Zavorni boben

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Citat:
Uporabnik jakkaa pravi:
Kaj pa manjka dromlnu? Že glede samega vzdrževanja je to dost bolj ugodna izvedba kot disk, glede na kvaliteto zavornih čeljusti, ki jih danes vgrajujejo si lahko samo vesel, da imaš droml...

Kaj pa manjka bremzam na zajlo? Tista hidravlika je ena sama packarija, pa še vlago veže nase tisti bremsoel. Klinc ga gleda, počita ti dve cevke in ostaneš brez bremz
ne-ne-1.gif


Brez heca, fant: vzdrževanje diskastih zavor je enostavna pesmica proti bobnom, boljše je odvajanje toplote, in nenavsezadnje, povprečna disk zavora zavira 5x bolj od bobnaste.
pozdrav.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Če se z avtom ne voziš veliko (ne zaviraš) oz. avto dalj časa stoji so dobro vzdrževani bobni enostavno precej boljša opcija. Če ne zaviraš veliko z večjo silo se zadnji diski in ploščice sploh ne obrabljajo in posledice so potem vidne v temu da moraš 1x letno imet servis zavor ker enostavno zarjavi in zašteka vse skupaj.

Bobne moraš po drugi strani ob redni uporabi občasno tudi odpret (preden so obloge zanič) pa malo strest ven prah, drugače isto zarustajo oz. začnejo izgubljat svoje poslanstvo.

Glede zavorne sile so bobni lahko enako močni, tu ni nobene razlike. Še nedolgo nazaj so bili tovornjaki/prikolice samo z bobni .. če se 40t mase lahko s tako tehnologijo ustavi pomeni da bo za osebna vozila tudi ok. Pregrevanje .. hja, na zadnji osi so tudi diski ponavadi pasivno hlajeni. Po drugi strani obstajajo tudi rebrasti bobni z dobrimi hladilnimi lastnostmi. Težko rečt da je kakšna tehnologija boljša/slabša.

Sicer glede na to da imajo danes avti feltne 5" večje kot se jih rabi zaradi zavor, ne bi bil noben problem stlačit noter ustrezne bobne, ki bi delovali enako kot diskaste zavore (tudi recimo za prednjo os).
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Citat:
Uporabnik jakkaa pravi:
basaš, zajle ma sam bicikl pa gumivoz...aja gumivoz nima bremz...al pa ma odvisn od proizvođaæa...
cheer.gif

a) Premalo časa sva oba na svetu, da bi to izkusila, ampak še v 50ih letih si v ZDA recimo lahko šel v štacuno in kupil avto z bremzami na zajle. Imam internetnega kolega, ki se še danes spominja, kakšna je6a je s takšnimi zavorami bilo naredit eno solidno zaviranje v sili. (Se je pa, očitno, ustavil and lived to tell the tale.)

b) Avtov, ki imajo zadnji disk integriran z ležajem ne diram ni štapom. Prav tako ne takšnih z zadnjimi bobni.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če se z avtom ne voziš veliko (ne zaviraš) oz. avto dalj časa stoji so dobro vzdrževani bobni enostavno precej boljša opcija. Če ne zaviraš veliko z večjo silo se zadnji diski in ploščice sploh ne obrabljajo in posledice so potem vidne v temu da moraš 1x letno imet servis zavor ker enostavno zarjavi in zašteka vse skupaj.

Ne. Z bobni zadaj je popolnoma ista zgodba, v žlahti sem imel avto, kjer sem 3x menjal kpl zadnje bobne. Velik problem je bilo tudi najti mehanika, ki jih je sploh znal pravilno nastaviti, ker mularija letnik '75 nikakor ni znal zrihtati problema, kjer si lahko ročno potegnil "do stropa". Kot da je avto nov prišel iz fabrike tak, al kaj.
grims-1.gif



Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Glede zavorne sile so bobni lahko enako močni, tu ni nobene razlike. Še nedolgo nazaj so bili tovornjaki/prikolice samo z bobni .. če se 40t mase lahko s tako tehnologijo ustavi pomeni da bo za osebna vozila tudi ok. Pregrevanje .. hja, na zadnji osi so tudi diski ponavadi pasivno hlajeni. Po drugi strani obstajajo tudi rebrasti bobni z dobrimi hladilnimi lastnostmi. Težko rečt da je kakšna tehnologija boljša/slabša.

Sicer glede na to da imajo danes avti feltne 5" večje kot se jih rabi zaradi zavor, ne bi bil noben problem stlačit noter ustrezne bobne, ki bi delovali enako kot diskaste zavore (tudi recimo za prednjo os).

Še malo, in bomo po tvoji zaslugi uvedli bobne še spredaj na vedno več novih avtih. (Če so gramofonske plate spet lahko ratale moderne, bodo bobni toliko bolj!) Čestitam
cool-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Ah, na oplu starem 12 let za takratnih (ali pa sedanjih) 14 jurjev imam diske zadaj. Pa ni nobena OPC verzija, ampak ena ušiva DTI.
Me pa res zanima če je pri dromelnu manj sitnosti kot pri disku.
Pri disku požre ploščico ( če voziš mtl stil po pošteno preko 100kkm) pa crkujejo mi zadnje čeljusti (po 200 kkm) . Pa še to sumim da je lahko posledica ne mejave olja v sistemu.
Ne vem kako so danes narejeni dromelni, ampak pred 10 in 20 leti ko sem jih še imel sem jih vedno večkrat šravfal kot pa diske spredaj.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik tony pravi:

b) Avtov, ki imajo zadnji disk integriran z ležajem ne diram ni štapom. Prav tako ne takšnih z zadnjimi bobni.

sva že dva.
Bratu in svaku je lepo "zaribal" boben na parkingu-dvorišču. Nepremičnina. rešuješ na licu mesta, ali pa s špuro na avtovleko in iz nje.
bonk.gif


Meni pa ročna zmrznila (sicer na diskih) ker "inženirji" pripeljejo zajlo na čeljusti od spodaj navzgor, da ja lažje voda priteče v bovden ko spusti gumica na koncu bovdena. Če bi lahko menjal gumico ki sicer stane nekaj centov bi bilo ok. Ampak ne, menjatti moraš celo zajlo v vrednsosti xy(z) evrvov.
Zmaga za proizvajalca in prodajalca rezervnih delov.
bonk.gif
 
Nazadnje urejeno: