Vprašanje o avtomatskem menjalniku

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
ali obrati po klancu navzdol padejo pod tisoč?
Če ne, potem ni v prostem teku in motor zavira, je pa res najbrž zavira nekoliko manj kot klasika. Ampak to ne pomeni menjava ploščic na 3 mesce. Ob normalni vožnji bi morale zdržat 50kkm
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Se bom pozanimal... Kot sem napisal... zanimal me je samo princip, ker mi ni šlo v račun, ko je rekel, da mu takoj prestavi v prosti tek, ko spusti plin.
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
je sicer res, da folk pod pojmim avtomatski menjalnik šteje tudi robotizirane menjalnike, kot je v npr v cliu, ki so skregani z vso logiko in nimajo pojma kaj človek pričakuje od njih
wink-1.gif


Lp M .
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Saj tehnično gledano je tudi DSG robotiziran menjalnik, če prav zastopim?

In ga ljudje znajo zelo pohvalit.
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
res je, pravtako kot avtomatika v F430 F1 in ostalih ferarijih .. vendar je tu čisto drug cenovni razred menjalnikov . Imamo doma CLIOTA 1,2 quickshift .. jajc od jajca ..
wink-1.gif
je pa šparovček :p
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Saj tehnično gledano je tudi DSG robotiziran menjalnik, če prav zastopim?

In ga ljudje znajo zelo pohvalit.

Tehnično je to robotiziran menjalnik, ampak namesto sklopke (katera je glavni problem "udobja" in hitrosti robotizirani menjalnikov) ima par sklopk, ki skrbita da preklopa (izklopa) vlečne sile NI. Dejansko je DSG menjalnik, ki ima (razen brezstopenjskega) najboljši izkoristek moči. DSG se vozi načeloma zelo lepo tudi ročno in pri njem ni greh tikati prestavne ročice kot pri ostalih avtomatih.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik FRooT pravi:
res je, pravtako kot avtomatika v F430 F1 in ostalih ferarijih ..

Sicer ne poznam ferarija, ampak ponavadi imajo športni avtomobili sekvenčni menjalnik. Tukaj je princip čisto tretji kot pri DSGju ali pa klasičnem avtomatu .. in DSG v teoriji menja lahko hitreje kot pa najboljši sekevenčni menjalnik!
zmaga.gif
 

tistiglih

Pripravnik
11. mar 2009
59
0
6
Da dodam üe jaz moj piskerček.

Izkušnje iz VW Passat 20 TDI 140 ps DSG L 2007 (prevozil cca 90.000 km v malo manj kot 2 leti) - pri vožnji navzdol po klancu v D je brez zaviranja pospeševal kolikor je ga pač lestana teža tišala, ko je dosegel višje obrete pa je prestavil v višjo prestavo.

Izkušnje iz VW Passat 20 TDI 170 ps DSG L 2009 (prevozil cca 20.000 km do sedaj) pri vožnji po istem klancu tudi v D avto zavira z motorjem in ne prestavi v višjo prestavo.

Tako da kdo je sedaj odgovoren za to meni všečno razliko ne vem;)
A ja pa že to že sama normalna vožnja je občutno drugačna med tema dvema avtomobiloma - kaj se menjalnika tiče. (poraba 170 ps variante je pri mojem mislim da vedno bolj ali manj enakem načinu vožnje manjša za cca 0,3 L.

Lp;
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
SMT = Sekvenčni ročni menjalnik
Sekvenčni ročni menjalnik (SMT – Sequential Manual Transmission) omogoča prestavljanje brez pritiska na pedal sklopke. Ta napredna tehnologija, ki so jo razvili v avtomobilih Formule 1, omogoča vozniku, da se med prehitevanjem in vožnjo skozi ovinke osredotoči le na pospeševanje, zaviranje in idealno linijo vožnje.

Medtem ko senzorji in računalnik upravljajo z menjalnikom, sekvenčni ročni menjalnik s pomočjo hidravlične enote samodejno stisne sklopko, elektronska stopalka za plin pa omogoči izbiro pravilne prestave pri določeni hitrosti. Voznik prestavlja s kromirano prestavno ročico, ki jo premika naprej ali nazaj, po želji pa je volanski obroč lahko opremljen z gumbi za prestavljanje.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.411
2.764
113
LOL, dobra razlaga, ampak s kje si pobral kromirano pretavno rocico?
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
ksz

Robotiziran ročni menjalnik v Citroenu (2007) tudi deluje lepo, po klancu navzdol pusti vključeno trenutno prestavo in na tak način zavira avtomobil. Če obrati še naraščajo pa ne prestavi še nižje, takrat moraš dodatno zavret z zavorami.

lp
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
ok.

če grem s turjaka dol in dam ročnega v 2 bo počasi dosegel 60
isto se bo zgodilo z avtomatikom, ki ga dam v 2
če pa avtomatika pustim v D bo 60 dosegel veliko prej in tudi presegel. pač šalta naprej ko se mu zdi.

a to drži?
Skoraj drži (s turjaka v 2 ne bo naraščala hitrost, še v 3. vprašanje če bo - ampak vseeno, ja, v principu drži, pač odvisno od strmosti klanca in prestvave). Ampak tule pišeš o vožnji po klancu navzdol, prej pa nisi (vsaj napisal nisi).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik shootek pravi:
ksz

Me pa nekaj zanima. Zgoraj sem napisal, da je pri mojem avtomatiku (BMW steptronic) tako, da če ga imam v D (kar je 98%) in peljem navzdol po klancu na rahlo pritisnem zavoro in avto bo sam zamenjal eno ali dve prestavi navzdol (odvisno od klanca) ter tako zaviral z motorjem. Tudi zamenjal nebo nazaj navzgor, dokler ne pritisnem na pedal za gas. A to pri drugih ne obstaja?
BMW ni edina znamka, kjer se to zgodi (ti pa zdajle na pamet ne znam naštet vseh, še posebej, ker tudi znotraj znamke niso vosi manjalniki enako nastavljeni)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:

Odpiralcu teme,avtomatski menjalnik ne zavira.Za zaviranje moraš sam prestavit v manual in prestavljat.
Ni res, zavira. Manj kot ročni, a vendarle zavira, še posebej, ko je pretvornik navora vklopljen.
Ta pretvornik navora se imenuje tudi "over drive"?(pri menjalniku s 3 prestavami imaš še 4.)
Ali naj bi vozil skozi z over drive, ali naj bi izklapljal/vklapljal. Kdaj naj bi to počel.
Ne, overdrive je overdrive. Pretvornika navora (torque converter) poskrbi samo za neposrednio povezavo znotraj menjalnika, da ni izgub ... Se vklopi, ko je dovolj vrtljajev, izklopi ob presstavlajnju. Nekateri avtomatiki imajo (še poseje bolj športni, recimo tisti v Lexusu IS-F, ki mi je zajle prvi padel na pamet) namesto tega kar sklopko ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik FRooT pravi:
SMT = Sekvenčni ročni menjalnik
Sekvenčni ročni menjalnik (SMT – Sequential Manual Transmission) omogoča prestavljanje brez pritiska na pedal sklopke. Ta napredna tehnologija, ki so jo razvili v avtomobilih Formule 1, omogoča vozniku, da se med prehitevanjem in vožnjo skozi ovinke osredotoči le na pospeševanje, zaviranje in idealno linijo vožnje.

Medtem ko senzorji in računalnik upravljajo z menjalnikom, sekvenčni ročni menjalnik s pomočjo hidravlične enote samodejno stisne sklopko, elektronska stopalka za plin pa omogoči izbiro pravilne prestave pri določeni hitrosti. Voznik prestavlja s kromirano prestavno ročico, ki jo premika naprej ali nazaj, po želji pa je volanski obroč lahko opremljen z gumbi za prestavljanje.
Tole je samo marketinški bulšit, ki o menjalniku ne pove nič Kaj takega znajo klasični robotizirani ročni (kot je renoje quickshift, kot je bil bmwjev smg namenjen ne-M modelom, kot je imal fiat ...), znajo DSGji in znajo sekvenčni (ki jih v civilnih avtih prektično ni, so pa v motociklih).
Da bedarije o elektronski stopalki za oplin ne omenjam.
Od kot je to pobrano? Fiatova skupina?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Eni ste res pametni, ampak o obrabi zavor pa ne veste veliko.

Če voziš vsak dan v službo čez en prelaz, ki ima recimo 500 mnv razlike v 10 km je

dej ne pretiravaj! Pa ne skuriš ploščic v 3 mesecih! Pa kje pri nas sploh imaš možnost dnevno delati take višinske razllike!?

Če ima taxi službo...bi še razumel tako obrabo, ker predvidoma dela veliko kilometrino.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Eni ste res pametni, ampak o obrabi zavor pa ne veste veliko.

Če voziš vsak dan v službo čez en prelaz, ki ima recimo 500 mnv razlike v 10 km je

dej ne pretiravaj! Pa ne skuriš ploščic v 3 mesecih! Pa kje pri nas sploh imaš možnost dnevno delati take višinske razllike!?

Če ima taxi službo...bi še razumel tako obrabo, ker predvidoma dela veliko kilometrino.

Ne pretiravam, samo povem ekstem ki je možen. Pri klasični vožnji rabiš zavore manj kot 1% časa, pri vožnji čez vršič jih boš rabil pa 50% časa. Torej 50x več, kar pomeni 50x večjo obrabo ...

Glede večjih prelazov, v sloveniji jih je kar nekaj .. sicer se malo ljudi tam vozi, ampak se najdejo tudi taki; toraj taka primerjava je možna.

Drugi ekstrem je športna vožnja, vozi se po ovinkasti cesti na polno. Zaviraj na polno! Niti 10k km ne boš naredil z enim setom ploščic! Ali pa AC vsak dan 200km/h in 5 zaviraj na polno do ničle .. ploščic ne bo več po pol leta. Skratka MOŽNO je uničit zavore zelo hitro s določenim slogom vožnje in/ali pomočjo terena (cest)!
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
športna vožnja je športna vožnja...tam potem nima smisla spraševati zakaj ploščice zdržijo samo toliko km.

Vem da so prelazi možni..samo v praksi malo verjetni..vsaj z večjo gostoto, pa tudi tam se je najprej potrebno povzpeti na prelaz, kjer zavore praktično ne pipneš, torej če navzdol voziš z glavo (kot običajno) jih tudi navzdol ni hudega...pa spet..to so ekstremi..če bi jih dotični imel, bi verjetno tudi vedel, zakaj taka obraba ploščic.
Nek povprečen voznik enostavno ne more skurit ploščic v parih mesecih..ker tu nekaj (povprečnega
evil.gif