Previtje motorčka ali nov, kje

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Ta polž ki je na izvijaču, pride sem notri in preko mehanizma premakne vzmet, ona pa mehanizem na pumpi.
Pogruntat bi moral kako pride krmiljenje - ali dobi elektriko zato da ugasne ali zato da deluje. Ima motorček morebiti notri tudi obe končni stikali?
Zakaj to pišem - zato ker bi tole komplicirano reč z lahkoto zamenjal z solenoidom (elektromagnetom), ki bi premknil tisti vzvod na črpalki. Krmiljenje se sicer da rešit tudi s kakim relejem, tako da sam bi verjetno kaj takega naredil. Verjetno tudi zato iskalniki ponujajo samo solenoide, ker so tole zakomplicirano reč kmalu zamenjali za bolj enostavno.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Pogruntat bi moral kako pride krmiljenje - ali dobi elektriko zato da ugasne ali zato da deluje. Ima motorček morebiti notri tudi obe končni stikali?
Zakaj to pišem - zato ker bi tole komplicirano reč z lahkoto zamenjal z solenoidom (elektromagnetom), ki bi premknil tisti vzvod na črpalki. Krmiljenje se sicer da rešit tudi s kakim relejem, tako da sam bi verjetno kaj takega naredil. Verjetno tudi zato iskalniki ponujajo samo solenoide, ker so tole zakomplicirano reč kmalu zamenjali za bolj enostavno.
Aja, če se že gremo Mc Gayverje - uporabiš lahko os obstoječega motorčka, ki jo spojiš z nekim švoh motorčkom od brisalcev pa bi tudi moralo delat :) .
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Glede na to, da "motorček" ne zgleda ravno majhen oz. da od sebe kar nekaj moči in da ima celo polžji prenos, ne verjamem, da se bi to dalo rešit z tuljavico oz. bi morala bit prekleto vlka in potegnit lepi štrom.
 

karola

Pripravnik
25. jul 2007
74
63
18
"Hanzi" vrži stran motorček, montiraj bovden notri namesto zajle trdo žico na enem koncu vzmet na drugem ročko. Enako kot imajo vrtne kosilnice rešeno za aktiviranje pogona. Res pa je da je na ključ bolj elegantno....
 
  • Všeč mi je
Reactions: Robert

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.041
6.897
113
pri taščici
Glede na to, da "motorček" ne zgleda ravno majhen oz. da od sebe kar nekaj moči in da ima celo polžji prenos, ne verjamem, da se bi to dalo rešit z tuljavico oz. bi morala bit prekleto vlka in potegnit lepi štrom.
Evo nekaj takega imamo sedaj v tuhtanju?
Edino ni mi jasno kje roba je. V Italiji, Nemčiji, ali Hong Kongu. Ker HK ne pride v poštev, ker tisto bomo pa res do novega leta čakal in je res bolje da od kosilnice zajlo potegnemo
 
Nazadnje urejeno:

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
435
24
18
Gorenjska
Koiikor sem uspel pogledati je vsa tale komplikacija zato, ker je to v bistvu ( v osnovnem namenu) motor čolna/barke, kjer pa mora dovod goriva ob ugasnjenem motorju 100% ostati zaprt, zaradi morebitnega izliva goriva v morje. Motor ima končno stikalo in po zaprtju goriva izključi napajanje motorja.

Če boš uporabil zgornji elektromagnetni ventil na obstoječi instalaciji, ti bo "držal" črpalko zaprto do naslednjega poskusa zagona ali izpraznitve akumulatorja (tuljava bo ves čas pod napetostjo), ker ne bo povratne informacije, da je ventil v končnem stanju.

Sam osebno bi za takle ventil na obstoječo instalcijo dodal še tipko, s katero bi ugasnil motor (ob pritisku na tipko vključiš napetost na tuljavi ventila, ko je motor ugasnjen pa jo spustiš in s tem prekineš napajanje na elektromagnetnem ventilu, dovod goriva v črpalko pa seveda ostane odprt.

Če iz slike vidim prav, pridejo v motorček tri žice, ena od njih je masa, druga plus za zapiranje, tretja pa verjetno povratna zanka, kdaj je motorček odprt/zaprt, ki v originalu prekine napajanje motorčka (to bi sedaj nadomeščala tipka), verjetno je v ozadju nekje skrit še rele, ki ob kontaktu sproži napajanje motorčka, izklopi pa ga povratna zanka z motorčka nazaj, kar bi bilo v tem primeru neaktivno, rele bi bil ves čas sklenjen, napajanje na tipki pa ves čas prisotno.

Če imaš možnost pa bo gotova najcenejša rešitev zajla in povratna vzmet ali pa trdi vzvod, ki ga po ugašanju potisneš v prvotni položaj. Prakično vsi stari traktorji imajo rešeno tako.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.041
6.897
113
pri taščici
Sodeč po Googlu je ta motor res bolj pogst v."marine" izvedbi kot pa v bager izvedbi. Čeprav sodeč po katalogu je tudi v bager izvedbi to original motor in ne neka menjava (v sicer starem bagerju, kar bi bilo lahko možno. )
Hvala za pomisleke glede elektrike, jih bomo preverili.
Če jaz prav razumem te solenoide, so izpotegnjeni brez napetosti, pot napetostjo pa so "notri" potegnjeni.
Če bi sedaj naredili ugašanje na neko tipko (kot npr motorna žaga) bi solenoid bil vedno brez napetosti (dovod goriva v črpalko dovoljen), ko pa bi pritisnil tipko, bi poslal napetost na solenoid in bi le ta zaprl gorivo. Držati bi jo moral tako dolgo da bi se motor ustavil. Mislim da si ti zelo podobno pisal v tretjem.odstavku.
Seveda pa je to moje mnenje, ki nisem niti strojnik, niti mehanik, niti električar. Verjamem da obstaja še kup pasti na katere lahko naletimo in se bo naš mcgiver poskus izjalovil.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.137
4.116
113
Malo pozno in off: Če je motor kak generičen išči pod drugimi tovarniškimi oznakami kjer je to obstajalo. Skratka najdi serijo motorja in potem poišči kje vse je ta motor bil montiran. Taki motorji so montirani vse od ladij, bagrov, traktorjev, kamionov, dizel električnih agregatov in kaj vem še. Recimo kolega ima komatsu bagra in kar je za motor sem mu vse našel na avtodoc za smešne cene. Nazadnje štarter (samo solenoid mu je crknil, za ta del so uradno hoteli 250EUR) je nov bil 1200EUR, na autdoc "isti" štarter EU izdelave 120EUR. Za avto ne dobiš tako poceni.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.041
6.897
113
pri taščici
Sem že brskal po autodocu, pa očitno ne znam vtipkati pravega gesla (oziroma iskati med vsemi izdelki na app telefona in mi išče samo med izdelki za izbrano vozilo) .
Če lahko najdeš kak podoben izdelek na autodocu kot je tisti iz eBaya zgoraj bom rekel hvala ;)
Najprej mi ponudi neke LM dodatke za gorivo, potem pa se kaj bolj tehničnega, ampak nič pametnega
Gesla ki sicer primejo v Googlu so na autodocu neuporabna
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.137
4.116
113
Ja ni enostavno, ko vidim kolega kako nosi ves šmirast v rokah en del proti meni že vem koliko je ura in da bo šlo par ur raziskovanja za njegov problem! :valjamse:

To se moraš precej poglobit v zadevo. Jst iščem po modelu motorja, potem preverim kje so ti motorji vgrajeni in potem iščeš po znamki in modelu recimo kamiona (to na autodoc najlažje najdeš ker imajo rezervne dele za tovornjake). Ni nujno da vsak del paše na vse montaže motorjev tako da moraš potem še to preverit. Druga opcija je da gre za nek genričen del ki se uporabvlja na več tipih motorjev. Konkretno recimo za štarter sem dobil od Isuzuja (kamion) ki ima kar neke X serijske številke in nikjer kjer se prodaja rezervne dele za bager sploh niso omenjene. So pa recimo za traktorje in kopače ponavadi omenjeni zraven, samo to spada vse pod profi kategorijo za profi ceno.

Sej vsega ne najdeš, sem tudi iskal ene gumice ki so nosilci motorja in zgledajo kot navaden "gumišraufnosilc" pa jih ne dobiš. Cena ene gumice 200EUR, rabiš pa tri. Končni reduktor sem mu zrihtal z anglije za blizu jurija, original je s super popustom bagatelnih 3.5k ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
435
24
18
Gorenjska
Sem že brskal po autodocu, pa očitno ne znam vtipkati pravega gesla (oziroma iskati med vsemi izdelki na app telefona in mi išče samo med izdelki za izbrano vozilo) .
Če lahko najdeš kak podoben izdelek na autodocu kot je tisti iz eBaya zgoraj bom rekel hvala ;)
Najprej mi ponudi neke LM dodatke za gorivo, potem pa se kaj bolj tehničnega, ampak nič pametnega
Gesla ki sicer primejo v Googlu so na autodocu neuporabna
Tule imaš malo več dokumentacije za ta motor in električne sheme (stran 697), če boste nadaljevali z idejo z elektromagnetnim ventilom in tipko
 
Nazadnje urejeno: