Tlak v pnevmatikah

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Citat:
Uporabnik rotek pravi:
A ni bilo zmeraj rečeno, da se spredaj več napolni kot zadaj?!?

Odvisno od avtomobila. Pri majhnih, športnih, z majhnim prtljažnikom je to običajno, saj precej teže odpade na motor, ki je (če je) spredaj. Karavana, pickupa... pa tipično lahko več obremeniš zadaj kamor nabašeš robo. Se pravi zadnja os nosi večjo težo - ergo večji tlak v pnevmatikah.
 

rotek

Pripravnik
10. okt 2007
170
1
18
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Citat:
Uporabnik rotek pravi:
A ni bilo zmeraj rečeno, da se spredaj več napolni kot zadaj?!?

Odvisno od avtomobila. Pri majhnih, športnih, z majhnim prtljažnikom je to običajno, saj precej teže odpade na motor, ki je (če je) spredaj. Karavana, pickupa... pa tipično lahko več obremeniš zadaj kamor nabašeš robo. Se pravi zadnja os nosi večjo težo - ergo večji tlak v pnevmatikah.


Glede na to, da je kufer večinoma prazn kaj svetuješ?
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Da upoštevaš cifre, ki pišejo za prazen avto. Oz. če hočeš malo prihranit na gorivu (in imet malo trši avto) daš 0,2 več.
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
In tud slabši oprijem na cesti. Jst mam letne 205/55/16 spredaj 2.2, zadaj 2.3, zimske 195/65/15 pa spredaj 1.9, zadaj 2.0
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.169
9.803
113
Pa ti zimske normalno pobira ali imaš ob robih bolj pobrane? Ker to se mi zdi malo.
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Prej sm mel sprednje zimske na 2.0, zadnje pa na 2.2, in je zdaj ko sm malo spustil precej boljše po snegu za vozit. Kakih hudih sledi obrabe ni videt, pa tud nekih hudih kilometrov ne delam (cca 1000 mesečno), tko da bodo prej stare in trde kot obrabljene.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Tlak v pnevmatikah (vsaj ta predpisan) je boj tako tako..odvisno kaj želiš od svojega voza..v kolikor bi se rad prevažal od točke A do točke B čim bolj udobno upoštevaj 'nasvet' proizvajalca...če si po duši malo bolj energičen, si dvigneš tlak v pnevmatikah, da ti jo v ovinku ne zvija preveč. S premahjnim tlakom pa tako ali tako ni priporočljivo vozit.

Zdaj poleti več noter, pozimi manj...ob dejstvu da nafilaš gume ob menjavi (jesini zimske, spomladi letne) jih več ali manj polniš pri podobnih temperaturah (recimo 15 stopinj cenzija). Pozimi je seveda hladneje in ti tudi tak v gumah pade...torej se v povprečju vedno voziš s preveč praznimi gumami ...poleti pa, zaradi višje temperature zraka (Kakor veæjega segrevanja gume kot posledica trenja s cestiščem) tlak kvečjemu naraste...torej ni pretirane potrebe po višjem tlaku v gumah (ako je govora o komfortni vožnji).

Tak da..filozofira se lahko v nedogled. Na splošno pa bo držalo da prenizek tlak ni dober...malo povišan pa ne škodljiv. Seveda navzgor tudi ni priporočljivo pretiravat (Spet zaradi neenakomerne obrabe gume, kakor tudi z vidika blaženja manjših 'neravnin' na cesti...ki jih mora tako amortizirati podvozje).

Moja logika je taka: Jaz ob menjavi gum nafilam pribl. 10 % več od predpisanega (na palec 0,2 bara)..torej če je 2,3 dam noter 2,5, če je 2,1 dam noter 2,3....itd. Ker sčasoma tlak pade...torej se v te pol leta kolikor imam gume gor v povprečju vedno vozim s pravilno nafilanimi gumami (Če bi že od štarta dal noter pravo vrednost bi se v povprečju vedno vozli s premalo napolnjenimi gumami).
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Na eni letni gumi mi tlak pade po cca dveh tednih, na 1.6, tako da kr redno pumpam. Sm jih pa mel tud na 2.5, pa se mi je v ovinkih zdel kr mal slabši oprijem.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
ksz

eh, jaz jih pa spuščam. Mi ni v takem trdem avtu se za pelat. cca. 0,2 bara sem jih spustil. Se mi pa zdi, da s tlakom, kaj bistveno ne moreš vplivat na obliko tekalne površine. Včasih da, ko so bile gume še baloni, sedaj je oblika zelo zdefinirana (pravokotna) in jo z rahlim odstopanjem v tlaku ne preoblikuješ, da bi ti pobiralo zunanje robove (ali sredino).

lp
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Bolj se gre za to, da če je pritisk premajhen, da ti gumo pobira v ovinkih. Tudi če je oblika ravna, ti jo pri večjih hitrostih v ovinkih "mečka".
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.103
4.097
113
Citat:
Uporabnik flip pravi:
Na eni letni gumi mi tlak pade po cca dveh tednih, na 1.6, tako da kr redno pumpam. Sm jih pa mel tud na 2.5, pa se mi je v ovinkih zdel kr mal slabši oprijem.

Meni se je to enako dogajalo, dokler nisem nesel vulkanizerju pregledat, in to priporočam tudi tebi.

On vzame celo kolo dol z avta in ga potopi v vodo, da vidi, kje pušča. Ponavadi je ali ventilček za zamenjat ali pa pušča pri robu, kjer se guma prilega na feltno.
To je dobro, da daš urediti.
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Je že tolk obrabljena guma, da bo letos za zamenjat, drugače bi pa peljal pogledat.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.103
4.097
113
Ko ti jo bo vulkanizar zamenjal, jo naj potopi pod vodo, ker če ti bo puščal ali ventilček ali rob feltne, boš še vedno izgubljal pritisk v gumi.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Če menjaš gume ti ponavadi menjajo tudi ventilček.......lahko da je pod robom feltne prišlo kaj umazanega ....................lahko pa imaš cvek od 12cm kot sem ga imel jaz pa se ga ni videlo in smo z vulkanizerjem iskali kar nekaj časa kaj je narobe z gumo.....na koncu sem vzrajal da jo vzame dol....in evo ga...smo zagledali presenečenje.