BERI V CELOTI--
http://www.motorevija.si/si/77...ko_izterja.aspx
Sicer pa tu lepo piše,
Enotna ureditev z direktivo v državah Evropske unije
Poslanci evropskega parlamenta so 6. julija 2011 sklenili, da bo Evropska unija preganjala voznike, ki storijo prometne prekrške v tujini, saj so sprejeli direktivo 2011/82/EU, ki ureja to področje. Po podatkih EU tuji vozniki predstavljajo približno 5 odstotkov prometa, naredijo pa kar 15 odstotkov vseh prekoračitev hitrosti.
Omenjena direktiva omogoča čezmejno kaznovanje naslednjih prometni prekrškov: prekoračitev hitrosti, neupoštevanje luči na semaforjih, neuporabo varnostnega pasu, vožnjo pod vplivom alkohola, vožjo pod vplivom drog, neuporabo varnostnih čelad, nedovoljeno vožnjo po odstavnem pasu in nedovoljeno uporabo mobilnih telefonov med vožnjo.
Direktiva omogoča vzpostavitev omrežja za elektronsko izmenjavo potrebnih podatkov med državo, v kateri je bil storjen prekršek in državo, kjer je vozilo registrirano. Lastnik vozila bo lahko posredoval podatke o vozniku, če ni sam upravljal z vozilom. O vseh ukrepih v zvezi s prekrškom bo odločala država članica, v kateri je bil prekršek storjen.
Direktiva ne usklajuje različnih vrst prekrškov ali kazni zanje. Glede vrste prekrška in ustrezne kazni bodo tako še naprej veljali nacionalni predpisi države članice, v kateri je prekršek storjen. Glede izterjave kazni pa je predvideno, da bodo denarne kazni, izrečene v eni državi, izterljive tudi v drugih državah članicah EU.
Države članice morajo najpozneje v dveh letih, torej do julija prihodnje leto, uskladiti nacionalno zakonodajo z določili omenjene direktive. Tudi v Sloveniji se že pripravljamo na uveljavitev direktive.
Ministrstvo za pravosodnje in javno upravno pojasnjuje, da je vsebina navedene direktive delno implementirana v predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prekrških (ZP-1H), ki ga bo kmalu obravnavala Vlada Republike Slovenije. Gre za (bodoči) novi 48.b, 48.c in 48.č člen v Zakonu o prekrških. Predlog zakona bo predvidoma sprejet v začetku naslednjega leta.
Glede preostalih vprašanj bo omenjena direktiva implementirana v Zakonu o motornih vozilih, ki je v resorni pristojnosti Ministrstva za infrastrukturo in prostor.
Določbe direktive, ki urejajo institut vročanja v tujino, se uporabljajo komplementarno z veljavnimi mednarodnimi instrumenti, ki urejajo mednarodno sodelovanje v postopkih prekrškov; Konvencijo o medsebojni pravni pomoči v kazenskih zadevah med državami članicami Evropske unije, ki jo je Svet pripravil na podlagi 34. člena Pogodbe o Evropski uniji, sestavljeni 29. 5. 2000 in velja v razmerju do vseh držav članic Evropske unije razen Italije, Grčije in Irske, ki navedene konvencije še niso ratificirale, in pa Konvencijo o izvajanju Schengenskega sporazuma z dne 14. junija 1985, ki velja v razmerju do Italije, Grčije in Irske
http://www.motorevija.si/si/77...ko_izterja.aspx
Sicer pa tu lepo piše,
Enotna ureditev z direktivo v državah Evropske unije
Poslanci evropskega parlamenta so 6. julija 2011 sklenili, da bo Evropska unija preganjala voznike, ki storijo prometne prekrške v tujini, saj so sprejeli direktivo 2011/82/EU, ki ureja to področje. Po podatkih EU tuji vozniki predstavljajo približno 5 odstotkov prometa, naredijo pa kar 15 odstotkov vseh prekoračitev hitrosti.
Omenjena direktiva omogoča čezmejno kaznovanje naslednjih prometni prekrškov: prekoračitev hitrosti, neupoštevanje luči na semaforjih, neuporabo varnostnega pasu, vožnjo pod vplivom alkohola, vožjo pod vplivom drog, neuporabo varnostnih čelad, nedovoljeno vožnjo po odstavnem pasu in nedovoljeno uporabo mobilnih telefonov med vožnjo.
Direktiva omogoča vzpostavitev omrežja za elektronsko izmenjavo potrebnih podatkov med državo, v kateri je bil storjen prekršek in državo, kjer je vozilo registrirano. Lastnik vozila bo lahko posredoval podatke o vozniku, če ni sam upravljal z vozilom. O vseh ukrepih v zvezi s prekrškom bo odločala država članica, v kateri je bil prekršek storjen.
Direktiva ne usklajuje različnih vrst prekrškov ali kazni zanje. Glede vrste prekrška in ustrezne kazni bodo tako še naprej veljali nacionalni predpisi države članice, v kateri je prekršek storjen. Glede izterjave kazni pa je predvideno, da bodo denarne kazni, izrečene v eni državi, izterljive tudi v drugih državah članicah EU.
Države članice morajo najpozneje v dveh letih, torej do julija prihodnje leto, uskladiti nacionalno zakonodajo z določili omenjene direktive. Tudi v Sloveniji se že pripravljamo na uveljavitev direktive.
Ministrstvo za pravosodnje in javno upravno pojasnjuje, da je vsebina navedene direktive delno implementirana v predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prekrških (ZP-1H), ki ga bo kmalu obravnavala Vlada Republike Slovenije. Gre za (bodoči) novi 48.b, 48.c in 48.č člen v Zakonu o prekrških. Predlog zakona bo predvidoma sprejet v začetku naslednjega leta.
Glede preostalih vprašanj bo omenjena direktiva implementirana v Zakonu o motornih vozilih, ki je v resorni pristojnosti Ministrstva za infrastrukturo in prostor.
Določbe direktive, ki urejajo institut vročanja v tujino, se uporabljajo komplementarno z veljavnimi mednarodnimi instrumenti, ki urejajo mednarodno sodelovanje v postopkih prekrškov; Konvencijo o medsebojni pravni pomoči v kazenskih zadevah med državami članicami Evropske unije, ki jo je Svet pripravil na podlagi 34. člena Pogodbe o Evropski uniji, sestavljeni 29. 5. 2000 in velja v razmerju do vseh držav članic Evropske unije razen Italije, Grčije in Irske, ki navedene konvencije še niso ratificirale, in pa Konvencijo o izvajanju Schengenskega sporazuma z dne 14. junija 1985, ki velja v razmerju do Italije, Grčije in Irske