Slovenci smo "avtomobilski" narod

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Glede jajca in kure - v Sloveniji je do te avtomobilske situacije prišlo zaradi zgodovine: ........

Ampak v par letih se bo to po moje spremenilo, goriva bodo toliko dražja, da se marsikomu ne bo več splačalo imeti avta (ali pa samo za vikend izlete), pa tudi sama miselnost ljudi se spreminja - ni več tistega ''moram imeti nov avto, najvišje bmw klase, pa naj stane kar hoče'' ampak se marsikdo zadovolji s kakšnim rabljenim, starejšim avtom, ker mu služi enako dobro (oz. še bolje) kot nov avto.

Prav imaš vprvem stavku in v zadnjem odstavku.

V lepem komunizmu je bilo vlaganje v infrastrukturo (takšno in drugačno) hudo zanemarjeno. Medtem ko so grdi kapitalisti razvijali javni prevoz, smo v Sloveniji rušili tramvaj v Ljubljani. Drugje so postavljali dvotirno železnico, pri nas smo demontirali tire in jih v imenu bratstva in enotnosti vozili na jug.

Ne da se 60 let zaostanka naknaditi v par letih, čeprav bi se marsikaj dalo narediti. Imam občutek, da je težje premakniti miselnost "Nič se ne da!" kot pa zgraditi novo železniško progo.

Pri nas ima še vedno vsak prevoznik svojo vozovnico. Zakaj hudiča pri nas ne morem kupiti vozovnice (za javni promet) Koper-Maribor, potem si pa sam izberem tisto (javno) sredstvo, ki mi je v tem trenutki na voljo (vlak, avtobus, ladja, gondola...). Pa ne mi rečt, da so to ne da - enkrat pojdite v Švico!
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Ni treba nič gradit, le par novih avtobusov kupit in spodobnih vlakov. Vse je še zmeraj tako kot nam je pustil in zgradil druže Tito.

Za začetek kakšni kartomati(sms ticketing itd). zanimive povezave (kot si rekel mb-koper), ob spodobnem času. Kakšno železnško postajo malo prebarvat ne pa da je večina kot iz časov franca jožefa.

Kaj nam pomaga ICS ko pa je 50% časa pokvarjen, vozi pa ali ob 5 zjutraj ali pa ob 3 popodan. Vse ostalo pa z gomulko.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Diablo pravi:
v bistvu gre za sledljivost stroškov... večina folka se sploh ne zaveda kolk ga stane avto. mislijo da je postranska zadeva in da nic ne stane... ko zacnes skupaj gorivo metat in vse ostalo pa vidis.. in ravno taki ki nimajo razcisceno najbolj jamrajo kolk so bogi. Pleh je pac ena taka stvar ki se vidi. Zanimivo , sej nove hise, fasade itd, drug drugemo nekak nismo fauš .... mogoce tudi za to ker pravica bivanja je osnovna in za flat pac ni skoda denarja...za avto je pa druga stvar.

men ni nic hudga, jaz mam pri seb razcisceno in po pravici povedano se mi tudi drugi ne smilijo preveč, sploh jokavci. KJJ.
evil.gif
Se kar strinjam.
Sploh novi avtomobili. Recimo zadnjič sem razmišljal o 17-kah in sem malce šel pogledat cene gum. V bistvu te pridejo 17-ke več kot dvakrat dražje od 15-k. No, lahko sicer vzameš čungalunga gume, ampak ok. Pa to je le ena malenkost. Potem gremo k motorjem. Ja, saj je fajn imet 150+ KM pod kolesi, ampak teh 150+ KM potem stane z registracijo in porabo. Raje imam eno švoh kanto (pri kateri ob prehitevanjih včasih preklinjam, da ne gre več) in si potem najamem eno mrcino za dan dva in si takrat potešim dušo. Ali pa kupiš drugi avto za dušo (cabrio.rox
cool-1.gif
).
In dejansko te avto pride kar precej letno, ko vzameš vse stroške v zakup. Lahko pa te stroške tudi kar oklestiš, je pa res, da potem ne zbujaš zavistnih pogledov sosedov
tongue-1.gif
.
 
Nazadnje urejeno:

Earnhardt

Fizikalc
18. avg 2007
1.352
0
36
Predstavljajte si vožnjo v službo na relaciji Postojna - Ljubljana (Vič - Jamova 39 natančneje). To relacijo sem sam vozil kar nekaj časa.
Z avtom porabiš ob upoštevanju vseh omejitev izpred hiše, kjer živim do omenjene lokacije zjutraj v prometni konici med 30-45 minutami. To je približno enak čas, kot bi ga porabil za prevoz z LPPjem iz Črnuč do Viča. Zjutraj je z LPPjem na omenjeni lokaciji čas bistveno višji.
V relaciji nazaj, pa sem vsekakor "doma" v pol ure.

Sedaj si pa predstavljajte drugo sceno: pridem na izvoz LJ zahod, obrnem na Dolgi most, najdem parkirno mesto (+15 minut). Čakanje na bus, ki ne pride in ne pride, četudi po navadi tam stoji + 5 min). Neumorna in počasna vožnja na vič (+10 minut). Hoja iz postaje do delovnega mesta (+5 min). - čas: 1 ura, od tega dobre pol ure za nekaj kilometrov.

VLAK? 10 minut peš do železnice v Postojni, 1 ura vožnje v zabasanem vlaku, 15-20 minut pešpoti (ne glede na vremenske razmere) mimo Jelinčiča iz tivolske postaje na omenjeno lokacijo (čas: 1:30h v najboljšem primeru).

Potem je potrebno še omeniti povezave in čakanje na vlak itd...

To sum it all up .... ko bodo povezave konkretne, bodo te povezave tudi uporabljene. Prej pa ne. Ljudem je potrebno dati boljšo varjanto, da jo izberejo in ne "naravovarstvenih nasvetov".
smile-1.gif

LP vsem
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
Ni treba nič gradit, le par novih avtobusov kupit in spodobnih vlakov. Vse je še zmeraj tako kot nam je pustil in zgradil druže Tito.

Za začetek kakšni kartomati(sms ticketing itd). zanimive povezave (kot si rekel mb-koper), ob spodobnem času. Kakšno železnško postajo malo prebarvat ne pa da je večina kot iz časov franca jožefa.

Kaj nam pomaga ICS ko pa je 50% časa pokvarjen, vozi pa ali ob 5 zjutraj ali pa ob 3 popodan. Vse ostalo pa z gomulko.

Je "druže Tito" v Sloveniji bolj malo gradil. Železnica je še konkretno iz časa Franca Jožefa, so se pa v Ljubljani pometali ven tiri, so se pometali ven tiri na progi proti Planici (šli so v smer Šabac-Sarajevo, Brčko-Banoviæi, Beograd-Bar), magistralka Ljubljana-Naklo je še vedno taka, kot jo je naredil kralj Aleksander, tistih bogih nekaj kilometrov avtoceste Lj-Postojna pa komaj šteje. Da se ne spomnim ceste smrti Arja vas - Hoče, ki je bila nedokončana avtocesta ravno zaradi tega, ker je bila Slovenija preveč razvita.

Raje si poglej, kaj so v tistem času naredili v gnilem kapitalizmu (Avstrija).

Desetletij razvoja prometne infrastrukture se ne da nadoknaditi čez noč. Recimo, da bomo letos (po 18 letih) približno nadoknadili zaostanek na področju cestnih povezav, čaka naš še 20 let krpanja zaostankov na področju železnice.
 

zajfa

PEPČEK 2007
26. nov 2007
1.022
0
36
Mrzli vrh nad Žirmi
Jah jaz sem zaenkrat zadovoljen s svojim 18 let starim avtom, čeprav bi pa si želel avto, ki bi imel vsaj tisto osnovno opremo (servo, klima, cz,lektrični.p.st....).

lp
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
@all

nekdo ki ima popolnoma rešen stanovanjski problem, in je ljubitel avtomobilizma (kar dosti nas je ki imamo
radi avte) si pač od plače odščipne debel kos za avto. Vsakemu svoje. Eni pa vse zapijejo. Sosed moj
je istega mišlenja, oba solidno zasluzita, pa recimo vozita 10 let staro alfo, pa še jo bota vsaj 5 let, vse kul,
ne data dost na avto, hodita pa nonstop na jadranje, imata jadernico, in gre tadebel del v razne priveze,
vzdrževanje, kredit zanjo še ni plačan... In ogromno potroši zanjo. Zarad mene... Meni jadranje ni nek
fetiš, ko se mi zlušta (zadnje 3 leta se mi še ni, zdaj mogoče malo spet sčasoma), pač recimo grem
s frendi jadrat, spičim jurja za 2 tedna, in mam spet nekaj časa dost.

Stric je obseden z slikami, in ful kupuje umetnine (nič posebnega, samo se nabere dnarja), in še
x primerov bi znal naštet kam ljudje damo denar. Osnova je stanovanje/hiša, ko je ta problem rešen,
pač gre denar v nasldnjo stvar, ki ti je v interesu...

Sodelavec je obseden z potovanji in križarjenjem, gre letno vsaj 6-7 jurjev za razne kube, tajsko, križarke...

Eni pač to dajo v avto. Sam recimo tut nimam drugih interesov kot pa si nekoč kupit soliden avto...
Rad vozim, rad vozim hitro (kolko pač motor dopušča), in vožnja me spravi v dobro voljo, me pomiri,
in je moja "bencinska" za dobro voljo, deloven elan in delno tut dobro ime.

Tut motor si želim, in si ga bom tut kupil. Vse za dušo in za stvar, ki ti vrne voljo do živlenja.
Enim je to jadernica, drugim hiša, tretjim alhkohol, četrtim potovanja, petim (ki jih je največ vrjetno) pa avto/motor...

Jas pravim vsakemu svoje, da bo ja srečen. Druga človek nerabi.
Pa makar je zalizingiran do amena, vsak zase ve kaj dela, kok zmore plačat... In če ga avto stane da makar
večerja samo krompir; če mu je to vredno, hvala bogu.

Nasploh stara generacija ne razume kako lahko mladi tolko potrošimo po kafanah... Tak je trend, taki so
interesi, to nam je v veselje, to nas dela srečne, in kar nas dela srečne, to krepimo.

Boljše zakreditiran do amena, kot pa zapit in brez kredita.
 

Struna

Indijanc
7. jan 2008
290
0
16
43
www.aperion.org
Avto je takorekoč nujno potreben proizvod, brez katerega jaz osebno ne bi mogel... Kar je bilo napisano o 500€+ da se porabi in nič ne dobi, zame ne velja... Jaz imam avto za prevoze tako do službe kot za ostale stvari (koncerti itd.). Povprečno naredim letno 60.000 kilometrov, tako da si življenja brez avta ne predstavljam
grin1.gif
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.869
6.035
113
Kupil sem avto za 16k eur, ki ga mislim voziti vsaj 6 let. se pravi 16k/6 = 2600 eur na leto. Moj letni nivo plače je okoli 13k eur. Pismo pa je vseeno 20% mojega prihodka. Sem mislil da je manj, pa vedarle ni.

Še dobro da auto uporabim tudi v službene namene, da se vsaj malo amortizira. Če ne druga da vsaj registracijo pokrije.
 

jaka33

Pripravnik
5. sep 2007
281
0
16
Sploh ne bi nič dodajal, se popolnoma strinjam s tabo.
Dobro, moram samo nekaj dodat - zakaj folk ne razume, da
(nam) nekaterim tudi avto ali motor nekaj pomeni (za svojo dušo
in užitek).
In ja, stanovanski problem ima rešen, plačo solidno...
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.869
6.035
113
Ja to je res. Samo govora je bilo samo o nakupu avta. Servise, registarvcijo in gorivo moraš itak plačevat neglede kje živiš (če primerjamo Slo z ostalimi EU državami).

Je pa res, da opažam da se veliko ljudi prezadolžuje ravno zaradi avtomobila. To je pač nekako vkoreninjen jugoslovanski nagon, ki je pač še vedno prisoten na naših tleh. Saj lepo je videt nov avto parkiran na dvorišču, ampak samo ob pogoju, da sta dvorišče in hiša pravtako urejena in lepega izgleda. Ne pa da vidmi nov A8 parkiran ob bajti, ki pa nima niti spodobne garaže, hiša pa je z okni ki niso niti dvojno zasteklena.

Jaz sem recimo kupil Opla, čeprav bi takrat lahko novega Audija. Samo razliko sem raje dal na stran, in jo kasneje vložil v stanovanje. Sedaj imam novo kuhno, novo kopalnico, novo dnevno sobo.... Vozim se pa pravtako kot vsi ostali v dražjih avtomobilih. Je pa definitivno večji užitek se vsest v urejen dom, kot pa v nov avto.
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
355
83
39
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
Javni prevoz je še zmeraj na nivoju 80ih let, brez napredka. Železnice so katastrofa, od javnih prevozov edino "solidno" fukcionira LPP, vse ostalo je užas.

Do konca 80-ih je bilo v naših koncih kar se avtobusov tiče super. V 20 km oddaljeno mesto so peljali 4-je sedaj je eden.

Čez vikende jih sploh ni, včasih so vozili vsak dan, tudi popoldan in zvečer.

Potem je pa gnili kapitalizem požrl večje in eno veliko firmo (čez 2000 zaposlenih) in je bilo konec. Prej so namreč te firme plačevale avtobusne prevoze za svoje delavce.

Prej je bil pri hiši en avto, zdaj pa ima 5 članska družina 5 avtov.
 

mitja

Pripravnik
29. jul 2007
430
0
16
....poštimat vozne rede in uvest dodatne linije, pa čeprav te nosijo zgubo....(itak zgubo pokrije država)
tiste na stolčkih je strah da linija nima +0....najprej naj uvedejo to, da se ti bo avtobus vsakih 20 minut peljal pod oknom, pa tudi če je prazen....šele na to bom začel razmišljat zakaj se ne usedem na ta avtobus....
človek bo začel uporabljat neko drugo alternativo samo takrat, ko bo videl da obstaja neka boljša od tiste katero sedaj uporablja...
doma smo 4 pa 5 avtov.....do busa imam 30 min hoje (tudi nekaj klanca)....zakaj se pod mojim oknom ne pelje avtobus??...zakaj je postaja tako daleč?.....zakaj pelje vsako uro iz te postaje.....zakaj ne vozi ponoči....
.......................za vsak slučaj bom nabavil še en avto za rezervo..................:D

p.s. železnica kupuje nove strojčke.....