Senzorji tlaka v ventilčkih

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Kake probleme imate eni v življenju. 30+ let pumpam na črpalkah, pa nikoli problemov. Kaj je narobe z mano?
Nimaš merilnika tlaka, ki bi bil kaj vreden in se ne sekiraš. Jaz tudi ne.

Potem ti pa uturijo TPMSje v avto, napumpaš, spelješ in... števec teži s TPMS alarmom in piska ko strgan. Ko kar se da dobronamerno to opišeš na netu, ti nekateri morajo razložiti, da ne znaš pumpati gum in da si komplikator sto na uro. Kaj težiš, pameten človek gre lahko tudi brez tega skozi življenje... :fredi: Top kekz ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.171
3.634
113
Marlbor
Nimaš merilnika tlaka, ki bi bil kaj vreden in se ne sekiraš. Jaz tudi ne.

Potem ti pa uturijo TPMSje v avto, napumpaš, spelješ in... števec teži s TPMS alarmom in piska ko strgan. Ko kar se da dobronamerno to opišeš na netu, ti nekateri morajo razložiti, da ne znaš pumpati gum in da si komplikator sto na uro. Kaj težiš, pameten človek gre lahko tudi brez tega skozi življenje... :fredi: Top kekz ;)
Koliko krat letno pa ti umerjaš te senzorje? Se zgodi večkrat, da kaže premajhen tlak, pa ga resetiram in potem ne jamra več. Tak da se na njih niti malo ne zanesem ...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Edit: bom drugače napisal, če si bil vsaj na pol resen: pravih TPMS senzorjev se ne da resetirati (in, kot sem že pisal, delujejo preseneteljivo zanesljivo), vsaj na japancu te opcije nimam.

Resetira se jih (menda, tudi tega mi še ni bilo treba početi na korejcu) morda na avtih, ki merijo tlak posredno, prek ABs senzorjev?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Ker imajo TPMSji (menda) življ. dobo nekih 8 let se zdi to mnogo mnogo manj od povprečne pumpe (na pumpi), in mnogo manj 150 kilskih opic s premočnimi tacami jih dobi v roke ne vidim potrebe po dodatnem umerjanju, tako so bili tudi zasnovani in narejeni. Te zahteve v navodilih za uporabo avta ni.

Pumpe (na pumpi) bi se seveda moralo redno umerjati.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.474
2.657
113
Mislim, da ti ne veš o čem se govori pri "umerjanju" TPMS.

Po vsakem pumpanju gum se s ponastavitvijo v "spomin" avta vnese obstoječa vrednost kot pravilna - tega pa ne delaš pri ABS sistemu.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.474
2.657
113
Odkrito se ne spomnim več ali sem na BMWju po pumpanju kaj ponastavljal, ampak mislim da ne, zdaj na C5 Aircross pa, pa sta oba ABS, razen če sem za C5 že pozabil od pomladi - bom čez pol meseca preveril kateri sistem imam sedaj.

V bistvu ABS sistem "meri" razliko med vrtenjem gum na isti osi, če je ena bolj prazna se drugače vrti kot druga.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Mislim, da ti ne veš o čem se govori pri "umerjanju" TPMS.

Po vsakem pumpanju gum se s ponastavitvijo v "spomin" avta vnese obstoječa vrednost kot pravilna - tega pa ne delaš pri ABS sistemu.
Imaš zares TPMSje v avtu?

Vsaj japonski TPMSji tega ne poznajo... Avto ima hardcodane vrednosti varnih tlakov in če kateri od TPMSjev izmeri manj (ali več ?)), javi alarm.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Odkrito se ne spomnim več ali sem na BMWju po pumpanju kaj ponastavljal, ampak mislim da ne, zdaj na C5 Aircross pa, pa sta oba ABS, razen če sem za C5 že pozabil od pomladi - bom čez pol meseca preveril kateri sistem imam sedaj.

V bistvu ABS sistem "meri" razliko med vrtenjem gum na isti osi, če je ena bolj prazna se drugače vrti kot druga.
Verjetno v avtu nisi imel TPMSjev v ventilih?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.763
113
Imaš zares TPMSje v avtu?

Vsaj japonski TPMSji tega ne poznajo... Avto ima hardcodane vrednosti varnih tlakov in če kateri od TPMSjev izmeri manj (ali več ?)), javi alarm.
Yota je japonski in se nastavi...
100% na yarisu (to nisn ziher al je vintil al abs) in rav4 (ventil)
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.797
819
113
toti Maribor
Kaj ti tony pišeš na pamet, ali se delaš butla. Jaz imam Toyoto Corollo in lahko TPMS nastavim na katerokoli vrednost po pumpanju. O kakšnih tovarniških nastavitvah TPMS ti govoriš??
 

B81

22. jul 2007
37.303
10.675
113
Sam mu lahko poves, koliko je izmeril?
Kaj ni to njegova primarna naloga?
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.797
819
113
toti Maribor
Ne koliko je izmeril, ampak ga nastaviš na trenutno vrednost, ki jo potem kontrolira. Če napumpam na 2.1 in jih resetiram, bo držal vrednost 2.1. Če jih napumpam na 2.8 in jih restiram, bo držal 2.8 itd.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.125
4.101
113
Ne koliko je izmeril, ampak ga nastaviš na trenutno vrednost, ki jo potem kontrolira. Če napumpam na 2.1 in jih resetiram, bo držal vrednost 2.1. Če jih napumpam na 2.8 in jih restiram, bo držal 2.8 itd.

V bistvu ne bo, majo ti sistemi (preko senzorjev v ventilih) precej tolerance, tam 0.5 bar ponavadi. Torej če ti nastaviš točko "ok" na 2.1 bar potem ti bo začelo opozarjat pri 1.6 bar. Kar je čisto ok, ker tlak v gumi ti bo med sezono nihal vsaj za 0.3 bar in bi dobil false opozorila. Ena vozila imajo opcijo nastavljat tlake v absolutni vrednosti (ali vsaj opcijo prikaza), samo je vedno manj takih.

Pri ABS senzorjih je pa še malo bolj zakoplicirano ker merijo obseg gume (obrat na razdaljo) in zaznajo padec tlaka ko se hitrost oz. frekvenca obrata spremeni napram ostalim gumam oz. glavni rotaciji pogonske osi (senzor na menjalniku). Da se obseg dovolj spremeni glede na tlak je odvisno tudi od same gume, recimo presek precej vpliva na tole in nizkopresečne imajo precej večjo sposobnost držanja oblike kot balonarce, pa potem tudi pri tipu recimo ojačane gume (XL nosilnost, razne AT) se precej kasneje posedejo kot pa klasične cestne gume. Tako da senzor na ABS bo tudi zaznal padec tlaka šele ko bo guma že precej mehka in na tleh.