Vlečna kljuka

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Pozdravljeni

Ker imam namen vgraditi vlečno kljuko na avto, me je lokalni majster opozoril, da se mora nujno dodati še neko elektro škatlico, da mi slučajno ne skuri računalnika. Vrednost škatlice je cca 180€, pa me zanima, kako sploh deluje ta el. škatlica in kaj lahko skuri, če vežeš direkt na luč oz. kamor sploh vežejo štrom?

Hvala
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.176
3.639
113
Marlbor
Če imaš opozorilnik za pregorele žarnice, potem boš verjetno res rabil to škatlico.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Brezveze je karkoli pisati, dokler ne poveš točno, za katero vozilo se gre. Sicer je pa res, da ima večina novejših vozil luči krmiljene preko MOSFET tranzistorjev, ti so načrtovani za določene obremenitve. Če ne vgradiš "škatlice" (ki pravzaprav ravno tako vsebuje tranzistorje za ojačanje), tvegaš poškodbo računalnika potniške kabine. Sam sem imel kar nekaj primerov, ko so (celo pooblaščenci!) skurili BSI enote na vozilih Citroen/Peugeot z direktno vezavo luči za vlečno napravo. Zadeve se sicer da popraviti, ampak zakaj, če se da preprečiti poškodbo z ustrezno vgradnjo.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Vozilo je Kia Sportage l.2013 in ja, omenjal je neki interior računalnik, torej je mislil računalnik potniške kabine
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.910
3.562
113
Kdo bi razumel te novodobne avte. 100+ amperski alternator, napeljava pa tako občutljiva, da crkne kakor hitro priklopiš gor malo bremena
smile-1.gif
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Pri nekaterih ponudnikih kljuk, že pri ceniku na internetu piše ali je potrebna dodatna elektronika ali ne.

Ko sem lani montiral kljuko na C3 Picasso, so mi povedali da je dodatna elektronika nujna. cca 110€ mislim da je prišla.

Najprej sem mislil da je to samo za vozila s senzorji zadaj
smile-1.gif
pa jih Picasso nima.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Daniel pravi:
Kdo bi razumel te novodobne avte. 100+ amperski alternator, napeljava pa tako občutljiva, da crkne kakor hitro priklopiš gor malo bremena
smile-1.gif

Klime, električnega servo volana in podobnih velikih porabnikov fičko ni imel, zato je bil dovolj 30A dinamo. Napeljava sama pa ni prešvoh, sem že opisal, v čem je problem. Načeloma se da tudi original računalnik nadgraditi, da potem dela BP z napeljavo za prikolico.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
No, najlepša hvala za obrazložitev. Sedaj vem, da jo bom 100% dal
zmaga.gif
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.644
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Citat:
Uporabnik Daniel pravi:
Kdo bi razumel te novodobne avte. 100+ amperski alternator, napeljava pa tako občutljiva, da crkne kakor hitro priklopiš gor malo bremena
smile-1.gif

Po eni strani imaš prav... ne vem za kaj delajo s tako malo rezerve, ampak, elektroniki se cena hitro dviga če hočeš imeti luft
tongue-1.gif


...ampak, če sešteješ te "malo", vidiš, da niti ni tako malo. Bremzlampe so kaj, 20W, torej x2 = 40W, oziroma dobre 3A toka. Kar pa niti ni več zanemarljivo, sploh, če je bila elektronika dimenzionirana za ledice zadaj, ki imajo priključno moč <1A. No, pa tudi če bi dal enake žarnice na prikolico kot so na avtu, si podvojil obremenitev posamezne veje, rezerve pri elektroniki pa dvomim da je več kot 30%.

lp
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Citat:
Uporabnik Daniel pravi:
Kdo bi razumel te novodobne avte. 100+ amperski alternator, napeljava pa tako občutljiva, da crkne kakor hitro priklopiš gor malo bremena
smile-1.gif

Po eni strani imaš prav... ne vem za kaj delajo s tako malo rezerve, ampak, elektroniki se cena hitro dviga če hočeš imeti luft
tongue-1.gif


...ampak, če sešteješ te "malo", vidiš, da niti ni tako malo. Bremzlampe so kaj, 20W, torej x2 = 40W, oziroma dobre 3A toka. Kar pa niti ni več zanemarljivo, sploh, če je bila elektronika dimenzionirana za ledice zadaj, ki imajo priključno moč <1A. No, pa tudi če bi dal enake žarnice na prikolico kot so na avtu, si podvojil obremenitev posamezne veje, rezerve pri elektroniki pa dvomim da je več kot 30%.

lp
"Škatlico" bi lahko bp naredil tudi sam. Je pa taka rešitev potem vprašljiva zaradi kake garancije, zavarovalnice (
sprasujem se.gif
)
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
ma glavni trik se skriva v zmanjševanju kablaže, potrebne za celoten avto in v samem krmiljenju in "diagnostiki" porabnikov, če želiš tako reči
pomeni, da zadnje luči na primer sploh v primeru LED izvedbe, niso več ožičene na klasičen način, laično rečeno
nimaš kam "priklopit" vsakega signala posebej, ker ni zadosti kablov :D

ponavadi ponudniki/izdelovalci vlečnih sistemov že ponujajo ustrezne module pri vgradnji/prodaji kljuke
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
KZS

Vgradil bom kljuko na megana 3 grandtour. Žarnice so klasične, jih pa krmili BSI enota. Je potemtakem dovolj varna univerzalna elektronika, ki zgolj "odpira tranzistorje" in s tem vklaplja luči na prikolici ali lahko gre kaj narobe. Najcenejša je seveda relejska škatlica, kar pa se mi zaradi napetostnih špic pri izklopu releja ne zdi pametno vezat na kable iz BSI enote.

Če kdo ve za kako ugodno varianto se pa priporočam, prav tako za kakšno navodilo ali nasvet za montažo, da ne iščem kablovja na napačnem koncu.

Aja, upam pa vseeno da te niso za 180€ obrali
uf-1.gif
. Module se dobi tudi za nekje 70€, moram pa preveriti način delovanja.
Hvala!
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.474
5.766
113
jaz sem dal za novo kljuko (na dva šraufa), vtičnico, kable, modul + poštnino iz anglije 160€
avto je fiat croma...
Naš slo uvoznik mi je ponujal za 190€ samo kljuko brez vsega.

tolko o zlatarjih
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Jaz še nisem vgradil in tehtam smiselnost, saj prikolice ne rabim toliko. Še študiram ali bi dal vgraditi.... Bi me pa prišlo cca 400€ komplet s pocinkano snemljivo vlečno kljuko in pocinkanim ogrodjem, delo in 2 letno garancijo.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Btw - Bartolj in še nekateri frajerji ne odgovarjajo na direkten mail, ne odgovarjajo na sporočila, poslana z njihovih strani niti jih ne dobiš na telefon. Skratka - lahko da so zasedeni, ampak nobenega pa ne mislim prosit, če mu lahko prinesem keš.
Na netu sem pač našel kljuko, novo, od točno Bartolja, kupljeno v ABC v Gorici ali tam nekje. Zadeva stane 100€, rabim še elektroniko, zmontiram in peljem nekam pokazat, potem pa homologacija in vpis. Vse skuapj ne more priti čez 250€, če dobim pravo elektroniko. Trenutno pač kljuka ni problem, v vnaprejšnji odgovor vsem dvomljivcem pa direktno napišem da se raje sam zezam magari 2 dni kot da dam "mesarjem" 50€ za montažo, ki jo opravijo v eni uri. Sem že popravljal za takimi - sveder v mašino in gasa; prevrtat kar je treba in kar ni treba, kable brez zaščite ali izolacije direktno čez pleh in z vezicami tudi na gumico od auspuha če je pač najbližje.
Torej, iščem modul, ki je preverjen, pa vseeno ne stane toliko kot na Renaul servisu (vgradnja na servisu z vpisom bi me prišla cca 400€).
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Tukaj preveri.
Kolega je vzel komplet z montažo za Mondea in je zadovoljen.
Povprašj še avtoštromarje v okolici (Zalaznik v Kozarjah, pa Trček na Vrhniki,...)
 

gig

Pripravnik
7. apr 2009
684
11
18
Preveri kaj rabiš za homologirat kljuko!
Rabiš med drugim potrdilo o strokovni vgradnji!
Modul lahko kupiš samostojno na ebay.de za točno določen model avta. Lahko pa nabaviš vse skupaj s kljuko vred.
Meni so v SLO prodajali snemljivo kljuko (od spodaj, te so malo dražje) za 540eur z montažo. Nabavil sem enako preko ebaya za 230eur in sam zmontiral vse. Njatežje je bilo snet odbijač. Vse ostalo je kot sestavljanje LEGO kock. Enako velja za instalacijo elektrike.
Kupit pa moraš brandname kljuko Westfalia, Bosal, ipd.
Pri navadnih kljukah ni veliko razlike in se splača dat 30eur več monterju, pa imaš vse zrihtano, pa še homologirajo ti jo lahko.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.910
3.562
113
Bosal proizvaja za nekatere avtomobilske znamke. Sem ravnotako spraševal na Renault servisu (tudi za Megana 3 Grandtour) in je pri skriti kljuki tam nekje 150 EUR razlike. Razlika pa je zgolj Renaultov logotip...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.054
113
Čudim se ljudem, ki jemljejo mail za nek komunikacijski kanal. Slabše in manj zanesljive variante za komunikacijo ni bilo v zgodovini človeštva. Ljudje ne obvladajo spam mape in imaš veliko srečo, če tvoje sporočilo slučajno kdo vidi. Res pa je, da je način primeren za ljudi, ki se mogoče bojijo človeka na drugi strani. Enako SMS. Direktni pogovor zahteva manj časa za več informacij.
Z Bartoljem sem se jaz še zmeraj uspel naročiti po telefonu, potem sem se peljal dol in ob naročenem času (+/- 3 minute), so avto začeli delati. Na alterju so njegove kljuke kritizirali, ker rjavijo. Sam jih enkrat na leto ali dve leti našpricam s krown sprejem in je ok. Kolega pa mislim, da je po nekaj letih neuporabe ni mogel namestiti, ker je imel toliko rje. Torej od Bartolja ni top kvaliteta, meni pa zadošča.