suv, terenci

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
na kakih gumah se vozijo poleti? letne, celoletne, zimske? ima kdo izkušnje, kak predlog itd.

več al manj vidim, da so opremljeni s celoletnimi, ki pa imajo m+s oznako.

a po zakonu morajo bit pozimi v pravih m+s, al morajo met snežinko (tega se neki spomnim), ali kaj tretjega.

a je M+S oznaka za zimsko, al je snežinka?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
foter vozu tucsona na m+s že drugi komplet.
tistih 3x na leto kaj je sneg gre čisto lepo. Za po mestu tak nima veze, na AC je pa že v osnovi avto glasn in nevem če gume kaj pripomorejo k temu
smile-1.gif


za zimo je m+s
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Poleti letne, pozimi zimske. Karkoli drugega je bedarija, izjema je namenska terenska uporaba.

Pri večji masi in višjem težišču se še bolj pozna če so gume zanič in torej vožnja z zimskimi celo leto je največja bedarija kar jo delajo lastniki SUVjev.

Za tiste ki se vozijo poleti z zimski ker "včasih malce zapeljem na travico ali pa makadamček" naj omenim da obstajajo namenske SUV letne gume oz. je večina takih z izjemo športnih (imajo več in globlji profil od klasičnega avtomobilističnega). Lamelne gume (zimske) za po travici in makadamčku niso v nobeni prednosti.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Raje potem to celoletno poleti. Pozimi kupi pa zimsko. Sicer pa vozi celoletno, boš pa menjal ko na tist tvoj klanček ne boš prišel kjub 4x4!
grin1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Citat:
Uporabnik softi pravi:
kaj pa celoletne.

recimo goodyear wrangler hp..to je celoletna guma.

kaj bi dal gor za letno? zimska je pač ta, k je nova nova.

Točno to ma foter na tucsonu.
odv od uporabe. glede na to, da so SUV-ji namenjeni mestni vožnji je super
smile-1.gif

4x4 in ta guma še vedno dooooosti bolje gre kot navadn na zimskih po snegu.

če primerjam recimo varno vožnjo na vranskem. Sem fotru svoj avto posodil z dunlop wintersport 3d, mati je šla pa s tucsonom na wrangler HP. Tisti dan je snežilo na polno, proga je bila tako zasnežena, da je bil včasih problem pospešit na tistih 25kmh. (razen dela, ki je polivan z vodo in ogrevan predvidevam) Zaviralna pot je bila krajša na tucsonu, tudi hitrost v krogu je bila hitrejša.
obojne gume so bile stare 1 sezono.
če ti ta info kaj pomaga. Zgolj kot zanimivost je takrat daleč najboljše rezultate dosegala ena deklina s škodo oktavijo in 14 let starimi sava eskimo :D
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
ma 3/4 gum za suv-je ma m+s in to je to kaj rabiš za pozimi.
 
Nazadnje urejeno:

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.606
4.550
113
50
Na sončni strani ALP
Citat:
Kaj pomenijo oznake na zimskih pnevmatikah: M+S?

Zimske pnevmatike[/B] nosijo zakonsko določeno dodatno oznako M+S (pojavljata se tudi različici M&S in M.S., črki pa sta začetnici angleških besed za blato (mud) in sneg (snow). Simbol snežinke nosijo pnevmatike, ki izpolnjujejo kriterije posebnega testa v zimskih razmerah in tako dosegajo visoko raven oprijema, zavorne poti, vodljivosti in drugih kriterijev, ki so pomembni pri vožnji v zimskih razmerah. Snežinko nosijo vse zimske pnevmatike, ki jih trži Sava Tires: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava in Debica.

Še drugi viri:

http://www.policija.si/index.php/preventiva-/1148
http://www.amzs.si/si/624/137/kdaj_zimska_oprema_v_sloveniji.aspx
http://www.promet.si/portal/sl/zimska-oprema-in-15-november.aspx
 
Nazadnje urejeno:

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
na AMZS piše, da je lahko hitrostni razred zimske poljubno nižji, le nalepka mora biti. sicer ne piše poljubno nižji direktno, ampak ni omejeno nikjer na dva razreda nižji.

pa nikjer ne piše da 4*4 ma lahko letne gume pozimi.
 

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
289
34
28
Citat:
Uporabnik softi pravi:
na kakih gumah se vozijo poleti? letne, celoletne, zimske? ima kdo izkušnje, kak predlog itd.

več al manj vidim, da so opremljeni s celoletnimi, ki pa imajo m+s oznako.

Za SUV nimam pojma.

Za terence pa lahko rečem, da večino leta vozimo AT (ali MT) gume. Kvalitetna AT guma je zelo vzdržjiva in jo večina vozi po pet ali več let, saj ob normalni rabi zdržijo brez problemov tudi preko 80.000 km. Jaz imam na avtu BfG AT, stare 6 let, navoženih imajo okoli 70.000 km, profila je še okoli 9 mm, se pravi dobri dve tretjini.
Od AT gum so najbolj priporočljive tele: BfG AT, Bridgestone Dueller A/T revo, General Grabber AT, GoodYear ULTRA GRIP. AT gume so dober kompromis za večno terenov, razen za zvožen sneg in globoko blato. Po zvoženem snegu ne grejo, ker nimajo lamel, po visokem snegu se peljejo čisto spodobno, po blatu pa se hitro zapolnijo, saj se profil ne čisti. Tudi če jih spustiš pod 1 bar ni večje razlike, ker nimajo profila ob strani.

Zimske gume so na terencih čisto druga zgodba kot celoletne, ker se uporabljajo ožje pnevmatike z drugačnim et platišč. Je pa zimska vožnja kot noč in dan, ko primerjaš 4wd vožnjo z ozko zimsko pnevmatiko in široko AT pnevmatiko.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
14.016
1.827
113
Emona / Carnium
Mi smo imeli na AWD vozilu AT (BF G) gume dobrih 8 let (in 70.000km). Menjali smo za navadne "All season", ker je bilo km po makadamu in gozdnih poteh precej manj, vožnja po asfaltu pa je postala precej neudobna (tresenje, ropot,...).
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Zadnja leta imam na pajotu večinoma tastare zimske M+S gume (včasih sem vozil AT in MT), ker se vozimo le lokalno, nikoli z višjimi hitrostmi in še to le okoli 5k km letno, ko se začne prava zima pa zamenjam z zimskim kompletom, ki je v snegu kot noč in dan v primerjavi z ostalimi (Bridgestone V1, včasih DMZ1 in 2) ...

Letne gume in 4x4 je no-go za po snegu, sploh pri terencih.
evil.gif


@softi, kaj si pa kupil zaenga terenca, a tistega Pathfinderja ki si ga šel gledat?
 
Nazadnje urejeno: