Vzdrževalec / polnilec akumulatorja

jezek

Guru
24. jul 2008
3.614
1.513
113
Res je, nimajo pa je vsi polnilci (npr prastari). Omenjam zato, da be bi kdo zamesal recond in desulfat
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.614
1.513
113
Pa se ena kost za glodanje (ce je kak stromar tu):
Vecina cenesjih polnilcev (hofer, lidl ipd) ne starta polnjenja, ce je aku napetost prenizka (test hoferovega je npr pokazal da se zbudi sele pri 9V, kar je mnogokrat premalo, kaj sele pri 5V). Takrat je treba uporabit boljsi polnilec ali pa starega, primitivnega). Na netu sem videl majstra, ki predela te cenene polnilce tako, da primejo neglede na napetost (z dodatno vgrajenim stikalom dovede dodatno napetost ob izbiri programa, nato polnilec zagrabi). Zato me zanima, ce bi bilo mozno isti efekt doseci s pritikanjem zunanje 12V baterije (npr od baterijskega orodja) vzporedno na kleme akumulatorja - za tistih par sekund, da izberes program, nato pa to dodatno baterijo umaknes. S tem bi dosegel, da tudi z najcenejsimi polnilci lahko obudis mrtev aku.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
To ima veliko polnilcev ki polnijo 6/12V detekcijo napetosti in pod 8V ne polni 12V akumulatorja ker ga smatra za 6V. Drugače če je samo to problem lahko mirno akumulator povežeš z drugim in če bo napetost narasla ter se bo pričelo polnjenje je to to.

Drugače je tu drug problem pri globoki izpraznitvi in sicer da klasična polnilna napetost (pod 15V) ni dovolj za vzpostavit prenos elektrolita oz. tok ne more stečt in akumulator se ne polni. Večina polnilcev ki omogočajo zbujanje globoko izpraznjenih accujev to rešuje z višanjem napetosti do nivoja ko tok steče (načeloma je to pulzno, tako da se naredi čimmanj škode na akumulatorju). Lahko pa tudi sam to narediš tako da recimo parkrat "pošmelcas" z višjo napetostjo, recimo kot vir uporabiš 24V akumulator oz. dva 12V vezana zaporedno (24V).
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.054
113
Pa ima to prebujanje nek realni smisel? Ali tak akumulator še živi nekaj časa?
 

javr

Guru
6. dec 2011
1.922
1.145
113
Jaz imam
in
a to je tista reč ko kleme priklopiš na akumulator ki štarterja ne zažene več, ni pa še čisto mrtev;
potem ta reč potegne še zadnje atome elektrike iz tega napol mrtvega akumulatorja,
in potem mu elektriko vrne v kratkem, a tokovno visokem sunku ko zaženeš štarter ?

Ali pač moraš sam poskrbeti za to da je ta reč vedno polna, vedno pripravljena ?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.474
5.766
113
Zaj če smo glih pametni dajmo pisat, da ptegne zadnje elektrone in ne atome.

Drugače pa ne to je tista reč, ki nadomesti akumulator in uporabi svojo energijo, ki jo pošlje štarterju.
 

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
496
-537
28
Ja, to ti je Štarter. V bistvu powerbank, ki je posebej namenjen za zagon avta-akumulatorja kateri je že bolj na koncu ali izpraznjen. Pri teh je poudarek na Amperaži za zagon in ne toliko polnenju. Ta je še sploh močnejši bolj za diesel avtomobile. Kaj več ti pa bo povedal kakšen "štromar" ki se bolj razume na te stvari.
Ja moraš ga polnit, kot powerbank, toda to drži, če ne uporabljaš za kaj drugega, leto ali več. Jaz ga ima vedno v avtu, tudi pozimi na mrazu, pa sem ga pred zimo preveril je bil še na 90% pa ga nisem polnil tam od prejšne zime.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
Ja saj, spet noben ne bere za kaj gre. Seveda se da s krokodili, ampak spraseval sem ce imajo novejsi avti se stalno prikljuceno cigatetno vticnico. To je vse. Prilozena usesa pa se na C Picasso pac ne dajo zmontirat (brez vrtanja ali dodatnih modifikacij). Poleg tega so zelo kratka, kabli pa niso nek presezek odpornosti na vrocino. Stalne montaze niti ne rabim, vec avtov polnim najlazje prek vticnice. Seveda ce ima stalni priklop.
NE, ker imajo novejši avti vsi krmilnik akumulatorja - če že kje polniš, moraš na za to namenjenih priključkih, ki so ponavadi pod pokrovom motorja - aku pa se skriva recimo v prtljažniku
pomeni, direktno da daš na kleme akuja v prtljažniku namesto na porte pod havbo, boš z=bal ves spomin akujevega krmilnika kako polniti prazniti
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

jezek

Guru
24. jul 2008
3.614
1.513
113
No to je odgovor! Hvala. Vedel sem da se ne sme na aku ce ima namenske priklope, sem pa mislil, da gre vticnica direktno na snop ki gredo na plus (seveda preko varovalke).
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
NE, ker imajo novejši avti vsi krmilnik akumulatorja - če že kje polniš, moraš na za to namenjenih priključkih, ki so ponavadi pod pokrovom motorja - aku pa se skriva recimo v prtljažniku
pomeni, direktno da daš na kleme akuja v prtljažniku namesto na porte pod havbo, boš z=bal ves spomin akujevega krmilnika kako polniti prazniti
Boš ja, bo pa tudi v roku dveh treh voženj se krmnilnik zbrihtal in vedel pri čem je.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Pa se ena kost za glodanje (ce je kak stromar tu):
Vecina cenesjih polnilcev (hofer, lidl ipd) ne starta polnjenja, ce je aku napetost prenizka (test hoferovega je npr pokazal da se zbudi sele pri 9V, kar je mnogokrat premalo, kaj sele pri 5V). Takrat je treba uporabit boljsi polnilec ali pa starega, primitivnega). Na netu sem videl majstra, ki predela te cenene polnilce tako, da primejo neglede na napetost (z dodatno vgrajenim stikalom dovede dodatno napetost ob izbiri programa, nato polnilec zagrabi). Zato me zanima, ce bi bilo mozno isti efekt doseci s pritikanjem zunanje 12V baterije (npr od baterijskega orodja) vzporedno na kleme akumulatorja - za tistih par sekund, da izberes program, nato pa to dodatno baterijo umaknes. S tem bi dosegel, da tudi z najcenejsimi polnilci lahko obudis mrtev aku.
Če imaš polnilec, ki polni tudi 6V akumulatorje, potem za nekaj časa izberi program za 6V aku. Aku polnilci so vsi tokovni generator (pametni pa imajo še limitirano napetost, da ne prenapolnijo) tako, da bo napetost počasi zlezla na takšno vrednost, da ga boš lahko polnil na 12V. Boš pa prej ali slej ugotovil, da avto aku (z izjemo AGM) bodo bolj ali manj samo še za v smeti, če je napetost prenizka. Z nekaj izjemami se svinčene akumulatorje skaldišči samo polne oz skoraj polne, ker imajo visoko samopraznjenje.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
Boš ja, bo pa tudi v roku dveh treh voženj se krmnilnik zbrihtal in vedel pri čem je.
nisem sicer poizkusil, sem pa vsaj 5x že dobil avto, pri katerem niso vnesli, da je zamenjan akku, in ga ni nikoli napolnilo, še več, pri treh BMWjih je v roku 14 dni bila baterija prazna - po polnjenju direktno na kleme akuja v avtu je spet naredilo reset (ura v vozilu se je postavila na nulo) v roku 1 tedna cca
po snetih kablih na akumulator, polnjenju le-tega in vnosu potrditve o zamenjavi akuja (važno je, da ima pri vnosu vsaj 12.5 ali več V sam aku) je akumulator in vozilo delovalo, kot, da se ni nič zgodilo

podobno sem imel pri a6 4f, kjer najprej niso vnesli menjave akuja, ki se je spraznil (ker je bil DF signal na alternator prešibek, ni polnilo baterije), sledi 6 stopenj odklopa (pri zadnjem ne gredo niti šipe več dol), potem pa ne vžge več ker ma pod 12V akumulator. Po polnjenju akuja in vpisu zamenjave je vse delovalo BP.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.054
113
Očitno bodo morali iti sodobni proizvajalci vozil do Crvene Zastave po nasvet, kako omogočiti menjavo akumulatorja.
Danes, ko imamo polnilce za naprave, ki so zmožni ugotoviti, kaj je na drugi strani in prilagoditi napetost in tok, avtomobili niso sposobni avtomatsko zaznati, da je bil akumulator menjan? Dvomim, da gre za nerešljiv tehnični problem, temveč za namerno oteževanje preprostega vzdrževanja vozila.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Očitno bodo morali iti sodobni proizvajalci vozil do Crvene Zastave po nasvet, kako omogočiti menjavo akumulatorja.
Danes, ko imamo polnilce za naprave, ki so zmožni ugotoviti, kaj je na drugi strani in prilagoditi napetost in tok, avtomobili niso sposobni avtomatsko zaznati, da je bil akumulator menjan? Dvomim, da gre za nerešljiv tehnični problem, temveč za namerno oteževanje preprostega vzdrževanja vozila.

Je dejansko težko rešljiv problem če imaš elektronsko nadzorovano polnjenje. Recimo za star asccu avto ve da ima kapaciteto 30Ah (namesto 75 kot je nazivna) in to uporablja. Ko pride nov accu spušča vanj tok kin preverja napetost, ko ugotovi da nekaj ne štima ima samo dve opciji da se vda (neha polnit) ali pa da se "uči" kakšna je nova kapaciteta. V obeh primerih so možne težave v delovanju in polnjenju, predvsem pa zaradi varnosti se ponavadi gre v "error state" ki zahteva servisni poseg. Alternativa temu je da servser reče da je dal nov accu s kacapiteto 75Ah in potem polnilec vzame te točke kot referenco in deluje po njih (in poznam tudi primere ko je tovarniški accu bil zanič oz. ni imel niti približno kapacitete kot naj bi jo imel in je po enem tednu vožnje avto šel spet v "error mode").
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
nisem sicer poizkusil, sem pa vsaj 5x že dobil avto, pri katerem niso vnesli, da je zamenjan akku, in ga ni nikoli napolnilo, še več, pri treh BMWjih je v roku 14 dni bila baterija prazna - po polnjenju direktno na kleme akuja v avtu je spet naredilo reset (ura v vozilu se je postavila na nulo) v roku 1 tedna cca
po snetih kablih na akumulator, polnjenju le-tega in vnosu potrditve o zamenjavi akuja (važno je, da ima pri vnosu vsaj 12.5 ali več V sam aku) je akumulator in vozilo delovalo, kot, da se ni nič zgodilo

podobno sem imel pri a6 4f, kjer najprej niso vnesli menjave akuja, ki se je spraznil (ker je bil DF signal na alternator prešibek, ni polnilo baterije), sledi 6 stopenj odklopa (pri zadnjem ne gredo niti šipe več dol), potem pa ne vžge več ker ma pod 12V akumulator. Po polnjenju akuja in vpisu zamenjave je vse delovalo BP.

Če si zamenjal z enakim, enako velikim po kapaciteti, potem ni nobene težave, vsaj jaz je na BMW E9X nisem imel. Sem pobral aku ven, ga napolnil (itak je AGM tipa) dal nazaj notri in nikoli več težave.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Je dejansko težko rešljiv problem če imaš elektronsko nadzorovano polnjenje. Recimo za star asccu avto ve da ima kapaciteto 30Ah (namesto 75 kot je nazivna) in to uporablja. Ko pride nov accu spušča vanj tok kin preverja napetost, ko ugotovi da nekaj ne štima ima samo dve opciji da se vda (neha polnit) ali pa da se "uči" kakšna je nova kapaciteta. V obeh primerih so možne težave v delovanju in polnjenju, predvsem pa zaradi varnosti se ponavadi gre v "error state" ki zahteva servisni poseg. Alternativa temu je da servser reče da je dal nov accu s kacapiteto 75Ah in potem polnilec vzame te točke kot referenco in deluje po njih (in poznam tudi primere ko je tovarniški accu bil zanič oz. ni imel niti približno kapacitete kot naj bi jo imel in je po enem tednu vožnje avto šel spet v "error mode").
V avto indrustriji tako ali tako le počasi in mukoma na določenih področjih uporabijo določene nekatere že dolgo znane metode. Tudi polnjenje in praznjenje akumulatorjev je med njimi. Glede na to, da so Pb akuji daleč najbolj enostavni za spremljanje parametrov, ker ni skoraj nobenih posebnosti, bi lahko že zdavnaj imeli v avtu tudi neko bolj pametno logiko glede tega, kot pa je sedaj.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Ravno svinčevi akumulatorji so problematični ker SOC napetost ne pove nič o kapaciteti. Še celo krivulja SOCa se spreminja med istimi tipi akumulatorja s temperaturo, predhodnim tokom polnjenja/praznjenja, časom (izrabljenostjo) kaj šele med različnimi znamkami.

Skratka edini način da veš kolikšna je kapaciteta akumulatorja je da ga čisto sprazniš in spet napolniš, kar pa ni delo za avto oz. ne vem kako bi to izvajal da nebi obstal na cesti in imel 100 problemov zaradi tega. Zaradi tega se ob menjavi vnese šifro akumulatorja po kateri avto pozna ne samo kapaciteto ampak tudi ostale parametre delovanja (krivulja SOCa, vpliv tokov, teemperature ipd. glede na SOC in istalo).