To je bolj za rubriko saj ni res pa je, 1300 prisilno upokojijo in jih potem 500 na novo zaposlijo
Velikodušni upokojitveni pogoji za železničarje
Če želimo zmanjšati število zaposlenih in racionalizirati poslovanje, je izplačevanje velikodušnih odpravnin edina možnost, poudarjajo v družbi Slovenske železnice, kjer tistim, ki se upokojujejo, izplačujejo kar 12 plač odpravnine.
SLOVENSKE ŽELEZNICE
Anja Hreščak
9. december 2019 9. december 2019 0:00
Predviden čas branja: 5 min
https://www.dnevnik.si/vse
Vodstvo Slovenskih železnic je ponovno sklenilo dogovor s sindikalisti in socialnimi partnerji, po katerem bo vsem, ki se bodo upokojili letos in v prihodnjem letu, izplačalo odpravnine v višini (vsaj) 12 plač. (Foto: Bojan Velikonja)
Vodstvo Slovenskih železnic je, kot smo razkrili v Dnevniku, z železniškimi sindikati in socialnimi partnerji podpisalo dogovor, po katerem so tisti, ki letos in v prihodnjem letu izpolnjujejo pogoje za upokojitev, upravičeni do odpravnine v višini kar 12 plač. To je štirikrat tolikšna odpravnina, kot jo zaposlenim zagotavlja železničarska kolektivna pogodba, in šestkrat tolikšna, kot jo določa zakon o delovnih razmerjih. V Slovenskih železnicah bodo za osnovo upoštevali tri najboljše zaporedne plače delavca v letu dni pred upokojitvijo, kar je za delavca prav tako izjemno ugodno. Povprečna bruto plača v družbi namreč znaša 2045 evrov.
V družbi bo v prihodnjih dveh letih pogoje za upokojitev izpolnilo 1313 zaposlenih. Med temi je tudi delavski predstavnik in nadzornik v Slovenskih železnicah Silvo Berdajs, ki je pogoje izpolnil letos. A nič ne kaže, trdijo naši viri, da se bo Berdajs letos tudi dejansko upokojil.
Tistim na čakanju 85 odstotkov prejšnje plače
Družba je pred slabima dvema mesecema (znova) sklenila dogovor s sindikalisti in socialnimi partnerji, po katerem bo vsem, ki se bodo upokojili letos in v prihodnjem letu, izplačala odpravnine v višini (vsaj) 12 plač. S programom presežnih delavcev in s tem povezanim omenjenim dogovorom poskušajo v družbi motivirati predvsem starejše zaposlene, da se upokojijo oziroma se odločijo za čakanje na zavodu, dokler ne izpolnijo pogojev za upokojitev. Predvsem tistim zaposlenim, ki delajo v režiji in jim do izpolnjenih pogojev manjka največ 25 mesecev, vodstvo družbe ponuja možnost, da se predčasno upokojijo. Ob tem pa morajo, poročajo naši sogovorniki iz železniških vrst, ki ne želijo biti imenovani, podpisati izjavo o »nesposobnosti za nadaljnje delo«.
Tem delavcem, ki za čas do izpolnitve pogojev za upokojitev prejemajo nadomestilo na zavodu zaposlovanje (ki so torej na čakanju), pa družba Slovenske železnice izplačuje še razliko, ki skupaj z nadomestilom zavoda delavcu zagotavlja 85 odstotkov plače, ki jo je prejemal poprej. Letos to razliko do 85 odstotkov plače družba izplačuje 309 delavcem, skupni znesek pa znaša 3,5 milijona evrov. V naslednjem letu bo družba to razliko izplačevala 443 delavcem, skupni znesek pa bo znašal skoraj pet milijonov evrov. Povprečno bo družba vsakemu posamezniku izplačala 11.239 evrov (bruto) odpravnine. Hkrati družba delavcem plačuje tudi vse davke in prispevke.
Mes: Prihranili bomo skoraj 60 milijonov
Ne glede na to, da se višina odpravnin, ki jih družba zagotavlja zaposlenim na podlagi omenjenega dogovora in programa presežnih delavcev, zdi visoka, pa je še vedno nižja, kot bi bila, če bi družba izplačevala odpravnine delavcem zaradi odpuščanj na podlagi kolektivne pogodbe. To bi bil namreč edini preostali način zmanjševanja števila zaposlenih, k čemur družba sicer stremi že leta.
Železničarska kolektivna pogodba določa, da delavcu ob odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga pripada polovica plače za vsako leto njegovega dela v Slovenskih železnicah. »Ob upoštevanju strukture zaposlenih, vključene v program presežnih delavcev (gre predvsem za starejše zaposlene, ki jim do upokojitve manjka največ dve leti, op. a.), bi povprečna odpravnina znašala med 18 in 20 bruto plač, višina povprečne odpravnine, ki se dejansko izplačuje po programu in dogovoru, pa znaša 14,5 bruto plače,« pravijo v družbi in poudarjajo, da so torej takšni dogovori zanje vendarle ugodnejši. Hkrati je to edini način za uspešno zmanjšanje števila zaposlenih, saj sicer družba nima mehanizmov, s katerimi bi lahko prisilila tiste, ki izpolnjujejo pogoje za upokojitev, da se tudi dejansko upokojijo, poudarja generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.
Hitri izračun pokaže, da bodo do konca leta 2020 Slovenske železnice brez morebitnega izplačila odpravnin članom poslovodstva za delavske odpravnine plačale slabih 32 milijonov evrov. Četudi se višina dogovorjenih odpravnin zdi naravnost ekscesna, pa bo prav to privedlo do racionalizacije poslovanja, zatrjuje Mes. »Ocenjujem, da se bodo na ta način stroški dela v skupini Slovenske železnice v naslednjih treh letih zmanjšali za približno 57 milijonov evrov,« je dejal Mes.
Železnice tudi zaposlujejo
Ne glede na to, da se bo v naslednjih dveh letih upokojilo 1313 delavcev, pa podatki pričajo, da se število zaposlenih vendarle ne zmanjšuje tako drastično, saj družba v državni lasti ves čas tudi zaposluje. Tako bodo Slovenske železnice istočasno zaposlile približno 500 novih delavcev. »Za nemoteno izvajanje dela v železniškem prometu je treba v določenem delu zagotoviti nadomestni kader z novimi zaposlitvami oziroma mlajšimi delavci, saj starejših delavcev zaradi zdravstvenih omejitev, omejitev pri nočnem in nadurnem delu ni možno razporejati na vsa dela ali pa jih prerazporediti na druga delovna mesta,« pojasnjujejo v družbi.
Vir dnevnik
Velikodušni upokojitveni pogoji za železničarje
Če želimo zmanjšati število zaposlenih in racionalizirati poslovanje, je izplačevanje velikodušnih odpravnin edina možnost, poudarjajo v družbi Slovenske železnice, kjer tistim, ki se upokojujejo, izplačujejo kar 12 plač odpravnine.
SLOVENSKE ŽELEZNICE
Anja Hreščak
9. december 2019 9. december 2019 0:00
Predviden čas branja: 5 min
https://www.dnevnik.si/vse
Vodstvo Slovenskih železnic je ponovno sklenilo dogovor s sindikalisti in socialnimi partnerji, po katerem bo vsem, ki se bodo upokojili letos in v prihodnjem letu, izplačalo odpravnine v višini (vsaj) 12 plač. (Foto: Bojan Velikonja)
Vodstvo Slovenskih železnic je, kot smo razkrili v Dnevniku, z železniškimi sindikati in socialnimi partnerji podpisalo dogovor, po katerem so tisti, ki letos in v prihodnjem letu izpolnjujejo pogoje za upokojitev, upravičeni do odpravnine v višini kar 12 plač. To je štirikrat tolikšna odpravnina, kot jo zaposlenim zagotavlja železničarska kolektivna pogodba, in šestkrat tolikšna, kot jo določa zakon o delovnih razmerjih. V Slovenskih železnicah bodo za osnovo upoštevali tri najboljše zaporedne plače delavca v letu dni pred upokojitvijo, kar je za delavca prav tako izjemno ugodno. Povprečna bruto plača v družbi namreč znaša 2045 evrov.
V družbi bo v prihodnjih dveh letih pogoje za upokojitev izpolnilo 1313 zaposlenih. Med temi je tudi delavski predstavnik in nadzornik v Slovenskih železnicah Silvo Berdajs, ki je pogoje izpolnil letos. A nič ne kaže, trdijo naši viri, da se bo Berdajs letos tudi dejansko upokojil.
Tistim na čakanju 85 odstotkov prejšnje plače
Družba je pred slabima dvema mesecema (znova) sklenila dogovor s sindikalisti in socialnimi partnerji, po katerem bo vsem, ki se bodo upokojili letos in v prihodnjem letu, izplačala odpravnine v višini (vsaj) 12 plač. S programom presežnih delavcev in s tem povezanim omenjenim dogovorom poskušajo v družbi motivirati predvsem starejše zaposlene, da se upokojijo oziroma se odločijo za čakanje na zavodu, dokler ne izpolnijo pogojev za upokojitev. Predvsem tistim zaposlenim, ki delajo v režiji in jim do izpolnjenih pogojev manjka največ 25 mesecev, vodstvo družbe ponuja možnost, da se predčasno upokojijo. Ob tem pa morajo, poročajo naši sogovorniki iz železniških vrst, ki ne želijo biti imenovani, podpisati izjavo o »nesposobnosti za nadaljnje delo«.
Tem delavcem, ki za čas do izpolnitve pogojev za upokojitev prejemajo nadomestilo na zavodu zaposlovanje (ki so torej na čakanju), pa družba Slovenske železnice izplačuje še razliko, ki skupaj z nadomestilom zavoda delavcu zagotavlja 85 odstotkov plače, ki jo je prejemal poprej. Letos to razliko do 85 odstotkov plače družba izplačuje 309 delavcem, skupni znesek pa znaša 3,5 milijona evrov. V naslednjem letu bo družba to razliko izplačevala 443 delavcem, skupni znesek pa bo znašal skoraj pet milijonov evrov. Povprečno bo družba vsakemu posamezniku izplačala 11.239 evrov (bruto) odpravnine. Hkrati družba delavcem plačuje tudi vse davke in prispevke.
Mes: Prihranili bomo skoraj 60 milijonov
Ne glede na to, da se višina odpravnin, ki jih družba zagotavlja zaposlenim na podlagi omenjenega dogovora in programa presežnih delavcev, zdi visoka, pa je še vedno nižja, kot bi bila, če bi družba izplačevala odpravnine delavcem zaradi odpuščanj na podlagi kolektivne pogodbe. To bi bil namreč edini preostali način zmanjševanja števila zaposlenih, k čemur družba sicer stremi že leta.
Železničarska kolektivna pogodba določa, da delavcu ob odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga pripada polovica plače za vsako leto njegovega dela v Slovenskih železnicah. »Ob upoštevanju strukture zaposlenih, vključene v program presežnih delavcev (gre predvsem za starejše zaposlene, ki jim do upokojitve manjka največ dve leti, op. a.), bi povprečna odpravnina znašala med 18 in 20 bruto plač, višina povprečne odpravnine, ki se dejansko izplačuje po programu in dogovoru, pa znaša 14,5 bruto plače,« pravijo v družbi in poudarjajo, da so torej takšni dogovori zanje vendarle ugodnejši. Hkrati je to edini način za uspešno zmanjšanje števila zaposlenih, saj sicer družba nima mehanizmov, s katerimi bi lahko prisilila tiste, ki izpolnjujejo pogoje za upokojitev, da se tudi dejansko upokojijo, poudarja generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.
Hitri izračun pokaže, da bodo do konca leta 2020 Slovenske železnice brez morebitnega izplačila odpravnin članom poslovodstva za delavske odpravnine plačale slabih 32 milijonov evrov. Četudi se višina dogovorjenih odpravnin zdi naravnost ekscesna, pa bo prav to privedlo do racionalizacije poslovanja, zatrjuje Mes. »Ocenjujem, da se bodo na ta način stroški dela v skupini Slovenske železnice v naslednjih treh letih zmanjšali za približno 57 milijonov evrov,« je dejal Mes.
Železnice tudi zaposlujejo
Ne glede na to, da se bo v naslednjih dveh letih upokojilo 1313 delavcev, pa podatki pričajo, da se število zaposlenih vendarle ne zmanjšuje tako drastično, saj družba v državni lasti ves čas tudi zaposluje. Tako bodo Slovenske železnice istočasno zaposlile približno 500 novih delavcev. »Za nemoteno izvajanje dela v železniškem prometu je treba v določenem delu zagotoviti nadomestni kader z novimi zaposlitvami oziroma mlajšimi delavci, saj starejših delavcev zaradi zdravstvenih omejitev, omejitev pri nočnem in nadurnem delu ni možno razporejati na vsa dela ali pa jih prerazporediti na druga delovna mesta,« pojasnjujejo v družbi.
Vir dnevnik