Citat:
Uporabnik Ales888 pravi:
Ste zamenjali gume na avtu? Pa ste prepričani, da vam jih je vulkanizer PRAVILNO napolnil? To se namreč le redko zgodi, običajnih 2,2,+/- je največkrat NAROBE!
Kako se pravilno izračuna tlak v vaših gumah na vozilih? Glede na različne proizvajalce od tistih, za katere veljajo podatki v servisnih knjižicah vozil, je prav, da pri menjavi gum pri vulkanizerju, ko vam gume napolni na klasičnih "2,2", še sami izračunate točno vrednost za določeno gumo in tip vozila. Potrebuješ le podatke o osni obremenitvi vozila, nosilnosti gume in max. pritisku gume.
primer: nosilnost in max. pritisk sta odtisnjena na gumi: nosilnost je izražena v LBS in je, recimo 1103 LBS kar delimo z 0,453 da dobimo kg in to nanese 500 kg po gumi in ker sta na eni osi 2 gumi je to 1000 kg.
max.pritisk je izražen v PSI in je recimo 50 PSI kar je 3,5 bar-a, kar dobimo če PSI-je zdelimo z 14,28. Zdaj imamo pa še osno obremenitev, ki bi morala biti odtisnjena na ploščici s podatki vozila in je v tem primeru recimo 700 kg.
Skupaj dobimo naslednje podatke :
nosilnost gum na osi je 1000 kg
max. pritisk gume je 3,5 bara
osna obremenitev je pa 700 kg
in če hočemo dobiti optimalni tlak pnevmatike, pritisk 3,5 bar-a pomnožimo z osno obremenitvijo 700 kg in rezultat 2450 delimo z nosilnostjo gum na osi 1000 kg in dobimo tlak 2,45 bar-a
se pravi 3,5 X 700 : 1000= 2,45 bar-a
Cifre se velikokrat precej razlikujejo od tistih v knjižici, so pa zanesljivo bolj ustrezne v dani kombinaciji tip-model-proizvajalec pnevmatike/vozila.
Upam da vam je vsaj približno jasno ker sem rahlo zakompliciral, edini problem zna bit, če avto nima podatka o osni obremenitvi.
NIsi razdelal nič glede temperatur, je to hladna guma (koliko C*) ali že segreta pri vožnji do bližnje črpalke s kompresorjem?
Razlike so namreč ogromne, z lahkoto 0.5 bara.
Drugače večina avtov ima poleg navodil še nalepko na B stebričku ob vozniškem sedežu.