suez in ladj(ic)e...

I

Izbrisan uporabnik #9334

Višinska razlika v vodni gladini med Port Saidom in Suezom obstaja, ni pa vedno enaka.
citat:
From July to December, the sea level at Port Said is higher than that at Port Tawfik, with the maximum difference (10·5cm) in September. During the rest of the year, the mean sea level at Port Tawfik is higher than that at Port Said, with the maximum difference (31·5cm) in March.

Pri panamskem kanalu pa so razlike v višini gladine morja na obeh straneh še precej večje.
Na to vplivajo morski tokovi, veter, luna....
Ljubljanica med tokom skozi ljubljano ima tudi par metrov višinske razlike, pa ni ravno deroča reka.

... kar je nekako tudi logično. Sredozemsko morje je na oceanskem nivoju zgolj majhen zaprt zaliv. Z oceanom je povezan zgolj skozi Herkulove stebre. Zato mi ki tu živimo, sploh ne vemo kakšno moč ima ocean. Bibavica 8 metrov - predstavljaj si Piran ob takem :obesise:.

To so tehnične podrobnosti, včasih se je tudi o tem pisalo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Eksplozija in bo cunami val premaknil ladjo :).
Po mojem oni tam že vedo, kaj se sploh da narediti. Gotovo ni možno to na nekaj točkah na koncu ladje povezati in povleči s potrebno silo iz peska, ker konstrukcija ladje ni tako močna. Voda deluje lepo kot enakomerna sila po celotnem trupu. Tu bi prišle prav kake zračne blazine. Če bi kaj takega na svetu obstajalo ...
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.771
5.917
113
Višinska razlika v vodni gladini med Port Saidom in Suezom obstaja, ni pa vedno enaka.
citat:
From July to December, the sea level at Port Said is higher than that at Port Tawfik, with the maximum difference (10·5cm) in September. During the rest of the year, the mean sea level at Port Tawfik is higher than that at Port Said, with the maximum difference (31·5cm) in March.

Pri panamskem kanalu pa so razlike v višini gladine morja na obeh straneh še precej večje.
Na to vplivajo morski tokovi, veter, luna....
Ljubljanica med tokom skozi ljubljano ima tudi par metrov višinske razlike, pa ni ravno deroča reka.

Tako je. Tudi v Gibraltarju je višinska razlika, kjer voda stalno priteka iz atlantika v sredozemlje. In ta razlika ni mala.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.223
3.626
113
Se že 2 reševalni podjetju ukvarjata z ladjo. Nizozemsko in Japonsko.
Kriv naj bi bil veter.
Ladjo je vodil Egiptovski pilot, ker je to zahtevano. Na koncu koncev pa je vedno kriv kapitan če se kaj zgodi z ladjo...
Čeprav sem pa kar presenečen, kako ozek je plovni del kanala.
Ob samo 120 m plovne širine, pri 400 m dolgi in 60 m široki ladji, ni treba iti veliko iz smeri, da se zgodi tole.
Ampak pri takšnih ladjah menda ja računalniki spremljajo premik na meter natančno in npr. ob bočnem vetru popravljajo smer z bow-thrusterju.
Tukaj je bilo nekaj narobe z upravljanjem ladje - izključen avtopilot? - mehanska odpoved bow-thrusterjev itd...???
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Nisem ravno ekspert, dovolil pa si bom bluziti kot večina tukaj :).
Prekop so zgradili nekje takrat kot naše železnice. Prekop so vmes prenavljali, dograjevali. Podobno kot naše železnice. Vendar naše glavno železniško omrežje niti pod razno ni več konkurenčno temu, kar danes po tirih vozi in po mojem tudi ta prekop ni nujno optimalen zato, kar pluje po morjih. Nedvomno sicer pri kontejnerski ladji pred gradnjo dobro premislijo, kaka mora biti, če bo želela pluti skozi določen prekop. Ampak gotovo se načrtuje proti maksimumu še možnega.
Potem pa vsake toliko pride še do nenavadnih naravnih pojavov, ljudi s premalo izkušnjami ali slabim dnevom in katastrofa je tu. Ne more biti drugače.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in ales85

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.456
3.556
113
Ampak pri takšnih ladjah menda ja računalniki spremljajo premik na meter natančno in npr. ob bočnem vetru popravljajo smer z bow-thrusterju.
Tukaj je bilo nekaj narobe z upravljanjem ladje - izključen avtopilot? - mehanska odpoved bow-thrusterjev itd...???
V peščenem viharju ti GPS crkne, prav tako vse komunikacije. Vzorčni primer so bili američani v Iraku , ko jim je vsa super duper oprema odpovedala med peščenim viharjem.
Tale ladjica je imela pač malo smole. Bočni veter ob zelo veliko površino pač naredi svoje. Povrh vsega ti še navigacija ne dela, majstr za krmilom potem dela bolj kot ne po filingu, vidi se zelo slabo oz nič in ko zaruži je itak prepozno.
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.987
7.332
113
A pa tale podatek o dolžini ladje 400m drži 100%? Malo veliko se mi zdi.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Comparison of ship sizes


Glede na te podatke, je celo "neomejena" dolžina v Suezu, ampak verjetno zaradi globine in širine, več kot 400m ne gre naredit. Če bi hotel imeti neko univerzalno cargo barko pa je max. omejen s Saint Lawrence Seaway - Seawaymax.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ever Golden

Ever Genius

Ever Gifted

Ever Glory

Ever Globe

Ever Goods

Ever Given

Ever Grade

Ever Gentle

Ever Govern

Ever Greet

MOL Treasure

MOL Truth
399.96 m (1,312 ft)​
199,692 DWT
219,775 GT
2017–​
In service​
Aankomst Ever Glory, groen gestuwd 20.000 TEU containerschip (48060357263).jpg
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.380
6.156
113
A pa tale podatek o dolžini ladje 400m drži 100%? Malo veliko se mi zdi.
Zakaj ne bi držalo? V Luko Koper je po poglobitvi prva prispela Gerda Maersk (366,89 metrov).

Je pa sicer Ever Given par centimetrov manj kot 400m zaradi stroškov zavarovanja (na okroglih dolžinah se spremenijo zavarovalni razredi).

Ever Given zdaj počasi ravnajo v smeri plovbe (če se približa, se vidi, koliko vlačilcev je okoli).


Na Tajvanu je včeraj kontejner Evergreen zablokiral cesto.

 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Za tiste, ki bi ladjo reševali z vlačilci. Sem bral, da bi po nekih izračunih bilo potrebnih 30.000+ ton vlečne moči, da bi ladjo lahko premaknili. Ta ocena temelji na predpostavki, da je nasedla cca. 1/3 ladje. Najmočnejši vlačilec na svetu pa naj bi imel 450 ton vlečne moči. Torej bi rabili 60+ teh tamočnih, kar pa ni ravno izvedljivo v kanalu...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe