Uuuuu, dron je strmoglavil! (alpsko smučanje)

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik noker pravi:
Predlagam referendum glede brezpilotnih igrač - dronov

Se strinjam.

Ampak hkrati tudi razpustimo vlado, ker to je namreč njihovo delo, ne delo državljanov, da se odločajo namesto njih.
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Komentiranje naši dveh biserov na rtv je pa tud
hysterical-1.gif


Lovrenčič je izbezal svojega notranjega Ališiča :"Uuuu, dron je padel, haaaaaaaaw" za njim pa Cerkovnik "in to tik za njim, to je res.....
....slabo."

Meni sta bila pa zabavna, sem crkaval od smeha, pa tudi takoj je pozornost pritegnil na dogodek.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Droni ne letijo z kamerami z telekonverterji, tako da nehajte sanjati o nekih spy uporabah - vsaj ne s temi, ko stanejo do 10k€. Po drugi strani pa stane en slabši DSLR z recimo Tamronom do 240mm, pa kakšnim 4x teleconverterjem koliko? 500, 600€? Ali ta novi Olympus... Kdor bo hotel za nekom ali nečim špijonirat bo uporabil vse kaj drugega, kot dron...

Za uporabo v bližini množic bi morala biti obvezna uporaba hexa - ali octacopterjev. Namreč precej pogost takšnih crashov je odpoved krmilnika motorja, samega motorja ali deformacija/razpad propelerja. Pri hexa in octa se zadeva ne pozna, saj lahko letijo z manjko enega motorja, octa celo dveh. Medtem kot tri in quadcopterji ob odpovedi pričnejo lovit ravnotežje in tako nabijejo preostale motorje na full - strmoglavljenje za Hirscherjem je bilo točno to.
Okvara flight controllerja, in/ali izpraznjenost baterije je zelo zelo redek vzrok za strmoglavljenje.
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.654
450
83
uff.. hvala za izčrpno poročilo.
Citat:
Kdor bo hotel za nekom ali nečim špijonirat bo uporabil vse kaj drugega, kot dron...
saj ni noben mislu špijunirat v smisli Jamsa Bonda po vzoru cia, kgb in raznih tajnih služb, ki so tako tajne, da še sami ne smejo vedeti da obstajajo....itd. Včasih je člouk mogu okol grmovja pogledat, če je hotu babo za rit zagrabit (noo, eni bi fante), da ga ne bo kdo vidu. Danes bo treba pa še po zraku opazovat...
evil.gif

al pa kakšno takšno protizračno obrambo: https://www.youtube.com/watch?v=TtC42jLh2K4
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pa saj dron ni neslišen - slišiš ga mnogo prej, preden ga opaziš. Eni mislijo (ne leti na tebe), da je dron neslišno pred tvojim oknom in ima nazoomiran mozolj na riti...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.499
5.790
113
Citat:
Uporabnik optiplex pravi:
Kr se tiče bateriji vsi ti droni (profi) imajo prvič redundand battery ter return home, če slučajno začne zmanjkovat kapaciteta baterije.
Naj še povem, da tudi če zataji kateri rotor, dron ostane še zmeraj u luftu.

ni čisto tako.....
ko mu udpove pogon na eni roki nima šanse, da obstane v zraku.
Pri teh zadevah je preveč rizika za letenje nad ljudmi. So stvari ki lahko odpovejo v vsakem trenutku brez opoorila. In potem imamo to kar je bilo včeraj. Pa če je pilot profi ali začetnik.
Sem modelar in gledam določene ostale modelarje, ki jemljejo vse skupaj kot igrače. Letenje nad glavami ipd.
Zaradi tega me je minlo hodit na "letališče" ker nisem več sproščen ko vse brenči nad glavami. Folk se enostavno ne zaveda, da s tem brez težav ubiješ človeka.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Motorji (in njihovi driverji) so problem, odpovejo lahko dokaj hitro in brez predhodnih opozoril. Tudi propelerji znajo razpast kar naenkrat. Za redundanco potiska imaš hexa-kopterje ki letijo lahko v best case celo s samo tremi motorji. Tudi priljubljeni open source krmilniki obstajajo v redundančnih izvedbah. Skratka da se naredit letalnik ki je po "standardih" enak oz. celo superioren potniškim letalom.

Sicer pa problem je vedno v ljudeh, če kupiš kvalitetno opremo ima vsaka oprema vedno tudi podatke o življenski dobi (recimo motorji) in v letalstvu se komponente menja preden crknejo. Da bi kakšen hoby ali profi uporabnik teh zadev to počel pa še nisem slišal, recimo vsaj za resne evente bi moral imeti "sveže" motorje, za testirat po gmajni lahko daš pa odslužene nazaj če si šparovn.

Okoli baterije pa tudi no comment, dosti uporabnikov (predvsem oldschool modelarjev, pa brez zamere) še vedno leti brez osnovne telemetrije na "timer". Super stvar, razen da moraš upoštevat potem en kup parametrov ki vplivajo na stanje baterije ali pa imeti ogromno rezerve.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

No jaz sicer z droni ne letam veliko (pa imam dva, self build), imam pa FPV letalo. Letim z dual power supply, kar pomeni da je krmilni del (servo motorji, radijski sprejemnik), flight kontroler (GPS, avtopilot, telemetrija) ter video (kamera, oddajnik) na svoji celici, pogon letala pa na drugi. Celica za nadzor vzdrži 2x toliko, kolikor zdrži celica pogona pri 50% moči. Za to je več razlogov. Prvi je sigurno avtonomija in primer, da glavna celica odpove ali se sprazni. Če se to zgodi, mi še vedno ostane nadzor nad letalom, pač brez pogona. Ker je napol jadralno letalo, lahko brez težav izvedem kontroloran pristanek, če sem pa na veliki višini, pa celo povratek domov. Drugi vzrok so motnje, ki ga povzroča krmilnik motorja. Ta lahko precej destabilizira napetost in pri letalskemu krmilniku se zna zgoditi, da pride do t.i. "brown out" - napetost ob nenadnem povečanju moči motorja "sesede" za par ms, pri tem pa povzroči reset letalskega krmilnika in stvar je popolnoma brez nadzora. To se največ dogaja ravno pri dronih, kjer so ta nihanja res ogromna. Stvar se da nekako omilit z večjim kondenzatorjem na napajlani liniji, ali pa seveda z redundantno celico. Krmilnik povzroča tudi šum na npajalni liniji, kar močno vpliva na video opremo. Tukaj se nekateri odločajo za DC/DC pretvornike, ampak vseeno najboljša rešitev je druga celica.
Za nadzor napetosti pa uporabljam - telemitrjo, vgrajeno v letalski krmilnik. Ta mi v očalih prikazuje stanje obeha celic, hkrati pa nadzire še vasko posamezno celico letalske celice in me opozori, če katera od teh pade pod 3.3V. Druga telemetrija je v radijskem krmilniku, kjer prav tako spremlja vasko posamezno celico in me na tleh zvočno opozori, če pade katerakoli izmed celic pod 3.2V. Tretji nadzor je zvočno/svetlobno vezje, ki spet nadzira vsako celico obeh paketov in se začne zelo glasno dret in močno rdeče utripat, če katerakoli celica pade pod 3V. Sam takoj začnem pot nazaj, ko pade najnižja celica na 3.5V.

Na timer pa ne letim nikoli in nikdar, sploh ker če se pri FPV zakalkuliraš in ti baterije zmanjka nekje 4km vstran si v temi....
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
38
Murgle
V zda je, kot smo še dejali, do 250 g vzletne mase in do 50 metrov dometa dron smatran kot igrača in nea potrebuješ dovoljenja, za ostalo bojda pa...

Gatto zalezuje vreæko? (igran film)

 
22. jul 2007
1.401
59
48
Nič več dronov nad smučarskimi progami

Mednarodna smučarska zveza (Fis) in marketinški partner podjetje Infront sta do nadaljnjega ustavila uporabo televizijskih dronov nad tekmovališči za svetovni pokal alpskih smučarjev. Za zaustavitev uporabe daljinsko vodenih brezpilotnih letečih naprav so se odločili, potem ko je dron strmoglavil na slalomsko progo med tekmo v Madonni di Campiglio.


Posnetek, ko padajoča naprava strmoglavi in se raztrešči v drugi vožnji slaloma za svetovni pokal za hrbtom avstrijskega alpskega smučarja Marcela Hirscherja, ki je za las prehitel padajoči letalnik in se izognil hujšim posledicam, si je na Youtubu že ogledalo 741.377 gledalcev. Kot so v izjavi za javnost pojasnili na spletni strani fis.com, je šlo za dron DFC-COPTER XR1, na katerem je bila nameščena televizijska kamera, z njim pa so med neposrednim prenosom zagotavljali posnetke iz zraka iz ptičje perspektive. Dron je v namene televizijskega prenosa uporabljalo podjetje Infront Sports & Media, tako dron kot njegov pilot oziroma upravljavec sta bila najeta za namene prenosa v Madonni di Campiglio, so še zapisali v izjavi za javnost.

Vmesno poročilo kaže na okvaro drona, še najverjetnejši vzrok za okvaro pa je bržčas posledica nepredvidene in močne motnje v delovni frekvenci, kar je imelo za posledico omejeno odzivnost in delovanje. Pilot je težave zaznal ter je ravnal v skladu z uradnim varnostnim postopkom, kar pomeni, da je napravo namenoma prisilno spustil čim nižje tlom, preden jo je izključil, so pojasnili v izjavi za javnost. Namen takšnega postopka je v uničenju naprave, preden bi v celoti izgubili nadzor nad letalnikom in ga ne bi mogli več upravljati.

"Zelo obžalujemo, kar se je zgodilo in še zlasti, da se je to zgodilo v bližini športnika, v tem primeru Marcela Hirscherja. Z velikim olajšanjem smo sprejeli razplet, ko nihče ni bil poškodovan. Ob tej priložnosti bi se radi še enkrat opravičili Marcelu, Fis, avstrijski in italijanski smučarski zvezi in lokalnemu organizacijskemu komiteju," so zapisali pri podjetju Infront. Ob tem so napovedali, da bodo pooblastili zunanjega neodvisnega strokovnjaka, ki bo opravil uradno preiskavo dogodka. "Dokler ne bo mogoče zagotoviti popolne varnosti pri takšnih operacijah, smo se pri Fis in Infront odločili, da do nadaljnjega ne bomo uporabljali televizijskih brezpilotnih naprav," so sklenili izjavo za javnost.
24kur
 

EmptyHead

Pripravnik
15. apr 2013
889
1
18
Citat:
Uporabnik optiplex pravi:
Dobr, da je Hiršer hiter, ker kakega počasnejšega tekmovalca bi ta dron zadel direkt.

Ta dron bi padel nekaj metrov pred smučarjem, če bi smučal kateri od naših.
wink-1.gif