pro et contra

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.625
722
113
Citat:

Posoški puntarski žlikrof: Zeleno, ki ni zeleno
Električni avtomobil je namreč »zelen« zgolj, ko ga vozimo.
Ključne besede:
[Delosled] električni avtomobil,
[Delosled] električne polnilnice,
[Delosled] keltika
Zahodna državna cesta keltika ima po novem menda najgosteje posejane polnilnice za električne avtomobile v jugovzhodni Evropi. Nesorazmerje med ponudbo in povpraševanjem je verjetno največje v zgodovini, vendar se zaradi zelene vizije o električni mobilnosti nekje v neznani prihodnosti zaradi tega ne bi smeli obremenjevati. Prej ali slej bomo te polnilnice – menda – res uporabljali.

Toda tekmovanje z njihovim postavljanjem za zdaj nima ne logike ne smisla. Ker so električni avtomobili še precej neuporabni, nepraktični in predvsem dragi. Električni avtomobili so (še) zanič. V Idriji se je ob Kolektorju bahal Teslov model, ki tako čez prst stane sto tisočakov, pred Modro dvorano je samevala neka BMW-jeva športna spaka, ki ji cene z guglanjem nisem znal določiti, v Bovcu pa BMW-jeva žepna škatlica i3, ki za osnovni model zahteva 35.000 evrov. Vsi modeli za zdaj služijo predvsem potrjevanju socialnega statusa in so v posmeh navadnim smrtnikom.

Ampak ko avtomobilska industrija z romantično floskulo vse skupaj zavije v eko papir zelene prihodnosti za varovanje našega planeta, je vse lepo in prav. Le da ni vse lepo in prav. Električni avtomobil je namreč »zelen« zgolj, ko ga vozimo. A najprej ga je treba sestaviti, izdelava pa proizvede več ogljikovih izpustov kakor običajni konjički z motorjem z notranjim izgorevanjem. Ker zaradi težkih baterij električnim avtomobilom iščejo kar najlažje karoserije, jim vgrajujejo nekakšne redke materiale prihodnosti iz rudnikov in železarn, ki so popolno nasprotje zelene zavesti. Nekaterim izmed teh novodobnikov bo treba baterijo zamenjati že po treh letih uporabe. Z reciklažo baterij pa se še nihče noče resno ukvarjati, ker so količine pridobljenih materialov pač tako majhne, da se to ne splača. Recikliralo se jih bo tako, da bodo končali nekje v hribu. Daleč od oči ... Z reciklažo se bodo resno ukvarjali, ko bodo ceste preplavili milijoni električnih avtov. Ko bo dejavnost dobičkonosna, torej. To pa pomeni, da bi morali pokupiti na milijone avtomobilov, ki si jih ne moremo privoščiti, ki so nepraktični zaradi omejenega dosega in zgolj pogojno prijazni do narave.

A vendarle ti zeleni avtomobili, ki to sploh niso, v svojem povprečnem življenjskem ciklu proizvedejo približno polovico toliko ogljikovih izpustov kakor običajna pločevina, ki je glasnejša, lepše prede in bolje diši. In nas v nasprotju z električnimi dojenčki tudi pripelje kamor koli. Kljub vsemu se moramo sprijazniti in počasi začeti brskati, kako bomo dobre in odlične avtomobile v neznani prihodnosti zamenjali z zanič avtomobili. Električne polnilnice v dolinah, kjer si domačini ne morejo privoščiti električnih avtomobilov, so mejnik in poti nazaj ni. Čeprav trenutek še ni pravi za nakup in zgodba nikakor ni romantična ne za žep ne za planet, gre zgolj za vprašanje časa. In prav je tako.

blaz.mocnik@delo.si
http://www.delo.si/mnenja/kolumne/pososki-puntarski-zlikrof-zeleno-ki-ni-zeleno.html
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.099
4.096
113
Temu novinarju moram poslati tale link, pa da vidim, če bo kaj odreagiral.

Ignore the haters: electric cars really are greener

Citat:
We had our carpets cleaned the other day, and when the cleaner guy found out what I did, the very first thing he said was, "I was going to get an electric car." Then he looked at me almost apologetically. "But I heard they're actually worse for the environment."

It's not the first time I've heard it. The media loves these stories. They're counterintuitive, surprising, and best of all, show that those silly greens, with their idealistic yadda yadda, don't know how to do math.

They're also wrong, as a new report from the Union of Concerned Scientists conclusively demonstrates. The two-year study digs into the life-cycle greenhouse gas emissions of battery electric vehicles and gasoline cars, from materials to manufacturing to operation to disposal.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Jaz bi ga privezal na konec izpušne cevi nekega dizla in ga z neogretim motorjem peljal en krog po mestni gužvi, pa da vidimo kaj bo po tem pisal o izpustih...
evil.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Raje ga pošlji rudarit tja, kjer kopljejo redke rude za elektronske komponente.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.099
4.096
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Lepo bi bilo, če bi se človek malo poglobil v cifre in dejstva, preden zapiše takole neumnost.

No, tole je bil njegov odgovor, ko sem mu poslal linke, ki nasprotujejo njegovim pravljicam:

Citat:
hvala za odziv. toda z linki se lahko obmetavamo ves dan. kolumna pa je osebno mnenje. in moje je, kakršno je.

lep dan.

blaž

Na koga njegovega nadrejenega na Delu se lahko obrnem za tole?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.099
4.096
113

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.099
4.096
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Over their lifetime, battery electric vehicles produce far less global warming pollution than their gasoline counterparts—and they’re getting cleaner.

Odgovoril je:
Citat:
zdaj pa ne razumem. saj sem to celo izrecno poudaril v prispevku. in seveda se tudi strinjam, da je elektrika pravilna pot. kar pa je zdaj na voljo, pa še ni ok.

Sicer v prispevku ti popolnoma jasno zapisano, ampak ta del bi lahko razumel kot to, na kar je mislil tukaj;

Citat:
A vendarle ti zeleni avtomobili, ki to sploh niso, v svojem povprečnem življenjskem ciklu proizvedejo približno polovico toliko ogljikovih izpustov kakor običajna pločevina, ki je glasnejša, lepše prede in bolje diši.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Sorry - moram.

Ja - štrom je (vsaj zaenkrat) videti kot prava pot. Samo danes dejansko ni tako "zelen", kot se ga predstavlja. Ozr. se namenoma "pozablja" kako se štrom proizvaja.
Tudi se strinjam, da je treba "zeleno" varianto "reklamirati" in jo rulji na nek način približati. Težava nastane, ko "rulja" želi iz eko vzgiba nabaviti "zeleno elektro" vozilo. Mimogrede - tudi jaz spadam mednje, sicer za mojo "ta boljšo polovico" (jaz delam preveč km in mi "moji" nočejo Tesle kupiti, niti bi jaz želel plačevati boniteto za 100k avto), ampak enostavno ne (morem) dam (dati) 25k za mali e-avto in to vsej kolikor-toliko eko usmeritvi navkljub.

In ja - tudi meni se zdi "neumno" na Ilirko nabiti toliko polnilnih postaj - raje bi te postaje razdelili na recimo šole/ustanove, kjer bi s tem spodbudili zaposlene, da gredo na E vozila - ta polnili "v službi", med odmori pa vozila umaknili in polnilne dali na razpolago "raji".
V takem primeru takoj prodam smrdljivca in se moja vozi v, recimo, iMev-u. Voz je š vedno "drag" - gorivo pa bi bilo 90% zastonj. Pa ne zdaj, je na Iliriki tudi "free of charge" - do Ilirki moram iMev-a vsaj enkrat po poti filati, na poti domov pa skuril tisto, kar je bilo "free".
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.302
1.223
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Sorry - moram.

Ja - štrom je (vsaj zaenkrat) videti kot prava pot. Samo danes dejansko ni tako "zelen", kot se ga predstavlja. Ozr. se namenoma "pozablja" kako se štrom proizvaja.

Sorry, ampak vse resne raziskave to upoštevajo. Tudi v enem od Plugiov je vila stvar natančno razložena, s ciframi, za 3 različne države.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Sorry - moram.

Ja - štrom je (vsaj zaenkrat) videti kot prava pot. Samo danes dejansko ni tako "zelen", kot se ga predstavlja. Ozr. se namenoma "pozablja" kako se štrom proizvaja.

Sorry, ampak vse resne raziskave to upoštevajo. Tudi v enem od Plugiov je vila stvar natančno razložena, s ciframi, za 3 različne države.

Še ena zadeva je,ki se velikokrat pozablja,je pa zelo pomembna za vse te izračune: način,hitrost in čas vožnje v korelaciji iz izpusti!

Eno je,če primerjamo izpuste do konca ogretega bencinskega ali dizelskega motorja pri hitrosti 150 km/h na AC, in električnega vozila pri enaki vožnji (skupaj z CO2 izpusti pri izdelavi)
Povsem nekaj drugega pa je,ko primerjamo izpuste pri hladnem dizlu,s katerim nekdo z njim naredi tistih 10 ali 15 km po mestni gužvi! V slednji primerjavi je EV absoluten zmagvalec,tudi če je vsa elektrika za njega narejena na premog!
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Če bi primerjali samo ekološko in zdravstveno škodo, ki jo povzročajo izpusti dizlov, tudi ogretih in takih z DPF filtri, bi videl, da so že navadni bencinarji neprimerno bolj neoporečni. Hibridi in električarji pa stoletje naprej.

Stari, ko v Sloveniji gledam avtomobile v prometu je, kot da bi se vrnil 60 let nazaj.
Večina avtov dizli in večina jih za seboj konkretno kadi - pušča sled dima. Tudi, ko so ogreti.
Nekoč so tako kadili Fičkoti in Stoenke v svojih zadnjih vzdihljajih, ko so pili več motornega olja, kot benza. Sedaj je pa to STANDARD, ker je kao dizel kul in čist. Že za zmerno pospeševanje za njim oblak dima.
bonk.gif
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Če bi primerjali samo ekološko in zdravstveno škodo, ki jo povzročajo izpusti dizlov, tudi ogretih in takih z DPF filtri, bi videl, da so že navadni bencinarji neprimerno bolj neoporečni. Hibridi in električarji pa stoletje naprej.

Se 100% strinjam! Ampak še vedno ljudje ne razumejo in zgleda nikoli ne bodo razumeli,da so hibridi in električarji neprimerno bolj ekološki in zdravstveno neoporečni od dizlov,z vso izdelavo in reciklažo baterij vred...
 
Nazadnje urejeno:

Generik

Guru
14. maj 2011
3.896
1.274
113
Saj ne bo več dolgo. Bodo tudi največji proizvajalci dizelskih agregatov počasi a zagotovo prestopili na bencinske hibride. To kar toyota dela zadnjih 20 let.
...in potem bodo vw loverji spet trobentali naokrog kako japonci znajo le kopirati in nič novega ne iznajdejo.
grin1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Sej ravno VW bo največ naredil v smeri hibridov in EV,še posebej po tem škandalu z izpusti...v ZDA je po mojem itak počasi konec z njihovimi dizli!
Bral sem tudi,da Audi v A4 in BMW v novi seriji 7 v ZDA ne bosta več ponujala dizlov,ampak samo še bencinarje...
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.442
543
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik Generik pravi:
Saj ne bo več dolgo. Bodo tudi največji proizvajalci dizelskih agregatov počasi a zagotovo prestopili na bencinske hibride. To kar toyota dela zadnjih 20 let.
...in potem bodo vw loverji spet trobentali naokrog kako japonci znajo le kopirati in nič novega ne iznajdejo.
grin1.gif

Tole drži na pol. Sem malo pogledal kaj dela VW, to je še svetlobna leta od Toyotinih hibridov. Zmetali so skupaj elektromotor TSI bencinski motor, DSG menjalnik in baterijo, to ne more konkurirat Toyoti, ki ima že 20 let tehnično veliko bolj preprosto rešitev.
 

Filipides

Pripravnik
20. jun 2014
129
3
18
Čez deset let bo bolje. Prodanih bo bistveno več električarjev in hibridov, sedanji dizli brez DPF itd. bodo pocrkali oz. šli na jug, tehnični pregledi bodo resni in ne bo več padalcev brez DPF ali s "športnimi" izvedenkami. Samo počakat je treba.