SpaceX -Starship

hermann

Guru
19. mar 2014
9.734
6.629
113
konkurenci je pristanek spodletel, tako, da spacex ostaja edini

čestitke pa za doseženo orbito na prvem poletu :biceps:

p.s.: prenos ni bil najboljši, tu jih izkušeni spacex tudi prekaša
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.734
6.629
113
prvi korak, ki ga je naredil prvi, je bil neskončnokrat večji kot prvi korak, ki ga je naredil drugi
 

Fly

Guru
21. jul 2007
2.660
513
113
Za prvič sploh ni slabo. Prenos je bil pa res zelo slab ali pa smo malo razvajeni od spacex-ovih res hudih posnetkov iz vseh kotov v vsakem trenutku
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.734
6.629
113
Konkurenci je to uspelo na prvem letu že leta 1981.
ne strinjam se niti, da je šlo za dosežek primerljiv s spacexovimi (predvidevam, da govoriš o avstralski lebdeči petardi privezani na špago) niti, da je šlo za konkurenco (na področju komercialnih vesoljskih poletov)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.857
2.148
113
ne strinjam se niti, da je šlo za dosežek primerljiv s spacexovimi (predvidevam, da govoriš o avstralski lebdeči petardi privezani na špago) niti, da je šlo za konkurenco (na področju komercialnih vesoljskih poletov)
space-shuttle-Endeavour-landing-Edwards-Air-Force-May-2000.jpg
 
  • Všeč mi je
Reactions: johan_blond

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
A to misliš raketni del, ki gre s padalom v morje, pa ga nikoli mislim da niso uporabili ali sa sam shuttle? Ker sam shuttle pa cele posadke so trenirale jadranje že na misijah prej, raketni del so pa testirali tudi velikokrat pred dejansko izstrelitvijo.

Drugače je bil space shuttle najdražji (na tovor) in najbolj katastrofalen (smrtnost posadke) program v vesolje. Primer kako dobre ideje končajo s slabim koncem.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.857
2.148
113
SRB boosterje so uporabili tudi po več kot 20x, le osrednjega rezervoarja za gorivo ne.
Upoštevati je treba tudi to, da je bil program STS sprejet 1972, definiran 1975 in prvič uspešno uporabljen 1981. Zasnovali so ga delno na tehnologiji, ki niti še obstajala ni, s predvidevanjem na njen obstoj v času končne izgradnje. Za to moraš imeti dobro ekipo, izkušnje, pomaga pa tudi vladno financiranje.
Sam program se zaradi kompleksnosti komercialno ni izkazal za najboljšega, po skoraj 15 letih od upokojitve pa še vedno nima pravega nadomestila (velikost tovora, število posadke).
Tveganje za nesreče bo pri vesoljskih poletih vedno obstajalo in nikoli ne bo popolno, podobno kot pri letalih in avtomobilih. Vprašanje časa je, kdaj bo tudi SpaceX doživel prvo nesrečo s smrtnim izidom.
Druga generacija, nekoliko drugačna tehnologija, vendar SpaceX nikakor ni pionir pri ponovni uporabi komponent, kaj šele, da bi jim v prvem poskusu uspelo v orbito (Falcon 1).