Vztrajnik VW

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.358
307
83
39
Ljubljana
Na Golfu VI letnik 2010 (95.000km) bo treba počasi menjati potisni ležaj.

Vem, da je treba 99% menjati v kompletu z vztrajnikom, ležajem in sklopko.

Katero firmo uzet, LuK ali Sachs?

LuKa dobim za 360eur komplet, Sachs pa ponuja v različnih variantah - cca. 500eur.

Je še kje cenejša varianta?
smile-1.gif
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.089
3.593
113
41
Lj
A pri VW ne dajo nič kulance, glede na to da je stvar crknila že po štirih letih oziroma 95k km?
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
WTF? 4 leta oz. manj kot 1000 jurjev km, pa sklopka hin? Ali z njim vlačite drva ali pa žena vozi
smile-1.gif
.

Sorry, edino izkušnjo imam s sklopko luk, pa še ta je izpred 15 let. Bila je v redu, zelo v redu, nisem pa na svojem avtu menjal. Pravzaprav na svojem avtu sploh še nisem menjal sklopke, pa je zadnji imel 330 jurjev prevoženih
smile-1.gif
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Sklopko ne verjamem da pokriva kulanca, ker je to potrošni materijal. Pa kilometrov ima že kar nekaj.
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.144
667
113
škoda, ker če bi bil skozi na pooblaščenem bi mogoče lahko kulanco uveljavlu. vsaj pri meni na touranu je šlo skozi, da so dali nek popust v obliki 50%off in sem namesto 600 plačal 300e
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Citat:
Uporabnik Narodnjak pravi:

Vem, da je treba 99% menjati v kompletu z vztrajnikom, ležajem in sklopko.

Zakaj bi to pasalo v komplet? Potisni ležaj lahko menjaš samo potisni ležaj ampak če se že razstavlja je pametno zamenjat še sklopko ker verjetno ne prinese neke razlike k končni ceni pa pri taki kilometrini je lahko že bolj pri koncu oz. polovici življenske dobe. Glede vztrajnika mi pa ni jasno ker NIMA veze s sklopko, ali pa so sedaj ko so nehali delat zanič dvomasne vztrajnike le tega zalepili na sklopko?!
evil.gif


Pa moje ogorčenje če je to res kar pišeš bi avtomatično šovezal s tem da je očitno vzdrževanje DSGja cenejše!
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.358
307
83
39
Ljubljana
Da se menja v kompletu sem mislil predvsem zaradi dela, mehanik vzame 120eur za delo, in če bo mogu čez 10kkm še vztrajnik menjat bo isto računal.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
To je taka logika kot da bi med menjavo gum menjal preventivno še zavore!
grin1.gif


Poleg tega razmišjam, ti kiti verjetno vsebujejo menjavo za dvomasni vztrajnik v klasičnega (zato se menja v kompletu tudi sklopka ker je drugačna -> če kušiš tak kit boš moral vse menjat) in s tako menjavo pri relativno novem avtu brez težeav z vztrajnikom dobiš samo cukanje in dodatne probleme.

Če vztrajnik dela in če ne spada pod problematične potem ne vidim zakj bi ga menjal prej, pomojem boš prej 3 sklopke še menjal če bo sreča dala!
grin1.gif
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.358
307
83
39
Ljubljana
Sej avto v leru tud že mal potresava
smile-1.gif


Kakšna je pa razlika med klasičnim pa dvomasnim? Vem da dvomasni prej crkne
tongue-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Klasični je kos železa ki nima nobene tehnične funkcije razen da deluje kot "vztrajnik" torej s svojim vrtenjem in maso vzdržuje obrate oz. prerečuje nihanja s svojo vztrajnostjo. Dvomasni ima pa še par vzmeti in mehanizmov ki mu omogočajo "aktivno" delovanje, torej lepše upravljanje primarne naloge.

Razlika je da je dvomasni bolj kulturen (manj potresavanja med speljevanjem in zagonom) in teoretično nudi nižjo porabo, spet teoretično prenaša tudi manj vibracij na obe smeri pogona torej "varuje" motor in pa po drugi strani sklopko. Slabost od prej omenjenega kosa železa je pa v tem da lahko crkne.

O kakšnem motorju sploh govorimo? Malce poglej če so zanj zančilne težave z vztrajnikom, tresenje v prostem teku nima veze z vztrajnikom (prej kakšni nosilci), prvi simptomi zanič dvomasnega vztrajnika je tresenje oz. čudni glasovi med ugašanjem vozila, potem se simpomi prenesejo tudi v vožnjo (čudne vibracije/glasnost med pospeševanjem iz nizkih obratov, zagon vozila).
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.358
307
83
39
Ljubljana
Kokr vem majo vsi motorji VAG grupe 1.6 TDi in 2.0 TDi težave z vztrajniki, EGR ventili, baje 1.6 tdi tud s šobami itd itd
wink-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Najbolj zanimivo je to s šobami...VW ja identicen motor v audiju ne
smile-1.gif
 

TMJ

Fizikalc
4. jul 2013
1.589
8
38
Citat:
Uporabnik Narodnjak pravi:
Na Golfu VI letnik 2010 (95.000km) bo treba počasi menjati potisni ležaj.

Vem, da je treba 99% menjati v kompletu z vztrajnikom, ležajem in sklopko.

Katero firmo uzet, LuK ali Sachs?

LuKa dobim za 360eur komplet, Sachs pa ponuja v različnih variantah - cca. 500eur.

Je še kje cenejša varianta?
smile-1.gif

kateri motor? Koliko KS?
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.595
480
83
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Klasični je kos železa ki nima nobene tehnične funkcije razen da deluje kot "vztrajnik" torej s svojim vrtenjem in maso vzdržuje obrate oz. prerečuje nihanja s svojo vztrajnostjo. Dvomasni ima pa še par vzmeti in mehanizmov ki mu omogočajo "aktivno" delovanje, torej lepše upravljanje primarne naloge.

Razlika je da je dvomasni bolj kulturen (manj potresavanja med speljevanjem in zagonom) in teoretično nudi nižjo porabo, spet teoretično prenaša tudi manj vibracij na obe smeri pogona torej "varuje" motor in pa po drugi strani sklopko. Slabost od prej omenjenega kosa železa je pa v tem da lahko crkne.

O kakšnem motorju sploh govorimo? Malce poglej če so zanj zančilne težave z vztrajnikom, tresenje v prostem teku nima veze z vztrajnikom (prej kakšni nosilci), prvi simptomi zanič dvomasnega vztrajnika je tresenje oz. čudni glasovi med ugašanjem vozila, potem se simpomi prenesejo tudi v vožnjo (čudne vibracije/glasnost med pospeševanjem iz nizkih obratov, zagon vozila).

no sedaj pa nekaj dejstev z VALEO šolanja, ki je OE za večino večjih znamk, tudi VAG grupo
vztrajnik in sklopka sta še kako povezana!

fiksni vztrajnik je vse prej kot kos železa, vibracije oz. neenakomerno delovanje motorja se preko glavne gredi prenaša na pogon, torej menjalnik
dvomasni prav tako absorbira oz. izniči vibracije, ki jih povzroča "aciklizem" delovanja motorja

pri izdelavi enomasnega "kita" ki zamenjuje dvomasni vztrajnik in ima posebej za ta namen razvito lamelo sklopke, se pri razvoju upošteva, da se te vibracije izniči na ta način, da so aktivne pod prostim tekom motorja (800obratov) in jih tako med vožnjo ni moč zaznati in se na pogonu ne "ojačajo" - v ta namen poleg pravilno uglašenega fiksnega vztrajnika tako z motorjem kot tudi z lamelo, ki ima dodatne vzmeti in je razvita prav v namen izničenja vibracij in prenosa le-teh na pogon

tudi na dvomasnem zato najlažje pri zagonu/ugašanju "začutimo", da nekaj ne štima, saj glasno zaropota, ker pade pod te obrate prostega teka - govorim o dvomasnem, ki ni totalno zabit v eni smeri in ima še nekaj blaženja v smeri urnega/protismeri kazalca, vendar izven toleranc
da je enomasni "kit" prava rešitev, dokazujejo tudi OE firme, ki so nekatere prešle na omenjeno rešitev, prej pa so uporabljale dvomasni vztrajnik

dosti off-topic:
prosim za oznako motorja omenjenega vozila da se preveri cene;
priporočam menjavo sklopke skupaj z ležajem in pregled vztrajnika
preprost pregled dvomasnega je levo/desno odklon nekje za cca 4 zobe in na obe strani se čuti kontra odpor in se ne ustavi v skrajnih dveh legah: https://www.youtube.com/watch?v=E1CQ4Zyc1_U

v kolikor je vztrajnik BP, ne vem, zakaj bi bila potrebna menjava. Tudi lamela sklopke je skonstruirana tovarniško na način, da prej začne zdrsovati, ker v nasprotnem primeru bi neti dosegli površino vztrajnika in naredili raze ter bi bil tako 100% za v kanto