Prihaja davek na vožnjo (Nizozemska)

alex3

Pripravnik
7. jul 2009
85
0
6
Mislim, da se Nizozemci s tem pripravljajo na prihod električnih avtomobilov. Nizozemska je zaradi same ravnine, odličnega javnega prevoza in glede na to, da je večina prebivalstva skoncentrirana v mestih, idealna za električne avtomobile.

Problem pri električnih avtomobilih pa je ta, da cesar ne dobi denarja skozi trošarine na gorivo. Zato je prehod na plačevanje po prevoženih kilometrih edina pametna opcija, da se prepreči izpad prihodkov v primeru množičnejše uporabe električnih vozil. Po drugi strani pa bodo s tem še stimulirali njihov nakup, saj bo cena avtomobilov zaradi odprave davka nižja.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik alex3 pravi:
Mislim, da se Nizozemci s tem pripravljajo na prihod električnih avtomobilov.
Kaj še.
hysterical-1.gif


Največji razlog pri njih je, da zmanjšajo gužve, saj imajo najbolj obremenjene ceste v Evropi. Pa da seveda pobere država še več denarja, vendar tokrat več denarja od pogostih uporabnikov, ne pa pavšalno kot doslej.
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.497
122
63
Glede na to da se vec kot 20let ukvarjam s temi tehnologijami, imam zelo dobre izkusnje z vladinimi organizacijami, kaj hocejo, kaj nocejo in kaj hocejo a nocejo da ljudje vejo. Samo tuki ne gre za paranojo, ampak za tehnicne in logisticne luknje.
GPS med drugim ne bo vezan na to ali ti avto dela ali ne, se pravi, da je tu ze moznost zlorabe (izklop GPS ko ga ne rabis).
Prav tako bo ta sistem prisilil ljudi v nakup GPS naprave, kar je dodatni strosek (100-200eur). Kako bodo tujci s svojimi avtomobili placevali cestnino ? EU se se zaradi manjsih stvari ne more zment, da bi dali kaj na skupni imenovalec. Evropska direktiva med drugim zapoveduje, da cestninski sistem ne sme biti diskriminatoren. Kako bo s tujci ki niso v EU. Bodo na meji kupili GPS ali bo za njih narejen na avtocestah poseben pas (ki se mu bodo seveda zelo radi izognili). Kaj bo s tovornjaki, saj gps ne bo vedel ali je natovorjen ali ne. Povprecnin ze ne bodo racunali, saj si bodo na vrat nakopali prevoznike.
Po evropski direktivi naj bi bil razdeljen na dva dela, ponudnika cestninjenja (npr Dars. Le-ta ne bo poznal lastnika GPS naprave ampak samo njen ID) ter ponudnika storitev (npr ministrstvo za PIZ), ki bo izdajal racune za prevozene km, obvescal o zastojih na cesti, in verjetno tudi MNZ za izdajanje kazni za prehitre voznje. Ker bos za avtoceste moral prej napolniti racun, bo velik problem ze, ce bos s praznim sel cez DSRC sprejemnik, ki bo namescen nad dolocenimi pasovi avtoceste, saj bo Dars moral to izterjati preko ponudnika storitev. Na koncu gre se za pokritost z GSM omrezji (spet ne sme biti diskriminatorno), kdo bo placeval GPRS prenos podatkov itd..
Skratka, nasi bi radi nekaj kar majo drugi, brez da vejo kaj vse stoji zadaj. Zakaj hocejo to cimprej, je pa treba vprasati Janseve prjatle.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
In bodo potem ta isti državni strokovnjaki jokali, kako je njihova delovna sila nemobilna ter kako jim kitajci gospodarstvo sjebavajo po celi črti. Seveda bo potem padel odlok za obdavčevanje ljudi, glede na količino izdihanega CO2, saj bodo le tako šli v svetlo bodočnost.

Ogo
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Mislim, da se pri nas tak davek nebi obnesel, saj ima mnogo avtomobilov po enem letu manj kilometrov kot prej. Sploh tisti, ki se prodajajo. ;-)
 

Evrokrat

mX's brotherPEPČEK 08
6. avg 2007
6.696
559
113
Capitale de l'Europe
europa.eu
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
kako je njihova delovna sila nemobilna

LOL, mobilnost delovne sile in nacin prevoza
bonk.gif


mobilnost se pojmuje, da si se prpravljen preselit,
in tega v Sloveniji ni, ker vsi stremijo, da cimprej kupijo nek kos stanovanja in pol jamrajo, da jih slabo placajo
slabo pa jih placajo ker delodajalec ve, da so "priklenjeni" na ta kraj
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Čuj, jaz sem tudi pohitel in kupil en kos stanovanja. Pa še ne pomeni, da sem priklenjen na kraj. Vsak dan se vozim v službo 60km daleč. Enim je pa to blazno hudo in težko, še posebej tistim slabše izobraženim in plačanim, ki so iz časov socializma vajeni, da se je vedno poskrbelo za njih. Npr. delavcem IUV, ki so pri tedniku jamrali kako ni služb na Vrhniki, da bi se morali vozit v Ljubljano. To pa ne gre, ni fer do njih revežev.

Sicer pa pri nas itak plačujemo čisto fer davek na prevožene km - trošarino.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Sicer pa pri nas itak plačujemo čisto fer davek na prevožene km - trošarino.
Saj Nizozemci tudi, celo še večjo - no ja, bolj obdavčen bencin imajo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Ko sem to na hitro preletel, se mi zdi, da so preprosto uvedli cestninjenje po dejansko prevoženi razdalji ne glede na kategorijo ceste. Če bodo to namenili pokrivanju potreb, ki jih promet rabi, da se lahko odvija (gradnja in vzdrževanje cest, financiranje ukrepov za večjo varnost itd.), potem se mi zdi to pravilno in smiselno.
Če pa ta denar najprej leti v državni proračun, od tam pa mogoče za ceste, mogoče pa ne, pa je pač še en davek in noben davek ni tak, da bi mu ploskal.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Evrokrat pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
kako je njihova delovna sila nemobilna

LOL, mobilnost delovne sile in nacin prevoza
bonk.gif


mobilnost se pojmuje, da si se prpravljen preselit,
in tega v Sloveniji ni, ker vsi stremijo, da cimprej kupijo nek kos stanovanja in pol jamrajo, da jih slabo placajo
slabo pa jih placajo ker delodajalec ve, da so "priklenjeni" na ta kraj

Ja res se bodo v Sloveniji selili, še posebej za obljubljenih 800 EUR neto plače in zahtevanih 500 EUR najemnine za navaden pajzl.
crazy1.gif


Ogo
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Ko sem to na hitro preletel, se mi zdi, da so preprosto uvedli cestninjenje po dejansko prevoženi razdalji ne glede na kategorijo ceste. Če bodo to namenili pokrivanju potreb, ki jih promet rabi, da se lahko odvija (gradnja in vzdrževanje cest, financiranje ukrepov za večjo varnost itd.), potem se mi zdi to pravilno in smiselno.
Če pa ta denar najprej leti v državni proračun, od tam pa mogoče za ceste, mogoče pa ne, pa je pač še en davek in noben davek ni tak, da bi mu ploskal.

Kam pa misliš, da bo keš šel? Šel bo v skupno korito, ki ga praznejo razno razne svinje. Sanjaj ti davek za boljše ceste ali prometno infrastrukturo. Še za časa beninskega tolarja, ga je večino končalo drugje.
crazy1.gif


Ogo
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Vsaka stvar je vsaj dvorezna. Glede mobilnosti delovne sile, prevoza, stroškov itd tudi.
Slovenija je izrazito centralizirana država. Večina služb je v LJ in okolici, tistih boljših služb namreč. Posledično se ogromen del Slovenije vsak dan vozi v službo v LJ. To povzroča prometne zastoje, onesnaževanja ipd.

Po drugi strani pa si država ne more privoščiti, da tem delavcem omeji delo v LJ. Preseliti se v LJ ne morejo. Stanovanja so pogosto predraga, najeto stanovanje odpade, če imaš otroke ker nimaš stalnega bivališča, s tem pa ne vrtca. Itak so slednji velik problem.
Še večji naval delovne sile v LJ v smislu bivanja v njej, bi povzročil dvig cen nepremičnin in najemnin, oboje je že sedaj občutno previsoko in predrago. Po drugi strani pa bi vse kar ni LJ v Sloveniji še bolj tonilo pod vodo. Če se v LJ ne bi vozili delavci iz drugih krajev bi tudi podjetja tenko piskala saj bi kar naenkrat imela manjšo izbiro kandidatov, pritisk na višino plač bi bil še izrazitejši.

Slovenija ni le Ljubljana in vsaka politika, ki tega ne bo razumela, bo pogrnila na naslednjih volitvah. Prav zato je politiki v interesu, da se lahko v LJ dnevno vozijo tudi ljudje iz 60 ali več kilometrov oddaljenih krajev. V interesu ji je povračilo za pot na delo, v interesu ji je takšen strošek, da si ga zaposlen še lahko privošči.

Skratka, povsod po Evropi je normalno, da se ljudje vozijo v službo tudi po 50 ali 100 kilometrov v eno smer. Enako bo moralo biti v Sloveniji, ki nujno rabi vsaj 5 regionalnih centrov gospodarstva. Poleg LJ še Maribor, Koper, Celje, Novo Mesto.

Že sedaj je tako, da se za slabše plačano delo v LJ ne splača voziti več kot 50 km v eno smer. Mora biti vsaj 1.500 EUR neto na mesec. Potni stroški pokrijejo kvečjemu gorivo in morda še servise, registracije, gum in hitrejših ciklov menjave avtomobila pa ne. In v ta namen se zapravi vsaj še enkrat toliko kot za gorivo. Ta denar je treba odšteti od plače.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Citat:
Uporabnik Evrokrat pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
kako je njihova delovna sila nemobilna

LOL, mobilnost delovne sile in nacin prevoza
bonk.gif


mobilnost se pojmuje, da si se prpravljen preselit,
in tega v Sloveniji ni, ker vsi stremijo, da cimprej kupijo nek kos stanovanja in pol jamrajo, da jih slabo placajo
slabo pa jih placajo ker delodajalec ve, da so "priklenjeni" na ta kraj

Ja res se bodo v Sloveniji selili, še posebej za obljubljenih 800 EUR neto plače in zahtevanih 500 EUR najemnine za navaden pajzl.
crazy1.gif


Ogo
Zakaj že najemnina? Prodaš stanovanje/hišo in kupiš drgo, kamor se preseliš. Dokler gre za približno enake cifre, ni problema. Če so višje, je pa pač treba premislit, ali se ne splača bolj vozit. Če so nižje, toliko bolje.
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
Seveda da bi se vozil. Saj službe dandanes ni takmo lahko dobiti.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
1500 NETO? OMFG.......jaz podpišem TAKOJ.

Poglej. V kakšnem Mariboru dobiš 1000 EUR plače, v LJ za podobno delo vsaj 20% več, recimo 1.200 EUR.
Zdaj pa se vprašaj, če se za samo 200 EUR razlike splača voziti v LJ. V treh letih prevoziš skoraj 200.000 kilometrov in si tako na tri leta obsojen na menjavo vozila. Rabiš kar nekaj 1000 EUR, da prideš z zmahanega avta s kakšnimi 240.000 km na malo manj zmahanega s 40.000 km. In tako vsaka tri leta. Če bi delal v MB bi menjal na pet ali šest let pa tudi več bi dobil za star avto zaradi znosnih kilometrov. V treh letih boš zamenjal vsaj 4 komplete pnevmatik, opravil sedem rednih servisov in vsaj dva izredna, potem prištej še cestnine, ki bodo prej ali slej dejstvo in bodo na kilometer prevožene poti.

Se po vsem tem, brez da računaš 3 ure dnevno za vožnjo (poleg 8-10 ur službe), splača delati za 200 EUR več? Ne bi rekel.

Zgoraj opisani stroški so tolikšni, da moraš za vsak tank bencina ali dizla (recimo da je to 50 EUR) dati še toliko na stran za menjavo avta, servise, gume itd. Potem pa se vprašaj, če si pripravljen vsak mesec plačati 400 EUR za gorivo, ob tem pa dati na stran še 400 EUR za stroške vozila? Refundirano pa dobiš toliko, da (morda) pokriješ strošek goriva. Tistih drugih 400 EUR moraš odšteti od plače.
Torej je 1.500 EUR neto minimum kjer ti na koncu realno ostane 1.100 EUR. V tem primeru je takšno služba boljša kot služba za 1.000 EUR v Mariboru. S tem da bi tudi pri službi v Mariboru moral dati vsak mesec na stran vsaj 200 EUR za avto.

Realno bi ti v MB v žepu ostalo 800 EUR, pri vožnji v LJ (ob plači 1.500 EUR) pa 1.100 EUR. Razlika je 300 EUR, to pa je mnogim dovolj dobro plačilo za triurno cijazenje v prometu, vsak dan. Pa prištejmo še dejstvo, da je za mnoge edina možnost službe ta, da delajo v LJ ali okolici ker drugje ni primernih delovnih mest, če pa so, so slabo plačana.

Seveda se računica krepko spremeni, če se nekdo vozi npr iz Kranja v LJ. Tam so stroški iz tega naslova občutno nižji. Opisal sem ekstremni primer, ki pa jih verjetno ne manjka.

Upoštevajmo še to, da vsakodnevna vožnja na relaciji MB - LJ zahteva količkaj soliden avto. S kakšnim Twingom ali starim Cliom je vse skupaj še bolj naporno, predvsem pa bolj nevarno v primeru nesreče, ki pa te pri teh kilometrih prej ali slej, statistično gledano, doleti.
 
Nazadnje urejeno:

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Sedaj pa vzemimo hipotetični primer ukinitve potnih stroškov za redno zaposlene. Od prej omenjenih 1100 EUR odštejmo še 400 EUR za gorivo (LJ MB vsak dan) in pridemo na 700 EUR. Ob takšnem scenariju pa se ne splača več delati v LJ niti za 1.500 EUR neto na mesec (brez potnih stroškov). Je bolje hlapčariti v MB za 800 EUR pa ti še vedno ostane kakšnih 600 na mesec. Dva tanka bencina in 100 EUR mesečno na stran za registracijo in tisti en servis na leto, ostalo pa je za gume in menjavo avta vsakih 6, 7 let.