Totalna dominacija

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.718
113
1690307473107.png
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.781
15.845
113
Malo na splošno, v vednost:
Po nerevidiranih podatkih ministrstva za infrastrukturo je bilo konec lanskega leta (t.j.2021) registriranih 116.707 traktorjev, med njimi štirje gosenični. 2143 jih gre hitreje kot 40 km/h (kategorija T5). Veliko imamo traktorjev IMT, in sicer kar 18.638. Zetorjev imamo registriranih 12.212; ta je bil nekdaj zelo priljubljen med kmeti, v zadnjih letih pa prodaja pri nas upada. Zanimivo je, da imamo še vedno registriranih kar 3961 malih tomo vinkovičev, kar kaže na majhno posestno strukturo slovenskih kmetij. Fiatov in iz njega izhajajočih new hollandov imamo registriranih 9761. V bazi vseh registriranih vozil iz lanskega leta imamo tudi traktorje, ki so bili prvič registrirani leta 1948, se pravi, da so stari 74 let. Po kriterijih Zveze starodobnih vozil bi status starodobnika lahko dobilo 42.682 registriranih traktorjev (36,6 odstotka), saj so stari 30 let in več.

Povprečna starost registriranih traktorjev pri nas je skoraj 22 let, le pet odstotkov je mlajših od petih let in 18 odstotkov mlajših od 12 let. Dejansko pri nas v kmetijsko in gozdarsko tehniko, pa tudi v zgradbe in podobno, od skupno 68.000 kmetijskih gospodarstev investira le še okoli 20.000
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Malo na splošno, v vednost:



Kaj pomeni v vednost?

Smo ali nismo top pri traktorjih?
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.710
3.323
113
Res si se spravil na zanimivo temo. Seveda pa si prilepil samo podatke, ki se tebi zdijo "šokantni", obenem pa povsem zanemaril še druge podatke, kot je recimo povprečna starost teh istih DELOVNIH STROJEV. Sam imam enega, starosti 51 let, ki še zmeraj dela vse kar zmore. Zavidaš? Imam še enega strega 46 let, enega starega 20 let in enega 11 let. Noben nima niti 100 konjev. Bogatija ti rečem. Sem praktično za Gatesom na lestvici premoženja.

Že večkrat sem napisal, da smo Slovenija in Balkan nasplošno kot nek žep, tukaj konča vse, kar na zahodu dajo v odpis ali zmečejo stran, ker je amortizirano. In tako pač imamo situacijo, kjer je tale 51 let star traktor in drugi star 46 let na trgu vreden 3000 Eur, kar je bilo lani konec leta ravno za dve paleti umetnega gnojila (s katerim si letos v pšenici naredil še večjo izgubo), sam po sebi pa ni praktično noben strošek, ker tudi če stoji sredi dvorišča in ima priključen en priključek celo leto (kar je sicer redko) je še zmeraj bolj uporaben kot tistih 3000 EUR, po katerih kmalu nimaš več ne traktorja, ki se redko pokvari niti tistih 3000 EUR.

So pa fini za vlačih po zobeh, to pa vsekakor, sploh pri določenih skupinah prebivalstva.

Obenem imamo ironično zaradi Nature2000, ki so jo zlobirali določeni interesi in pestre zgodovine, tudi eno najbolj razdrobljenih zemljiških struktur nasploh, kjer taki stroji večkrat pridejo prav, saj je z več stroji lažje obdelati na kupe parcel, kot pa z enim večjim eno veliko, ki je itak nimamo, ker so komasacije izjemna redkost (spet, Natura 2000).
 

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.548
3.896
113
Ljubljana
hmpg.net
ČE bi bila ta številka tako velika zaradi prastarih traktorjev, potem bi morala Slovenija voditi tudi 10 let pred temi podatki, mar ne?
1690312194207.png

10 let kasneje 2003 (od takrat je ta statistika, očitno ni novejše) - Isrka padla, Avstrija še vedno na stopničkah (z -3), Slovenija povečala število DELOVNIH strojev na 1000 za 15. Srbija in CG mimogrede samo za 3.
1690312266530.png
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.710
3.323
113
ČE bi bila ta številka tako velika zaradi prastarih traktorjev, potem bi morala Slovenija voditi tudi 10 let pred temi podatki, mar ne?
Poglej priponko 69728
10 let kasneje 2003 (od takrat je ta statistika, očitno ni novejše) - Isrka padla, Avstrija še vedno na stopničkah (z -3), Slovenija povečala število DELOVNIH strojev na 1000 za 15. Srbija in CG mimogrede samo za 3.
Poglej priponko 69729
So v tej statistiki ATVji, ki se štejejo kot traktorji izvzeti ali ne? Pa starodobniki za turistične namene? Prosim za detajle.

Sicer ne vem kaj ni razumljivo. Glede na te podatke statistika štima. Na Balkanu (torej tudi v Sloveniji) se ustavi vse kar pride iz zahodne EU, ker pač doslej še nisem slišal, da bi kak Slovenec ali Bosanec traktor izvozil v Afriko. Torej, Irec si je kupil boljši, zmogljivejši in novejši traktor, s katerim lahko na VEČJIH površinah naredi precej več z enim traktorjem, njegov star traktor pa je končal pri nas, kjer ga pač več šraufamo kot delamo (sploh če je vmes kakšna elektronika), ker za nove ob teh pogojih in standardu razen redkih izjem več nimamo.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.281
113
za šankom
So v tej statistiki ATVji, ki se štejejo kot traktorji izvzeti ali ne? Pa starodobniki za turistične namene? Prosim za detajle.

Sicer ne vem kaj ni razumljivo. Glede na te podatke statistika štima. Na Balkanu (torej tudi v Sloveniji) se ustavi vse kar pride iz zahodne EU, ker pač doslej še nisem slišal, da bi kak Slovenec ali Bosanec traktor izvozil v Afriko. Torej, Irec si je kupil boljši, zmogljivejši in novejši traktor, s katerim lahko na VEČJIH površinah naredi precej več z enim traktorjem, njegov star traktor pa je končal pri nas, kjer ga pač več šraufamo kot delamo (sploh če je vmes kakšna elektronika), ker za nove ob teh pogojih in standardu razen redkih izjem več nimamo.
Ehhh, brez veze, nekaterim so v življenju vedno krivi drugi, da si sami niso ustvarili nič
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Pri teh stvareh zmeraj manjka metodologija. Kolikor vem, verjetno od hiše do hiše niso hodili in šteli. Ne pri nas, ne v tujini. Od kar so pri nas pred desetletjem ali dvema začeli z zaplembo neregistriranih vozil, je veliko traktorjev dobilo registracijo. Številka registriranih je dobra osnova za statistiko. Verjamem, da je tudi v EU red glede tega, kar se vozi po javnih cestah, ne rabiš pa za javni promet registriranega stroja, če imaš lastne površine tako velike in skoncentrirane, da z določenim strojem na javno cesto sploh ne rabiš. Sumim, da je statistika narejena precej na tej osnovi. Kot bi število avtov po občinah šteli na osnovi števila vinjet.
Drugo je tisto, kaj s starim strojem. Ali ga zadržati in bo naredil nekaj ur letno z enim ali dvema priključkoma, kot piše Daniel, ali pa ga dati v razgradnjo. Prodaja za par € pomeni samo prestavitev znotraj par 100 km in ostane v statistiki.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Bo zdaj Golob in njegov majster Luka Mesec, vse te traktorje obdavčil. Še posebej traktorje, ki so stari 40+ let.Nič bat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
So v tej statistiki ATVji, ki se štejejo kot traktorji izvzeti ali ne? Pa starodobniki za turistične namene? Prosim za detajle.

Sicer ne vem kaj ni razumljivo. Glede na te podatke statistika štima. Na Balkanu (torej tudi v Sloveniji) se ustavi vse kar pride iz zahodne EU, ker pač doslej še nisem slišal, da bi kak Slovenec ali Bosanec traktor izvozil v Afriko. Torej, Irec si je kupil boljši, zmogljivejši in novejši traktor, s katerim lahko na VEČJIH površinah naredi precej več z enim traktorjem, njegov star traktor pa je končal pri nas, kjer ga pač več šraufamo kot delamo (sploh če je vmes kakšna elektronika), ker za nove ob teh pogojih in standardu razen redkih izjem več nimamo.
Pa še en vidik je treba upoštevat.
Veliko Slovenskih kmetov ima tiste stare traktorje, ki komaj da že imajo hidravliko in trotočkovno pripenjanje priključkov. To je treba vse ročno pripenjat. To je zamudno in celo nevarno. S tem traktorjem in temi starimi plugi, branami, kosilnicami... se ne moreš it nekega resnega kmetovanja. In zato imajo kmetje na hribovskih kmetijah pač na enega starega fergusona pripeto koso, na drugega obračalnik, na tretjega nakladalko itd..da mu takrat, ko se pripravlja dež, ni potrebno zajebavat s tem zamudnim in nevarnim pripenjanjem priključkov. Kakšnega starega zetorja imajo namenjenega samo za tlačenje silaže al pa za kidanje gnoja, nošnjo bal itd...to vse se nabere. Slovenski povprečen kmet nima sodobno urejene kmetije s tekočimi trakovi, procesno postavljenimi stavbami, skladišči, seniki....
Sodoben moderen traktor pa samo pritisneš gumb, pa se priključek sam pripne itd... Tega pa povprečen Slovenski hribovski kmet praktično nima.