Retrogardnost pravnih aktov

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:Hudo sporna zadeva, a pri nas je vse mogoče, zloraba prava je vsak dan, ena hujših zadev je bilo delovanje in sprejemanje zakonov, ko je bil DZ razpuščen...
Ustavno sodišče je odločilo nekaj v smislu, da DZ s polnimi pooblastili obstaja dokler ni sklicana nova sestava .
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.960
6.987
113
Ok, ampak kaj bi potem bilo protiustavno, saj se gre za zmanjšanje izplačila tistih regresov, ki so višji, kot minimalno določen. Saj ni nihče rekel, da ne bi bilo regresa, le tistim, ki ga imajo 1000 eur ali več, bi jim ga zmanjšali. Oni ki pa imajo minimalni regres, pa bi jim ostal?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Odločitev je bila presenetljiva celo za stroko, je pa bila pričakovana, saj je Borči pred razpadom sistema v tistem tednu sprejel preko 20 zakonov in bi celotna zadeva padla.

Tako smo se vpisali med redke države na svetu, kjer zakonodajalec po tem, ko je razpuščen, povsem normalno opravlja svoje delo. Nekje v Afriki je še bil tak primer.

V Avstriji ali Nemčiji (nisem siguren) niti v stavbo več ne smejo.

Spet je šlo za zlorabo prava za potrebe politike.

Citat:

Mnenja so deljena

DZ s tem po mnenju ustavnega sodišča ni prekoračil svojih ustavnih pristojnosti, je dejal Petrič v današnji ustni razglasitvi odločbe. Proti takšni odločitvi sta sicer glasovala sodnika Jan Zobec in Mitja Deisinger, ki sta tudi podala odklonilni ločeni mnenji.

Zobec je v svojem odklonilnem mnenju zapisal, da je jedro njegovega nestrinjanja z odločitvijo ustavnega sodišča v tem, da bi moral ustavodajalec izrecno predvideti omejitev zakonodajne funkcije DZ v času njegovega razpusta. Po njegovem mnenju je večinsko stališče preozko in pretogo ter, kot ocenjuje, "ekskluzivno pozitivistično".

Kot pravi, je razpust stanje prehoda, ki mora imeti svoj odsev tudi v obsegu zakonodajnih pooblastil. Položaj DZ v času razpusta in predčasnih volitev v DZ pa je, kot poudarja Zobec, bistveno drugačen kot pri rednih volitev, ki so posledica izteka mandatne obe. Po njegovem mnenju je v času razpusta zakonodajna oblast DZ zožena na nujne, neodložljive odločitve, med katere izpodbijani zakoni po njegovi ugotovitve ne spadajo. Tako je DZ po njegovem mnenju prekoračil svoja pooblastila, odločanje o zakonih pa bi moral prepustiti novemu sklicu DZ.

Tudi Deisinger poudarja, da razpust DZ ni enako kot razpust volitev. Kot poudarja, ima razpust DZ drug pomen, kot samo skrajšanje mandata in razpis predčasnih volitev. Razpust parlamenta po njegovem mnenju hkrati pomeni, da nima istih zakonodajnih pristojnosti, kot jih sicer ima DZ, saj tako inštitut razpusta DZ ne bi imel nobene vsebine in bi bil samo nekakšen tehnični termin za stanje pred volitvami. Takšna razlaga je po njegovem mnenju nesprejemljiva.

V primeru vseh zakonodajnih pooblastil razpuščenega DZ ta lahko, kot je zapisal Deisinger, nelegitimno sprejema vse zakone, tudi takšne, ki sploh niso nujni, lahko pa celo zlorablja svoj položaj in večina lahko sprejema zakone v svojo politično korist. Zato bi bilo po njegovem mnenju treba onemogočiti nelegitimno popolno zakonodajno funkcijo razpuščenega DZ.

Kot sem že omenil, ustava je abstraktna in jo za potrebe politike lahko razlagaš tako ali drugače. Po moje napaka US.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ok, ampak kaj bi potem bilo protiustavno, saj se gre za zmanjšanje izplačila tistih regresov, ki so višji, kot minimalno določen. Saj ni nihče rekel, da ne bi bilo regresa, le tistim, ki ga imajo 1000 eur ali več, bi jim ga zmanjšali. Oni ki pa imajo minimalni regres, pa bi jim ostal?

Neustavno je, da za nazaj spremeniš zakon, ki je določil tekoči regres
smile-1.gif

Ne moreš, lahko le za naslednje leto.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik stein pravi:
OK, kateri člen je sporen? (glede regresa)

176. člen superzakona, ki določa tudi regres za 2012, kar ne bi smel, lahko le za naprej. Tako je posegel v že pridobljene pravice.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ok, ampak kaj bi potem bilo protiustavno, saj se gre za zmanjšanje izplačila tistih regresov, ki so višji, kot minimalno določen. Saj ni nihče rekel, da ne bi bilo regresa, le tistim, ki ga imajo 1000 eur ali več, bi jim ga zmanjšali. Oni ki pa imajo minimalni regres, pa bi jim ostal?

Poglej ta del.

Citat:

(2) Zaposlenim, ki so v letu 2012 v mesecu pred izplačilom regresa za letni dopust, uvrščeni:
- do vključno 13. plačnega razreda se izplača regres v znesku 692 eurov,
- od 14. do vključno 19. plačnega razreda se izplača regres v znesku 657,40 eurov,
- od 20. do vključno 26. plačnega razreda se izplača regres v znesku 493,05 eurov,
- od 27. do vključno 33. plačnega razreda se izplača regres v znesku 328,70 eurov,
- od 34. do vključno 39. plačnega razreda se izplača regres v znesku 164,35 eurov in
- od 40. do vključno 65. plačnega razreda se izplača regres v znesku 100 eurov.

Kot vidiš eni ne dobijo niti minimalca pa bi morali.

In zato ker je iVan sprejemal superzakon, lahko zaradi samo ene nepravilnosti v super zakonu le-ta pade in potem ne velja celi super zakon.

Vlada bi morala če že predlagati 39 novel...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Commodore pravi:
Spomnim se, da smo pri enih osnovah tega ali onega prava ze dolgo nazaj rekli, da pravni akti ne smejo in ne morejo imeti ucinka za nazaj (razen v izjemnih primerih kot npr. zlocini proti clovestvu). A to ne velja vec?

Velja. Samo ne v Sloveniji.
Zakon o NLB je bil že leta 1991 in je bil retrograden. Retrogradno je nategnil vse upnike in varčevalce Ljubljanske Banke izven Slovenije, premoženje pa prenesel na NLB.
Welcome to Slovenia.
evil.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.960
6.987
113
Uh, zanimivo, tole pa ni ravno OK, jaz sem mislil da bodo samo unim klestili regrese, ki so nad minimalnim regresom.

Amatersko nekako to deluje, kaj nimajo pravnikov, saj to je pa ja znano, da regres ne more biti nižji, kot je minimalna plača.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.114
4.084
113
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Višina regresa je določena Z ZAKONOM. Če je regres večji, to določa kolektivna pogodba...

Se mi sedaj ne da iskat, ampak ti imaš samo delno prav. Regres se lahko izplača nižji v dogovoru s sindikatom oz. postavko v kolektivni pogodbi. Če ne verjameš poglej plačilne liste večine podjetji v stiski.

Če je višina regresa nižja od dogovorjene (oz. ga sploh ni) delodajalec ni avtomatsko v nobenem prekršku oz. ni vzvoda pravne države da ga kaznuje. Delavec mora svojo pravico sam zahtevat na sodišču.

Glede pravice do regresa ki je vezana na dopust je jasno da je ta pravica dana na kredit. Posledično danes sprejet zakon da bo regres nižji ne vpliva na že pridobljene pravice. Teoretično dobiš pravico do regresa ko ti je ta izplačan.


So pa v JU to jasno preučili in izplačali nekateri (ki imajo dovolj fonda za plače) regrese že malce zgodaj, s tem so ravnali po takrat veljavnem zakonu zato nov zakon na njih nima vpliva oz. v tem primeru jim res ne more vzeti nazaj!
grims-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:

(4) V primeru, da ima delavec pravico do izrabe le sorazmernega dela letnega dopusta, ima pravico le do sorazmernega dela regresa.

(5) V primeru, da ima delavec sklenjeno pogodbo o zaposlitvi s krajšim delovnim časom, ima pravico do regresa sorazmerno delovnemu času, za katerega je sklenil pogodbo o zaposlitvi, razen v primerih, ko delavec dela krajši delovni čas v skladu s 66. členom tega zakona.

To si mislil.

Manj pa kolektivka ne more določati, ker je ZDR minimum pravic.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Pravico do regresa ti da je zakon in je ne pridobiš ko je regres izplačan
smile-1.gif


Takrat je prišlo že do upravičenja = izvršitev pravice.

Sicer pa se strinjam in spominjam, da imajo ponekod nižji regres kot ga določa ZDR, mislim da ravno Štrukljevi so se "posebej" zmenili in že takrat je bila polemika kako je to sploh mogoče...

Pri nas se dogaja polno teh malih nepravilnosti, veliko je zlorabe.