Tlak pnevmatik in servis/vulkanizer

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
itak da so točno kalibrirani. Vsak more met nalepko o ustreznosti.

Razlika nastane v temperaturi gum med polnjenjem ali kontrolo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.010
385
83
tam ko se terc po tori rola
Zdaj ja, včasih je bila pa kar razlika.... to mislim za preceeej let nazaj. Najbolje je pač imeti doma eno reč in na hladnih gumah preverjati. So pa bile včasih kar žolčne debate, da so med pumpami razlike. Seveda, če si na eni preveril hladne gume, sredi fure pa na drugi... ;)
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.610
2.565
113
NE rabi nalepke o kalibriranju!
Je tlak naveden za gumo ali avto?
Mislite, da tlak ni v redu?
Preverite ustreznost sami!
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: jest5

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.128
4.102
113
Če je na vseh štirih gumah različno,pol verjetno ni vredu.

Koliko različen? 0.1 bar, 0.5 bar?

Vulkanizer ti da tlak na "prosti gumi", ponavadi preden jo da na centrirko če jih menjaš. Tlak je načeloma na sobni temperaturi, čeprav vemo da ko gre visok tlak (8 bar) proti nizkemu tlaku (2 bar) se zrak ohlaja, torej tehnično mora vulkanizer to upoštevat, spet poleti bolj kot pozimi, v sibiriji načeloma korekcija v minus poleti pri nas pa precej v plus.

Pa ko se odpelješ domov pa parkiraš doma na neravnini ali pa ima ena guma kamenček spodaj, ali pa rob tlakovca. Kako veš da je tlak pravi?

Drugače situacija od danes preko senzorjev na kolesih, zjutraj 2.3bar pri -1C, popoldne 2.6bar na 15C.

In spet meritve; sam imam doma na kompresorju polnilni nastavek od Metabo na kateri je Wika manometer, potem imam v predalu avta precej kvaliteten ročni checker z nekim brandname UK manometerom z opcijo izpusta tlaka (priznana offroad roba), pa zadaj v prtljažniku imam kitajski kompresor z digitalnim števcem. Na zaslonu v avtu imam pa real-time stanje z senzorjev na platiščih. Vsi pokažejo +-0.1bar točno, ampak kot rečeno "napaka" oz. realen odklon tlaka čez lep zimski dan je pa vsaj 0.3bar, na sezono pa vsaj 0.5 bar če ne celo več.
 

dejan_

Guru
23. maj 2012
2.494
2.234
113
Jaz pri avtu ne kompliciram prav dosti, približno tako kot je na nalepki napisano. Pa ni opaziti neke velike razlike če fališ za do 0,2 - 0,3 bar. Če je več se pa pozna pri vožnji

Pri motorju sem pa strikten, prej sem pred vsako furo preverjal tlak, sedaj ko je to na armaturi je bolj simpl, ampak prilagajam glede na obremenitev motorja 1 ali 2 in glede na to s kom grem na furo - divja liga ali turizem :)
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.909
16.015
113
So pa bile včasih kar žolčne debate, da so med pumpami razlike. ;)
Ma saj so razlike ampak zaradi uporabnikov, ki sčasoma zj3bejo zadevo in potem dejansko na eni polni drugače kot na drugi oz. se lahko na eni s tem zajebavaš veliko dlje kot pa na kakšni drugi. Sem pa to v glavnem opazil na Petrolih kjer imajo drugačen sistem polnjena kot pa recimo na OMV.
 

B81

22. jul 2007
37.305
10.676
113
Tu bi vprašal, kako je s senzorji? Eno kolo mi vedno spušča, vulkanizer mi je pregledal in pravi, da je guma ok, da bo verjetno senzor oz. ventil.
To se vzame samo original ali so kakšni nadomestki za stare kante?
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.909
16.015
113
Obstajajo alternative. Meni je par mesecev nazaj eden odpovedal po 7ih letih delovanja brez težav, kar naenkrat ša ni bilo več komunikacije med senzorjem in vozilom in sem ga nadomestil z aftermarket senzorjem. Par minut dela s kalibracijo pa je zadeva že špilala kot mora in še danes je tako. Cena okoli 30€.
 

B81

22. jul 2007
37.305
10.676
113
Obstajajo alternative. Meni je par mesecev nazaj eden odpovedal po 7ih letih delovanja brez težav, kar naenkrat ša ni bilo več komunikacije med senzorjem in vozilom in sem ga nadomestil z aftermarket senzorjem. Par minut dela s kalibracijo pa je zadeva že špilala kot mora in še danes je tako. Cena okoli 30€.
Kul, kje si vzel?