ti stebricek dobesedno odpihne. Ce bi z 30km/h udaril v drevo bi jih pa najverjetneje odprlo. Podobno je bilo pri Tosetu pa ceprav ima Touareg mocnejso sasijo ima obenem tudi precej vecjo maso dako da je vejetno spet bil premajhen pojemek.

Pa kaj si ti dobro pogledal, kako je Kia zmučkana? Pa pri takem trku, tako ko je avto zmučkan skoraj do polovice, ne moreš rečt da je bil pojemek ravno premajhen. Če bi bil premajhen potem bi bil zvit kvečjemu samo odbijač. Tako da malo pa vendarle prodajaš buče.

Tudi zgodovina Tošejevega Tuarega je po mojem dvomljiva. Na jugu se prodaja (oziroma v njegovem primeru posoja) marsikaj, kaj je prišlo iz bogve kje, preko bogve katerimi dobavitelji, pod bogve kakšnimi pogoji,...






pol se nisi videl meckanja strehe na avtu. Zgleda mocno ampak ce z stebrickkom zapnes ga zmecka z tako lahkoto kot konzervo pa neglede na znamko.
Tose je ime novega Touarega se reklemnega koliko se spomnim.