S kolesom po avtocesti

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Citat:
Uporabnik Mare2 pravi:
S kolesom iz Ljubljane v Portorož.

Kje je varneje? Po avtocesti torej po odstavnem pasu popolnoma po desni strani ali po drugih cestah, kjer te divjaki z avtomobilom prehitevajo 5 cm mimo tebe s 129 km/h?

Zakaj pa bi šel s kolesom sploh tja? Kolesarjoi so prav [censored], od vožnje vzporedno, do tega, da se ne držijo roba..kaj šele kakšni "kolesarji", ko tirajo tisto zadevščino 50kmh in ves vesel sredi ceste, kako je hiter...
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.003
-1.289
113
darjan, a ti imaš kolo?
smile-1.gif
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Jaz sem bil včasih na kolesu skoraj vsak vikend od pomladi do jeseni. Otvoritvena tura je bila vedno Ljubljana - G.Martuljek. Poletne počitnice smo preživljali s kolesarskimi turami (Lj-Dubrovnik, Črna gora, Slovenija). In vedno in povsod smo bili kot kolesarji do voznikov osebnih vozil obzirni, kar za mene pomeni, da voziš eden za drugim čim bolj ob robu. In v 99% primerov so bili tudi vozniki avtov zelo obzirni napram nam.

Danes pa videvam veliko kolesarjev, ki mislijo, da lahko na cesti počno čisto vse. Ko sem se v soboto vračal s hribov se peljem z Ljubelja proti Podljubelju in na tistih ovinkih dva kolesarja vozita eden zraven drugega in se imata fino. Za njima pa kolona vozil. Ko jima je eden izmed voznikov prijazno potrobil (komaj slišen kratek beep) mu je zunanji kolesar začel kazati sredinca in pri tem skoraj zapeljal pred moj avto (sem moral malo bremzati in potrobiti, da se je umaknil).

Žal mi je, da je takih prenapetih, preveč vase zaverovanih (nasicističnih) kolesarjev vedno več in le ti delajo sramoto tudi nam ostalim. Moje kolo zaradi drugih prostočasnih aktivnosti že tri leta počiva in ko bom zopet začel kolesariti bodo imeli o nas (kolesarjih) vsi slabo mnenje.

Darjana tako kar razumem čeprav je dejstvo, da morajo tudi avtomobilisti spoštovati kolesarje česar Darjan s tem prispevkom ne izkazuje.
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.003
-1.289
113
Se mi je kar zdelo, da tvoje kolo več let počiva v miru, saj bi v nasprotnem primeru vedel, kakšni bedaki so nekateri vozniki v primeru srečanja oz. prehitevanja kolesarjev, najbolj pa, ko kolesar v isti smeri vozi naravnost, voznik pa zavija desno.

Seveda ne govorim tu o avtocestah.

Si že pozabil?
smile-1.gif


Sicer pa priporočam, zajahaj kolo za zdravo telo.
 

Egonislaw

Fizikalc
12. dec 2007
2.600
-4
38
Mb
www.pkr.com
110. člen ZVCP-1

(1) Na avtocesto ali cesto, rezervirano za motorna vozila, lahko zapeljejo in vozijo po njej le vozniki motornih vozil in skupin vozil, ki po deklaraciji proizvajalca dosegajo hitrost, večjo od 60 km/h.

(2) V promet na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, se sme voznik vključiti in izključiti le na označenih priključkih.

(3) Vozila, ki že vozijo po smernem vozišču avtoceste ali ceste, rezervirane za motorna vozila, imajo prednost pred vozili, ki se vključujejo v promet na tej cesti.

(4) Voznik, ki se z motornim vozilom vključuje v promet na avtocesti ali cesti, rezervirani za motorna vozila, mora voziti po pospeševalnem pasu in se z ustrezno hitrostjo vključiti v promet, pri tem ne sme ovirati ali ogrožati vozil, ki vozijo po njej.

(5) Voznik, ki se izključuje iz prometa na avtocesti ali na cesti, rezervirani za motorna vozila, se mora z vozilom pravočasno pomakniti na desni prometni pas in brez zmanjševanja hitrosti zapeljati na začetek zaviralnega pasu.

(6) Na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer, morajo motorna vozila voziti po skrajnem desnem prometnem pasu, ki ni zaseden z vozili v koloni.

(7) Na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, ki ima tri ali več prometnih pasov za promet vozil v eni smeri, smejo vozniki tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t, in vozniki vozil in skupin vozil, daljših od 7 m, voziti le po dveh prometnih pasovih, ki sta na desni strani smernega vozišča.

(8) Pri vožnji ponoči z zasenčenimi žarometi po avtocesti ali cesti, rezervirani za motorna vozila, ki ima dva ali več prometnih pasov za vožnjo v eno smer, hitrosti ni treba prilagoditi vidni razdalji:

– če so dobro vidne pozicijske luči spredaj vozečega vozila;

– če je rob vozišča oziroma robnega ali odstavnega pasu označen z odsevniki za označevanje poteka ceste;

– če so pričakovane ovire pravočasno vidne tudi brez uporabe žarometov z dolgim snopom svetlobe.
(9) Na vozišču avtoceste in ceste, rezervirane za motorna vozila, je prepovedano obračanje, vzvratna vožnja, ustavitev ali parkiranje.

(10) Na odstavnem pasu je prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev, razen ustavitve v sili.

(11) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko vozijo in ustavijo na odstavnem pasu vozila izvajalca rednega vzdrževanja avtoceste pri pregledu in vzdrževanju ceste ter pri izločanju vozil, vozila policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in vozila inšpektorjev pri opravljanju inšpekcijskega nadzora. Pri tem morajo biti označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami.

(12) V primeru zastoja prometa morajo vozniki pustiti med kolonama vozil, ustavljenima na prometnih pasovih, ki sta najbližje levemu robu smernega vozišča, dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil.

(13) Pešci ne smejo stopiti na avtocesto ali cesto, rezervirano za motorna vozila, ali hoditi po njej.

(14) Prepoved iz prejšnjega odstavka ne velja za:

1. policiste pri opravljanju uradne dolžnosti;
2. osebe, ki opravljajo ogled prometne nesreče ali so vključene v ogled;
3. zdravstvene delavce, gasilce in druge osebe, ki nudijo in zagotavljajo potrebno pomoč;
4. inšpektorje, pristojne za nadzor cest in druge pooblaščene delavce, kadar nadzirajo stanje ceste;
5. delavce, ki delajo na označenem gradbišču na avtocesti ali cesti, rezervirani za motorna vozila;
6. delavce izvajalca rednega vzdrževanja ceste pri opravljanju delovnih nalog;
7. izvajalce izrednega prevoza, ki zaradi okvare obstane na avtocesti, pri označevanju ovire.

(15) Z globo 30.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik ali pešec, ki ravna v nasprotju s prvim ali šestim ali sedmim ali trinajstim odstavkom tega člena.

(16) Z globo 40.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s četrtim ali petim ali enajstim ali dvanajstim odstavkom tega člena.

(17) Z globo 50.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z drugim ali devetim ali desetim odstavkom tega člena.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Citat:
Uporabnik Mare2 pravi:
Se mi je kar zdelo, da tvoje kolo več let počiva v miru, saj bi v nasprotnem primeru vedel, kakšni bedaki so nekateri vozniki v primeru srečanja oz. prehitevanja kolesarjev, najbolj pa, ko kolesar v isti smeri vozi naravnost, voznik pa zavija desno.

Seveda ne govorim tu o avtocestah.

Si že pozabil?
smile-1.gif


Sicer pa priporočam, zajahaj kolo za zdravo telo.

No, pa se spet žali... bedaki vozniki, bedaki kolesarji, bedaki gor, bedaki dol.
Si pa zapisal tudi eno dejstvo: nekateri vozniki in ne vsi. Tako kot so nekateri kolesarji prenapeti in ne vsi. Dejstvo je, da je v prometu vedno več ljudi nestrpnih a se mi zdi res butasto, da nek kolesar sam ali s kolegom namenoma zaseda celoten vozen pas in se obnaša kot opica. Seveda velja tudi obratno.

Potem je pa zanimivo, ko se po forumih bere kako eni pljuvajo druge, drugi pa prve. To je verjetno posledica tega, da smo ljudje v veliki večini skrajno egoistična bitja. Ko smo kolesarji mora biti cesta namenjena nam, ko smo vozniki avta je zopet cesta naša, ko smo pešci mora prvi avto ustaviti pred prehodom, ko smo vozniki se nam zdi, da bi pešec lahko počakal, da gre kolona mimo... pa še nešteto življenskih situacij bi lahko naštel, ki dokazujejo naš egoizem.

Dokler vidim voznike, ki trobijo izgubljenemu turistu, pešce, ki izven prehoda skočijo pred avto in mislijo, da so cari, kolesarje, ki kažejo sredince in kolnejo namesto, da bi bili sproščeni, roleriste, ki posiljujejo vse na pločnikih, tovornjakarke, ki so tako ali tako klasa zase... se sprašujem kako to, da je pri nas tako malo infarktov. Je pa dejstvo, da je veliko ljudi s psihičnimi motnjami saj neracionalno reagiranje in popolna odsotnost empatije ne bi smela biti lastnost sodobnega človeka.
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.003
-1.289
113
Citat: Si pa zapisal tudi eno dejstvo: nekateri vozniki in ne vsi.

Saj gre vedno za nekatere. Se strinjam s tabo.
smile-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Nimam kolesa, a kolo ne more biti kot primarno transportno sredvso za "medkrajevne" trase. Lahko je za lepo po mestu, ali rekreacijsko. Vsekakor pa to ne pomeni, da se gre blamirat na neko turo po sloveniji, itd, da bi se moralo uporabljati avtoceste. To so profi športniki, ki imajo urejeno spremstvo, etc... če pa je nekdo rekreativen kolesar, pa ima veliko urejenih poti in ne avtoceste.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
No no... se strinjam, da kolo nikakor ni za avtocesto. Nikakor se pa ne strinjam, da ni za neko turo po Sloveniji ali celo precej širše. Seveda po cestah, kjer lahko vozi (torej brez avtocest in brez cest rezerviranih za motorna vozila). Verjetno veš, da v evropi obstajajo tudi tako imenovane kolesarske transverzale in celo pohodniške transverzale, ki so namenjene točno temu, kar ti, če prav razumem, imenuješ "blamiranje". In tu ne gre za profi športnike ampak za rekreativce.

Osebno priznam, da moram zopet priti v kondicijo (recimo do konca tega leta) a povprečen rekreativni kolesar z lahkoto naredi 80km na dan (z recimo 18-20 kg opreme).
 

escort

Pripravnik
19. maj 2009
348
11
18
Citat:
Uporabnik Ganesh pravi:
No no... se strinjam, da kolo nikakor ni za avtocesto. Nikakor se pa ne strinjam, da ni za neko turo po Sloveniji ali celo precej širše. Seveda po cestah, kjer lahko vozi (torej brez avtocest in brez cest rezerviranih za motorna vozila). Verjetno veš, da v evropi obstajajo tudi tako imenovane kolesarske transverzale in celo pohodniške transverzale, ki so namenjene točno temu, kar ti, če prav razumem, imenuješ "blamiranje". In tu ne gre za profi športnike ampak za rekreativce.

Osebno priznam, da moram zopet priti v kondicijo (recimo do konca tega leta) a povprečen rekreativni kolesar z lahkoto naredi 80km na dan (z recimo 18-20 kg opreme).

467716-post_slo.gif


se popolnoma strinjam. vozniki avtomobilov bi se morali zavedati, da je kolesar popolnoma enakopraven udeleženec v prometu. ampak žal je v sloveniji čista utopija, tako da me je zmeraj strah, ko moram na kakšni regionalni cesti zavijat levo (vsi ki ste to že počeli veste o čem govorim).
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
Kolesarji bi se pa moral zavedat, da tudi za njih veljajo pravila in predpisi.
Sam sem oboje in posledično besen na vse neprilagojene osebke, ne glede na to a držijo volan al balanco.

Žal moram rečt, da jih med kolesarji večji procent. Vožnja vštric je prej pravilo kot izjema, da bi kdo nakazal kam misli zavit je čista utopija, luči v temi pa tud noben nima. Važn da ma fensi dres pa čelado.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
tudi sam opažam da je odstotek debilov na kolesih precej večji kot v avtomobilih. pa sam tudi dosti prekolesarim in tako vidim iz obeh perspektiv. se pa kolesarji delijo v 2 skupine: profi in regular. profi so ponavadi prepotentni do amena, trdno prepričani v svoj prav, da imajo neverjetno brzino in so tako enakovredni avtomobilom,... regular pa so tisti, za katere lahko rečemo da so čudni, zabiti. to seveda ne velja za vse, ampak nažalost za vedno več
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
pobrisano ker vidim da je slika simbolična?
Samo vprašanje na prejšnjo dolgo mojo objavo?
Kako je bil kolesar ob peti uri osvetljen?
 
Nazadnje urejeno: