Vrsta gorskih koles - vprašanji

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.013
10.757
113
kod Džej-Zija
Pravzaprav je 29" že nekaj časa mainstream, Giant se je dobro ustrelil v koleno, ko je predolgo časa stavil na 27,5". Na dirkah v krosu že leta ne vidiš 27,5" koles. 26" je pa postala vmesna otroška/najstniška dimenzija. Kar je super, ker končno lahko res vsak najde zase kolo ustrezne velikosti.
 
15. jan 2019
3.459
1.086
113
Jaz imam 26" za tistih parkrat na leto ko se spustim po bregu dol, pa tudi po asfaltu se peljem. Lepo, easy. Tu pa tam se ustaviš in dalje.

Čudno, kak je folk vedno bolj zakompliciran pri obični rekreaciji kot je kolesarjenje :)

So pa smehi, ko to gledam na Pohorju, najjaća oprema od pete do glave (po možnosti še elektrika), gor pa itak z gondolo... malo se pelat in polovico časa na socialnih omrežjih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver
15. jan 2019
3.459
1.086
113
29 je, ampak ne ", starost :)

DSC_0241.JPG
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
Jaz imam 26" za tistih parkrat na leto ko se spustim po bregu dol, pa tudi po asfaltu se peljem. Lepo, easy. Tu pa tam se ustaviš in dalje.

Čudno, kak je folk vedno bolj zakompliciran pri obični rekreaciji kot je kolesarjenje :)

So pa smehi, ko to gledam na Pohorju, najjaća oprema od pete do glave (po možnosti še elektrika), gor pa itak z gondolo... malo se pelat in polovico časa na socialnih omrežjih.

Prvi odstavek si vstrelil mimo. Na 200€ peciklih še vedno najdeš 26 in za te namene, kot je tvoj, je puna kapa.
Za bolj resne zadeve pa je 29 čista zmaga.

Zadnji odstavek pa si zadel v nulo. Gor gonimo še samo oldtimerji in električarji, vse ostalo pa gre na gondolo in live stream na instagram
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.915
113
Zakaj bi gonil gor, če se 10x bol zabavam z norenjem navzdol.

Peca npr. V enem dnevu bi lahko šel 1x gor in 1x dol. Z gondolo grem 6x ali 7x dol. In verjemite. Tudi samo dol je konkretna telovadba.

Probajte in povejte kaj vas NE bo bolelo konec dneva.

 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.986
354
83
tam ko se terc po tori rola
Vsakdo pač uživa na način, ki je njemu super. Seveda je navzgor trpljenje (mi je treba tega, se sprašuješ...), ampak...ko zgoniš kakšen hud vzpon, je pa vse poplačano. Čisto drug občutek, kot če te nekdo pripelje gor... Ampak, ljudje smo različni. Malo sem se spomnil na ene iberhude planince, ki se z avtom pripeljejo skoraj do koče, obujejo gojzarje in gredo naokoli. Če jim je super, zakaj ne.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.482
5.021
113
Jaz sem že tak, da imam takrat, ko vzamem sinovo kolo, ki je primerno za tak teren, navzdol celo večji puls kot navzgor. Brez elektrike. Verjetno strah in adrenalin naredita svoje :).
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.563
1.090
113
Titograd
Ja samo neboš plačal 40+ € za to da se boš v bajk parku v celem dnevu peljal 1 krat dol, gor boš pa napol crkno ko boš 20 kilsko kravo tišal. Na gondolo pa izkoristiti. Itak je tudi dol pošteno naporno.

Drugo pa je neka random tura, se strinjam da trpiš nekaj ur navzgor, zgoraj in ob spustu pa je to večkrat poplačano
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
Pravzaprav je 29" že nekaj časa mainstream,
29 so meli še pred parimi leti "težave" ker so se še lovili z geometrijo. So preveč iz 26 kopirali in je bila katastrofa marsikje.
Zaj ko so pa to nagruntali pa itak ni več razloga za majn kot na 29" razen pri s in xs okvirjih. Še DH pecikli so vedno bolj pogosti z 29", ko so najbolj dolgo vztrajali na 26"
 
  • Všeč mi je
Reactions: mosseero

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.013
10.757
113
kod Džej-Zija
Stari, Tanjo Žakelj, ki veš kakšen drobižek je, sem poleti dnevno videval na krasni 29ki. Tako da res ni razloga, da ne bi šel na 29". 27,5" bo nišna velikost, 26" pa samo še za otroke.
 

wildude

Fizikalc
24. jun 2008
1.570
29
48
Pogledal sem si nekaj videov, v katerih sem spoznal + in - XC vs. gravel. Zdajle pa sem naletel še na termin 'road plus'. Marketing ali dejansko pomembne razlike napram gravelu?
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.167
3.886
113
Snecerja je pač povozil čas. Edino ne vem zakaj se ne vozi s 30 let starim motorjem, če je vse staro še vedno dobro, novo pa samo za pačenje na fb.

Tudi za dol odpelat kot je treba rabiš kondicijo, tehniko, moč,...če hočeš ti kolo peljat in uživat moraš bit nafuran, sicer pelje kolo tebe in se mučiš dokler se ne razmontiraš na prvem resnem kuclju.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.167
3.886
113
Pogledal sem si nekaj videov, v katerih sem spoznal + in - XC vs. gravel. Zdajle pa sem naletel še na termin 'road plus'. Marketing ali dejansko pomembne razlike napram gravelu?

Na yt lahko pogledaš še za 100 ur materiala pa ti pol qrca ne bo jasno kaj bi rad. Lahko pa v parih urah probaš tri bicikle in ugotoviš vsaj to česa nočeš.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Viper_XxL

wildude

Fizikalc
24. jun 2008
1.570
29
48
Po teh nekaj videih mi je jasno, da mi je gravel veliko bližje kot XC.
In ja, povsem mi je jasno, čemu in zakaj bom dal prednost.

Torej, poznaš odgovor na vprašanje?

- In kje naj bi sprobal bicikle? Cestno kolo, mestno in treking kolo lahko skoraj kjerkoli. Malo bolj robatih koles pač ne.
 
Nazadnje urejeno:

jello

Guru
22. sep 2008
10.167
3.886
113
Kakšno moraliziranje, kako naj vemo kaj bi rad če še sam ne veš (oziroma vem, enoznačen odgovor na komplesno vprašanje). Kolesarski servisi delajo normalno, vse se da, samo rit je treba dvignit. Dokler ne probaš pa lahko po snecerjevo nabijaš predsodke. In spotoma doktoriraš na GCN/GMBN.

Gravel je moda, vse kar lahko pofuraš z gravelom lahko z vsako 29-ko. Ki pa v primerjavi z grevlom ni za daljše fure (beri potovanja) in cesto. Tako da, si spet na začetku. Itd itd itd, saj si vse že stokrat videl na yt.
 
15. jan 2019
3.459
1.086
113
Snecerja je pač povozil čas. Edino ne vem zakaj se ne vozi s 30 let starim motorjem, če je vse staro še vedno dobro, novo pa samo za pačenje na fb.

Tudi za dol odpelat kot je treba rabiš kondicijo, tehniko, moč,...če hočeš ti kolo peljat in uživat moraš bit nafuran, sicer pelje kolo tebe in se mučiš dokler se ne razmontiraš na prvem resnem kuclju.
imam 43 let star avto, s katerim se vozim, drugega nimam, bp je, servo volan...

motor pa je že 10 let star, še vedno vrhunski
 

wildude

Fizikalc
24. jun 2008
1.570
29
48
jello, še 1x in zadnjič, pa če zastopiš ali ne.

Od prvega posta dalje mi je povsem jasno, po katerem terenu se vozim. Če "želiš", se lahko tudi izrazim v %. Da, sprva sem vprašal širše, zato sem omenil več vrst koles. XC sem večkrat omenil predvsem zato, ker sem imel o njem drugačno predstavo (preveč "romantično" - lahko tudi rečem, da me je zavedlo poimenovanje) kot sam ga potlej spoznal v teh videih, v katerih so udeleženci tako XC kot gravel preizkusili na različnih terenih. Da bom jasnejši - na asfaltu, finem makadamu, zelo grobem makadamu ter za konec še na razrukani enosledni stezi (single trail). V drugem videu še dodatno na mehkih tleh (vulkanski pepel) ter trdi zmrznjeni zemlji. Akterja sta v vsaki epizodi poudarila pluse in minuse XC ter gravela. Ker sta oba fizično gotovo bolje pripravljena kot jaz, mi je njuna utrujenost po nekaterih odsekih še bolj dala vedeti, kaj je oz. ni zame.

Zdaj na koncu sem pa postavil preprosto vprašanje. V čem je RAZLIKA med gravelom ter ti. "Road Plus" kolesom. Ker sem pač naletel na to oznako. Je bližje trekingu, gravelu ali pa celo nekaj od tega pod drugo oznako?

Če poznaš odgovor, bi lahko odgovoril. Če ga ne, bi lahko bil tiho. (Zelo preprosto.) Izbral si pa tretjo pot.

In da vam "olajšam" zadevo - gorsko kolo ME NE ZANIMA več. S tem, ko sem omenil občasne korenine in nekaj kamenja, nisem imel v mislih norenja po klancih, izvajanja trikov, metanja v blato itd.. To sem tudi dovolj nazorno napisal že v štartu. Seveda, z gorcem greš lahko kamorkoli, a ko bom na cesti, nimam nikakršne želje po matranju (sploh poleti - na vročini, pa po možnosti še proti vetru) z debelimi "kramparcami", nizkim tlakom v njih ter ozkim krmilom.
Za lažjo odločitev sem tudi kontaktiral kolesarska mojstra in ju prosil za mnenje. Oba sta mi odpisala temeljito in mi olajšala izbiro.

Za zaključek - povej, koliko serviserjev oz. prodajalcev koles ti bo pustilo, da greš gravel kolo ali kakega še bolj "ekstremnega" sprobat v gozd, blato, na korenine, razrukano kamenje? Pri takem kolesu pač ni dovolj, da se v bližini zafuraš nekaj 100 metrov.


Lp.
 
Nazadnje urejeno: