Adrie ne bo kupil nihče - že približno 5 let vsak mesec v medijih slišimo 'smo v resnih pogovorih z _____ (vstavi poljubno: Rusi, Katarci, Indijci itd). Letalske družbe zgolj čakajo, da potone (in najbrž se bo z odločitvijo Evropske komisije to tudi zgodilo), in da nekdo prevzame trg (Ryanair ali Wizzair). Takšen scenarij se je že odvil na Madžarskem, kjer je potnike Maleva prevzel Wizzair, zgodil pa se bo še na Poljskem (LOT), Cipru (Cyprus airways), v Latviji (Airbaltic) in najbrž še kje. Vse omenjene države imajo v lasti letalske družbe, ki poslujejo slabo, in ki bi se eventualno lahko rešile z državno pomočjo, ki pa seveda ni dovoljena. Obenem morajo konkurirati nizkocenovnikom, ki so si sestavili svojo delovno zakonodajo (večina kadra zaposlenega prek delovnih agencij, malo ali nič redno zaposlenih, prepoved sindikatov itd.), pri čemer pa je EU tiho. V duhu 'prostega trga' in 'konkurence' se bo zgodilo, da bo čez 30 let v EU cca 5 letalskih družb (enak trend se dogaja po vsem svetu).Citat:
Uporabnik lafarge pravi:
Citat:
Precej boljša bi bila normalizacija razmer v Adrii in potem prodaja. Pod pojmom normalizacija razmer mislim predvsem na vodstvo, ki ne krade.
A si ti resn... pod politično nastavljenim vodstvom... Prodat za 1 eur skupaj z terjatvami... pa še to ne vem če bi kdo sploh kupil....
Citat:
Uporabnik Sova2 pravi:
Meni se prav želodec obrača, ko berem o "prošnji" s strani RyanAir-a, naj EC pohiti s preiskavo državne finančne pomoči Adrii Airways. Če bi tovrstno prošnjo objavil kdo drug, bi še razumel, ne pa od RyanAira - družbe, ki nemoralno izkorišča svoje zaposlene in jih sili v zlorabo pravil varnosti v letalskem prometu. Družba, ki zahteva od svojih zaposlenih, da preko svoje Ltd. firme izbegavajo plačevanju davkov. Družba, ki zavoljo dobička hvata vse možne krivulje, pa ni važno ali pri tem krši ne samo pisane, ampak tudi fizikalne zakone letenja. Kronski dragulje so pa nedvomno prikrite P2F sheme (za tiste, ki ne poznate Pay-To-Fly schemes: RyanAir namesto izkušenih pilotov preferira zaposlovanje neizkušenih pilotov (ki obupano iščejo 1. zaposlitev) pod pogojem, da si piloti sami financirajo Type Rating na 737 - šolanje, ki naj bi ga kril letalski delodajalec ob polni in nezmanjšani osnovni plači pilota. RYR tako služi denar ne le s prodajo potniških sedežev, ampak tudi s prodajo pilotskih sedežev. Poleg dumpinških cen, P2F shem, davčnih malverzacij, ob kršenju letalskih predpisov ustvarjajo precej dober prihodek tudi s pomočjo subvencij, ki jih RyanAir prejme od lokalne skupnosti in turističnih zbornic (pod idejo, da bo uvedba low cost linije revitalizirala lokalni turizem), in finančni tok tovrstnih subvencij izvira od države - t.j. davkoplačevalski denar ... Se pravi: prav je, da bi slovenski davkoplačevalci subvencionirali RyanAir-ove linije iz npr. LJLJ ali LJMB, po drugi strani pa EU strogo preganja finančno pomoč načrtno oslabelemu nacionalnemu prevozniku. Adria Airways je v zadnjih 10 letih ob upoštevanju povprečnega letnega prihodka preko plačevanja davkov in prispevkov prispevala v državno blagajno vsaj 4x več, kot pa je država kot lastnica v zadnjih nekaj letih pomagala Adrii Airways nazaj. Na drugi strani pa RyanAir svoje davčne napovedi za nekatere svoje baze sploh ne oddaja v državah, kjer ima te baze. ... Zaradi vsega tega RyanAir-u rečem zgolj: "Foxtrot - Oscar".
Adriini piloti vedo o izvoru finančnih težav in vsakoletnega katastrofalnega rezultata poslovanja. Nekateri vzroki so že našteti na tej in prejšnji strani: nesposoben menedžment, strankarsko kadrovanje, nepotizem, klientelizem, škodljive in izčrpljujoče pogodbe, nepripravljenost na menjavo neustrezne flota - predvsem CRJ-ji. Potem je tu še neugodna pogodba (brez opt-out opcije) pri najemu A319. Nesmiselnost investicije za nov HQ, od česar je imelo korist zgolj nekateri posamezniki in združbe. Vehementno izplačevanje nerealnih potnih idr. stroškov. Sklepanje pogodb za nepotrebne storitve, katerih finančni učinki zopet služijo zgolj nekaterim posameznikom. Katastrofalen marketing in PR. Pa še bi lahko našteval. Posledice pa trpijo tako kot vedno - uporabniki njihovih storitev in zaposleni. Preden kdo omeni plače pilotov kot vzrok za finančne težave: Osnovna plača kapitana pri Adrii Airways je bila pred lanskim večkratnim nižanjem že takrat nižja od takratne plače kopilota pri RyanAir.
Tako kot v športu, velja tudi v poslu: Ko te konkurenca prehiti, si za poraz kriv popolnoma sam. Težava Adrie Airways ni RyanAir ali EasyJet ali WizzAir. Težava Adrie Airways je njej sami - menedžment in dejstvo, da je njen lastnik država. Soodgovorni pa so vsekakor tudi zaposleni sami, ker niso pravočasno preko vzvodov, ki so jim na voljo, javno opozarjali na nepravilnosti.
Vsi zaposleni vidijo, kaj se dogaja s to, nekoč uspešno firmo. Na sestankih je vedno prisoten predstavnik zaposlenih, kabinskega osebja in pilotov. Vse informacjie imajo pred seboj. Ni mi jasno, zakaj zaposleni ne uporabijo vzvodov, ki so jim na voljo, zakaj Sindikat prometnih pilotov javno ne opozori na nepravilnosti ... Ali si resnično tistih cca. 100 pilotov želi, da gredo s trebuhom za kruhom, leteti v Azijo ali na Bliznji Vzhod, kjer bodo službovali kot moderni služabniki, delali za bakšiž, brez Evropejcem samoumevnih pravic, ob slabi zdr. oskrbi in neprimernih bivanjskih pogojih, in vkolikor so dovolj pametni svoje familije ne bodo vlačli s seboj, in bodo svojo ženo, otroke in bližnje videli zgolj prek Skypa, mogoče 1x na mesec za nekaj dni tudi osebno.
Vojaški piloti so pred leti prek svojega Sindikata vsaj imel jajca stopiti pred kamero, in opozoriti na težave in nepravilnosti, ki so se dogajale.
Pasivnost kadra v Adrii Airways pa meni nikakor ni razumljiva ... Zakaj nič ne ukrepajo, zakaj se ne zganejo? Kaj čakajo?
Veliko pilotov je iz Adrie v tem letu (in v prejšnjem) že itak odšlo - kljub temu pa imajo še vedno preveč kadra. V zimski sezoni so piloti leteli po 30 ur na mesec - plačo pa imajo itak približno enako, ne glede na to, koliko delajo (beri: precej visoko, glede na razmere, ki so v državi). Je pa res, da nihče v Adrii ne ve niti tega, kaj se bo zgodilo naslednji tedenCitat:
Uporabnik Sova2 pravi:
Pasivnost kadra v Adrii Airways pa meni nikakor ni razumljiva ... Zakaj nič ne ukrepajo, zakaj se ne zganejo? Kaj čakajo?
Na kratki rok (do konca leta) imaš prav. Na dolgi rok pa Adria tako kot ostale 'tradicionalne letalske družbe' ne more preživeti niti z normalnim vodstvom, v kolikor tudi sama ne prične z 'Ryanairovim modelom', kar se pa seveda ne bo zgodilo - zaradi sindikata, zakonov itd.Citat:
Težava Adrie Airways ni RyanAir ali EasyJet ali WizzAir.
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Veliko pilotov je iz Adrie v tem letu (in v prejšnjem) že itak odšlo - kljub temu pa imajo še vedno preveč kadra. V zimski sezoni so piloti leteli po 30 ur na mesec - plačo pa imajo itak približno enako, ne glede na to, koliko delajo (beri: precej visoko, glede na razmere, ki so v državi). Je pa res, da nihče v Adrii ne ve niti tega, kaj se bo zgodilo naslednji tedenCitat:
Uporabnik Sova2 pravi:
Pasivnost kadra v Adrii Airways pa meni nikakor ni razumljiva ... Zakaj nič ne ukrepajo, zakaj se ne zganejo? Kaj čakajo?
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Na kratki rok (do konca leta) imaš prav. Na dolgi rok pa Adria tako kot ostale 'tradicionalne letalske družbe' ne more preživeti niti z normalnim vodstvom, v kolikor tudi sama ne prične z 'Ryanairovim modelom', kar se pa seveda ne bo zgodilo - zaradi sindikata, zakonov itd.Citat:
Težava Adrie Airways ni RyanAir ali EasyJet ali WizzAir.
Kopilotska plača v RYR je precej nižja od kopilotske plače v Adrii - če pogledaš zadevo celostno - torej od 4500 EUR v poletni sezoni (torej med 60 in 70 ur letenja/mesec) 500 evrov tako izgubiš za plačilo računovodje, simulatorja itd. Nato ti Irska odbije 20 odstotni davek in potem še Slovenija 20 odstotkov (ker imamo super davčno zakonodajo). Potem si moraš plačati socialno in zdravstveno zavarovanje ter najemnino za stanovanje v svoji bazi in stroške prevoza, če želiš med prostimi dnevi domov, pa še stroške hotela, če te slučajno pošljejo za kakšne dva dni iz baze. Ko v zakup vzameš še dejstvo, da v zimski sezoni letiš 30 ur/mesec, povprečna mesečna plača, ki jo dobiš na svoj račun (po odbitih storških, ki jih v Adrii nimajo), znese cca 1.500 EUR.Citat:
Uporabnik Sova2 pravi:
. Osnoven LCC poslovni model glede na strukturo cene letalske vozovnice ne predvideva nižanja plač zaposlenim. (Beg možganov od Regional letalskih prevoznikov v popolnoma druge dejavnosti je v S. Ameriki že kar hud problem. Izobražen kader ni neumen.) ... Inovativnost pri izplačevanju plač je O'Learyjev "brain-child". Pri LCC-jih se niža zgolj stroške, ki so najvišji. Mednje ne sodijo stroški HR. A ne glede na vse, kopilotske plače pri Ryanairu so višje od osnovne plače kapitana pri AA. SWA in JBU se nenehno prilagajata potrebam svojih potnikov. Ryanair pa potrebe strank glede na "duh časa" ignorira in jim brez sramu pokaže Stinkefinger.