Zakaj večina ne uporablja tretjega pasu na avtoces

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.497
2.413
113
Pomurje
Če je gužva in prazen pas za počasna vozila sem vedno na njem.

Nekaj pa tudi moram delat v avtu, ker še samo volan rabim sukat in špegle gledat, ostalo opravlja avto sam.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Zato da ta pas ostaja frej zame, da lahko prehitim vse po desni z +150km/h v vrhniški klanec
cheer.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.223
5.661
113
@all sem pocasnejsi od avtov in obenem hitrejsi od kamionov in nimam nikoli problema se v guzvi spravit nazaj na vozni pas...kje to vam dela probleme
sprasujem se.gif


@NigelM MB majo tud eni švabi okol Minkena
smile-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Tele tema je nabijanje bre veze. V Sloveniji nimamo nobene tropasovne AC. V določenih primerih se odstavni pas spremeni v zaviralni, pospeševalni ali pa pas za počasna vozila. Počasna vozila so tista, ki ne zmorejeo več kot 50km/h v klanec ali po domače povedano kamioni. Torej navadite se, da je za prehitevat skrajno levi pas - prehitevalni pas, desno od njega pa je vozni pas.
Tudi t.i. počasni pas je še vedno vozni pas. Zato ne nabijaj neumnosti. Je pa res ožji. Problem je v izjemno zastarelem pravilniku o projektiranju cest, ki se glede tega ne razlikuje od standardov za prvo jugoslovansko avtocesto v šestdesetih letih.

Žal darsa to ne zanima in ga tudi ne bo, saj se s takimi stvarmi ne ukvarjajo že precej let.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.630
211
63
Kranj
KameleON: vabljen si na preiskusno vožnjo z mano, imam tablice KR....si za test?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.223
5.661
113
Zelo sem skepticen...ker ce zate Scanie divjajo z 140km/h si eden izmed (pre)mnogih KRanjcanov kateri mi blendajo&trobijo&se penijo cez sipo ko grem mimo njih po desni po tistih 10m pospesevalnega pasu katerega so mi se pustili in po mal odstavnega...medtem ko so se sami spravl v smrtno situacijo ko so se na AC vkljucl z 50-60km/h in za sabo nardil celo zbrko ker se je mogu folk skor zaletet da so se sami lahko vkljucl na AC...

Pa tega si nism zmislu...ampak dozivljam tedensko na uvozih okol kranja....lesc...jesenic
bonk.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.956
6.847
113
pri taščici
Ja uvoz direkt na voznega s 50kmh je tudi aktualen. In potem sem zadnjič izpadel največji norec (blendanje, trobljenje, mahanje), ker sem enega takega po pospeševalnem pasu prehitel. Oba sva se vključevala na ac, ni on mene ”izsilil”, so pa zaradi njega drugi bremzali in se umikali na prehitevalnega. On je meni že na pol poti vključevalnega lepo naredil prostor za vključevanje.
 

torek

Pripravnik
28. okt 2007
269
0
16
Pred 30 leti so kamioni res bili "počasna vozila" ker natovorjeni v klanec niso zmogli več kot 40 ali 50 km/h. Sedaj pa cepajo svojih 90 polni ali prazni, navzgor ali navzdol. Zato je brezveze da imamo tak tretji pas za počasna vozila. Počasnih vozil v klancu kot smo jih poznali pred 30 leti (fički, spački, bolhe,...) skoraj ni več na cesti. To bi moral biti vozni pas po katerem pač voziš, razen ko prehitevaš.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.630
211
63
Kranj
Ja vključevalni pas je pa res zanimiv zadnje čase, tudi jaz opažam z 60 takoj na voznega...bog ne daj pospešiti do konca vključevalnega 100 pa potem notri....no tako jaz delam, vedno.

Kamioni počasni? Saj se nonstop prehitevajo po 100 na uro in to naloženi z avtomobili v dežju, boli njih [cenzura], kaznuje jih nihče.
 

DOMEK

Fizikalc
11. dec 2013
630
56
28


Kamioni počasni? Saj se nonstop prehitevajo po 100 na uro in to naloženi z avtomobili v dežju, boli njih [cenzura], kaznuje jih nihče.

[/QUOTE]

Človek, ali veš, da tovornjak ne gre več kot 90 km/h? To hitrost doseže poln ali prazen. Kam se mu mudi? Je lahko včasih minuta par tisoč € vredna, zato ne bluzi neumnosti, ki jih ne veš. Tovornjak mora divjat zaradi takih pacientov, kot si ti, da imajo vse na razpolago v trgovini in v WCju...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Vidim, da se ti lajna ni pokvarila.

ON
Tudi danes kateri kamion ne zmore vrhniški ali trojanski klanec s polno brzino (90 km/h), kar pa ni nujno zaradi motorske podhranjenosti ampak bolj zaradi "napake" voznika (prepozno prestavljanje).
Večjo težavo predstavljajo "prikoličarji" - osebna ali kombinirana vozila s prikolicami, ki so dostikrat "prenaložena" in jim dejansko zmanjka moči za normalno vožnjo navkreber.

Kakorkoli že - na cesti s tremi pasovi (se pravi s "pasom za počasna vozila") sta desna pasova" vozna" - kdo in kdaj se lahko vozi po "srednjem" je določeno v 38. členu ZPrCP.
Iz tega izhaja, da se osebna vozila, ki normalno sledijo toku prometa - beri: dosegajo max. dovoljeno hitrost, vozijo po srednjem pasu. Razlog je enostaven - če se pelješ 130 po "počasnem" in dohitiš nekoga, ki se "vleče" navzgor s 70 km/h je razlika v hitrosti "prevelika" in iz tega lahko nastane dokaj nerodna, če že ne nevarna, situacija.
Ergo: za osebna je srednji pas, za kamione in "počasne" pa desni.

Ostane pa še vedno, da bi morali "popraviti" označbe (in širino pasov) tako kot je v trojanski klanec - torej, da se prehitevalni združi s srednjim.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
KSZ
Tema, da lahko kaj napišem iz lastnih izkušenj
evil.gif
.

Sam nimam popolnoma nobenih problemov s širino pasu in sem mnenja, da če ima kdo kakšne probleme s tem, potem ne vem, če je sposoben za promet. Ker če se šleparji lahko vozijo po tem pasu, potem se lahko tudi osebni avti. Predvidevam, da nimate kakšnih Hummerjev ali kaj takega.

Kar se tiče uničenosti tretjega pasu: khm, ja ponekod je res malce neenakomeren, da avto plava
shocked-1.gif
, ampak ni neke panike, glede na to, po kakšnih regionalkah se ponekod vozimo (sama jama in luknja). Tako da, če ni prometa grem sam na vozni pas na teh odsekih, sicer pa ni nobenih težav, da sem tretjem pasu. Lukenj namreč ni.

Kar se tiče vključitve nazaj na vozni pas, ko se tretji pas konča: wtf? Pa saj na tisti črti, ki označuje konec tretjega pasu ni 5m visok zid iz 30cm opeke? Če te bedak na voznem pasu ne spusti pač greš tistih par deset metrov po odstavnem pasu in se potem mirno vključiš za bedakom. Nobene panike, nobene živčnosti. Moram pa reči, da sem moral to narediti morda nekajkrat v vseh letih, kar ''kampiram''
smile-1.gif
na tretjem pasu, tako da se mi to ne zdi prevelik problem. Je pa res, da sem se potem prilagodil in če vidim, da se promet za mano gosti, grem običajno že malo prej iz tretjega pasu na vozni pas (če je vmes dovolj velika luknja seveda). To sploh pogostno naredim, če moram prehiteti tovornjak na počasnem pasu.

Večji problem so osebki, ki ne uporabljajo tretjega pasu, vozijo se pa 80 km/h. Kar pomeni, da če jih jaz iz tretjega pasu hočem legalno prehitet, moram it pravočasno na vozni pas, potem na prehitevalni, jih prehitet in nazaj preko voznega na počasnega. Izgleda je tisti tretji pas za njih kužen in ni šans, da se spokajo nanj. Ne vem zakaj. To je recimo kup nevarnih situacij že za mene z avtomobilom, s katerim lahko pospešim, sedaj si pa predstavljajte kako to izgleda, ko gre šlepar prehitevat takega loleka.

To je to, po mojem mnenju so vsi zgoraj navedeni razlogi za neuporabo tretjega voznega pasu v primeru nizke hitrosti zgolj prazni izgovori, ki kažejo na nekulturo in pomanjkanje tudi najmanjše trohice strpnosti na cesti. Kar se seveda tudi kaže v samem prometu, nesrečah, itd.

Pa še ena anekdota na to temo: peljal sem osebo, ki je pred vožnjo z mano imela trdno prepričanje, da je tretji pas nevaren za avtomobile
aplauz.gif
. Po razjasnitvi kako in kaj, se je pomirila. To je bila edina nevarna situacija v prometu zaradi uporabe tretjega voznega pasu, ki sem jo doživel.

Mi je pa osebno res fajn, ko vem, da se bliža tretji pas in vidim zadaj promet na obeh pasovih. Takrat pospešim in se spokam na tretji pas, da se tistim na voznem ni treba gužvat na prehitevalnega. Ne vem zakaj je nekaterim težko pomislit tudi na druge in kaj naredit tako, da je tem drugim lažje.
frown-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.223
5.661
113
Zadnji odstavek zmaga...

1) prevec je egoizma
2) ljudje vozijo ko roboti...brez razmisljanja...oz jim voznja zgleda ni uzitek/sprostitev
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
ksz
tudi sam redko uporabljam tretji pas in sicer zaradi zgoraj omenjenih razlogov: tretji pas je ožji, zaradi tovornjakov bolj zjahan, poleg tega pa se na njemu najdejo tudi (zelo) počasna vozila in se morah hitro prestaviti na srednji pas. v primeru gostega prometa pa to ni vedno možno. enkrat se je na vrhniškem klancu nek šleper cijazil s 50km/h, jaz pa sem se mu od zadaj približeval s 110km/h. ker se je po sredinskem pasu mimo mene peljal "vlakec" osebnih vozil in se noben ni hotel umakniti levo, sem obtičal za njim. takrat sem rekel, da se tega ne grem več.
zdaj se vedno vozim po sredinskem pasu in spremljam promet za sabo. če se mi od zadaj približuje gruča vozil in pred mano na desnem pasu ni videti tovornjakov ali drugih počasnih vezil, se umaknem na desno, drugače pa ne. nej se nekdo drug ubada s tem, kako bo prehiteval počasnejše.
edinkrat ko se brezpogojno umaknem na desni pas je, kadar vozim tovorno prikolico, saj takrat vozim +-90. zato tudi mene motijo tisti, ki vozijo manj kot 100 po sredinskem pasu in se ne umaknejo na desni pas (razen seveda če ne prehitevajo še počasnejših). to je očitno še posebej poleti, ko so avtoceste polne osebnih vozil s turističnimi prikolicami.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.523
853
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Kar se tiče vključitve nazaj na vozni pas, ko se tretji pas konča: wtf? Pa saj na tisti črti, ki označuje konec tretjega pasu ni 5m visok zid iz 30cm opeke? Če te bedak na voznem pasu ne spusti pač greš tistih par deset metrov po odstavnem pasu in se potem mirno vključiš za bedakom. Nobene panike, nobene živčnosti. Moram pa reči, da sem moral to narediti morda nekajkrat v vseh letih, kar ''kampiram''
smile-1.gif
na tretjem pasu tako da se mi to ne zdi prevelik problem. Je pa res, da sem se potem prilagodil in če vidim, da se promet za mano gosti, grem običajno že malo prej iz tretjega pasu na vozni pas (če je vmes dovolj velika luknja seveda). To sploh pogostno naredim, če ]moram prehiteti tovornjak na počasnem pasu.

Če povzamem:
1. Problema ni.
2. Rešujem ga pa takole: ...
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Lahko pa podam še mnenje, kako to zgleda s kamp prikolico, katere ste začeli nekateri omenjat.

Pustimo to, da se včasih počutim kot voznik rakete, ki je najhitrejši, kljub hitrosti 110 na tempomatu. Problem tretjega pasu pa je, da ko se približaš oviri, ki je utemeljeno na tretjem pasu, te noben tako uvidevno ne spusti not, kot si se ti uvidevno umaknil. Enostavno ne gre.

Druga možnost pa je, da se ti en sam drekač ob bok pripelje in se v skladu z varčevalnimi ukrepu voziko toliko kot ti, seveda tebi ob boku. Možnosti je več, bremzanje za počasnejšim ali pa celo vožnja do zožanja, kjer ponavadi takega varčevalca že pustim za seboj.

In ja, neredko me, raketo z prikolico vidite na prehitevalnem, ki z hitrostjo 110 prehitevam ostale varčevalce.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik olfa pravi:
Lahko pa podam še mnenje, kako to zgleda s kamp prikolico, katere ste začeli nekateri omenjat.

Pustimo to, da se včasih počutim kot voznik rakete, ki je najhitrejši, kljub hitrosti 110 na tempomatu. Problem tretjega pasu pa je, da ko se približaš oviri, ki je utemeljeno na tretjem pasu, te noben tako uvidevno ne spusti not, kot si se ti uvidevno umaknil. Enostavno ne gre.

Druga možnost pa je, da se ti en sam drekač ob bok pripelje in se v skladu z varčevalnimi ukrepu voziko toliko kot ti, seveda tebi ob boku. Možnosti je več, bremzanje za počasnejšim ali pa celo vožnja do zožanja, kjer ponavadi takega varčevalca že pustim za seboj.

In ja, neredko me, raketo z prikolico vidite na prehitevalnem, ki z hitrostjo 110 prehitevam ostale varčevalce.
467716-post_slo.gif
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.400
2.473
113
SV SLO
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
Ja vključevalni pas je pa res zanimiv zadnje čase, tudi jaz opažam z 60 takoj na voznega...bog ne daj pospešiti do konca vključevalnega 100 pa potem notri....no tako jaz delam, vedno.

Kamioni počasni? Saj se nonstop prehitevajo po 100 na uro in to naloženi z avtomobili v dežju, boli njih [cenzura], kaznuje jih nihče.

To je pač na Kranjskem koncu. Varčevanje z gorivom pri pospeševanju. Tam do Ljubljane bo že enkrat prišel do 110.

Tovornjaki pa imajo vsi omejitev na 90 kmh. včasih je možno da ima kateri narejeno na 92-93 km/h več pa sigurno ne tak da tebi v avtu števec laže ko cigan.