Ventilacija dela samo na najvišji stopnji (4)

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Gre za Hyundai Coupe l.2003. Danes opazim, da mi pri stopnjah 0,1,2,3 piha enako (torej nič
grin1.gif
), na najvišji stopnji pa dela na polno. Torej ventilator ni zanič, ampak nek regulator, rele, ali karkoli že regulaira jakost pihanja.

Pa bi potreboval malo pomoči, ker vem da je verjetno pri večini avtov vse skupaj podobno narejeno. Torej, kje iskati napako (v armaturki na stikalu, pri samem motorčku ventilatorja, ali na relejni plošči pod volanom)?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Pr Lantri sem mel problem z poljubnim delovanjem/nedelovanjem ventilacije.......

Snel sovoznikov predal.......čačku okol ventilatorja........predrku vse varovalke in "sprožu" AIRBAGE tko da moram dat na servis al pa popoldancu brisat napako.....tko da če boš čačku varovalke dj brez kontakta...

Krivec......konektor od ventilatorja....zakaj? Ker jih oblačjo v neko peno da ko skačeš po luknjah ne ropotajo po plastiki...in to veže vlago nase in zarusta kontakt...razstavu....spucu z nožkom......mal kontaktspraya...al pa wd40.....in voila dela ko nov!
cheer.gif


Sem pa še pri varovalkah v motornem prostoru ščupu rele za kabinsko ventilacijo......nevem kako ma coupe 2003....Lantra 1998 ma unga tavelcga z kovinsko kapco.....lepo odkriviš una 2 ušeska iz taspodnje strani...snameš kovinsko kapco dol...pa kak papir 1x prepognš pa lepo čez lot-kontakte parx potegneš da daš oglje dol iz kontaktov.....
 
Nazadnje urejeno:

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Pri očetovi Xsari je tudi delalo samo na najvišji hitrosti. Crknu nek upor na regulaciji in to 2x v enem letu.
 

onlyme

Fizikalc
5. apr 2010
877
63
28
Sicer si lahko prihraniš tistih 20€ delovne ure na servisu, samo vedeti moraš kaj iščeš in kje, kar pa je včasih težko. Ta upor bi moral zgledat kot neka ploščica na kateri je nekaj uporov, ki vsak zase kontrolirajo posamezno jakost. Lokacija se razlikuje od avta do avta, bi pa na tvojem mestu prvo pogledal zraven ventilatorja, če je nanj priklopljeno kaj podobnga.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Kje na avtu naj iščem ta regulator? Da ne razdiram po nepotrebnem.

Ko odpreš haubo maš motorne varovalke....pol ti na hrbtni strani škatle piše mensezdi al FAN al pa FAN/CABINE......lahko ti ju3 pogledam...

En tak rele z kovinskim pokrovom....težko fališ.....pol spucaj te kontakte not ker kolker sem dojel ko spreminjaš hitrost ventilacije tm not preskakujejo kontakti....kot da bi mel za vsako hitrost svoj kontakt...pač rele krmili...

Vsakič ko se kontakt razklene pa preskoči iskra in zapaca kovico z ogljikom (kot pri sobnem štekarju).....pol potegn z papirjem čez pa se bo spucal....pa pazi da boš nežen da ne skriviš kaj....
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
hysterical-1.gif


Samo ste mi res talenti, vsi po vrsti. V prvem odgovoru imate podanega krivca in njegovo sliko, tukaj pa filozofirate kaj bi lahko bilo in kako to izgleda ... Butale.press

Aja, stvar se ponavadi nahaja nekje v ohišju ventilatorja - ponavadi se je treba stegniti pod sovoznikov predel armaturke.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
aplauz.gif
ste prepričani da je ploščica? Kaj pa če so namest uporov tranzistorji? Kaj pa če se ne nahaja pri ventilatorju ampak je to v sklopu knofa kjer nastavljaš hitrost ventilacije? Kaj pa če so se skurle kovice v releju katerga omenjam?

Mogoče je pa banalen vzrok kot je bil pri men.....zarostan spoj ventilatorja in je poljubno prebijal.....1x je delal na 1x hitrosti....drugič na 3jki.....tretjič sploh ni delal.....
sprasujem se.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
99% sem prepričan, ker poznam delovanje sistema. Tranzistorji (če sploh so) so na tej ploščici, ki sem jo omenil. Te ploščice ni nikoli v sklopu gumba, ker potrebuje hlajenje.
smirk-1.gif
Ravno tako rele tukaj nima veze, ker rele služi samo za vklop/izklop ventilatorja, ne pa za njegovo hitrost. Tebi je zaradi osmojenega kontakta releja ventilator enkrat delal, drugič pa ne ... to, da so se "delujoče stopnje" menjale, je zgolj naključje. Ko pa gre končna stopnja rakom žvižgat, ventilator deluje (če deluje) le še na najvišji stopnji, ker gre takrat tok direkt do njega, brez vmesnega upora.

grims-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
.....če nimam nekje v omari ravno ene toyotine knofe za ventilacijo katere smo stran metal ker naj bi reostati delal probleme
sprasujem se.gif
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
ksz...
Jaz sem podoben problem odpravil sam, na Hondi se mi je zgodilo isto. Ventilacija na prvih dveh hitrostih ni delala.
Odstranil sem predal pred sovoznikom in v ohišju ventilatorja je nek plastičen "pokrov", katerega sem odvil. Gor so trije upori, ki pa niso videti kot upori, ampak kot vzmeti, narejene iz žice različnih premerov, ti "upori" pa so popokali, zato sem žice polotal, in stvar spet funkcionira. Če ti bo kaj v pomoč, ti upori (vzmeti) so videti podobno kot vzmeti v kemičnem svinčniku, le da je premer nekoliko večji.
Ne vem sicer, koliko sem pomagal odpiralcu teme, morda pa bo nasvet prišel prav komu drugemu.
pozdrav.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Oh hvala za vse (sorodne) service manuals na drugem linku
cheer.gif