Vrsta gorskih koles - vprašanji

wildude

Fizikalc
24. jun 2008
1.570
29
48
Živ.

Na https://www.extremevital.com/sl/info.html?plain&tips&cat=1 sta cross country in trail navedena skupaj, kot da gre za sopomenki. All mountain je naveden ločeno.
Na https://www.a2u.si/kolesarstvo/kolesa/all-mountain-trail je pa trail naveden skupaj z all mountain, cross country je pa naveden ločeno na https://www.a2u.si/kolesarstvo/kolesa/xc-kolesa.

Na https://www.enduro.si/gorska-kolesa/ trail ni omenjen.

Kaj dejansko spada skupaj?
Poleg tega, so XC Marathon na pogled prepoznavna od "navadnih" XC?
 
Nazadnje urejeno:

Zebdi

Fizikalc
11. dec 2017
439
138
43
V bistvu nič ne spada skupaj. Naj bi šlo cross country - trail - all mountain - enduro - downhill. Ko sem začel, je bilo samo XC - DH, potem se je še freeride vrinil vmes, zdej je pa tega že tolk, da je mal težko sledit.
 

wildude

Fizikalc
24. jun 2008
1.570
29
48
Skratka, kolikor sem prebral, je, če ti je vzpon pomembnejši, pravi XC (Marathon pa naj bi bil pri tem za daljše fure - kaj je 'daljše'?), All Mountain pa je menda 50-50.
 

vladom

Fizikalc
25. feb 2020
136
30
28
Definicije za to ne boš dobil, ker so merila in izrazi odvisno od proizvajalca do proizvajalca, ali od trgovine do trgovine.
Recimo, da imaš kategorije, kot jih je Zebdi navedel, ampak to ni pomembo.
Kako kolo bi rad nabavil?
 

wildude

Fizikalc
24. jun 2008
1.570
29
48
Po nekaj letih trekinga in zdaj ca. leto in pol s fitness kolesom sem ugotovil, da pogrešam fure po poteh, kakršne so na Rožnik, v Mostec (in vmes med njima), na Golovec, v Iški Vintgar in podobno. Ravno v visokogorje me ne vleče, a dejstvo pa je, da s trenutnim kolesom prav enostavno čez korenine in globok/grob makedam ne gre. Prav tako je s trenutnim kolesom vožnja čez razrukane poljske poti kar izziv. Veliko ustavljanja in zaviranja na polno. Pa ker se poleti mimogrede spravim tudi na kak hrib ali grič (npr. Pance, Lipoglav, Katarina ipd.), je fajn, če na poti gor ni treba "izdihnt". Udobje pri vzponu mi je veliko pomembnejše kot hiter spust. Itak vedno zaviram. Fure so pa dolge 30-80 km. Je pa bilo nekaj tudi že daljših.
 

vladom

Fizikalc
25. feb 2020
136
30
28
Če boš vozil po stezah gor in dol potem pride v poštev kako polno vzmeteno XC kolo - s hodom 100-120mm. S tem boš lahko kos tudi vzponom po slabši podlagi in gozdnim stezam s koreninami in še marsičem...
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa in Kamele0N

luka51

Guru
16. avg 2007
14.468
5.766
113
Vzami nek xc pecikl 100-100
ali pa 120 spredaj in 100 zadaj.
Gre še skozi 120-120. Ker 100-100 so ponavadi race mašine in so drage po prasic*
Kaki Cube stereo 120 recimo, Mogoče Cube ams če so finance. To vozim sam 120 vila spredaj 100 zadaj.
Pol recimo Giant Anthem, Kaki Scott Spark, ipd

Kaj več od tega bo overkill.

Po drugi strani pa če si pravi slovenec, kot se spodobi... Boš nekega endurota vzel tam 160-160. Za ziher pa ker je kul.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.460
1.920
113
Enduro je zakon. Predvsem, ker mamo že na praktično vsakem puklu bike park.

Za gonit po ravnem pa kot so rekli zgoraj, XC.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.238
5.654
113
Ti rabiš XC.... Vse kar moraš še vedet al bi polnovzmetenega al samo spredaj vilce!

Pol pa samo še gume menhaš....al 2.25 krampe....al pa 1.75 cestne če misliš it na kak maraton bl po cesti kdaj (franja itd)

Je pa res da mam še XC 2018 model (Cube Acid).... Ma še 3x10 setup...sedaj tega ni več nikjer v ponudbi....

Tko da razni 1x11 al pa 1x12 setupi so bl tko tko za na franjo...
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.994
1.880
113
Ena pomembna razlika je med trail in xc bajki: tvoja drža na kolesu. Xc si bolj naprej nagnjen, pri trail pa sediš bolj pokončno. Mene je scott spark recimo ubijal nad 30km, hrbet me je vedno bolel zaradi preveč drže naprej. Zdaj imam giant trance 29er s skoraj istim hodom, tu pa sediš gor ko gospod. Breg gor ne gre nič slabše
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.468
5.766
113
Če te hrbet ubija menjaj bilanco in fajfo in naredi, da ti bo pecikl prav.
Meni je AMS 100 c:68 bolj udobn od tranca.
Pa sta mi bila oba "prav". bolečine so vedno znak nepravilnih nastavitev. Neglede na tip pecikla
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.994
1.880
113
Menjano je blo vse to + bikefiting, torej so ble nastavitve popolne. Nič ni pomagalo. Na trance je vse original, brez bikefiting, vsi problemi so čudežno izginili
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.468
5.766
113
ČE so bile vse nastavitve popolne ne bi bilo bolečin. Pa kak koli obračaš. Ampak to ni debata te teme.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.994
1.880
113
P***da kaj sem šel sploh metat denar v nove komponente in stotaka v bikefiting, ko pa je brezplačna rešitev na dlani: prideš na alter in dobiš rešitev od online zdravnika in mehanika v enem. Samo imam pa resno vprašanje za tebe: ti si požrl samo vso pamet na svetu, ali še na marsu polek?
 
  • Všeč mi je
Reactions: KStoner

luka51

Guru
16. avg 2007
14.468
5.766
113
To kolko dnara zmečeš ne pomeni, da je narejeno ok.
Kolko folka je že dalo mastne dnare za razne fitinge. Celo tekmovalci so vozli napačno nastavlene pecikle. Pa majo strokovnjake okoli sebe. Nenehne težave z križem. Pol pa pride mimo en fiter z malo drugačnim pogledom, ko odstopa od nekih ustaljenih pravil. Reče to in to spremeni in so bolečine zginle. Pa al križ al kolena al nevem kaj vse.
Eni se držijo nekih razpredelnic kot pijanc plota in ne odstopajo od tega, drugi delajo na oko in filing. Razpredelnice delujejo pri enih v nulo. Pri drugih niso niti blizu optimuma. Jebat ga dejstva. Nismo vsi enako grajeni.

Zaj pa mi reči, če si sprobal na vsake 5mm fajfe na turah, da si prišel do take ki ti paše? Da si spreminjal širine in rise bilanc. Da si spreminjal pozicijo sedeža po milimetrih naprej in nazaj, da si spreminjal višino po milimetrih. Da si spreminjal položaj cleatov, da si se igral z številom distančnikov pod fajfo. Naj uganem... Nisi. Vzel si setup, ki ti ga je predlagal fitter in je to to?
No jaz sem jih dovolj sprobal in premenjal še pa še kombinacij, da sem prišel v položaj, ki mi paše v nulo. Jebat ga drag šport ampak se splača. Sem pa za sebe nagruntal tolko, da glede na mere okvirja točno vem kaj gor dat in ko pecikl sestavim je v nulo. Če pa to primerjam z nekimi priporočenimi merami glede na bike fitting merila je vse totalno mimo.
Ampak kaj bi ti jaz pametoval. Ti si bil na fitingu. Jaz sem pojedel vso pamet na svetu.
Drugač pa nisn marsa pojedo, nimam več nobenega. Sn pa en snickers rukno. To pa ja.

Po tej tvoji logiki, ker si pač na xc peciklu bolj naprej nagnjen bi ti na cestaku tak vrtgalo križ ven od bolečin... pa ni glih tak.
Oziroma kje piše, da moreš met na xc peciklu fajfo brez distančnikov in negativni kot pa flat bilanco?

Tu pa ne odstopam in me ne prepričaš niti ti, niti Kalbo v kaj drugega. Če ti je pecikl prav bolečin ni.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
Ti rabiš XC.... Vse kar moraš še vedet al bi polnovzmetenega al samo spredaj vilce!

Pol pa samo še gume menhaš....al 2.25 krampe....al pa 1.75 cestne če misliš it na kak maraton bl po cesti kdaj (franja itd)

Je pa res da mam še XC 2018 model (Cube Acid).... Ma še 3x10 setup...sedaj tega ni več nikjer v ponudbi....

Tko da razni 1x11 al pa 1x12 setupi so bl tko tko za na franjo...

a je smiselno nabavit komplet felten z gumami za menjavo? da se samo presraufa... al je lazje zamenjat plasc tiste nekajkrat...