Vse o kolesu: Guide for newbies

Smjs

Fizikalc
9. dec 2007
1.399
4
38
A fitnes kolo misliš sobno kolo? Sobno kolo je velika žalost proti vožnji na cesti.

Drugače ti pa želim veliko uspeha in pa tudi sreče in da zbereš pravega za pod rit.

Če nisi nikoli kolesari ne pozabi na dodatno opremo pri nakupu.
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.889
1.272
113
- Ja, točno to kolo imam v mislih. Stoječe v fitnesu
grin1.gif

- Hvala!
- O tem bom še kaj povprašal. Npr. glede hlač pa to... kakšna priporočila?
smile-1.gif
tnx
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.129
12
38
Oblacila kupuj kvalitetna, beri ponavadi drazja! Ni zastonj ena majica 60 eur ali vec! Je ravno vceraj kolega iz pralca pobral eno kvalitetno in je ze takoj suha, tudi filing ko si presvican je cist drug fl iz sport2000, hervisa, hoferja itd. Kupi si za foro recimo eno od nalinija in eno cheap shit pa se bos sam najlazje preprical!
smile-1.gif
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.964
1.846
113
sem pred kratkim nabavil ponaredke nalinija iz kitajske. pri kratki majci sem se zelo potrudil pri primerjavi z originalom, ampak jaz v materialu ne vidim razlike. dres za hladne dneve je tudi vrhunski. Vse skupaj za precej manj kot original. Glede na to da so stvari res ok, mi še na kraj pameti ne pade da kdaj kupim original od nalini, ker cene so dobesedno zlatarske
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.964
1.846
113
na ebay poglej, sicer pa en tip na becikel.com forumu prodaja iste stvari po naročilu za približno isti denar. Priročno za paranojike pred ebayom in kitajsko
 

Mirko

Fizikalc
24. jul 2007
1.054
70
48
Pri nakupu kolesa je prva važna stvar, ki se jo gleda, okvir in vzmetna vilica. Ostalo je drugotnega pomena, vsaj glede na to, za kar praviš, da ga boš rabil. Okvir je važno, da ti "sede", da je pravilne velikosti in da je čim lažji. Vilica je važno, da ima lock-out, ker se ti bo v nasprotnem primeru moteče posedala, če boš gonil v klanec stoje.
Oprema bo vsaka OK v tem cenovnem razredu, kot si ga napisal. Kar se zavor tiče, ni treba vztrajat na diskih, tudi V-brake so čist OK. Jest bi imel raje V-brake kot "mehanske" diske, so lažje, cenejše in enostavneje za nastavljat. Sem s 15 let starim KHS trdakom delal tudi kar konkretne spuste v različnih razmerah, pa me niso pustili nikoli na cedilu (oprema deore).
Jest bi pri nakupu gledal predvsem boljše firme, ki sami razvijajo okvirje, npr. Trek, Cannondale, Specialized, Giant, Scott,... kakšen 29colar bi bil lahko odlična izbira.
Kupuj pa v trgovinah, ki se ukvarjajo s prodajo in servisom koles, ker imajo izkušnje in znajo svetovat. Npr. imbbus, extreme-vital, fun sports...
 

Bitch_inside

PEPCA 2007
18. jul 2007
3.608
1
36
Ljubljana
Jst sem si poleti kupila novo kolo (KTM mtb) samo o vzdrževanju ne vem praktično nič. Na kaj je treba pazit?
Nameravam ga enkrat na leto peljat na servis pa ne vem ali to zadostuje? Mesečno naredim cca 600 km na takih in drugačnih površinah.
Tnx
 

Mirko

Fizikalc
24. jul 2007
1.054
70
48
Si kar pridna, če jih res delaš z MTBjem 600km na mesec
priden.gif
. Kar se tiče servisa, bo enkrat na leto čist dovolj, če prej kaj ne zafrkava.
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.062
109
63
Oglej si http://www.roseversand.de/, oz magari naroci katalog pri njih.

ne vem ce se vedno obsta. tabla.feltna.net forum

Nisem hud biciklist in sem bolj za ravnine kot za hribe in zato sem sel na hibrida - kombinacija trekking in dirkalca.
Mogoce bi veljalo razmisliti o cyclocrossu - kombinacija dirkalca in MTB.

Ce so tvoje gozdne ceste res gozdne poti, potem rabis MTB gume, ampak to ti vzame veliko energije in veselja po asfaltu.

Za dovolj dober makadam so ti OK 28mm siroke gume z vsaj malo profila in z njimi bos imel tudi veselje po asfaltu.

P
 

Smjs

Fizikalc
9. dec 2007
1.399
4
38
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
sem pred kratkim nabavil ponaredke nalinija iz kitajske. pri kratki majci sem se zelo potrudil pri primerjavi z originalom, ampak jaz v materialu ne vidim razlike. dres za hladne dneve je tudi vrhunski. Vse skupaj za precej manj kot original. Glede na to da so stvari res ok, mi še na kraj pameti ne pade da kdaj kupim original od nalini, ker cene so dobesedno zlatarske

Kako pa je z velikostmi oblačil?
Sem že gledal na ene par straneh pa me je mal strah ker imam 2m in sem vedno čist na skrajnem robu največjega modela po njihovih merah. Povsod pa napišejo da so mere +- 2 cm.
Drugače pa pri oblačilih ne pretiravat. Če se pelješ 1 urco pri lepem toplem vremenu bo majica in hlače iz Hoferja ali Hervisa čist zadost. Če pa misliš voziti daljše fure in po možnosti še v mrazu pa razmisli o boljši opremi.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.964
1.846
113
meni pašejo po njihovih tabelah v nulo. sem 184 in 85-90 kg, vzel sem XL in mi kratke in dolge točno pašejo
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.986
355
83
tam ko se terc po tori rola
Bom še jaz dopisal svoje kupovanje prvega resnega kolesa. Začel sem voziti z Rogovim MTB. Ja, tisti stari 18 brzinec, železen, toga vilica. Pa me kolega ves čas nagovarja, pa da naj si že omislim normalen bajk, če že mislim vozit. O.K., sem rekel, pa grem kupiti.Pridem v trgovino (Gorko), izbereva številko kolesa (19'' za mojih 176 cm), spredaj vzmeteno, Deore menjalniki. 27 prestav. Prva vožnja? Wauu, v primerjavi s starim... ne toliko hitrejši, kot udobnejši. Nekako lažja vožnja je bila. Moja vožnja je bila pa nekako 50/50 makadam/asfalt. Po 1000 km mi je šel glavni ležaj, ki smo ga menjali pod garancijo. Na koncu sezone je bilo slabih 6000 kilometrov in čas za letni servis. Sem mislil, zavorne gumice in veriga, pa malo podmazati. Najbrž, ja... Zamenjan je bil komplet pogon (veriga, zobniki spredaj in zadaj in gonilke menjane za kvalitetnejše), zavorne gumice, dve zajli za zavore, temeljito podmazano. Saj je bil res strošek, ampak do danes še ni bilo potrebe menjati kakšnega dela.
Zdaj pa k pomislekom, da bi šel na nos pri zaviranju navzdol... Se mi še ni zgodilo, da bi mi zadnji konec dvigovalo. Pa sem se spuščal še kar hitro -po Mislinjskem grabnu z Rogle po makadamu. Enako z Golice po asfaltu. Edino za po klancu navzgor je fajn možnost lock-outa. Zadnjega amortizerja še nisem pogrešal. Dilema klasične V-brake ali diski? Stvar posameznika. Downhilerji imajo diske, medtem ko MTB tekmovalci imajo klasične V zavore.
Obleka? Malo po malo boš postal strokovnjak tudi sam. Za začetek kupiš letni in zimski komplet. Ni nujno najdražji. Itak se bo s časom nabralo par kompletov. Ne moreš obleči prešvicanega dresa, a ne.. Zato vsaj dva-trije kompleti. Letnega priporočam na dolgo zadrgo. Da si ga ob dolgih vzponih lahko odpreš do trebuha dol... Pa na anorak ne pozabiti, -ko pelješ nekam navzgor, pa se takoj spustiš, zna biti hudičevo mraz.
Ja, pa še sedež. Mogoče ena najpomembnejših reči na kolesu. Če te rit ožuli, ni več veselja. Jaz imam istega, kot ga je Robič uporabljal na RAAM-u. Gel, Specializedov BG. Po 180 km v enem dnevu, pretežno makadam, zadek ni bolel, brez mravljincev, ki se pri navadnih sedežih pojavijo v mednožju.
 
Nazadnje urejeno:

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.376
303
83
Citat:
Uporabnik miha123 pravi:
@Generik, ne glej toliko na "tisto" opremo, s katero te prodajalci zavajajo. Zadnji manejalnik je skoraj najceneje in ljudje brez izkušen se vedno dregnejo samo v zadnji menjalnik. V resnici pa ti povem, da ne boš opazil razlike med deore menjalnik in deore xt menjalnikom.
Opazil boš razliko med Sramom in Shimanom. Sram bolj trd, Shimano bolj mehek, amapk to nima vaze.
Osredotoči se na amorzizer in na bremze. Nato glej ostalo...

Tvoj predlagan Felt je čisto solidno kolo. Pejt še v A2U tam dobiš 30% off samo, da omeniš popust:D

Glej rabljene:)
LP,
Miha


S temle se strinjam ja, za rekreativce ni treba preveč vlagat v opremo če nočeš, razliko v prestavah opaziš pri res bl napornih klancih pa recmo mal manjkrat se mi zdi da jih je treba štimat pa nastavlat, ampak če se redno vzdržuje prestave, da lepo šalta je čist cool. Sm mel lx pa je lepš šaltal k kdaj zdej k mam xt pa bl zanemarjam prestavni del
smile-1.gif

Glede bremz, vzemi raj V breake, sm jih mel, pa se mi mal kolca po njih, sej diski pa hidravlika je čist ok, fajn ni da ni, sam tist disk kdaj med vožno rajsa pa škripa, da mi gre pošteno na živce(pa mam lepo pošlihtan pa use, sam kdaj pač drajsa), pa še menjat je treba prednjega dost pogost (dost vozim klance )če niso neki vrhunski, pa olje pa...tako, da če bi jst še enkrat kupoval, bi vzel gumice pa je mir.
Jst mam mtb, pa menjam plašče, šroke za klance pa gozdne poti, malo ožije tok da še pašejo na iste felge pa neke ozke gladke za asvalt in dolge ture nad 80km, drgač ne.
Glede na to, da jst raj klance nabijam pa po gozdu fjakam mam mtb in samo prednji amortizer z lock sistemom, če pa maš ti vožno bl asvalt pa to, pa vzemi treka, se boš bolj udobno peljal.
Sedež...kle je znanost, ampak vzem to, kar ti paše, posluši svojo rit
smile-1.gif
Jst mam ozko klobasco pa sm navajen k dost vozm, mi je cool, še stegna mi ne drgne ob zic k mam mal bl šroke noge, ampak eni majo pa tud une gelaste šroke,...ni pravila, bl je cool, da je usnje, una plastična guma k se kr prlimaš gor not good, začne pečt rit.
Sicer pa....dobro se odloči, vpraš se kok rabiš in kok se voziš pa kje, pa je odgovor na dlani.
 
Nazadnje urejeno:

Steve

Guru
13. avg 2007
9.964
1.846
113
Kaj je čudnega na tem? xc tekmovalci imajo bolj pogosto vbrejke, ker je vseskupaj lažje in več kot dovolj zavorne moči. je pa res da jih tudi tam počasi diski nadomeščajo. recimo najdražji model gianta xtc je še do prejšnjega modela imel vbrejke. zdaj ima se mi zdi diske
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.129
12
38
Jaz jih letos nisem opazil, pa tudi gledam slike iz svetovnega prvenstva imajo vsi diske.