Skuter - polnjenje akumulatorja

NAVI_boy

Fizikalc
29. nov 2007
2.368
0
36
Rabim par nasvetov, predno kupim nov akumulator ali pa še kaj drugega. Torej, imam kitajca ( boatian ), star je dve leti in do nekaj mesecev nazaj je vžigal z zaganjačem brez problema. Čez zimo se mi je akumulator izpraznil. Zadnjič sem ga napolnil, vode v celicah ni zmanjkalo, kljub temu sem jo malo dolil in motor je spet normalno vžigal. Naredim nekaj lokalnih voženj in eno malo daljšo, skupaj okoli 200 km in akumulator je spet prazen. To je vse ok, sem pomislil, je pač crknil, kitajska stvar, narejena ena proti približno, bom pač zdaj kupil boljšega. Ampak sem še prej preveril z voltmetrom, če se sploh polni med delovanjem motorja. In se ne. Torej, prazen ali slab akumulator je v motorju, voltmeter kaže 12,xx V, ko ga štartam na gumb, takoj kaže 2 ali 3 V, motor se seveda ne zažene. Ko ga štartam na nogo, pa voltmeter pri akumulatorju še vedno kaže prvotno napetost kot na začetku. Če bi ga alternator polnil, a nebi moralo kazati okoli 14 V ? Če dam plus klemo dol iz akumulatorja, motor normalno dela, ko pa dam voltmeter na to plus klemo in na maso, pa ne pokaže nič. Torej ni toka iz alternatorja ? Tudi ko motor dela in dam gas, luč bolj zasveti, neglede na to, ali je akumulator priključen ali ne. Kje bi bil torej problem ? Menjati akumulator ali pa ga sploh ne polni med delovanjem motorja in menjati kaj drugega ?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Jaz bi ti svetoval, da se zapelješ do avtoelektričarja da pogleda ali je šel regler/alternator oz. ali je odšel accu.

Po moje je odšel accu, ki v tem cenovnem rangu držijo nekje 2 leti.
A ni ravno finta v tem, da ko crkne accu, da se ne more več polniti
smile-1.gif


Moč je izgubil a ne, ko nima porabnika je 12, ko ga ima pa pade na 2,3, kar pa ni več dovolj za vžig.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.655
113
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Moč je izgubil a ne, ko nima porabnika je 12, ko ga ima pa pade na 2,3, kar pa ni več dovolj za vžig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery

These are general voltage ranges for six-cell lead-acid batteries:

* Open-circuit (quiescent) at full charge: 12.6 V to 12.8 V (2.10-2.13V per cell)
* Open-circuit at full discharge: 11.8 V to 12.0 V
* Loaded at full discharge: 10.5 V.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #488

Priznam, da nisem strokovnjak za elektriko.
Kakšen nasvet je mogoče potegniti iz tvojega posta Yugoslovanski mehanik?
smile-1.gif

Mislim, da potrebuje uporabnik bolj praktičen nasvet in ne "cviklan" prepis iz Wikipedije.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.655
113
Pomen da če mu accu pade na 2-3V ko je obremenjen da je nekaj tud narobe z njim!

Mam podobna doživetja na svojem Scooterju.......ko ga napoilniš nekaj časa dela.....ampak slab accu se tud slabo polni in slej ko prej si na istem!

Meni osebno je ugašal med vožnjo ko sem bremzal.....štoplampa je dodatnih 21W plus sprednje in zadnje pozicijske in je accu počepnu....kljub delujočemu motorju in alternatorju....kupu novga in je blo s5 vse BP.
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.234
1
38
Po mojem mnenju in simptomih, katere si napisal, mislim, da imaš težavo z alternatorjem, posledično imaš prazen akumulator.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.655
113
Pomojem rab samo nov accu........tud sam sem lani kupil novega....naredil z njim cca 500km.....in ker se mu čez zimo nisem posvečal bo letos s5 najverjetneje moral po novga v trgovino
smile-1.gif


Z accujem se morš čez zimo skos ukvarjat....polnt....pa kako malo žarnico gor da ga počas prazne...pa s5 napolnit...potem ima kondicijo...čene boš pa vsako poletje novega kupoval
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Še malo razlage k napisnim vrednostim (ki drugače vse popolnoma držijo)... Če ima napolnjen accu po dnevu ali dveh normalne uporabe vozila napetost pod 12,5 V je zanič. Polno napolnjen accu ima napestost med 12,6 in 12,8V. Med zaganjanjem motorja pa accuju ne sme pasti napetost pod 10 V (v takem primeru se v avtu lahko prižge že lučka za ABS)...
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.234
1
38
Kaj misliš, da če je prazen accu, da bo še vedno dajal 12V? Če bi, potem ga ne bi bilo treba nikoli polniti.

Ti si imel pa dodaten simptom, torej ti je motor ugašal, kar pomeni, da je bil accu v stiku.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.655
113
Hotel sem samo rečt da če je na 2-3V da je pa že najverjetneje za odpis.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
Jaz sem mel isti problem letos. stari akumulator, sem ga spomladi dal filat ker je bil čist prazn, pa je mel pol nekaj čez 12 V neobremenjen. Ven pa ob obremenitvi ni dal niti tolk, da bi štopluč zagorela. Tako da ja... ko je hin lahko ma vseeno 12 V na sponkah ko ni obremenjen.
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.234
1
38
Nam je kolega lepo opisal problem.
Ko je neobremenjen ima 12.xxV.
Ko ga obremeni (začne štartat), pade napetost na 3V, kar pomeni, da je akumulator prazen.
Ko je skuter v teku ima napetost neobremenjenega akumulatorja, torej 12,xx, moral pa bi imeti okrog 14V, kar pa pomeni da mu ne fila alternator. Torej je portebno najprej porihtat alternator, da bo filal, nato pa preverit, ali je accu še dober, ali bi zaradi pokov tudi potreben menjave.
Glede na to, da je mojster lepo opisal problem in zadeve lepo premeril, nima dveh levih rok. Najbolje je, da preveri regler. Na skuterje se ne spoznam, ampak če je kitajski so za pogledat krtačke, če lepo sedejo na obročke. Sam sem imel enkrat pri avtu zanič diodno ploščico, kjer pa sem samo menjal diodo.
 

NAVI_boy

Fizikalc
29. nov 2007
2.368
0
36
Tusi ima prav, pravtako tudi ostali, kar se tiče akumulatorja. Čez zimo se mu res nisem posvečal, tu pa tam sem malo vžgal motor.
Sem vzel sedež dol, da sem imel večji pregled nad motorjem skuterja, pa preprosto nisem našel kabla, ki bi šel iz alternatorja. Debel rdeč kabel ( plus ) gre iz akumulatorja do neke škatlice, ki je malo manjša od cigaretne škatle in od tod naprej do zaganjača, drugih kablov iz mašine ven ni, sploh pa tako debelega, kot je rdeč plus kabel.
Da je akumulator uničen, ni panike, bom že dal tistih 20 eur, zdaj me zanima še predvsem to, kako ugotoviti, ali dela polnjenje, ker kot sem rekel, drugih kablov ven iz motorja ni.
 
4. jun 2008
328
0
16
Oberkrain
Kar sem prebral, meni nic drugega ne pride na misel, kot pa da je aku slab.
Osebno sem samo 1x pustil aku cez zimo v motorju, in neglede kolko sem ga polnil, magari 2dni vkup, po dveh dneh sem sel po novega.
Zdaj pa na koncu sezono vedno dolijem tekocino, ga napolnim in spravim kar v svojo sobo, da je celo zimo aku na sobni temperaturi. Obstajajo tudi neki "hisniki", ki ti aku praznijo in polnijo (optimalno delovanje), ma nisem za te zadeve, moppy aku star 5let, se vedno dela pri moji uporabi.
Drugace pa ce bos sel iskat nov aku, ti priporocam louis.de v Villachu, nekaj let nazaj ko sem imel se piaggio zip sp, je pri nas stal aku 25-30e, v louis.de pa sem placal celih 6e in malenkost.
 

NAVI_boy

Fizikalc
29. nov 2007
2.368
0
36
Že prepozno, sem ga že naročil za 35 eur, dobim v četrtek.
Zdajle sem žarnico menjal in da bi videl, če dela, sem dal starega nazaj noter. Pa zmerim, koliko V dobi žarnica, če je akumulator prazen. Pri prostem teku dobi 11 - 12v, ko pa dodam gas, pa nabije do 28V ! Nič mi ni bilo jasno, po moje mi je crknilo še kaj drugega, kot samo akumulator.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.655
113
Citat:
Uporabnik NAVI_boy pravi:
Tudi ko motor dela in dam gas, luč bolj zasveti, neglede na to, ali je akumulator priključen ali ne. Kje bi bil torej problem ?

Iz tega jaz sklepam da mu alternator dela in da je problem u falš accuju! Ali se motim?
 

NAVI_boy

Fizikalc
29. nov 2007
2.368
0
36
Je možno, da če je akumulator tako zhjeban, da gre ves štrom mimo njega ? Kakšna varnost ali kaj podobnega ? Kolega je bil pri meni in na njegoven štirikolesniku izmerim, koliko mu polni akumulator, da sem se prepričal, da me slučajno inštrument ne hjebe in lepo pokaže 14.4 V, pri meni pri akumulatorju ne pokaže nič, kot da ne dobi štroma iz alternatorja. Ampak aku je popolnoma prazen, prižgem motor na nogo in izmerim, koliko V dobi žarnica, tam pa prikaze 12v pod prostim tekom, ko dam gas, pa nabije do 28v. Od kje torej toliko toka, če je aku čisto prazen ? S temi skuterji nimam izkušenj, se pa zdaj sproti učim in upam, da je res samo akumulator kriv za vse. Več bom vedel, ko vstavim novega.