Vitara 2015

miha123

Pripravnik
30. nov 2010
286
7
18
Zivjo,

ker nimam pojma o delovanju 4x4 bi malo prosil za pomoč in razlago
smile-1.gif


Skratka, fotr je kupil tole novo Vitaro. zadnjič sva šla nekaj v gozd in je moral priti čez en "pukl" pod 45%, ker drugače bi nasedel. Dvignilo mu je sprednje desno in malo zadnje levo kolo. Avto je vrtel se pravi kolesi ki sta bili v zraku, prav tako tudi z opcijo "lock" (sredinjska zapora def.) in je obstal na prav bedne "puklu", zgledalo je prav smešno.

Moje vprašanje, je avto tok "butast" da ne zna prenesti v tem primeru na sprednje levo in zadnje desno kolo, ki sta imela oprijem oz je kaj narobe? Kot sem bral in malo gledal filme po youtube drugi brez probleme z istim avtom pridejo po dosti bilj zahteven terenu.

tnx
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Ugibam - tisti "lock" pomeni blokado sredinskega difa, se pravi se navor v fiksnem razmerju prenaša spredaj-zadaj (verjetno pol-pol). Ampak še vedno delujeta sprednji in zadnji diferencial, ki očitno nimata zapore ali vsaj elektronskega nadomestka.
 

miha123

Pripravnik
30. nov 2010
286
7
18
To vcasih pomaga? Da pritisnes za zavoro?
Ja sodec kar imajo napisano imajo potem neko elektronsko zaporo diferenciala oz nekaj takega, da prenese navor na kolo, ki ima vec oprijema.

Ce kopiram, kar imajo napisano:

Izhodiščni program je Auto, ki pogon usmerja k prednjemu kolesnemu paru, po potrebi pa še k zadnjemu. Pri izbranem programu Snow je štirikolesni pogon stalni, sistem pa nadzira tudi pospeševanje in motorni navor. Najtežjim terenom pa je namenjen program Lock, ki zaklene pogon med obe osi. Ves čas skrbi, da se kolesa ne vrtijo v prazno, posledično preusmerja navor h kolesom z boljšim oprijemom.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.738
113
Elektronski diff pocne ravni to. Zavre kolo, ki se vrti v prazno. Ti sicer zavres vsa 4 ali 2 z rocno, navor pa se prenese tudi na mirujoce kolo. Seveda moras imeti dodan plin. Glede na napisano nimas ne klasicnega ne elektronskega difa.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.008
10.756
113
kod Džej-Zija
Po prebranem sodeč ima ta Vitara samo zaporo sredinskega diferenciala, zapore sprednjega in zadnjega pa ne. Ker je imel eno kolo spredaj in eno zadaj dvignjeno, se je zato navor prenesel na neobremenjeni kolesi in avto ni šel nikamor. Brez zapore vsaj zadnjega diferenciala se iz take situacije ne izvlečeš. Kot je nekdo prej omenil, se da zaporo na obeh oseh simulirati s previdno uporabo zavornega pedala ali z uporabo ročne zavore simulirati zaporo na zadnji osi. Pomaga tudi prerazporejanje teže, da se obremeni eno od osi avta (vsedeš se spredaj na motorni pokrov ali zadaj v odprt prtljažnik, voznik pa poskusi speljati).
 

miha123

Pripravnik
30. nov 2010
286
7
18
" ki zaklene pogon med obe osi. Ves čas skrbi, da se kolesa ne vrtijo v prazno, posledično preusmerja navor h kolesom z boljšim oprijemom."

Tale stavek, "preusmerja navor h kolesom z boljšim oprijemom" ni to, to?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik miha123 pravi:
Moje vprašanje, je avto tok "butast" da ne zna prenesti v tem primeru na sprednje levo in zadnje desno kolo, ki sta imela oprijem oz je kaj narobe? Kot sem bral in malo gledal filme po youtube drugi brez probleme z istim avtom pridejo po dosti bilj zahteven terenu.

Stvar se imenuje cross axle fenomen in je klasičen problem pri 4x4 vožnji od nekdaj. V bistvu je zelo malo serijskih vozil, ki so sposobna prenest dovolj navora na kolesi v kolikor se dve kolesi dvigneta od tal, sploh ko govorimo o vožnji navzgor v klanec iz mirujočega položaja. V večini primerov se ta fenomen pojavi ko se preveč komot lotiš prečenja klanca ali jarka oz. ti vozilo ne dopušča drugačnega pristopa (bolj direkten kot).

Lock ne pomaga ker samo zaklene sredinski diferencial, ti pa izgubljaš moč na sami osi in bi torej moral imeti zaklep vsaj enega od ostalih dveh diferencialov.

Tako da vozila ki so sposobna tole izvest imajo bodisi mehansko zaporo sprednjega ali/in zadnjega diferenciala, bodisi imajo samozaporni sprednji ali/in zadnji diferencial. Elektronska zapora tu praviloma ni najbolj učinkovita, čeprav pri nekaterih terenskih vozilih bi znala delovat oz. vsaj za silo pomagat.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.008
10.756
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik miha123 pravi:
" ki zaklene pogon med obe osi. Ves čas skrbi, da se kolesa ne vrtijo v prazno, posledično preusmerja navor h kolesom z boljšim oprijemom."

Tale stavek, "preusmerja navor h kolesom z boljšim oprijemom" ni to, to?

Navedeno je običajna zapora sredinskega diferenciala. Navor se tu deli 50:50. O zapiranju diferencialov posamičnih osi tu ni govora.
 

miha123

Pripravnik
30. nov 2010
286
7
18
@Utisevalec ce pravilno razumem je v praksi to izredno malo avtomobilov sposobna narediti oz predvidevam, da tisti ki imajo prednjo/zadnjo zaporo diferenciala.

kaj to potem samo ala Land Cruiser in itd?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
V bistvu prvo se moraš vprašat zakaj se sploh "obesiš" in v večini primerov je odgovor zato ker imajo kolesa premalo vertikalnega hoda. V tem primeru se nek avto ki je narejen za na cesto in ima oddaljenost od tal 15cm težko kosa s terenci ki imajo hoda na oseh očbutno več in zato lahko pri enakem kotu speljejo brez da bi kolesa dvignili od tal in problemov s prečenjem klančin nimajo.

Glede ostalega pa, marsikateri športni avto ali pa klasična limuzina ima lahko tudi samozaporne diffe na oseh. Recimo taka primera sta Audijev Quattro in Subarujev 4wd (ne velja za vse modele in vse generacije).

Na ravnem tudi večina elektronsko podprtih pogonov (zaviranje koles) zmore rešit ta problem (verjetno tudi Vitara), ampak se ustavi ko pridemo do klanca ker enostavno zavore ne dovolijo prenosa prevelikega navora (fizična omejitev diferenciala). Pri terenskih vozilih so diferenciali ojačani tako da načeloma lahko kolo ki je v zraku "zavira na max" in s tem se tudi lahko kar veliko navora prenaša preko odprtega diferenciala na kolo ki je na tleh.
 

miha123

Pripravnik
30. nov 2010
286
7
18
@Utisevalec oddaljenost od tal ima 18,5
wink-1.gif


Hvala za pojasnilo. Samo vseeno res čudno zadevo zgleda ko kao "4x4" ne mora prideti čez en tak hupserček
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Jah 4x4 še nič ne pomeni, če se napačno lotiš fizike ne moreš premagat!
grin1.gif


Drugič poskusi(ta) z malce več gasu. Večina cestno naravnanih elektronik vklopi zaporo differenciala na osi (zavira prosto vrteče kolo) šele ko se doseže zadosti velika razlika v obratih in ponavadi je tole pri stoječem vozilu pri kar "precej" obratih (recimo okoli 3k rpm za bencinarja). Načeloma se čuti elektroniko ker začne tresti na pedalih ko zavore impulzno prijemajo.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
tale lock funkcija je se zmeraj elekt. simulacija zapore. in ko je vklopljena sta dejansko zaklenjeni samo po dve kolesi in sicer po diagonali! ista tezava pesti dusterja in podobne. malo zavajanja v teh. podatkih, prodajalca ki je izobrazen v tej smeri pa ne najdes.
ima nova panda bolje reseno, ker v top razlicici dejansko zaklene zadnji par. bolje delujoca zadnja spera kot kvazi srednja. ker tudi mehanske se vklaplja po tem vrstnem redu. 2wd, 4h, 4l, plus zadnja, plus srednji diff, spredaj.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik miha123 pravi:
" ki zaklene pogon med obe osi. Ves čas skrbi, da se kolesa ne vrtijo v prazno, posledično preusmerja navor h kolesom z boljšim oprijemom."

Tale stavek, "preusmerja navor h kolesom z boljšim oprijemom" ni to, to?

POsnemi video in se obrni na sodišče. Glede na to zaradi česa se vse toži (predvsem v USA) bi moral ti dobiti kako odškodnino. Če ne drugje pa v USA. Si imel pač zamudo na cilju pa psihične travme ker si bil prepričan da je zmožno iti preko, potem pa tako obsedeš "na trebuhu"
 

gloglo

Fizikalc
20. maj 2014
1.399
1
36
Predvidevam, da klumpa nikdar nisi vozu.....

Škatlasta, obupen menjalnik, večina brez servota. Zapora sredinskega diferenciala, kar še ne pomeni popolne zapore..
pa naj še naštevam pleh u *****, izdelava komunajzerska, požrešen prešvoh motor....

Noja nekateri pravijo da je yugo dober....
 
Nazadnje urejeno: