Življenski strošek avta

Piton

Guru
11. apr 2022
1.763
-149
113
"Kaj naj potem rečemo za kolesarje, ki cestnin še plačajo ne?"

Z napisanim postom se seveda strinjam, glede koles pa opozorim, da je cestni vpliv 1 kolesa v primerjavi z 1 avtom vsaj nekaj 10x manjši (po količini onesnaženja zraka in proizvedenem hrupu, po uničenju ceste na prevožen kilometer, po ustvarjeni gužvi, po številu prevoženih potnikov glede na kvadraturo kolesarske steze,...).

Po drugi strani pa kolesa vozijo davkoplačevalci, ki plačujejo vse preostale davke.
kok kolesarjev pa usak dan vidiš "v prometu" in kolk je takih k se z biciklom jajcajo potem, k so s prometom za tist dan že opravli?
to je zdej hit no.1, da po celi državi gradijo kolesarske steze, sam to ne bo preusmerlo prometa iz avtov na bicikle :bonk:
pa ne mi zdej, da se folk po lj. fura z biciklom. sej se, sam to se je že do zdej in se bo tud naprej, u mestih so eni približki kolesarskih poti že zdej narjeni, janković pa je najboLši itak, ti kolesarsko nardi u enem dnevu s pol kile farbe :valjamse:
Ravno tako glede koles, če bi bile kolesarske ustrezno urejene.
kot sm napisu, o tem se loh pogovarjamo u bližini imn znotri večjih naselij in mest, to je pa to
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
to je zdej hit no.1, da po celi državi gradijo kolesarske steze, sam to ne bo preusmerlo prometa iz avtov na bicikle :bonk:
pa ne mi zdej, da se folk po lj. fura z biciklom. sej se, sam to se je že do zdej in se bo tud naprej, u mestih so eni približki kolesarskih poti že zdej narjeni, janković pa je najboLši itak, ti kolesarsko nardi u enem dnevu s pol kile farbe :valjamse:

kot sm napisu, o tem se loh pogovarjamo u bližini imn znotri večjih naselij in mest, to je pa to
Ni res. Poglej Nizozemsko in delno tudi sosednjo Italijo. Seveda pa mora biti kolesarska LOČENA od prometa in pa vremenske razmere sprejemljive. 5-10km oddaljena naselja ni problem s kolesom urediti. Za dlje imaš pa potem javni prevoz, če se pa še kombinira first in last mile s kolesom si pa itak zmagal.
In s porastom ekoles se ta delež še dviguje, ker ne prideš poleti ves prešvican v službo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.887
11.025
113
sicer pa sej ni neke znanosti, operativni lizing za srednji rang avta (golf in podobno danes pride cca 800 do 1000€) plus gorivo. recimo ccca 2000kilo na leto, plus tale najem, si na recimo 10000€ na leto. govorimo da imaš skoz "nov" avto. ce 50 let tole duraš, je to pač 500000€
jaz recimo furam zadnji 25 let recimo, v rangu gorivo plus fiksni, 4000€ pa padec vrednoti avta cca 2000 je to 6 kilo na leto. x25 = to 150k€... plus 10000kilo recimo da avto kupis, ki ga potem "recikliraš" v drugega.
u lajfu bo to rang 300.000 €

Lahko pa peš hodiš, ali kolo, konj (ki pa tudi ni free)...

Paradoksalno je, da nekdo ki nikoli ni imel avta itd... ne bo nikol prišparal teh 300.000 kilo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
Ne rabi. Pokriti mora osnovne relacije, first in last mile je pa potrebno pokriti drugače. Ali s kolesi, mini avtobusi, ki vozijo v krogu, car sharing, itd. Možnosti je veliko, samo pri nas se ne gleda toliko vnaprej.
Je pa tudi res, da se mora sočasno tudi mentaliteta ljudi spremeniti, ker dokler se bi balkanci najraje še noter v Lidl z avtom zapeljali, pač ne bo šlo. Da bi pa 500m vrečko v rokah nosil, je pa tak največja sramota na svetu.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.763
-149
113
Ne rabi. Pokriti mora osnovne relacije, first in last mile je pa potrebno pokriti drugače. Ali s kolesi, mini avtobusi, ki vozijo v krogu, car sharing, itd. Možnosti je veliko, samo pri nas se ne gleda toliko vnaprej.
Je pa tudi res, da se mora sočasno tudi mentaliteta ljudi spremeniti, ker dokler se bi balkanci najraje še noter v Lidl z avtom zapeljali, pač ne bo šlo. Da bi pa 500m vrečko v rokah nosil, je pa tak največja sramota na svetu.
kok si ti pametn, še dobr da te mamo
javi, k bo karkol od tega kar pišeš možn v real life. v slo
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.887
11.025
113
Hehehe... podobno pri nekadilcih: nič več nimajo na računu, kot tisti, ki na dan porauhajo 2 škatle :evil: :evil: :evil:
to sicer ni res, 99% kadilcev je zakreditiranih, zafustriranih in imajo bore malo.
Resnica je, za test, poglej državlajen ki recimo v šparu dajo v košarico 3 do 5 spar budget izdelkov. Na kasi bodo še 5 škatl čikov kupli. Nekje je treba rezat. V zivljenju nisem dal ološ hrane v košarico.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Zanzibar in B81

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Hehehe... podobno pri nekadilcih: nič več nimajo na računu, kot tisti, ki na dan porauhajo 2 škatle :evil: :evil: :evil:

Če zaokrožiš da sta dva kadilca in poravhata skupaj 3 škatle dnevno in (spet malo zaokroženo) je škatla 5 EUR je to 15 EUR dnevno oz. 400 (zaokroženo) mesečno.
Za ta denar gresta lahko ta dva mesečno na eno malo boljšo večerjo (150 EUR), 1 x v gledališče (40 EUR), 1 x v kino (20 EUR), 2 x na pico (80 EUR),,pa še ostane za pol kesla bencina, ki ga potrošita na izletu ( vsaj 2 x) in si tam privoščita še kavo in tortico. Bosta kaj prihranila ob koncu meseca? Ne bosta. Bo pa drugje porabljen denar. Kadilec pač kadi, lahko bi pa vsak vikend nekaj privoščil tako v soboto kot v nedeljo.
Seveda denar lahko daš tudi na stran, lahko tudi v cigarete ;). Vsakemu svoje. Dokler folk troši lasten denar..neka ga troši za kar mu je ljubo. So pa cigareti postali luksuz, vsaj ob rednem kajenju..in da tak potem jamra (!), da nima denarja za 'kaj si privoščit'.

(imam tak primer na dnevni bazi..sodelavko, kjer skupaj z možem ziher pokadita vsak po 2 škatli dnevno, a ***** pa že odkar je prišla na šiht (15 let), da ne more čez mesec, seveda si pa hoče tui kaj privoščit....)
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower in sad

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.186
6.741
113
Hehehe... podobno pri nekadilcih: nič več nimajo na računu, kot tisti, ki na dan porauhajo 2 škatle :evil: :evil: :evil:

Nimajo, vecina jih res nima. Samo so ga pa lahko drugje potrošili. Tezko pa bolj destruktivno. Ampak se tudi da, seveda. Ni treba zdaj vseh marginalnih primerov na plano vleči, kako bi bilo bolje ce bo clovek kadil...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Zanzibar