Citat:
Uporabnik Jado pravi:
1500 NETO? OMFG.......jaz podpišem TAKOJ.
Poglej. V kakšnem Mariboru dobiš 1000 EUR plače, v LJ za podobno delo vsaj 20% več, recimo 1.200 EUR.
Zdaj pa se vprašaj, če se za samo 200 EUR razlike splača voziti v LJ. V treh letih prevoziš skoraj 200.000 kilometrov in si tako na tri leta obsojen na menjavo vozila. Rabiš kar nekaj 1000 EUR, da prideš z zmahanega avta s kakšnimi 240.000 km na malo manj zmahanega s 40.000 km. In tako vsaka tri leta. Če bi delal v MB bi menjal na pet ali šest let pa tudi več bi dobil za star avto zaradi znosnih kilometrov. V treh letih boš zamenjal vsaj 4 komplete pnevmatik, opravil sedem rednih servisov in vsaj dva izredna, potem prištej še cestnine, ki bodo prej ali slej dejstvo in bodo na kilometer prevožene poti.
Se po vsem tem, brez da računaš 3 ure dnevno za vožnjo (poleg 8-10 ur službe), splača delati za 200 EUR več? Ne bi rekel.
Zgoraj opisani stroški so tolikšni, da moraš za vsak tank bencina ali dizla (recimo da je to 50 EUR) dati še toliko na stran za menjavo avta, servise, gume itd. Potem pa se vprašaj, če si pripravljen vsak mesec plačati 400 EUR za gorivo, ob tem pa dati na stran še 400 EUR za stroške vozila? Refundirano pa dobiš toliko, da (morda) pokriješ strošek goriva. Tistih drugih 400 EUR moraš odšteti od plače.
Torej je 1.500 EUR neto minimum kjer ti na koncu realno ostane 1.100 EUR. V tem primeru je takšno služba boljša kot služba za 1.000 EUR v Mariboru. S tem da bi tudi pri službi v Mariboru moral dati vsak mesec na stran vsaj 200 EUR za avto.
Realno bi ti v MB v žepu ostalo 800 EUR, pri vožnji v LJ (ob plači 1.500 EUR) pa 1.100 EUR. Razlika je 300 EUR, to pa je mnogim dovolj dobro plačilo za triurno cijazenje v prometu, vsak dan. Pa prištejmo še dejstvo, da je za mnoge edina možnost službe ta, da delajo v LJ ali okolici ker drugje ni primernih delovnih mest, če pa so, so slabo plačana.
Seveda se računica krepko spremeni, če se nekdo vozi npr iz Kranja v LJ. Tam so stroški iz tega naslova občutno nižji. Opisal sem ekstremni primer, ki pa jih verjetno ne manjka.
Upoštevajmo še to, da vsakodnevna vožnja na relaciji MB - LJ zahteva količkaj soliden avto. S kakšnim Twingom ali starim Cliom je vse skupaj še bolj naporno, predvsem pa bolj nevarno v primeru nesreče, ki pa te pri teh kilometrih prej ali slej, statistično gledano, doleti.