Xantia HDI 2.0 - EGR?

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.

Hoj!
Xantia 2.0 HDI (110 konjičev) mi občasno ne potegne, malo jo zamori nato cukne in zakadi črno potem pa pelje kot da ni bilo nič.
Lexia mi je zmetala ven tole:

Lahko kdo potrdi moje domneve, da gre za težave z elektroventilom ki preko vakumske povezave proži EGR ? Ali je kaj drugega?
Nisem ravno doma pri tehle dizlih, bencinarji so mi bolj jasni, tukaj je pa bolj tako-tako. Se bom pa zagotovo naučil, saj mam Citroena
evil.gif

Edit: Ostale zabeležene napake (občasne) predvidevam da so posledica prve ali?
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Še tole:
Pobrisal napake (že v soboto) se vozil v soboto, včeraj in danes. Zabeležilo je tole (spet)::

Je pa avto danes ko je topleje konkretno zajebaval in skoraj vsakič ko je bilo potrebno pospešit, grdo pokadil nato pa gaaaasa. Zadnjič ko je bilo -15 je delal avto bp.
Bo kot kaže nekaj z elektroventilom za EGR...
 

jakkaa

Pripravnik
19. mar 2009
352
0
16
ljubljana
Snemi cevko iz EGR ventila in jo zapri potem pa se vozi tko in boš vidu, če gre normalno...zna pa bit elektromagnetni ventil v okvari.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Evo, sem naredil (skoraj) to: snel cevko ki gre na ventil in jo blindiral. Zaenkrat laufa bp. Zgleda da bo res tale ventil vzrok težav.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.235
7.040
113
EGR je ena tistih naprav, ki je "odveč" na avtu, oz je zgolj tam zaradi eco frikov oz eco pravil.

Skoraj vsi motorji, če ne kar vsi, delujejo bolje, če se EGR blokira, odstrani, etc...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ok, spet jest.
Zdaj mam enih 14 dni blokiran vakuum za proženje EGR in avto lepo vleče. Vseeno bi rad snel EGR in ga preveril in spucal če je potrebno (ni rečeno da je zdaj povsem zaprt) in po možnosti zamenjal potem še elektroventil. Je kdo to že delal na Xantii HDI? EGR sem sicer našel, nahaja se med motorjem in požarno steno, samo je problem ker ne najdem oz. ne zatipam vijakov s katerimi je pritrjen. Ma kdo kakšno slikco kaj pa vem, mogoče motorja zunaj avta, da bi sploh videl kako in kaj?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Google najde tole:
b1bk15tc.gif


.. kot vidiš drži prirobnica ventil komplet s cevjo. Verjetno se da odstranit del kot celoto (torej tipaj pod nastavkom za cevjo kjer imaš dva vijaka/matici).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
Cev 43 je verjetno kovinska tako, da boš moral odvijačit tudi to.

lp

Vmes je gumjasta, se tudi vidi objemko. Je pa vprašanje če se losa lepo dol tako da ni 3x za rečt da je res lažje odvit še tisto!
tongue-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.235
7.040
113
zraven bi bilo mogoče pametno, če bi očistil tudi kolektorje, kar znajo biti zapacani, če je zapacan EGR.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Še dobro da nisem šel pucat EGR (ni blo cajta hehe).
Čez vikend je avto čisto zgubil veselje. Tokrat je Lexia rekla da mam crknjen MAF senzor. Notri je bil nek noname senzor (WMO kao, kitajc verjetno), danes sem dobil novega na probo in avto vlečeeeeeeee. EGR mam zdaj lepo priklopljen in je bp.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Ni ravno tako, ampak OK.
Tema iz naftalina... se navezuje na aktualno o Xsari (sicer že drug avto, vendar gre za isti motor).
Zdaj šele razumem tole zgoraj....
Par stvari glede tehle HDI-jev (naj me kdo popravi če streljam mimo):
- nimajo lambde, ki bi dajala povratno informacijo o izgorevanju in ki bi pomagala korigirat vbrizg v smeri pravega razmeja zrak/gorivo.
- glavni senzor motorja (poleg senzorjev tlaka goriva in temperatur) je MAF. Če ta ne deluje ali ne deluje pravilno, potem je vse skupaj itak bolj tako-tako, posledično še dve alineji spodaj ....
- blindiranje EGRa (ali napajalnega vakuuma za EGR) povzroči spremembo odčitkov na MAF-u, posledično takrat ko bi naj bil EGR odprt (pa ni ker mu je tako ali drugače onemogočeno delovanje) zjebe optimalen vbrizg, ker ECU izmerjenemu "mass airflow"-u prišteje še pretok "umazanega" zraka, ki bi se moral preko EGR ventila vračati v motor
- odklop ali nedelovanje "air doserja" ima podoben vpliv kot blindiranje EGR. Ta loputa deluje (tudi) sinhrono z EGRjem in še povečuje pretok skozi EGR in zmanjšuje dotok svežega zraka v motor. Tudi v tem primeru je odčitek na MAFu kakršen pač je, ECU pa mora le-temu prišteti še pretok skozi EGR, ki je pač empirično določen s konstrukcijo in verjetno preko nekih specialnih meritev, ko je zadeva še v razvoju v fabriki, da ne rečem v laboratoriju.

Zaključek: blindiranje EGR in/ali izklop dozerja zraka je en navaden bullshit, če se obenem ne naredi sprememb v software-u ECU-ja oz spremeni map. Dopuščam možnost da so mape sestavljene tako pametno, da se nekje samo vklopi/izklopi funkcionalnost zgoraj omenjenih in potem kalkulacije oz. mape tistih empiričnih vrednosti ne prištevajo izmerjenim vrednostim pretoka zraka skozi MAF. Motor sicer pod veliko obremenitvijo deluje bp (takrat se EGR zapre, dozer zraka pa odpre, se pravi kot da jih ni), vendar znajo biti težave s prehodnimi pojavi in delovanjem pod nizko obremenitvijo. Tako da bom na Xsari dozer zraka zamenjal (ker ima prebito membrano) in računam na povsem gladko vožnjo, tako kot se tudi spodobi
cheer.gif
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.915
115
63
mb+ -20km
Bom napisal glede EGR na prejšnjem avtu - Land Rover Discovery 3 2.7 turbo diesel:
nekje na 150.000 km sta mi odpovedala oba EGR ventila, na pooblaščencu so hoteli ogromno denarja, sem oba blindiral.
Raznih sprememb na ECU-ju nisem delal nič. Avto je po blindiranju EGR ventilov šel normalno, porabil cca. pol litra manj, pa zdi se mi, da je imel malo večjo moč, kot sicer. Avto sem prodal ,ko je imel cca 200.000 km.