Citat:
Uporabnik Notranjc pravi:
zdaj tu obasojat in ugibat se mi ne zdi primerno... šlo je za splet izredno slabih vremenskih razmer, verjetno tudi premajhne varnostne razdalje... in katastrofa je tu... jaz na AC pustim pred seboj vozečega vedno vsaj 50m in to v normalnih razmerah. tako, da se mi ponavadi vmes vrineta še dva iz voznega pasu. Alergičen sem na prekratko varnostno razdaljo. Folk čisto nič ne razmišlja...
Zdaj bo sicer kdo v luft skočil, ampak varnostna s tem nima dosti zveze. Take nesreče nastanejo, ko ne vidiš in priletiš na ustavljeno. V zelo gostem prometu so redke, najhujše so takrat, ko je ravno dosti redek promet, da ne opaziš, da se spredaj nekaj dogaja.
Po domače: če vidiš da eden spredaj bremza (če si mu dovolj blizu), tudi v zelo gosti megli ni hudega - ker razlika v hitrosti, tudi če ga zadeneš, ni tako velika. On 100, ti 20 metrov za njim 100. on po bremzi, razlika, ko ga anbiješ je recimo 20 ali 30 na uro.
Jeba je, ko se ti zdi, da spredaj ni nikogar, potem pa včasih prej poči kot da bi sploh videl, da kdo stoji. In ga nabiješ z 80 ali 130 ali kolikorkoli že, in je hudo, sploh če greš zadaj pod kamion.
Poleg tega si 99% tistih, ki pametujejo in iščejo krivce niti ne predstavlja, kako to zgleda izza volana. Prehod aiz redkejše v zelo ogsto meglo se včasih niti ne da zaznati, razen če si zelo pozoren (stalno gleš koliko črt se vidi), če ni nobenega avta pred tabo. In potem čisto prilagojenih 100 ali 130 za dokaj redko meglo rata vsaj 2x preveč. In če še kdo v tej gosti megli že stoji ...
Pri teh masovkah v megli je ponavadi tako, da ko enkrat nastane nesreča spredaj, za une zadaj ni rešitve, če se poklop kombinacija par faktorjev. Gostota prometa, vidljivost, čas dneva (tudi zaradi zbranosti voznikov) ipd ...
Da se verižnjak ni nadaljeval, je očitno poskrbel 1 človek ki je imel dosti časa (spet: gostota prometa), da je ene uspel ustavit - možno pa je tudi, da je rep verižnjaka prišel izven območja najslabše vidljivosti. Nekaj (za prste en roke, verjetno) jih je uspelo ustavit, velika večina ne. Tako v teh nesrečah pač je, in listo preprečit s ejih ne da. Največ pomagajo informacijski portali vsakih par km (z realnimi opozorili, tore omejitvijo, podatkom o vidljivosti in koliko naprej od portala je ta megla). Ampak za DARS je to ZF.
Pričakovat pa, da bo večina voznikov sposobna take situacije prepoznat vnaprej (in vedela, kako reagirat - pa še tu je seveda vedno tisto kura-jajce vprašanje: kako močno zmanjševat hitrost, ko se to zgodi, da dovolj zmanjšuješ a hkrati s prehitrim zmanjševanjem ne povzročaš nevarnosti), je pa utopično. Sam sem že kako doživel, pa se še vedno zgodi, da spregledam spremembo razmer in sem prehiter, dokler ne odreagiram.
Sicer podatkov verjetno nikoli ne bo v javnosti, ampak sem prepričan, da je do večine žrtev prišlo na dva načina: na stiku tovornjaka in avtomobila (zaradi nekompatibilnosti, ki se jo EU ne loti) n pri tistih, ki so lezli ven, pa je naslednji not priletel ...