Turbinski polnilniki

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Pa dajmo še kaj rečt o turbinskih polnilnikih (diesel, bencin), težave in rešitve le teh, kje servisirate ipd..
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
dokler ne crkne se verjetno vsak zanaša , da mu to zrihtajo na rednih servisih. Ko pa crkne pa se človek vpraša zakaj tega ne preglejujejo in servisirajo.
ko pa crkne pa imaš srečo, če ti mašina tudi ne rikne. posebno luštno, če ti turbina rikne na AC in seveda tega ne opaziš takoj
 

peters

Pripravnik
30. jul 2007
196
0
16
Okvare na turbinah so postale tako pogoste oz. redke kot na kateremkoli drugem motornem sklopu, zato bi lahko odprli temo tudi o tesnilh na glavi in vztrajniku s sklopko in črpalkah goriva in ....

Turbine verjetno v povprečju držijo 300 kkm normalne uporabe in realnih kilometrov, verjamem pa, da imate izkušnje da je turbina odpovedala prej, in vemo, da zna držat tudi krepko čez...

Strošek pa je verjetno tudi od 200 - 1000 eur (odvisno od žnj dejavnikov)
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
kaj pa vem. na nobenem avtu mi še ni crknila mašina, turbina pa mi je pri 150k kilometrih. avto pa redno servisiran pri pooblaščencu.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Ena opelica 2.0 DI je imela 320.000, ko je šla od hiše, tubina do takrat ni crknila. Avto je bil uvožen, mogoče je imel še kak km več. Peugeot 1.4 hdi ima dobrih 300.000 km in povsem znano zgodovino, turbina še ni crknila. Druga opelica 1.9 ima trenutno 180.000 km, turbina še ni crknila.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
A ima žvižganje turbine kakšen poseben pomen? nekateri avti kar požvižgajo, ko ga pohodiš..(pa ne za babam verjetno)
smile-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.687
6.713
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Ena opelica 2.0 DI je imela 320.000, ko je šla od hiše, tubina do takrat ni crknila. Avto je bil uvožen, mogoče je imel še kak km več. Peugeot 1.4 hdi ima dobrih 300.000 km in povsem znano zgodovino, turbina še ni crknila. Druga opelica 1.9 ima trenutno 180.000 km, turbina še ni crknila.
DI ni imela turbine. DTI je oznaka za turbo motor
1.7 dti, 210kkm vse nedotaknjeno razen neke cevi za hladlno tekocino. Ki je spustila pri okoli 100kkm

VAG 1.9 115 ps po racunih sodec tudi se ni bilo delano okoli turbine. 280kkm ne morem pa tega potrditi
rolleyes-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.058
5.657
113
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
A ima žvižganje turbine kakšen poseben pomen? nekateri avti kar požvižgajo, ko ga pohodiš..(pa ne za babam verjetno)
smile-1.gif

Ponavadi žvižgajo če kaj mimo filtra prileti pa malo pokrivi lopatice.....seveda to ni dobro ker pol ni zbalansirana in trpi ležaj
 

Scorp84

Pripravnik
5. jan 2009
466
3
18
Dvomim da se lopatice ukrivijo, ker so velike nekaj cm, tko da ni velike maneverskega prostora za deformacijo... prej se zdrobi del lopatic.
Zvizganje pride, ko odpove lezaj in se lopatice drgnejo ohisja. Lezaj turbine pa lahko tudi sam od sebe odpove, tako kot vsi drugi lezaji. Zato je priporocljivo obnovit turbino, torej zamenjat lezaj ko se le ta oglasi. Vcasih pac ne pomaga tudi vzdrzevanje.
Turbini najvec podaljsas zivljenje, ce avta pac ne priganjas, sicer egr poskrbi za obrate ampak vseeno nizja hitrost pomeni manjsi tlak turbine in manj obratov. Olje menjavati bolj redno, ker je turbina zadnji del, kjer oljna crpalka poslje olje... torej mrzlega ne tiscat. Prav tako avta tudi ne takoj ugasat, ko se ustavis, sploh ko se ustavis na avtocesti na crpalkim... sicer o tem je ze veliko napisanega.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.058
5.657
113
A ni en nekoč tu pisal o napaki pri Punto 1.9 JTDm......ko se je zaradi oblike cevi pred turbino nabiral kondenz.......pozimi je zmrznil...posledično je turbina fasala led v lopatice......in je moral menjat žvižgajočo turbino...mislim da par zaporedoma...dokler niso spremenil oblike cevi?
 

logistik

MODERALTER 2007
Osebje foruma
Administrator
7. maj 2007
7.521
5
38
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Pa dajmo še kaj rečt o turbinskih polnilnikih (diesel, bencin), težave in rešitve le teh, kje servisirate ipd..

Če so realni kilometri je vrjetnost, da crkne majhna.

Audi A6 crknila pri 250kkm
drugi
Audi A6 420kkm še ni crknila

BMW x6 230kkm še ni crknila

ASTRA 208kkm še vedno deluje

VW tiguan 190kkm še vedno deluje

Tako, da pri bajti se je v 10 letih menjala samo ena turbina. Vse drugo gre prej rakom žvižgat
grin1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik Scorp84 pravi:
Turbini najvec podaljsas zivljenje, ce avta pac ne priganjas, sicer egr poskrbi za obrate ampak vseeno nizja hitrost pomeni manjsi tlak turbine in manj obratov

turbina ima variabilne del, ki skrbi da leti skos na optimalnih obratih. Torej niso povezani obrati motorja z obrati turbine. Razen na starih turbinah brez bariabilnega dela.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.281
113
za šankom
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
A ni en nekoč tu pisal o napaki pri Punto 1.9 JTDm......ko se je zaradi oblike cevi pred turbino nabiral kondenz.......pozimi je zmrznil...posledično je turbina fasala led v lopatice......in je moral menjat žvižgajočo turbino...mislim da par zaporedoma...dokler niso spremenil oblike cevi?

pri 1.3 multijet so ti problemi
 

Scorp84

Pripravnik
5. jan 2009
466
3
18
Nima veze z obrati ima pa veze z izpusni plini, ki jo poganjajo. Kar spet ima neke veze z obrati, tudi variablilni del ne dela cudeze. Se vedno pridemo do tega, da ce manj priganjas, turbina ima manj obratov, posledicno daljsa zivljenska doba, manjsa temperatura in posledicno manj moznosti da se olje "zapece" v lezaj ko motor ugasnemo po voznji.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.058
5.657
113
Jaz mislim da veliko problemov s turbino resi kvalitetno sinteticno olje....in pa seveda menjava tega na 15kkm više manje.....
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik Scorp84 pravi:
Nima veze z obrati ima pa veze z izpusni plini, ki jo poganjajo. Kar spet ima neke veze z obrati, tudi variablilni del ne dela cudeze. Se vedno pridemo do tega, da ce manj priganjas, turbina ima manj obratov, posledicno daljsa zivljenska doba, manjsa temperatura in posledicno manj moznosti da se olje "zapece" v lezaj ko motor ugasnemo po voznji.

glej turbini je vseeno ali ti voziš z 2000 ali z 4000 obrati. lopatice so zato tam. Tole ti bo potrdil vsak inženir ki se ukvarja s turbinami. Jaz sem enega vprašal točno to. kaj je bolje za turbo. Ali 2000 ali 4000 obratov. In je lepo odgovoril vseeno. Če vse deluje kot je treba bo turbina bolj ali majn na enakih obratih skozi celo območje delovanja.
in kako nima veze z obrati ma pa z izpušnimi plini. Kakor koli obrneš višji so obrati več je izpušnih plinov.
Če pa smatraš ti kot "manj priganjaš" vožnjo do 1800 obratov pa delaš turbini več škode kot koristi. se ti lepo saje naberejo na lopaticah, lopatice začnejo štekat. Lopatice zaštekajo v položaju za nizek pretok plinov, ti pa lepo v obrate. Pretok plinov se poveča, lopatice ostanejo kot so in maš lepo turbo na previsokih obratih.
Verjemi iz prakse več turbin crkne glih zarahi "šparanja" in "ne priganjanja" kot pa pri takih ki avto večkrat poženejo kot ne.

Da se ti olje zapeče na ležajih pa moreš lepo gnat motor. Če voziš normalno tega ni.
 
Nazadnje urejeno:

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
turbini najbolj skodi, ko se eko osvesceni vozniki zjutraj v mrazu jajcate 1000rpm v klanec
 

Scorp84

Pripravnik
5. jan 2009
466
3
18
Ne vem za druge, ampak iz svoje prakse sem presnjega doteral cez 450k, pa sem ga nisem neki teral in vozil pod 2k obratov. Bolj ali manj sparovno vozil, no turbino nisem ne obnavljal ne ali menjal. Dvomim da je vseeno, ker pri 4k obratih turbina ima ze cez 50k obratov ce ne se vec. Pri 2k je konkretno manj obratov. Ker tudi nelogicno bi bilo, da bi turbina na polno delovala od 2k do 4k, ker motor vseeno vec zraka potrebuje pri 4k. Edino ce po tvojem mnenju ali mehanika zrak uhaja ven in turbina brezveze polni pri nizjih obratih.
Ne vem za tvojo prakso imel in imam oz. imamo vec dizlov, ki imajo letno 50-70k prevozenih, pa nobenemu ni skodila umirjena mestna voznja.